Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Perjantaina, 09.04.2010 klo 22:35

Raakaruokinta + BARF

Siirry sivulle: 1 ... 85 86 87

jonzku

jonzku
Viestimäärä: 206

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Sunnuntaina, 18.08.2013 klo 00:35  
+
0
Moikka, jatkuvan hiivan takia meillä on aloitettu tänään eliminaatiodietti, katsotaan miltä rupeaa vaikuttamaan! Näin alkuun on tilattu kalkkunaa (luuton jauheliha sekä kalkkunan siivet). Mietin nyt lähinnä, että tarviiko tämän muutaman viikon aikana antaa koiralle vitamiinilisiä tai jotain muuta? Kuidunlähteitä ehkä, ehdotuksia, lieneekö edes se oikea sana? Onko ihmisillä kokemuksia molkosanista? Koiralla siis kuumottelee korvat jälleen kerran ja ne hiton tipat mitä kerta kerran jälkeen on koiralle sitten pistetty ei enää innosta, kun ei niistä ole iloa pitkäksi aikaa.
Maanantaiksi on taas lekuriaika varattu koiralle, tosin muista syistä ja toisesta paikasta, jossa ajattelin kysellä noista korvista kyllä, jos vaikka saisi jotain muuta hoitoa noihin. Toivo on korkealla, josko nappulattomalla jäisi nämä hiivat pois.

Kaapista löytyy jo valmiiksi pellavaöljyä, uskaltaako sitä nyt antaa tämän eliminaatiodieetin aikana?

Hirveästi sitä on luettu näistä jutuista, mutta mielipiteitä on niin monta kuin kirjoittajaakin, joten kyllähän tässä nyt ihan sekaisin menee:nauru:

Piipsu

Piipsu
Viestimäärä: 455

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Sunnuntaina, 18.08.2013 klo 08:45  
+
0
mä oon ymmärtänyt, että eliminaatiodieetin takia ei tarvitse huolehtia vitamiineista, lisäisi siis ne kun on joitain eläimiä ruokavaliossa mitkä sopii. Ite varmaan tekisin siten että koittaa tuon kalkkunan nyt ja jos sopii ilman oireita, laittaisin monivitamiiin, (kukaanhan ei tiedä jos se aiheuttaisi oireita? vaikka ilmeisesti melko epätodennäköstä) Ja tuon pellavaöljyn yms kanssa sama juttu, eli lisää siihen diettiin. :)
http://piajakarvakorvat.blogspot.fi/
PitaPata Dog tickers
Welsh Corgi Pembroke Sunoasis's Dance In June Time "Luca" s. 5.8.2012

PitaPata Dog tickers
Japaninpystykorva Donorei Pommi Viritetty "Pyry" s. 19.6.2013

jennikp

jennikp
Viestimäärä: 256

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Sunnuntaina, 18.08.2013 klo 09:09  
+
0
Nolle: samaa mieltä keimun kanssa että jos ne kunnon luut tarkoittaa niitä suht lihattomia isojen eläinten putki- jne luita niin kyllä varmasti menee massu liian kovalle helposti. Meillä rhodesialaiset ei syö ollenkaan niitä isoja, kovia luita... kyllä ne hampaat saa putsausta myös esim. possun kylkiluiden kanssa. Eli anna suosiolla vaan niitä pehmeämpi kun ne koiralle sopii paremmin :) toinen mikä voi auttaa tuohon liian kovaan kakkaan on antaa jotain sisäelimiä lihaluiden kanssa samalla aterialla. Meneekö teillä possun tai broilerin sisäelinseokset? Mä annan aika usein just niin että joko jotain lihaa tai sitten sisäelinseoksia lihaluiden kaverina, musta ne muodostaa aika hyvin kokonaisuuden :)

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Sunnuntaina, 18.08.2013 klo 11:52  
+
0
^ja^^^^ tarkoitan kunnon luilla sian kylkiluita, sian selkärankaa, rustoluita jne. En mä noita isoja vähälihaisia luita pidä varsinaisena ruokana edes, vaan ihan vaan ajanvieteluuna. Niitä tuo kaluaa useana päivänä, ei siis syö kerralla, eikä saa niitä edes kokonaan syötyäkään. Mutta siis kaikki luut missä tuntuu vähääkään olevan pureksittavaa, saa vatsan kovalle. Kaulat ja siivet on ok, mutta niistä taas on usein sanottu ettei loppupeleissä sisällä edes paljoa kalsiumia. Myös ne valmiiksi jauhetut luut vetää vatsan yleensä kovaksi :neutral:

Voisin kyllä kokeilla tuota sisäelinseosta mukana jos vaikka auttaisi! Niitä seoksia tuo suostuu kyllä syömään vaikkei maksa tai munuaiset muuten alas menekään.

Muoks. Mistä muuten ostelette noita sian kylkiluita? Ite oon ostellut välillä vain lihatiskiltä kun muualta en ole löytänyt, mut vähän kalliiksi tulee ellei satu löytämään tarjouksia.
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 18.08.2013 klo 11:55)

jonzku

jonzku
Viestimäärä: 206

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Sunnuntaina, 18.08.2013 klo 13:51  
+
0
Kiitos Piipsu vastauksesta! Eiköhän me näillä eväin jatketa sen muutaman viikon ja kahtellaan sitten miten jatkuu :)

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Sunnuntaina, 18.08.2013 klo 21:04  
+
0
^^ ainakin Vauhti-Raksulta saa sian kylkiluita. (Onpa muuten edullisia, pitää itsekin tilata).
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Sunnuntaina, 18.08.2013 klo 21:28  
+
0
Mulla on hyvin vähän kokemusta tarjolla olevista sian lihaluista (koska toinen koirista ei voi syödä sikaa), mutta ainakin Mushin tarjonnassa olevat ei oo kyllä lihaista luuta nähnytkään enkä niitä varmasti voisi ilman ongelmia syöttää koirille kuin maks kerran viikkoon. Tosin siellä taitaakin valikoimassa olla lähinnä rustoa, jota sitäkään ei käsitykseni mukaan lasketa "luuksi" ja joka tuntuu aiheuttavan aika paljon ongelmia (ummetusta) ainakin tuttavapiirissä. Rustot on vielä niin pehmeitä, että meillä ainakin menevät varsin nopeasti ja luulen ettei ne tule kunnolla pureskelluksikaan.

Wilde

Wilde
Viestimäärä: 32

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Sunnuntaina, 18.08.2013 klo 22:48  
+
0
Laskin, että 20-kiloinen koira tarvitsee päivässä vähintään pyöreästi 15μg D-vitamiinia, 600μg A-vitamiinia ja 1,15g kalsiumia. Muita tarpeita en ole vielä laskenut. :hymy:

D-vitamiinia saa mm. lohesta, mutta koira ei tuosta lohesta tykkää eikä aina suostu syömäänkään, ei vaikka olisi toiseen ruokaan sekoitettu.

A-vitamiini on helppo. Viikossa 35g naudan maksaa kattaa A-vitamiinin tarpeen ainakin laskujeni mukaan.

Kalsiumin saantikin tuntuu turvatulta, jos annan viikossa 200g luumursketta, jossa tuoteselosteen mukaan 7g kalsiumia/100g tuotetta. Laskin kalsiumin päiväsaantitarpeeksi 1,2g eli määrällä 200g luumursketta/vko kalsiumin saannin tarve jopa ylittyy.

Muita tarpeita en ole laskenut enkä ole varma onko nuokaan laskettu oikein. Tietolähteenä olen käyttänyt Katiskaa. Haluaisin antaa D-vitamiinin öljynä kun tuo ei sitä kalaa oikeen tykkää syödä. Öljystä haluaisin saada myös E-vitamiinin tarpeen tyydytettyä. Sitten muodostuu ongelma, mitä jos siitä öljystä saa myös A-vitamiinia. Pitääkö silloin antaa myös A-vitamiinia myös esim. maksasta vai voiko tulla yliannostus helposti? Ja vinkkejä hyvästä öljystä?
Öljyä haluaisin antaa mieluummin kuin tabletteja, koska se tuntuu helpommalta. Tarviiko ne tabletit murskata sinne ruuan joukkoon vai voiko antaa kokonaisena, kunhan koira syö eikä ronki pois? :hymy:
Eurasier Wilde ? s. 16.04.2012
Eurasier Hekli ? s. 17.4.2016

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Sunnuntaina, 18.08.2013 klo 23:59  
+
0
Mä haluan alkaa barffata, koska mulla on ongelma koirannappuloiden säilytyksen kanssa. Toi mestarivaras varastaa mitä tahansa, mistä tahansa ja milloin tahansa. Arkkupakastimessa sen ruuat ovat turvassa, ja pakastimesta on helpompi hakea koiralle ruokaa kuin viereisen rapun kellarissa olevasta häkkivarastosta..

No, sattuneesta syystä mulla on pakastimellinen pilalle mennyttä ihmisten ruokaa, ne on siis sulatettu kahteen kertaan kun koira on unohtanut laittaa pakastimen oven kiinni sen avattuaan. :roll: En kehtaisi heittää kaikkea roskiin, joten voiko koiralle syöttää keittojuureksia jos ne vaikka keittää ja soseuttaa ensin? Entäs mustikkaa, suppilovahveroa, kanttarellia? Marinoidusta kanasta voi varmaan huuhdella enimmät marinadit pois ja antaa koiralle, se kun vetäisi jo omatoimisesti 400g hunajakanaa marinadeineen ja selvisi suuremmitta vatsanpuruitta.

Piipsu

Piipsu
Viestimäärä: 455

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Maanantaina, 19.08.2013 klo 06:52  
+
0
^ Voit antaa ainakin varmuudella muut paitsi sienet, niistä en tiedä sopiiko ne koiralle, joku viisaampi voi vastata ja lihat voit antaa pestyinä kunhan eivät ole pilaantuneita. Muutenhan siinä ei mitään ole. Katsot vaan että lihat on tev´rveen näköisiä tuon sulatuksen jäljilta eikä haise kuolemalta pesun aikana niin kaikki on hyvin. :)
http://piajakarvakorvat.blogspot.fi/
PitaPata Dog tickers
Welsh Corgi Pembroke Sunoasis's Dance In June Time "Luca" s. 5.8.2012

PitaPata Dog tickers
Japaninpystykorva Donorei Pommi Viritetty "Pyry" s. 19.6.2013

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Maanantaina, 19.08.2013 klo 14:56  
+
0
Ostin nyt alkuun rekulle Murre-Mixejä, kun pelkkää lihaa oli pakkasessa jo valmiina. Ja pitää laittaa mössöksi nuo kasvikset ja mustikat, niin saa niistä lihan kaveriksi kasvissosetta. Katsotaan mitä käy, ja kun nämä on syötetty pois, korjaillaan sitten johonkin suuntaan jos on tarvis.

jennikp

jennikp
Viestimäärä: 256

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Maanantaina, 19.08.2013 klo 17:50  
+
0
Wilde: silakassa on melkein nelinkertainen määrä D:tä loheen nähden ja monasti se maistuu koirille vaikka lohi ei maistuisikaan :) ihan vinkkinä!

Ja jos haluat antaa kalaöljynä D:n ja E:n niin Mölleriltä löytyy sellainen kalaöljy, eli siinä ei ole A:ta vaan D ja E (meillä käytössä just se) kapseleina.

Wilde

Wilde
Viestimäärä: 32

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Tiistaina, 20.08.2013 klo 21:39  
+
0
Kiitos. :) Mistä noita silakoita voi ostaa ja syötetäänkö raakana vai kuivattuna vai miten? En löytänyt Musti&Mirrin, KennelRehun, VauhtiRaksun enkä PetNetStoren sivuilta kun katsoin.

Syötetäänkö kapselit ihan sellaisenaan, vai puristetaanko niistä öljy ruuan joukkoon? :)
Eurasier Wilde ? s. 16.04.2012
Eurasier Hekli ? s. 17.4.2016

jennikp

jennikp
Viestimäärä: 256

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Keskiviikkona, 21.08.2013 klo 08:54  
+
0
Harmillista tosiaan ettei kukaan koiranruoka-firma myy silakoita, joku sekoituskin olisi kiva! Itse siis ostan silakat ihan normi ruokakaupasta :) nyt on vaan ollut joku pyyntikielto päällä (en tiedä onko yhä vai jo loppunut) joten olen ostanut niitä pakasteena. Ei ihan halpaa, mutta itsellä vaan toinen syö niitä ja määrät aika pieniä joten raaskii ostaa.

Wilde

Wilde
Viestimäärä: 32

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Keskiviikkona, 21.08.2013 klo 19:37  
+
0
jennikp syötätkö tätä? Ja kuinka monta kapselia päivässä koiralle tulisi antaa? :hymy:
Eurasier Wilde ? s. 16.04.2012
Eurasier Hekli ? s. 17.4.2016

jennikp

jennikp
Viestimäärä: 256

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Keskiviikkona, 21.08.2013 klo 19:47  
+
0
^ Toi linkki ei vie mua minnekään :)

EDIT: linkki ei tosiaan toimi mutta otsikon näin - Möller luustolle, en syötä sitä vaan TÄTÄ

EDIT2: omat 32kg ja 50kg saa 2-3 kapselia päivässä. Olen mä tolle isommalle neljääkin antanut mutta järkevämpi ratkaisu lienee antaa 2 Mölleriä ja D vielä erikseen :)
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 21.08.2013 klo 19:51)

Wilde

Wilde
Viestimäärä: 32

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Keskiviikkona, 21.08.2013 klo 21:20  
+
0
Oho, hitto. :) Möller Tuplaa siis, onpas hassua että kalanmaksaöljy mutta ei silti sisällä A-vitamiinia yhtään. Mulla 21kg niin sille varmaan menee toi kaks päivässä ihan hyvin. :) Pitääkö se öljy puristaa kuoresta sinne ruuan sekaan vai voiko antaa kapselin kokonaisena?

Muoks. Apteekin Möller Tuplaa siis. :)
Eurasier Wilde ? s. 16.04.2012
Eurasier Hekli ? s. 17.4.2016
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 21.08.2013 klo 21:21)

jennikp

jennikp
Viestimäärä: 256

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Keskiviikkona, 21.08.2013 klo 21:54  
+
0
Kyllä mä ne kapseleineen laitan ruoan sekaan :) joitain jätti-isoja kapseleita tossa tovi takaperin puristelin mutta osa menee väkisinkin "harakoille" :P niin säilyy kaik öljyt tallessa kun pitää kiltisti kapselit ehjänä!
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 21.08.2013 klo 21:54)

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Keskiviikkona, 21.08.2013 klo 22:55  
+
0
no enpä sitten kerennytkään hakea niitä kennelrehun ruokia :ttou: täytyy siis vielä kuukauden verran ostaa mustista ja mirristä sapuskat. mutta ajattelin nyt siirtyä ihan vain kolmeen normaaliin lihaan, enkä mitään erikoisuuksia ala ostamaan. eniten harmittaa kun tuota lammasta ei päästy nyt kokeilemaan :neutral:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Torstaina, 22.08.2013 klo 05:52  
+
0
Mushin painovirheiden takia haettiin eilen alennus pötköjä laatikollinen ja saatiin aika hyvin korvausta edellisistäkin.
Otin kokeiluun nuita miksejä, kana, lihaluu ja lihariisi. Anoppilassa on paljon kätevimpiä, kun on vain se yksi pötkö mistä napata. :)
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

  Siirry sivulle: 1 ... 85 86 87
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28245
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 15:00)