Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
TERVEYS - Keskiviikkona, 19.10.2011 klo 14:18

kellään tietoa/kokemusta koiran allergia/lääkeruuasta

Ditsi

Ditsi
Viestimäärä: 93

KELLääN TIETOA/KOKEMUSTA KOIRAN ALLERGIA/LÃ... - Keskiviikkona, 19.10.2011 klo 14:18  
+
0
Hiukka olen neuvoton. Joten, jos kellään samanmoista kokemusta, niin innolla ottaisin vastaan kokemuksia. Mulla nuorempi valkkari narttu, vajaa 3v , alko kutisemaan yllättäen tosi kovasti. Iho puhdas, ja ulkoloiset pystyin heti elinimoimaan koskei omat hurttani näe koskaan muita koiria. Asutaan ihan " mettässä " Oireet paheni todella pahaksi vajaassa kahdessa viikossa. Koiraan ei voinnut edes koskea kun sai " hepulin ". Hyppi, ja kieri maassa, aj itelle tuli tunne, että kosketukseni sattui narttua. No heti lääkäriin ja koira sai kipupiikin, antibiioottipiikin, sekä sisäloislääkityksen. Ihoraappeet otettiin ja niissä ei mitään ilmenny. Lääkärin diagnoosi oli, että narttuni on jollekkin ruoka aineelle allerginen. Kaikki aiemmin annettu ruoka kiellettiin, ja narttuni sai ns. eläinlääkärin oman lääkeruuaan joka tietty sikakallis. Sitä joutuu koirani nyt syömään kaks kuukautta, enään kuukaus, ja sen jälkeen en tiedä että mitä sitten. Lääkäri sitä mieltä, että oireet johtuu papanaruuasta, jahti/vahti energi, ja moitti ruuan huonoksi. itse olen ollu sitä mieltä että ruoka on kelpa tavaraa. Molemmat koirani sitä on syönny, ja aina. Nyt en uskalla toisellekkaan antaa jahti/vahtia, kun pelkään saman allergian toistuvan vanhemmallakin. Olen nyt ihan ulalla että mitä voin koirille antaa jotta ees massut täyttyis ? Lääkäri kielsi tälle nartulleni antamasta mitään muuta kun kaks kertaa päivässä vajaa mittakupillinen sikakalllista ruokaa ! Kertokaa joku joka tietää ruokaallergioista että miten menisin kultaselle keskitielle koirien ruokinnassa, ja niin ettei tars nälässä pitää ? Koirat soukkenee silmissä !
Ja onko nyt varma että tää allergia johtuu jahti/vahdista ? Voihan kait se olla joku muukin mitä nartuilleni annan. Mutt, lääkärin miete oli että kaikki johtuu just koiranpapanoista.

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KELLääN TIETOA/KOKEMUSTA KOIRAN ALLERGIA/LÃ... - Keskiviikkona, 19.10.2011 klo 14:59  
+
0
Monet koirat on sille nappulassa olevalle varastopunkille allerginen ja mä en ainakaan muuta kuin köyhtynyt syöttämällä sitä eläinlääkärin sapuskaa. Suosittelen BARFin aloittamista ja eliminaatiota sillä. eli yksi proteiini mitä koira ei ole saanut esim poro ja yksi kasvis esim kesäkurpitsa ja sitä muutama kuukausi, jonka jälkeen jos koira on oireeton niin lisätään soppaan jotain muuta elukkaa / kasvista.

Mä olen sitä mieltä että jos toinen koira ei ole allerginen niin voit syöttää sille mitä se nyt sitten syökin. Ihan sama kuin ihmisilläkin, allergiat ei tartu.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KELLääN TIETOA/KOKEMUSTA KOIRAN ALLERGIA/LÃ... - Keskiviikkona, 19.10.2011 klo 15:01  
+
0
Tässä jo avattu ketju allergiasta.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KELLääN TIETOA/KOKEMUSTA KOIRAN ALLERGIA/LÃ... - Keskiviikkona, 19.10.2011 klo 15:16  
+
0
Ei ole kokemusta allergia ruuista mutta suosittelen kokeilemaan barffausta...
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 19.10.2011 klo 15:19)

Ditsi

Ditsi
Viestimäärä: 93

VS: KELLääN TIETOA/KOKEMUSTA KOIRAN ALLERGIA/LÃ... - Keskiviikkona, 19.10.2011 klo 15:31  
+
0

eetla kirjoitti:

Monet koirat on sille nappulassa olevalle varastopunkille allerginen ja mä en ainakaan muuta kuin köyhtynyt syöttämällä sitä eläinlääkärin sapuskaa. Suosittelen BARFin aloittamista ja eliminaatiota sillä. eli yksi proteiini mitä koira ei ole saanut esim poro ja yksi kasvis esim kesäkurpitsa ja sitä muutama kuukausi, jonka jälkeen jos koira on oireeton niin lisätään soppaan jotain muuta elukkaa / kasvista.

Mä olen sitä mieltä että jos toinen koira ei ole allerginen niin voit syöttää sille mitä se nyt sitten syökin. Ihan sama kuin ihmisilläkin, allergiat ei tartu.



Joo, ja näillä sitten menen. Kiitos.
ja annan tolle toiselle nartulleni edelleen sitte jahti/vahtia ja toki seuraan tarkkana , ettei tule myös oireita. Tulevan kuukauden vielä annan tota sikakallista ruokaa, ja sen jälkeen harkinnassa tosiaan raakaruokinta. Aattelin josko vois laittaa raejuustoa, piimää, tahi jotain tollasta kevyttä nuoremmalle niiden lääkeruokien joukkoon. Ja, ei kyllä oma lompakko kestä moista allergia ruokaa joten otan neuvostasi vaarin . Jep, ja kiitoksia.

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KELLääN TIETOA/KOKEMUSTA KOIRAN ALLERGIA/LÃ... - Keskiviikkona, 19.10.2011 klo 15:39  
+
0
Älä syötä sen allergiaruuan lisäksi mitään muuta, muuten se menee harakoille koko ruoka ja ihan hyödytön koko dieetti. Eli syötä vaan sitä nappulaa pelkästään, kerran olet sitä ostanut.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Ditsi

Ditsi
Viestimäärä: 93

VS: KELLääN TIETOA/KOKEMUSTA KOIRAN ALLERGIA/LÃ... - Keskiviikkona, 19.10.2011 klo 16:26  
+
0

eetla kirjoitti:

Älä syötä sen allergiaruuan lisäksi mitään muuta, muuten se menee harakoille koko ruoka ja ihan hyödytön koko dieetti. Eli syötä vaan sitä nappulaa pelkästään, kerran olet sitä ostanut.



Niinpä tietysti.
En taas aatellu. Täytyy sitte vaan oottaa vielä tää kuukaus, vajaa, ja sitte suunnitella raakaruokinta.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: KELLääN TIETOA/KOKEMUSTA KOIRAN ALLERGIA/LÃ... - Keskiviikkona, 19.10.2011 klo 17:39  
+
0
^Ja nimenomaan, ei edes mitään nameja, luita, ei mitään sen nappulan lisäksi, muuten et saa selville onko se koira allerginen jollekin vai ei ja tosiaan kallis ruoka menee tavallaan hukkaan.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Ditsi

Ditsi
Viestimäärä: 93

VS: KELLääN TIETOA/KOKEMUSTA KOIRAN ALLERGIA/LÃ... - Keskiviikkona, 19.10.2011 klo 21:05  
+
0

eepi78 kirjoitti:

^Ja nimenomaan, ei edes mitään nameja, luita, ei mitään sen nappulan lisäksi, muuten et saa selville onko se koira allerginen jollekin vai ei ja tosiaan kallis ruoka menee tavallaan hukkaan.



Nyt en ihan ymmärrä tota hukkaan menoa. Siis narttuni syö kaks kuukautta ns. lääkeruokaa, eikä mitään muuta. Niin meneekö homma nyt niin , että " kuurin " jälkeen haen uuden kuivamuonan, jos siihen taas alkaisin. Ja sit tän uuden kuivamuonan myötä alan taas antamaan niitä perusruokia yksitellen kunnes huomaan ettei tule oireita. Eli, uskonko nyt lääkäriä että syy tosiaan on kuivamuona ? Kun mitään muuta faktaa siitä, että just se allergisen oireen aiheuttaa. Lekuri sanoi että mikäli koirani voi hyvin tän kahen kuukauden kuluttua, niin sitten parempi jatkaa edelleen samaa sikakallista ruuan antamista. Miten se menee hukkaan jos laittaisain esim. raejuustoa mukaan. Kun koskaan en ole nartulleni antanu mitään viiliä, raejuustoa , tai mitään maitotuotteita .
Olen syöttäny papanaa, lihaa, jauhenlihaa, joskus maksalaatikkoa. Välistä keittäny puuroa. Eli koirani on syönny hyvin paljon samoja ruokia. Välillä antanut oon rustoa. Eli aika ykspuolista kuitenkin . Olen jotenkin ihan ulalla. Mitään muuta neuvoja ei lääkäri antanu kun, et koiralle ei saa antaa tosiaan mitään muuta kun sitä allergia ruokaa. ja sitten toivotti suurin piirtein hyvää päivän jatkoa.

Jethro

Jethro
Viestimäärä: 447

VS: KELLääN TIETOA/KOKEMUSTA KOIRAN ALLERGIA/LÃ... - Keskiviikkona, 19.10.2011 klo 21:47  
+
0
Kutiaako koirasi edelleenkin vai onko tämä kallis kuivamuona ollut sopiva? Jos se sopii koirallesi eli kutinoita ei enää ole, niin tuskin koira on varastopunkille allerginen.

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KELLääN TIETOA/KOKEMUSTA KOIRAN ALLERGIA/LÃ... - Torstaina, 20.10.2011 klo 01:40  
+
0
Ylempänä linkki allergiakeskusteluun, jatketaan siellä. Ennen uuden aiheen avaamista tulee kokeilla hakutoimintoa, ettei tule turhaan avattua useita ketjuja samasta aiheesta.

 
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28195
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545706
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.04.2024 klo 07:45)