Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 09.12.2011 klo 21:31

Elokuvat ja tv-ohjelmat 3

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 3 - Perjantaina, 09.12.2011 klo 21:31  
+
0
Lisää elokuva- ja ohjelmahöpötystä...

Edellinen ketju löytyy täältä.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 3 - Perjantaina, 09.12.2011 klo 23:06  
+
0
Mä katsoin äsken elokuvan nimeltä What ever works ja hah, se oli hauska! Vieläkin naurattaa pari kohtaa. :nauru: Suosittelen! Woody Allenin, olikohan v. 2009 ilmestynyt leffa.

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 3 - Perjantaina, 09.12.2011 klo 23:15  
+
0
Mulla on animaatioilta menossa. Tai oikeastaan etsi ja löydä -animaatioilta. :hymy: Kaikki alkoi siitä, kun yritin muistella, missä hemmetin Viidakkokirjaversiossa on valkoinen tiikeri. Ja löytyihän se, Chuck Jonesin lyhytelokuva vuodelta 1976. Todella hienoa ja erilaista animaatiota.

Oliver ja Olivia hätkähdyttää vieläkin, koko leffa alkaa sillä kun juoppo pöllö miettii, kuka on korkannut hänen aamiaispullonsa. Linnut myös kiroilevat (esim. kusipää, paskanaama). Hieno blogi Eläköön kuvat muistutti myös elokuvan kuolemattomista lauseista, kuten "mennään kiusaamaan lihavaa kyyhkystä, se saa siitä mielenterveysongelmia".

Vaikka Disney on loistava yhtiö, välillä sillä on vähän turhan suuri markkinaylivalta. Paljon muutakin löytyy. Kuka esimerkiksi on voinut unohtaa, kuinka hyvältä venäläinen animaatio näyttää, esimerkiksi Ivan ja taikahepo ?

Ja viimeisenä ylivoimaisin suosikkini, mielestäni kenties paras animaatioelokuva mitä on koskaan tehty, Erämaan kutsu. Tuo elokuva on aikoinaan dominoinut täysin mun koirasuuntautumista myös. (Vain pystykorvia..)

Mä olen syvästi katkera, kun tässä samassa yliopistossa eräs ystäväni opiskelee elokuvaa ja heillä on nyt animaatiokurssi menossa. Huoh.. Elokuvaopiskelijoiden kursseja eivät muut voi valita, koska luonnollisesti kaikki valitsisivat vain niitä (kevennykseksi). Edes minä en saanut erikoislupaa ottaa tuota kyseenomaista kurssia, vaikka animaatio on itselleni kaikista rakkain elokuvan muoto, enkä todellakaan olisi vain muuten vain mennyt sinne, vaan lapsenomaisesta intohimosta. :hymy:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade
(Viestiä on muokattu perjantaina, 09.12.2011 klo 23:18)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 3 - Perjantaina, 09.12.2011 klo 23:25  
+
0
Animaatioista puheenollen, onko kukaan muu nähnyt suht höyryistä 60-luvun pariisilaisista kissoista tehtyä animaatiotaGay Purr-ee, jossa laulaa mm. ihanainen Judy Garland? Mulle kehittyi kakarana aika paha pakkomielle tätä kohtaan, kulutin VHS-tallenteenkin puhki.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 3 - Perjantaina, 09.12.2011 klo 23:31  
+
0
^ CD- ja DVD-levyissä on se haitta, että vaikka laatu on loistava, eihän niissä näy mitenkään käytön määrä ! :nauru: Mulle piti ainakin lapsena ostaa Leijonakuningas ja Aristokatit kahteen kertaan. Muistan joskus kun annoin Leijonakuninkaan lainaan ja kun se oli viikon lainassa olin ihan möks, että miten pärjään nyt ilman tuota videota. Ratkaisu: mulla oli joku musiikkikasetti minkä kuuntelin senkin sitten lähes hajalle iänvanhalla walkmanilla. Oi aikoja, oi tapoja !
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 3 - Lauantaina, 10.12.2011 klo 13:16  
+
0

Notte kirjoitti:

Oliver ja Olivia hätkähdyttää vieläkin, koko leffa alkaa sillä kun juoppo pöllö miettii, kuka on korkannut hänen aamiaispullonsa. Linnut myös kiroilevat (esim. kusipää, paskanaama). Hieno blogi Eläköön kuvat muistutti myös elokuvan kuolemattomista lauseista, kuten "mennään kiusaamaan lihavaa kyyhkystä, se saa siitä mielenterveysongelmia".



Oliver ja Olivia! :love: Ehdottomasti lapsena yks miun lempileffoista. Ja vaikka siinä kiroillaan ja näytetään juopottelevia lintuja ja ties mitä niin ihan täysjärkinen tyyppi miusta on tullut. Viittaan siis siihen että nykyisin kukkahattutädit saisivat varmaan hepulin jos tuollainen lapsille näytettäisiin.

Miulla oli tosiaan VHS:lle nauhoitettu tuo Oliver ja Olivia, mutta samalla kasetilla oli myös joku toinen leffa, oliskohan ollu joku tyyliin Sateenkaari Riti? Se oli kanssa ihan loistava ja tahon kyllä nähä sen vielä!

Muoks. Löysin
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.12.2011 klo 13:18)

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 3 - Lauantaina, 10.12.2011 klo 13:24  
+
0
Muistaako/tietääkö kukaan sellaista piirrettyä, jossa oli vihreitä(?) peikkoja, jotka asuivat maan alla ja muistaakseni kaappasivat sinne prinsessan, jota sitten joku poika lähti pelastamaan. Sitten siinä taisi lopussa olla jonkinlainen tulva, ja muistan myös, että sellaisella naispeikolla oli kauhen pitkät varpaankynnet ja paljon meikkiä. Äh, en oikeasti muista kauheasti siitä piirretystä, mutta vaikka se olikin pelottava niin lainasin sitä joka kerta kirjastosta kun kävimme siellä. Pitääpäs yrittää googletella sitä. Tuskin sitä saa DVD:lle. Siinä kannessa oli muistaakseni niitä peikkoja. Olisikohan vielä ollut, että sen tytön piti mennä naimisiin peikon kanssa.. Hmm. Nyt jäi vaivaamaan. :mietiskel:
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 3 - Lauantaina, 10.12.2011 klo 13:36  
+
0
^OOh löytyihän se! Aika pienellä googletuksella tällä kertaa. Näköjään joku toinenkin oli etsinyt samaista elokuvaa kuin minä samoilla hakusanoilla. Kyseessä siis Princess and the Goblin- elokuva. Tässä linkki youtubeen, jossa toivottavasti on koko elokuva, itse aloitin juuri katsomaan part ykköstä.

Taidan suosiolla jättää tuon yhden mielenterveys-koulutyön tekemisen huomiseen. Olen taas lapsuudessa! :love:
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 3 - Sunnuntaina, 11.12.2011 klo 03:41  
+
0
Tunnistaiskohan kukaan elokuvaa, semmonen siis missä on joku sotilasjoukko jossakin mettässä ja siellä räjähtää joku pommi mistä vapautuu jotain syövyttävää kaasua. Ne sotilaat lähtee sitten juoksemaan sitä kaasua pakoon lähellä olevaan johkin tukikohtaan tms. mutta viimeinen niistä sotilaista ei ehdi sinne vaan sen nenän edestä vedetään ovi kiinni ja sitten näytetään miten se kaasu syövyttää sen sotilaan. Oon joskus aikoja sitten nähnyt tän pätkän tv:stä ja jäi häiritseen että mikä ihme leffa se on. Ja ei oo Rocky, avo ehdotti sitä. Siinä on samantapanen alku.
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 3 - Sunnuntaina, 11.12.2011 klo 10:43  
+
0
^En tiedä tarkoititko tuolla Rockylla elokuvaa The Rock? Avo ehdotti tuota. Muuten menee kuvauksesi mukaan ko. kohtaus, mutta The Rockissa ne ovat jossain tukikohdassa koko ajan.
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 3 - Sunnuntaina, 11.12.2011 klo 13:15  
+
0
^Joo The Rockia tarkoitti ja ei ole se, tässä haetussa elokuvassa ovat nimenomaan ulkona. Katottiin se pätkä netistä Rockista eikä ollut yhtään tuttu mulle.
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 3 - Sunnuntaina, 11.12.2011 klo 16:37  
+
0
^Vaikka avo on paljon elokuvia katsellut (ja juurikin tuontyyppisiä), niin ei silläkään leikkaa missä samanmoinen kohtaus voisi olla.
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Tiainen

Tiainen
Viestimäärä: 976

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 3 - Sunnuntaina, 11.12.2011 klo 17:05  
+
0
Notte, suurkiitos tuosta The Humpbacked Horse -linkistä, tuli ihan mieletön nostalgiapuuska! Tuo on yksi niistä leffoista, joita olen lapsena katsellut, mutta jotka ovat sen jälkeen "kadonneet".

Yksi vastaavanlaisista elokuvista on myös Totoro. Ennen tätä uusinta 2000-luvun alulla alkanutta Miyazaki-villitystä joskus ihan pikkunappulana nähty Totoro kummitteli mielessä vuosia - kuvailin kohtauksia useille ystävilleni ja äidilleni miettien, mikä elokuva on kyseessä. Kukaan ei tiennyt, ja luulin nähneeni unta. :nauru: Oli ihan mahtava fiilis nähdä tuo elokuva sitten uudestaan.

Nimim. täälläkin yksi mahdoton animaatiofriikki. :nauru:

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 3 - Sunnuntaina, 11.12.2011 klo 21:19  
+
0
^ Mulle kävi ihan sama juttu Totoron kanssa, kaikki vaan hoki että "ei tollasta leffaa ookaan, ootkohan nähnyt unta" kun koitin sitä kuvailla :ylpea:

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 3 - Sunnuntaina, 11.12.2011 klo 21:40  
+
0
Mäki tykkäsin Totorosta ennen ku se oli cool :cool: Tuli TV2 vuonna 1994 ja äiskä nauhoitti, sit katoin sen noin 25 kertaa viikossa. Nyt se on mulla DVDnä hyllyssä...
Rise to reset the world.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 3 - Sunnuntaina, 11.12.2011 klo 21:50  
+
0

Notte kirjoitti:



Ja viimeisenä ylivoimaisin suosikkini, mielestäni kenties paras animaatioelokuva mitä on koskaan tehty, Erämaan kutsu. Tuo elokuva on aikoinaan dominoinut täysin mun koirasuuntautumista myös. (Vain pystykorvia..)



Oih!! Kiitos tuosta linkistä! Tuo on nimittäin yks munkin all time animaatio-suosikeista. Mulla oli tuo lapsena VHS:nä ja katoin sitä niin paljon, että nauha meni poikki. :nauru:

Oon monesti miettiny, että mistä ihmeestä löydän tuon elokuvan, oon niin monta vuotta halunnut katsoa sen uudelleen. Että kiitos, tuo pitää heti tuijottaa, kun BB-finaali loppuu!

Tuon elokuvan tunnelma on vaan jotenkin niin... maaginen. Vaikka animaatio ei ehkä ole parhaimmasta päästä, niin se fiilis ja kaikki... Sanoinkuvaamatonta. :love:

Hopeanuolen rinnalla yks mun lapsuuden (ja niin ollen myös koko elämän) ehdottomasti tärkeimpiä elokuvia.

(tuli ihan kyyneleet silmiin, kun katsoin tuota erämaan kutsua parikymmentä sekunttia nyt.. :shifty:)
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 3 - Sunnuntaina, 11.12.2011 klo 22:37  
+
0

Tiainen kirjoitti:

Notte, suurkiitos tuosta The Humpbacked Horse -linkistä, tuli ihan mieletön nostalgiapuuska! Tuo on yksi niistä leffoista, joita olen lapsena katsellut, mutta jotka ovat sen jälkeen "kadonneet".



Ole hyvä :hymy: Ite olen innolla katsonut tuolta muitakin venäläisiä animaatioita, kuten 12 vuodenaikaa, vaikka en kieltä osaa. Se animointi on vain niin kaunista ja nuo venäläiset animaatiot oli suuria suosikkeja !

Ja Joh, tiedän tunteesi ! Hyvä etten osaa koko leffan (Erämaan kutsu) spiikkejä ulkoa. Mullekin yksi koko elämäni tärkeimpiä leffoja. Niin karun kaunis tarina selviytymisestä ja itsensä löytämisestä.. ja pohjoisesta. Kirjakin on upea kaikessa rujoudessaan. Kyllä mullakin nousi pala kurkkuun kun bongasin ton youtubesta, vaikka kasetillahan se on kotona. Niin paljon muistoja, ja muistan kuinka höpöttelin lapsena äidille kuinka haluan matkustaa Alaskaan jne.. :nauru: Ja muistan senkin, kuinka katsoin tuon elokuvan vanha koirani sylissäni, seuraavana päivänä se sairastui, ja kaksi päivää myöhemmin kuoli. Tuo elokuva sai mut etsimään ensikoiraksi pystykorvaa. Se on niin mieletön, vaikka samalla mitätön tuotos (piirros)elokuvien maailmassa, mutta itselleni niin tärkeä. Suosittelen kaikille !
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 3 - Sunnuntaina, 11.12.2011 klo 22:44  
+
0
Parasta tuossa Erämaan kutsussa tuo loppupään lause, "Se oli älykkäämpi kuin sudet koska se oli skotlanninpaimenkoiran ja bernhardilaisen sekoitus". Jep jep :nauru:

Muoks, yhdyssanat on vaikeita.
Rise to reset the world.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 11.12.2011 klo 22:47)

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 3 - Sunnuntaina, 11.12.2011 klo 22:48  
+
0
^ Niin ja skotlanninpaimenkoirasta ja bernhardilaisesta tulee saksanpaimenkoira ! Duh ? Mutta kai se on siksi älykkäämpi koska tietää miten ihmiset toimivat.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 3 - Sunnuntaina, 11.12.2011 klo 22:52  
+
0
Jep, mutta ei tota tarvinnut ainakaan 90-luvulla mulle perustella, tottakai se nyt oli :nauru:
Rise to reset the world.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545725
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265868
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 16:00)