Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Maanantaina, 18.04.2011 klo 11:54

Siirtyminen BARF:ista nappulaan/sekaruokintaan

Ramon

Ramon
Viestimäärä: 15

SIIRTYMINEN BARF:ISTA NAPPULAAN/SEKARUOKINTAA... - Maanantaina, 18.04.2011 klo 11:54  
+
0
Heips heips!

Elikkäs. Koira ollut barffilla nyt jotakuinkin puolitoista vuotta (ikää kaksi vuotta). Mutta nyt olen ajatellut tuota barffausta (erityisesti luita) vähentää. Tarkoituksena olisi siis löytää joku näppärä nappulamerkki. Nappulan sekaan ajattelin kuitenkin vielä lihoja sekoitella, kun ei raaski koiralle pelkkää kuivaa muonaa syöttää.

Mutta mikä olisi hyvä nappula? Olen aina pitänyt tätä barffausta ehkä "laadukkaimpana" ruokana koiralle ja nyt kun olen siirtymässä nappuloihin, niin en haluaisi mitään järjetöntä ravinnon tason romahtamista. Pentuna koira söi ennen barffiin siirtymistä Brit Caren large breed penturuokaa. Se vaikutti kyllä ihan sopivalta, ei ollut mitään ongelmia terveydessä tms.

Mutta kuinka oleellinen osa tällä nappulalla nyt sitten tulee olemaan ruokinnassa jos kuitenkin saa lihaa esim. sen saman päiväannoksen kuin barffatessakin? Jos nappulat ikään kuin täydentävät luiden jättämää aukkoa?

Kiitoksia neuvoista!

Jethro

Jethro
Viestimäärä: 447

VS: SIIRTYMINEN BARF:ISTA NAPPULAAN/SEKARUOKINTAA... - Maanantaina, 18.04.2011 klo 13:41  
+
0
Muuta en valitettavasti osaa neuvoa kuin nyt ensi alkuun tämän ketjun Sekaruokinta ja lisäravinteet

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: SIIRTYMINEN BARF:ISTA NAPPULAAN/SEKARUOKINTAA... - Maanantaina, 18.04.2011 klo 14:44  
+
0
Asetelma on väärä. Luut ovat pelkkä kalsiumin lähde (jos aina sitäkään...), mutta kuivamuonista saa niin energia- kuin suojaravintoaineet. Jos haluaa täyttää luiden jättämän aukon, niin se tehdään kalkkijauheella.

Mutta muutoin esim. 1/3 kuivaa, 2/3 lihaa ja hiukan kalkkia on ihan hyvä vaihtoehto - ja liha laajassa merkityksessä...
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

Ramon

Ramon
Viestimäärä: 15

VS: SIIRTYMINEN BARF:ISTA NAPPULAAN/SEKARUOKINTAA... - Maanantaina, 18.04.2011 klo 15:06  
+
0
Käykö kalsium lisäksi ihan kalsiumkarbonaatti? Ja mikähän mahtaa olla sopiva annostus vajaa 30 kg koiralle? Kananmunankuoria olen nyt murskannut ruokaan silloin tällöin, mutta paljonko niitä pitäisi antaa riittävän kalsiumin saannin takaamiseksi?

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28195
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545711
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään7
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.04.2024 klo 16:45)