Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Lauantaina, 17.04.2010 klo 10:59

Royal Canin

Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13

Haikeksi

Haikeksi
Viestimäärä: 42

VS: ROYAL CANIN - Sunnuntaina, 11.11.2012 klo 22:46  
+
0
Meillä syödään juuri tällä hetkellä Sport&Agility -Acanaa, mutta nyt sain 12kg Royal Canin Setter 27:ää. Kokemuksia tästä ruoasta?
Itse ainakin sen verran katsoin, että protskua ja rasvaa on ihan OK (27/20) ja onhan siinä joitain vitamiineja sekä omegoita. Ei nyt ainakaan tuoteselosteen perusteella miltään superruoalta vaikuta, mutta ilmaiseksi kun saatiin niin kyllähän syötetään :hymy:
Kennel Tarumaisen
Koohot Sirius & Aurinko
http://tarumaisen.blogspot.com/

Scorpion

Scorpion
Viestimäärä: 358

VS: ROYAL CANIN - Sunnuntaina, 18.11.2012 klo 15:40  
+
0
Meillä ollaan syöty Royal Maxia pennusta asti. Aluksi oli käytössä Maxi Junior ja nyt menee Maxi Adult. Ihon ja turkin kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia, mutta silmät ja korvat ovat töhriintyneet jonkin verran. En tosin tiedä johtuuko ruuasta vai kyynelkanavista ja hiivatulehduksista, mutta oon kuitenkin aikeissa vaihtaa merkkiä HauHau:hun tai Golden Eagleen.

Jepsunen

Jepsunen
Viestimäärä: 40

VS: ROYAL CANIN - Keskiviikkona, 21.11.2012 klo 21:19  
+
0
Koiralleni en ikinä tule syöttämään RC;tä.Sisältää aivan tarpeettomia aineita & on kamalan hintavaa,aika huonoksi ruuaksi:eek: & tuo turkin värjääntyminen johtunee juuri näistä Royal Caninin nappuloista.(Olen kuullut että kyseinen ruoka on värjännyt hieman turkkia)
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 21.11.2012 klo 21:21)

Jepsunen

Jepsunen
Viestimäärä: 40

VS: ROYAL CANIN - Keskiviikkona, 21.11.2012 klo 21:26  
+
0

Dera kirjoitti:

Meillä on kanssa nyt Royal Caninin pentunappuloita. Itse asiassa syö sekaisin niitä eläinlääkärissä myytäviä Veteriany(?)-pentunappuloita ja tavallisia RC:n pentunappuloita, niitä alle 10kg nappuloita. Ostaessa tota normipussia kysyin vielä pariltakin myyjältä, onko niissä mitään eroa ja omaan silmään pitoisuuksissa ym ei juurikaan näkynyt poikkeavuuksia, joten nyt niitä syödään sitten sekametelisoppana. Ihan hyvin näyttäisi maittavan, enkä ite oo huomannut että olisi tullut jotain haittavaikutuksia tosta ruoasta. Energiaa on ehkä tullut jonkun verran lisää, mutta se tosin voi johtua myös kasvusta ylipäätään kun on vielä noin pikkunen.

Oon kuitenkin miettinyt, että noitten nappuloitten loppuessa (niitä on siis vielä vaikka kuinka paljon) voisi kokeilla jotain muuta, ihan jo senkin takia ettei tottuisi liian yksipuoleiseen ruokaan. Vähän samantyyppistä kyselyä siis kuin janniella yllä, että josko jollakulla olisi suositella jotain kohtuuhintaista toista nappulamerkkiä? M saa kyllä nappuloiden kanssa AB-piimää, raejuustoa jne useimmiten ja oon nyt ajatellut myös kokeilla mitä tuo sanoo märkäruoasta (syönyt kasvattajalla vain Vahti&Jahdin pentunappuloita) ja kotiruoasta tai esim 50/50-ruokinnasta, kun vaan saisi aikaiseksi kokkailla jotain... :viheltel:



Jahti&Vahti ? Laadukas ja kohtuu hintainen ruoka,suosittelen:)

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: ROYAL CANIN - Sunnuntaina, 25.11.2012 klo 19:27  
+
0
Oon yrittäny lopetella RC:n nappuloita nyt lähinnä niiden ravintosisällön ja hinta-laatusuhteen vuoksi. Mutta mikään merkki ei ole kelvannut koiralle yhtä hyvin kuin RC, edes nuo lihaisammat nappulat.
Pitääkö tässä nyt vaan siirtyä sitte RC:hen takaisin, kun siitä ei muuten ollut mitään haittaa? :eitietoo:
Bolognesenarttu 7/2012

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: ROYAL CANIN - Maanantaina, 10.12.2012 klo 23:36  
+
0
^No miks siirtyä pois jos se on koiralle sopinut ja maistuukin? Itse vaihdoin pennun toiselle ruualle sen takia että Rc tunki töhnää korviin, töhniminen loppui samantien kun ruoka vaihtui.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

sario

sario
Viestimäärä: 43

VS: ROYAL CANIN - Torstaina, 10.01.2013 klo 14:22  
+
0
Tilasin sitten Royal canin medium adultia ja kovasti odotan paketin saapumista. Meidän lappalaispenskalle on alussa syötetty Royal Canin medium puppyä mutta jossain vaiheessa ostin Jahti&Vahti Junioria vaihtelun vuoksi. Se ei sopinut meille ollenkaan (silmät rähmi, uloste lisääntyi, ilmavaivoja, rapsuttelua) joten palattiin takaisin RC:hen.
Nyt kun tuli eteen siirtyminen aikuisen ruokaan ostin pikkusäkin Jahti&Vahti kana-riisiä. Ja taas samat ongelmat kuin junior ruuan kanssa. Eli nyt odotellaan RC:n aikuisten ruokaa saapuvaksi ja odotukset on korkealla eli toivottavasti saamme olla yhtä tyytyväisiä RC:n käyttäjiä kuin aemminkin.
Meillä ei ole tullut RC:n ruuista mitään ongelmia, päinvastoin koira on voinut loistavasti kaikin puolin!
Suomenlapinkoira narttu "Kira"

Tiikerililja

Tiikerililja
Viestimäärä: 59

VS: ROYAL CANIN - Perjantaina, 11.01.2013 klo 01:09  
+
0
Peräänkuuluttaisin taas vaihteeksi tuoteselosteiden lukemista. Ja ymmärtämistä.

Mun mielestä ei ole suurikaan ihme, jos koira alkaa oireilla erinäisin tavoin, kun se vaihdetaan edes jokseenkin järkevältä (rasvaiselta) sapuskalta jollekin niin älyttömän turhalle ruoalle kuin J&V Junior. Siinä Juniorissa on vain 12% rasvaa eli se on todella laihaa, paljon hiilareita. Samaa settiä jonkun Pirkka Juniorin kanssa, verratkaa vaikka itse ravintoarvoja.

Vaan eipä tuo RC Medium Adult ole J&V Junioria parempaa. Tuoteseloste alkaa sanoilla maissi, maissijauho, vehnäjauho. Proteiini/rasva 25/14. Sotke nyt edes lihaa sinne sekaan. Tai ihan sama kuinka tuhti nappula on käytössä niin lihan lisääminen on erittäin harvoin perusteetonta.
Mitä koiralle kuppiin - www.tiikerililjan.blogspot.fi

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: ROYAL CANIN - Tiistaina, 02.07.2013 klo 22:39  
+
0
Meillä on nappulakausi meneillään olosuhteiden pakosta ja pöntöstä löytyy tällä hetkellä RC 4800 ja oon kyllä tyytyväinen. Ajatuksena ois löytää ens kaudelle rasvanen ruoka, joka sopii myös mahoille ja tässä se varmasti on, jos koirat vaan tällä kulkee treenissä.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 02.07.2013 klo 22:39)

myrbe

myrbe
Viestimäärä: 28

VS: ROYAL CANIN - Keskiviikkona, 03.07.2013 klo 11:09  
+
0
Osaisko joku täällä kertoa mulle, paljonko painaa 1 dl RC CALM DRY (-15kg) nappuloita? En omista talousvaakaa, eikä ole tuota annoskuppia. Kiitos jo etukäteen!

Cindybreed

Cindybreed
Viestimäärä: 82

VS: ROYAL CANIN - Tiistaina, 09.07.2013 klo 10:25  
+
0
Meillä ainakin Royalilla oli korvat aina kauhean likaiset ja korvatulehdukset toistuivat usein. Kun vaihdoin Defu luomukuivaruokaan korvat olleet tosi puhtaat nyt. Vaikka Defussa on kans aika paljon maissia, mut ilmeisesti luomuna jotenkin puhtaampaa ruokaa.

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: ROYAL CANIN - Tiistaina, 09.07.2013 klo 13:13  
+
0
^ Defussa on yli 50% maissia. Hankala uskoa, että tollanen olis hyvä ruoka. Voi toki jollekin sopia, mutta omille en syöttäis.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 09.07.2013 klo 13:24)

Myykin

Myykin
Viestimäärä: 272

VS: ROYAL CANIN - Torstaina, 10.10.2013 klo 20:34  
+
0
Blluuh, toivottavasti tää menee oikeeseen paikkaan ja toivottavasti joku jaksaa auttaa! Eli mulla on sellanen 11vko shelttilapsonen, paino n.2,8kg. Tälllä hetkellä syödään MINI junior ruokaa, mutta ärrhh, mä oon nyt ihan hukassa että paljoko sitä pitää antaa?? Ku katoin siitä takataulukosta ja vertasin siihen lukuun mitä kasvattaja sano ja hmm, mun mielestä oon nyt sitte antanu ihan liiian vähä ruokaa. Joten voisko joku millään auttaa ja kertoa miten saan laskettua sen oikean tuloksen?? :eitietoo:

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: ROYAL CANIN - Perjantaina, 11.10.2013 klo 12:22  
+
0
^ Mitään standardimäärää ruuasta ei ole olemassa, sillä energiatarve on koirilla (kuten kaikilla muillakin eläimillä) yksilöllinen. Energiatarpeeseen vaikuttavat mm. kasvuvaihe ja -nopeus, liikunnan määrä ja koiran yleinen aktiivisuus. Jos koira kasvaa normaalisti eikä ole lihava (kylkiluut pitää tuntua selkeästi, mutta eivät saisi kuitenkaan paistaa silmään), ruokamäärä on oikea. Jos koira laihtuu tai kasvu pysähtyy, ruokaa tulisi antaa lisää.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Myykin

Myykin
Viestimäärä: 272

VS: ROYAL CANIN - Perjantaina, 11.10.2013 klo 17:29  
+
0
Niin tottakai ruuan määrä on yksilöllistä, mutta pitäähän sitä nyt jostain määrästä liikeelle lähteä!Välillä noista seloisteista on tosi vaikea saada edes os.viittaa... :neutral: Täytynee nyt sitten todennäköisesti hiukan lisäillä ruuan määrää (:

wugi

wugi
Viestimäärä: 28

VS: ROYAL CANIN - Sunnuntaina, 13.10.2013 klo 10:26  
+
0
Koirien ruuat ovat melkoinen viidakko! Itse olen todennut RC:n tuotteet ainakin allergiaruokina meille sopiviksi. Hintavia ovat, mutta niinpä erikoisruuat ovat, merkistä riippumatta.

Meillä on aikaisempaa kokemusta RC:n Sensitivity Controlista ja nykyinen koiramme syö Hypoallergenicia, ja valmisteet ovat mielestäni toimivia ja erityisen maukkaita. Aksulle nykyiset nappulat toimivat jopa kiitospaloina.

H:n tuoteseloste on hieman epätarkka varsinkin purkkiruuan osalta, mutta olen varsin onneton tuotevertailuissa yleensäkin, joten pitäydyn valmisteesssa, joka kokemusperäisesti tuntuu sopivalta. Aksu siis syö tätä ainakin niin pitkään, kun oireet pysyvät hallinnassa.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 13.10.2013 klo 10:34)

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: ROYAL CANIN - Sunnuntaina, 13.10.2013 klo 16:05  
+
0

Myykin kirjoitti:

Niin tottakai ruuan määrä on yksilöllistä, mutta pitäähän sitä nyt jostain määrästä liikeelle lähteä!Välillä noista seloisteista on tosi vaikea saada edes os.viittaa... :neutral: Täytynee nyt sitten todennäköisesti hiukan lisäillä ruuan määrää (:


Paljonko pentu tällä hetkellä syö? Ruuan määrä on aina vähän sellanen asia, mitä ei voi vaan lonkalta heittää jos joku kysyy "oikeaa" määrää. Kannattaa katsoa myös koiraa, onko liian laiha tai lihava jqa lihooko se jos ruuan määrää vähän nostaa jne.
_

Meillähän Nita söi aikanaan tuota RC mediumia, mutta totesin ruuan aika kehnoksi ja olihan se aika hemmetin kallista verrattuna sen laatuun. Meillä myös vaikutti sekin, ettei ruoka enää myöhemmin sopinu. Eikä koskaan yrityksistä huolimatta saanut RC:n valmistajilta mitään vastausta siitä, paljonko ruoka sisältää lihaa, kiertelivät ja kaartelivat ja kertoivat kaikkea muuta sontaa kyllä mitä ei oltu kysytty.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: ROYAL CANIN - Sunnuntaina, 27.10.2013 klo 11:40  
+
0
me saatiin nyt eläinlääkäriltä viisi purkkia rc'n castro intestinalia märkäruokana, tuollaisissa 400g tölkeissä. raakaruoka jää kokonaan pois ohutsuolentulehduksen ja oksennuskierteen myötä (jota siis ennen on syötetty) ja mietinkin, että voiko tuota ruokaa syöttää kokonaisvaltaisesti koiralle? myös castro intestinal nappulaa olen miettinyt. voisiko niitä syöttää myös sekaisin? ja onko kellään kokemusta näistä ruuista?

ainakin royal caninin sivuja luettuani tämä ruoka tuntuisi käyvän meidän koiralle noin ainakin etujensa puolesta :hymy: meillä myös tuo märkäruoka uppoaa tosi hyvin ja koira syö mielellään, eikä ainakaan vielä ole alkanut nyrpistellä kupin edessä :nauru:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: ROYAL CANIN - Sunnuntaina, 27.10.2013 klo 15:28  
+
0
^ Mä annan koirille aina gastro intestinal -nappuloita kun on maha sekaisin, hyvin alkaa parin päivän jälkeen taas maha pelittää. :hymy: Ja ruoka maisuu hyvin!

wugi

wugi
Viestimäärä: 28

VS: ROYAL CANIN - Maanantaina, 28.10.2013 klo 18:38  
+
0

Wallen kirjoitti:

mietinkin, että voiko tuota ruokaa syöttää kokonaisvaltaisesti koiralle? myös castro intestinal nappulaa olen miettinyt. voisiko niitä syöttää myös sekaisin? ja onko kellään kokemusta näistä ruuista?

ainakin royal caninin sivuja luettuani tämä ruoka tuntuisi käyvän meidän koiralle noin ainakin etujensa puolesta :hymy: meillä myös tuo märkäruoka uppoaa tosi hyvin ja koira syö mielellään, eikä ainakaan vielä ole alkanut nyrpistellä kupin edessä :nauru:



Tuosta nimenomaisesta ruuasta ei ole kokemusta, mutta RC:n Hypoallergenicia syötän koiralle samanaikaisesti sekä märkänä että nappuloina. Tuoteselosteen mukaan ruuan ainesosat ovat molemmissa muodoissa samat. Tosin tarkempiakin voisivat nuo RC:n tuoteselosteet olla. :shifty:

  Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28195
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545711
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään7
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.04.2024 klo 09:30)