Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Maanantaina, 23.05.2011 klo 20:08

Ruoka- ja vesikupit

Siirry sivulle: 1 2

épagneul

épagneul
Viestimäärä: 41

VS: RUOKA- JA VESIKUPIT - Lauantaina, 28.05.2011 klo 19:24  
+
0
meillä luotetaan keramiikan voimaan. kupit pysyy hyvin paikallaan kun meidän iso poika nuolee kupit reunoja myöten. Ja on se meikäläisen habakin sen verta kasvanu Roopen kanssa, että jaksan pienet kipot tiskialtaaseen nostella :wink:
Ruokakupin pesen tisakiaineella joka ruokailun jälkeen ja vesikipon huljautan kuumalla vedellä aina vettä vaihtaessa jatiskiainella silloin tällöin.
"kivoja" kuppeja ei ole tullut vastaan, ne tavalliset vaaleanruskeat sinisellä sisuksella on kelvannu. Jos joku hauska persoonallinen joskus tulee vastaan ni kyllä se mukaan taitaa lähteä :hymy:
Joskus on käytetty ruoka-alustana sellaista mikä on saarioisen perhepizzan paketissa. Sellanen kirkas, muovinen, reunallinen... ei kyllä kovin kestävä jos koira sitä pureskelee, mutta hyvä vähän aikaa.

Mirinda

Mirinda
Viestimäärä: 165

VS: RUOKA- JA VESIKUPIT - Lauantaina, 28.05.2011 klo 21:48  
+
0
Meillä on muutama metallinen kuppi, jota käytän juomakuppeina. Nämä pesen n. kerran viikkoon tiskikoneessa, muuten huuhtelen vain hyvin. Ruokakuppeina käytetään ihmisille tarkoitettuja muovisia ns. jälkiruokakuppeja (tai murokuppeja, syvä kuppi), punamustat. Nämä löytyi kaapin perältä, koskaan varmaan käytetty muuhun hommaan (oli aluksi ihan koirankuppikin, mut sitä ei voinut pestä tiskikoneessa).Pesu hoituu koneessa, yhden päivän ruuat syötän kupista, jolloin kuppi pesukoneeseen.
Kongit ja aktivointipallot (toimittavat ruokakupin virkaa, aamuisin saa 2kpl kongeja ja kaksi aktivointipalloa, aamuruoka tungettu niihin) pesen sit kun ne on likaisia, kongit tietenkin huuhdellaan hyvin joka käyttökerran jälkeen.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: RUOKA- JA VESIKUPIT - Sunnuntaina, 29.05.2011 klo 21:43  
+
0
Meillä on itseasiassa koiralle sellanen puinen teline mihin saa upotettua hyvin kaks metallista kuppia, toinen juomakuppi ja toinen ruokakuppi. Mutta teline on nykyään mun äidin luona kun asuin siellä hetken ja muutossa jäi sit sinne kun unohdin sen muuttokuormasta pois. Joten olkoon siellä kun koira kuitenkin käy hoidossa siellä paljon. Meillä kotona kuppien alustana on jostain halpakaupasta ostettu muovinen alusta jossa on luun kuva. Ei paras mahdollinen, likaantuu helposti kun koira päästelee lorppahuulistaan ruuat yli ja metallinen kuppi liukuu siinä jonkin verran. Tollanen kurakaukalo pitänee hankkia.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: RUOKA- JA VESIKUPIT - Lauantaina, 04.06.2011 klo 20:08  
+
0
jokapäiväisinä ruoka/juomakuppeina tuollaiset metalliset peruskipot liukuesteellä, ulkokuppikäytössä punaisia muovikuppeja (usein kyllä kannan metallisenkin ulos) ja treeni/lenkkikippona pienempi metallinen ja sitten löytyy vielä muovinen vihreä kaksoiskuppi joka on kyllä käytössä ihan äärettömän vähän. alustaa ei nykyisin enää tarvita kun vaihdoimme liukuesteellisiin, ennen oli käytössä sellainen keltainen tarjotin. pesen kupit pari kertaa viikossa ja huuhtelen vedenvaihdon yhteydessä.

usein syötän kyllä ainakin toisen ruoista aktivoinnin yhteydessä mutta "mittailen" ainekset kuitenkin aina ensin kuppiin kun en osaa arvioida niitä suoraan taskuun.
no you don't know what it's like
welcome to my life

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: RUOKA- JA VESIKUPIT - Torstaina, 21.07.2011 klo 00:37  
+
0
Nyt kun perjantaina on tosiaan tulossa pentu, niin tottakai ruokapaikkakin piti päivittää kahdelle koiralle sopivaksi! :nauru: Samalla kurakaukalosysteemillä mennään edelleen, ruoka- ja vesikupit tosin vaihtu samalla. Tällänen meiltä siis löytyy nykyään:


Ruokatahroja näköjään löytyy seinästä edelleen vaikka kuinka koitin putsaa.. :ttou:

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: RUOKA- JA VESIKUPIT - Torstaina, 21.07.2011 klo 14:04  
+
0
^ Hieno! Hyvä vinkki tuo kurakaukalo. Täytyypä käydä hakemassa muutama (yksi ihan lasten rapasaappaille).
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: RUOKA- JA VESIKUPIT - Perjantaina, 22.07.2011 klo 10:50  
+
0
Meillä on ruoka- ja vesikupin alla tavallisesti sellainen muovinen iso tabletti missä on luun kuva. Tarpeeksi iso että kupit mahtuu siihen ja vesikään ei roisku pitkin lattioita. Välillä pidän ihan vaan pyyhettä alla, tuo loppahuuli kun juo niin että kastelee koko lähitienoon. Pyyhe imee samantien vedet ja sillä saa kätevästi pyyhkäistyä myös siitä ympäriltä mitä tippuu koiran kidasta kun se lähtee kupilta.
Mä pesen vesikupin kerran päivässä, samoin ruokakupin. Meillä koira nuolee ruokakupin itse niin puhtaaksi ettei nyt ihan joka ruokailun (syö kaksi kertaa päivässä) jälkeen tartte pestä, mutta joka ilta pesaisen kummatkin. Mua ällöttää jos kupit on likaiset, niinkuin joskus jollain kaverilla nähnyt kun kuukauden koiranruuat on mähmääntyneet ruokakuppiin kiinni. Ynh!
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: RUOKA- JA VESIKUPIT - Perjantaina, 22.07.2011 klo 19:20  
+
0
Öh, kaikki näköjään tiskailee noita kuppeja hirmu usein... :shifty: Mä olen ollut niin laiska, että vaan huuhtelen vesikupin samalla kun vaihdan veden, ja ruokakuppia oon laittanu tiskokoneeseen ehkä kerran kolmessa viikossa, jos sitäkään. Ei ne silti meillä mitään ryönäsiä ole, koska tuo ahmatti nuolee viimesetkin murut kupistaan aina. Kai siellä silti jotain bakteereja voi kasvaa... :mietiskel: Kuppeina on ihan tavalliset metalliset. Alustana semmonen kumijutuke, Tokmannilta. Silti on aina vedet pitkin lattioita, hohhoi.
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: RUOKA- JA VESIKUPIT - Perjantaina, 22.07.2011 klo 21:19  
+
0
Meiltä löytyy keraamiset kupit peruskäytössä, vesikipon huuhtaisen nopeasti kun vaihdan veden ja ruokakupin huuhtelen tai pesen kerran viikossa parissa. Enpä ole kamalasti tuhlannut ajatuksia bakteereista, kun koira jo itsestään tuo ulkoa mukanaan kaikkea eikä meillä jalkoja pestä/pyyhitä kuin erittäin kuraisissa/likaisissa tapauksissa...

Toisinaan käytössä on muoviset kulhot joita pesen useammin. Kissoilla on myös keraamiset, koiralla tabletin päällä, kissoilla joko kiipeilytelineessä tai parvekkeella sotkukaukalossa. Kissavauvalla on metalliset, koska en ole kerennyt ostamaan mätsääviä astioita vielä. :nauru:
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: RUOKA- JA VESIKUPIT - Lauantaina, 23.07.2011 klo 00:53  
+
0
Mun kuppien pesu-into on lähtenyt siitä kun kerran hoksasin että vesikuppiinkin kertyy limaa koiran suusta aikalailla. Koko kuppi oli sellaisen liukkaan kuolan peitossa ettei meinannut enää lähteä edes pesemällä pois. Ja tosiaan joskus kylässä ollessa oon nähnyt niitä pesemättömiä kuppeja jossa vesikupin reunoilla oli vihreetä levän näköistä juttua. Sen jälkeen oon itse pessyt kuppeja päivittäin, ainakin pääsääntöisesti. Joskus voi olla pari päivää väliä, mutta etenkin tuo muovinen väliaikaisvesikuppi on aika limainen jo sen kahden päivän jälkeen. Keraaminen kestäis varmaan kauemmin pesemättömänä.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Sudenkorento

Sudenkorento
Viestimäärä: 60

VS: RUOKA- JA VESIKUPIT - Keskiviikkona, 27.07.2011 klo 16:15  
+
0

(kuva täältä: http://www.zooplus.fi/shop/koirat/kulhot/keraamiset/141942)

Itse käytän tällaisia keraamisia kuppeja ja ovat kyllä olleet hyviä. Niitä kun ei oikeen kaataa pysty ja ne on helppo tiskata.
Itse huuhtelen kupit päivittäin vesien vaihdon aikaan ja ennen uutta ruokaa. Joskus ruokakupin tiskaan jos on oikein töhnää jäänyt pintaan.
Sekarotuinen Suri -10

jempo

jempo
Viestimäärä: 370

VS: RUOKA- JA VESIKUPIT - Keskiviikkona, 03.08.2011 klo 11:58  
+
0
Meillä samat kupit ku ykkössivulla Eldarwerin kuvassa. Vähän on pienet nää mitkä otettiin, vettä pitää lisätä jatkuvasti. Ruokakupin koko sen sijaan hyvä.
Muovikuppeja en halunnut sillon ostaa, muut kävi. Kuulemma monella koiralla on muoviallergia enkä halunnu ottaa riskiä :D Plus noi on mun mielestä aika hienot ja tollaset perus.
Meillä on tabletti kuppien alla, Riki kun lotraa vettä ku mikäkin... :D Mun mielestä se on aika saavutus että kun parvekkeenovi on auki niin se saa kuljetettua veden poskissa sinne asti, matkaa siis ainakin 2 metriä :D
Sekarotuinen Riki <3 (09/10)
Rikin touhuilut.

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: RUOKA- JA VESIKUPIT - Perjantaina, 05.08.2011 klo 18:00  
+
0
Tänään vihdoin ostin koirille uuden vesikupin



Sitä toivon mukaan Ronja ei pysty kantamaan ympäriinsä...
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: RUOKA- JA VESIKUPIT - Maanantaina, 08.08.2011 klo 21:10  
+
0
Tässä itse asiassa näkyykin sekä Hugon vesikuppi että yks ruokakupeista. Kuva on vanhasta kämpästä, alustoina on nyt samanlaiset Ikean alustat mutta eri väriset (mustat) kuin kuvassa.

Mä pesen vesikipon joka aamu, veden vaihdan aina kun annan ruokaa. Ruokakippo pestään aina käytön jälkeen, meillä on noita Ikean keraamisia soppakippoja varmaan kymmenisen kappaletta, ne on ihan loistavia tähän tarkoitukseen. Vesikippo on ostettu jostain nettikaupasta, ja sen silikonireunuksen oon heittänyt pois kun oli vaan tiellä koko ajan pestessä jne, ja Hugo nyt ei paljoa noihin koske muuten kuin alkuperäisessä tarkoituksessa :hymy:

O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Saniii

Saniii
Viestimäärä: 57

VS: RUOKA- JA VESIKUPIT - Perjantaina, 09.09.2011 klo 21:12  
+
0
Meillä myös normaalit teräskupit vesi- ja ruokakuppeina.
Meitä viihdyttämässä kultainenoutaja Sani (s. 2.7.2006)

In memories ~ Mr. Joppe

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: RUOKA- JA VESIKUPIT - Tiistaina, 13.09.2011 klo 17:24  
+
0
Hiukan ot mutta Jannien kämppä näyttää tosi hienolta ja kupit myös!
no you don't know what it's like
welcome to my life

Kazi

Kazi
Viestimäärä: 305

VS: RUOKA- JA VESIKUPIT - Maanantaina, 19.09.2011 klo 11:36  
+
0
Meilla ulkotarhakaytossa on toiminut parhaiten ihan tavalliset isot metallikupit. Ovat kestaneet monta vuotta talvipakkasia ja ties minkalaisia kolhuja. Etenkin kun tuo yks neiti 5v ei vielakaan ole aikuistunu ja kaikki muoviesineet katoaa edelleen hyvin helposti ja nopeasti kitusiin. On ollu myos tosi helppo pitaa puhtaana, kun ei ole kaytossa tullut hampaanjalkia tai muuta lommoja joihin lika jaa ikavasti.

Vesikippoina ollaan kaytetty viime kesasta lahtien sellasia 5 litran muovisankkoja, mitka on todettu kaikista kokeiluista toimivimmiksi. Nuo otukset on aika kovia kaivelemaan, niin matalempiin kuppeihin sai olla jatkuvasti vaihtamassa vetta kun pohjalle kerty hiekkaa aika nopeesti. Aiti saa noita toista ilmaiseksi, niin pureskellut/kuluneet sankot on myos helppo vaihtaa ;)
wecope Frodo 10/2014
beagle Kössi 10/2002-12/2015

ryuoka

ryuoka
Viestimäärä: 10

VS: RUOKA- JA VESIKUPIT - Sunnuntaina, 25.09.2011 klo 11:28  
+
0
Meillä Pipsa ruokailee keittiössä parketilla, Jumbo keittiön viereisessä huoneessa, kodinhoitohuoneessa, koska siellä on laattalattia. Pipsa ei sotke, Jumbo sitäkin enemmän. Vesikupit meillä on aina laatalla kun nuitten parta kastuu juodessa ja sitä vettä on jokapuolella.

Tässä meidän kupit, kaks muovista ruokakuppia taitaa olla autossa kun en niitä löytänyt. Keraamisia käytetään normaalisti, muut on automatkailuun.
beagle "Sonic"

  Siirry sivulle: 1 2
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28240
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6353
Viestejä yhteensä545785
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään9
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.05.2024 klo 21:30)