Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 06.05.2010 klo 11:05

Autoista

Siirry sivulle: 1 ... 15 16 17 ... 21

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: AUTOISTA - Lauantaina, 23.02.2013 klo 17:59  
+
0
Mitä mieltä autoilijat ovat Puntosta, vm. -96-99 lähinnä?
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

Hecu

Hecu
Viestimäärä: 81

VS: AUTOISTA - Lauantaina, 23.02.2013 klo 22:25  
+
0
Onko kellään kokemuksia Ford Focuksen farkusta, vm. 06 eteenpäin? Takapaksiin pitäisi mahtua keskikokoinen koira ja tulevaisuudessa mahdollisesti toinenkin. Kulutukseltaan Focukset näyttää olevan pieniruokaisia mikä on ehdottomasti plussaa, mutta netistä kun olen tietoa etsinyt niin yleinen ongelmaa taitaa olla että pellit ruostuu kovinkin helposti. Tiedä sitä sitten, mutta noita näyttäis saavan vähänajettuina ihan hyvään hintaan.

AmsTahvo

AmsTahvo
Viestimäärä: 104

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 24.02.2013 klo 06:33  
+
0

nenssi kirjoitti:

Kulutusluotto 9500 €, kuukausierät 130 €, todellinen vuosikorko 3,5%. Maksuajaksi saa 6v 7kk.



Siihen päälle vakuutukset, huollot, kulutus-osat, polttoaine ja jos ei ole tekevää kaveria tai itse ei paljoa voi tehdä, niin opiskelijalle auto on kyllä äärimmäisen suuri satsaus ja ehkä huonoin sijoituskohde mitä opiskelun lomassa voi tehdä. Varsinkin 10k euron hintaluokassa. Mielummin ottaa huomioon senkin, että onko ylimääräistä laittaa sitten huoltoihin? 500e on aika pieni summa huollolle, kun oikeasti aletaan jotain tekemään autolle.
Suosituksena on kittuutella opinnot yli vaikka halvemmalla autolla ja sitten ku saa palkkaa mukavasti, niin hemmotella auton vaihdolla! ;)


Yleisenä suosituksena suosittelen googlettamaan automerkin alaisia foorumeita, sekä tilastoja katsastuksista ja sekin kertoo, mikä on tarjonta kysyntään nähden, että millaisesta autosta kyse.
Herkkuja on moneen lähtöön ja luvataan paljon, mutta todellisuus on siellä omassa tietämyksessä ja rahapussissa, miten on varaa ennakoida huoltojen ja kuluvien osien suhteen. Pienet hommat kerryttää salakavalasti autoilun hintaa.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 24.02.2013 klo 06:36)

Geokoira

Geokoira
Viestimäärä: 83

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 24.02.2013 klo 13:24  
+
0

Hecu kirjoitti:

Onko kellään kokemuksia Ford Focuksen farkusta, vm. 06 eteenpäin? Takapaksiin pitäisi mahtua keskikokoinen koira ja tulevaisuudessa mahdollisesti toinenkin. Kulutukseltaan Focukset näyttää olevan pieniruokaisia mikä on ehdottomasti plussaa, mutta netistä kun olen tietoa etsinyt niin yleinen ongelmaa taitaa olla että pellit ruostuu kovinkin helposti. Tiedä sitä sitten, mutta noita näyttäis saavan vähänajettuina ihan hyvään hintaan.



Meillä on nyt -08 focus eli facelift-malli. Hyvä ajaa ja tunnokas ohjaus. Varmasti yksi parhaista normaaleista henkilöautoista noissa ominaisuuksissa. Huonoja puolia tulee lähinnä mieleen rengasmelu jota vois olla vähemmänkin. Kulutus riippuu hyvin paljon moottorista ja ajotavasta. Dieselit menee pienellä ja on niissä toki voimaakin eri tavalla kuin bensakoneissa(pl. st-mallit)

Farkussa on tilaakin takana ihan riittävästi koiralle tai kahdelle. Toki esim. mondeossa tilaa on enemmän ja niitä saa melkein samalla hinnalla kuin pienempää focusta. On se mondeo myös hiljaisempikin. Eli kannattaa sitäkin harkita.

Ruosteongelmaa ei kai näissä uudemmissa enää niin paljon ole ja nekin mitä oli niin maahantuoja taisi niitä aika paljon korjailla. Paljon on tietysti kiinni siitä miten autoa on pidetty.

banaani kirjoitti:

Mitä mieltä autoilijat ovat Puntosta, vm. -96-99 lähinnä?



Ei ole omaa kokemusta fiateista, mutta jostakin syystä nämä vaan tuppaavat menettämään arvonsa aika nopeasti jopa uutena. Jostakin kai se kertoo...halvalla kun ei yleensä saa hyvää. Se on varsinkin käytettyjen autojen kohdalla syytä muistaa.

AmsTahvo kirjoitti:

Siihen päälle vakuutukset, huollot, kulutus-osat, polttoaine ja jos ei ole tekevää kaveria tai itse ei paljoa voi tehdä, niin opiskelijalle auto on kyllä äärimmäisen suuri satsaus ja ehkä huonoin sijoituskohde mitä opiskelun lomassa voi tehdä. Varsinkin 10k euron hintaluokassa. Mielummin ottaa huomioon senkin, että onko ylimääräistä laittaa sitten huoltoihin? 500e on aika pieni summa huollolle, kun oikeasti aletaan jotain tekemään autolle.
Suosituksena on kittuutella opinnot yli vaikka halvemmalla autolla ja sitten ku saa palkkaa mukavasti, niin hemmotella auton vaihdolla! ;)

Yleisenä suosituksena suosittelen googlettamaan automerkin alaisia foorumeita, sekä tilastoja katsastuksista ja sekin kertoo, mikä on tarjonta kysyntään nähden, että millaisesta autosta kyse.
Herkkuja on moneen lähtöön ja luvataan paljon, mutta todellisuus on siellä omassa tietämyksessä ja rahapussissa, miten on varaa ennakoida huoltojen ja kuluvien osien suhteen. Pienet hommat kerryttää salakavalasti autoilun hintaa.



AmsTahvo puhuu asiaa. Autokuume on kyllä pirullinen sairaus, mutta mulla ainakin on yleensä helpottanut se kun tyhjällä lompsalla hieroo otsaa=)

On tullut itsekin ostettua nuorempana autoja lainalla ja en enää osta. On se vaan niin kallista puuhaa. 10000€ arvoisen auton arvo kun tippuu varmasti enemmän kuin tuon 130 euroa kuukaudessa. Eli muutaman vuoden kuluttua sulla on vielä velkaa jäljellä huomattavasti enemmän kuin mitä autolla on arvoa. Ja tosiasiassa aika harva ajaa samalla autolla edes viittä vuotta eli sekin kannattaa ottaa huomioon.
Ja kun ottaa huomioon nuo AmsTahvon luettelemat muut kustannukset(helposti 1500€+polttoaineet per vuosi) niin kallista se on.

Peräkkäiset viestit yhdistetty.
Jaijah
"Life isn’t measured by the number of breaths you take, but by the moments that take your breath away."
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 24.02.2013 klo 15:48)

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: AUTOISTA - Lauantaina, 09.03.2013 klo 18:12  
+
0
Kaikesta huolimatta nyt kävi näin. Puolet halvemmalla kuitenkin mitä edellinen. :viheltel:

ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: AUTOISTA - Lauantaina, 09.03.2013 klo 20:06  
+
0

banaani kirjoitti:

Mitä mieltä autoilijat ovat Puntosta, vm. -96-99 lähinnä?


Mulla on -06 Punto ja se on ihan paska. Muuta en osaa sanoa, mutta mulle ei tuu enää ikinä yhtään Fiatia eikä myöskään yhtään Opelia.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: AUTOISTA - Lauantaina, 09.03.2013 klo 21:01  
+
0
^Täällä '99 ja en suosittele kenellekkään !

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: AUTOISTA - Lauantaina, 09.03.2013 klo 21:19  
+
0
Mua myös kovasti Fiateista, Opeleista ja ranskalaisista varoiteltu...
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

Rni

Rni
Viestimäärä: 183

VS: AUTOISTA - Lauantaina, 09.03.2013 klo 22:15  
+
0
Hauska juttu toi Fiat-asia!

Miulla on tällä hetkellä ajossa kolmas Punto, eikä ole ikinä ollut yhtään mitään vikaa yhdessäkään pikku-italiaanossa. :eitietoo: Vanhimmasta Puntosta piti katsastusta varten kiristää käsijarrua kerran, mutta sen sai itse tehtyä ruuvimeisselillä ja sopivalla määrällä tarkkaan valikoituja manailusanoja, joten en ottanut pahalla. Myöhempi omistaja joutui kyllä tekemään pakoputken ja jarrupalojen vaihdon muutama vuosi myöhemmin, joten en ehkä uskaltaisi tuota vuosimallien 96/99 väliä hirveästi suositella ainakaan isoilla kilometrilukemilla.

Ajoneuvovahinkoja vakutuusyhtiöille työkseen tarkastava tuttu piti Puntoa harkitessani Fiatia sellaisena perusmerkkinä - ei se mikään Audi ole (tosin niidenkin laatu on syöksynyt viime vuosina, jos autolehtien toimittajien päiväkahvikeskusteluihin on uskominen), mutta ihan perusvarma. Autovahinkotilastoissa ja -katsastustilastoissa Punto myös pärjäsi ihan kivasti verrattuna moneen muuhun pikkuautoon (etenkin niihin ranskalaiskammotuksiin :nauru:), mutta Marea ja muistaakseni Brava samalta merkiltä ovat päinvastoin kohtuullisen surkeita noiden tilastojen valossa.

Kai se nykyisin pitää nokka itään kääntää, jos haluaisi varman menopelin.
Keeshondtyttö "Luna"
(Viestiä on muokattu lauantaina, 09.03.2013 klo 23:22)

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 10.03.2013 klo 07:14  
+
0
^ Mulla oli aikaisemmin '97 Fiesta ja vakuutukset olivat 700 euron luokkaa, eli minun alennuksilla siinä päälle viidensadan, kun taas Puntossa on yli 900, eli alennuksilla reilut 700.. Tämän kun olisin tiennyt.. Ja kyse pelkästä liikennevakuutuksesta.. Kavereilla on autoissaan osakaskoja ja ties mitä paljon halvemmalla. :roll:

Minun Puntossa nytten jarru laahaa.. Huoh. No, sainpahan syyn muuttaa kotipuoleen aiemmin kun ei autolla pääse töihin ja mies kun tulee sen sieltä asti korjaamaan niin saa samalla ottaa mukaansa minut sekä muuttokuorman. :viheltel:

Minulle ei enää muita tule kun mersuja taikka sitten voorteja. Ei sillä että noissa merkeissä kovin uusiin peleihin toki vielä varaa olisi. Nyt kunhan tuosta Puntosta eroon pääsen, niin en aio vähään aikaan laittaa minkään sortin koslaa.

Rni

Rni
Viestimäärä: 183

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 10.03.2013 klo 08:46  
+
0
Tuo vakuutusjuttu on kyllä ihan totta: Puntoja oli takavuosina ihan hirvittävän paljon enemmän kuin muita saman kokoluokan ja käyttötarkoituksen pikkumenijöitä ja niitä markkinoitiinkin ihan paikka paikoin epävarmojen ja kokemattomien kuskien hyvänä aloitusautoina, mikä varmaan selittää osaltaan tilannetta. Meillä vakuutukset jollakin osakaskolla ovat ihan vielä ilman ihmeempää irvistelyä maksettavaa luokkaa (aiempi Volvo oli halvempi, mutta se olikin jo melkein antiikkikalustoa), mutta miehekkeellä on vakuutuksessa jo ihan kivat kolaribonukset ja kilpailutettiin yhtiöitä todella pitkään. Itse ajattelin Puntoa ostaessani, että vakuutus on kalliimpi kuin monella vastaavalla, mutta ainakin varaosia ja renkaita luulisi löytyvän sitten kohtuuhintaan ja helpommin, jos ja kun rempattavaa tulee. Vielä ei ole tarvinnut ihmeemmin korjata, mutta puoleen hintaan romuttamolta saadut talvirenkaat alumiinivanteilla olivat kyllä ihana löytö :love: Saa nähdä miten vakuutuksien käy tulevaisuudessa, kun Punton suosio myyntitilastoissa on viime vuosina romahtanut ja vanhempi kanta päätyy viimeiselle romuttamokeikalle pikkuhiljaa.

Itseä ovat ihan koeajomielessä kiehtoneet viime vuosina hurjan laatutsemppauksen tehneet Skodat, Fordit (niissä on vaan jotain ihanan klassista monellakin tasolla) ja nuo japanilais-korealais-suunnan autot. Saab on hirmu sympaattinen menijä ja jotenkin vetoava monelta kantilta, mutta kun se otti ja meni konkkaan. :hymy:

Kirjoitusvirheet veke. :)
Keeshondtyttö "Luna"
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 10.03.2013 klo 08:51)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 10.03.2013 klo 11:47  
+
0
Mulla on Puntossa liikennevakuutus n. 300€ vuosi..

Tuohon tehtiin juuri joulukuussa 60 000km huolto, missä piti vaihtaa jotkut puolat koska siellä oli jotain häikkää jossain sytytyksessä eikä pelkkien tulppien vaihto auttanut. Kesken ajon siis autosta katos tehot ja kierrokset nousi taivaisiin, tuo ongelma on korjautunut noiden puolien vaihdolla. Siihen vaihdettiin myös akku. Nyt siinä korisee tuulettajan moottori ja konepellin alta kuuluu jotain kivaa nakutusta jonka alkuperää en halua edes tietää. Jotkut venttiilit varmaan, mutta en halua ajatella korjauskuluja. Lisäksi siihen täytyy nyt vaihtaa jarrupalat mikä nyt ei iso homma ole, mutta kyllä mua nyppii kun jatkuvasti pitäis tuohon peltilehmään tunkea rahaa ja se on kuitenkin aika vähän ajettu vielä. Tätä ennen mulla oli tosi ruma Volvo minkä mallia en muista, mutta -95 se muistaakseni oli eikä siinä ollut muuta vikaa kuin se, että se oli Diesel (verot on niin kalliit) ja ruma. Ja jarrut vinkuivat, mutta ne nyt on siinä autossa vain ominaisuus. Sitä ennen oli Opel Vectra mikä oli ihan susi. Kokoajan jotain renkkaa ja sittenpä siitä hajos moottori. Vihasin sitä autoa. Sitä ennen mulla oli pikkuinen Corsa mikä oli itseasiassa ihan ok auto Opeliksi.

Seuraavaksi oon miettinyt jotain Skodaa, Mersua tai Volvoa. Tai sitten Saksasta haen jonkun, kaveri sais paikanpäältä etsiä sellaisen oikeasti ok auton minkä voisivat sitten ajaa tänne kun kesälomareissulle tulevat. Saa nähdä, ihan hetkeen en ainakaan osta mitään koska en halua lisää lainaa.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

PenniMyy

PenniMyy
Viestimäärä: 293

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 10.03.2013 klo 13:58  
+
0
Me ostettiin kakkosautoksi (eli ts. kaupunkiajeluun) niinkin iso auto kun Renault Twingo, heheee.. Ja vielä kirkkaankeltanen. Voi ku se on söpö ja hyvä. Jaa miten niin parhaat ranskalaiset saa grilliltä?! :kieli:

Minwin

Minwin
Viestimäärä: 82

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 10.03.2013 klo 14:38  
+
0
Investoin itselleni neliovisen Nissan Micran <3 Sillä on nyt ajella nämä ajot mitä ajan ja koiratkin mahtuu hyvin mukaan! Todella siistissä kunnossa on, vaikka vanhempi auto on malliltaan ja vähän ajettu!

Joskus on tarkoitus hankkia juuri tuollainen ns. postiauton mallinen toyota, mutta vielä kukkaron nuorit kiristää hieman liikaa :D
10/12/11 ~ Keskikokoinen villakoira, Tuittu~
22/3/13 ~ Isovillakoira Emma~


Tattistavaan

Tattistavaan
Viestimäärä: 740

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 10.03.2013 klo 15:49  
+
0
Autossa tosiaan vasta ensimmäinen kulu on se ostohinta ja köyhän ei kannata ostaa halpaa noin yleissääntönä :) ja kannattaa muistaa jos jotain tiettyä ajoneuvoa harkitsee niin nykyään vaikka puhelulla tai tekstiviestillä saa auton historiatiedot kätevästi ja niistä selviää onko ollut joskus pois liikenteestä, kolarikorjattu yms yms.. tietty on sitten myös autotohtorit yms jos ei itse tekniikanpäälle niin tajua voi käyttää autoa tarkastuksessa joka sen suunnilleen satasen maksaa ja ammattilaiset kattoo kuluvat osat ja yleiskunnon muutenkin läpi, se o pieni sijotus se satanen jos johonkin on useita tuhansia lykkäämässä
Owczarek Podhalanski Runo Visenna tuttavallisemmin Nalle
Pyreneittenmastiffi Mini
Keskiaasiankoira Little Freak's Dzhamal tuttavallisemmin Jallu

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 10.03.2013 klo 16:03  
+
0
Meikäläisen - 97 Nissan Micra saavutti viikolla virstanpylvään! En mä ihan hirveen kauaa enää ajatellut jatkaa tätä nelivuotista saagaa, mutta onpahan peli.
Rise to reset the world.

Minwin

Minwin
Viestimäärä: 82

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 10.03.2013 klo 16:32  
+
0
Onneksi oma isä on autoalalla töissä ja tietää noista sen verran, että mitä ei kannata ostaa ja mikä kannattaa ;)
10/12/11 ~ Keskikokoinen villakoira, Tuittu~
22/3/13 ~ Isovillakoira Emma~


nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 10.03.2013 klo 16:57  
+
0

Tattistavaan kirjoitti:

puhelulla tai tekstiviestillä saa auton historiatiedot kätevästi ja niistä selviää onko ollut joskus pois liikenteestä, kolarikorjattu yms yms.. tietty on sitten myös autotohtorit yms jos ei itse tekniikanpäälle niin tajua voi käyttää autoa tarkastuksessa joka sen suunnilleen satasen maksaa ja ammattilaiset kattoo kuluvat osat ja yleiskunnon muutenkin läpi, se o pieni sijotus se satanen jos johonkin on useita tuhansia lykkäämässä



Meillä tuo myyjä oli tosi yhteistyöhaluinen ja käytti Autotohtorilla puolestamme. 89 euroa maksoi, kaikki muuten priimaa paria pientä asiaa lukuunottamatta. Esimerkiksi että kuskin puoleinen penkinlämmitin on heikkotehoisempi kuin pelkääjän paikalla oleva. :nauru: Minäkin hain nuo omistajatiedot Autorekisteristä, maksoi vajaat neljä euroa. Ihan sopiva hinta huojennukselle.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 10.03.2013 klo 16:58)

Halla

Halla
Viestimäärä: 374

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 10.03.2013 klo 20:21  
+
0
Onko ehdotuksia toimivaksi, edulliseksi koirankuljetuskärryksi? Ei tarvitse olla uusi eikä todellakaan kaunis, kunhan olis suht kestävä ja kantais minut, koiran ja kauppakassit. Ihan pikkuisen kuumottelisi auton hankinta, kun tuli taasen eilen kulutettua 2,5 tuntia edestakaisiin matkoihin hallille kymmenen kilsan päähän. Puhumattakaan häkin kantamisen ja muiden pikkujuttujen ärsyttävyydestä. Mä en tiedä autoista yhtään mitään, eikä toista karvaisemmasta puoliskostakaan (siis miehestä, vaikka ei kyllä koirastakaan) ole yhtään mitään apua, joten teen pientä tiedustelua täällä.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: AUTOISTA - Maanantaina, 11.03.2013 klo 11:17  
+
0
Muakin monesti pösöstä varoiteltiin ja irvailtiin siitä mistä saa parhaat ranskalaiset. :ylpea:

Eka auto mulla oli pösön 205, seuraavana 206 ja nyt koirankuljetukseen sopiva 307 SW -06. Oli tossa toki omat ongelmansa alkuun, sammuili risteyksiin ym pientä. Mutta myynyt liike korjasi sen ilmaiseksi ja sen jälkeen on pelannut hyvin.
Peräluukkuun mahtuu hyvin variocagen double XL häkki, jossa molemmille hurtille on omat lokerot ja toi lasikatto on muuten vaan ihana.. :shifty:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

  Siirry sivulle: 1 ... 15 16 17 ... 21
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28204
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545723
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 02:15)