Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 26.02.2013 klo 22:44

Herkuttelijat

Siirry sivulle: 1 ... 28 29 30 ... 32

Lapikas

Lapikas
Viestimäärä: 1790

VS: HERKUTTELIJAT - Sunnuntaina, 28.09.2014 klo 19:11  
+
0
Pulled pork - mistä mä oonkaan jäänyt paitsi kaikki nää vuodet. :love:

... ja miks ostin vaan yhden pussin? Meni kaikki yhden sämpylän väliin. :shifty:
En tahtonut muuta kuin kaiken.

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: HERKUTTELIJAT - Sunnuntaina, 28.09.2014 klo 22:14  
+
0
^ Täällä vedettiin kanssa eilen ja tänään pulled porkia, tosin omin käsin väsättyä ja yön yli uunissa muhitettua. Se vaan on niin järjettömän hyvää. Suosittelen kyllä ihan ehdottomasti tekemään itse, se ei ole lainkaan hankalaa ja reseptejä löytyy netistä miljoonittain. Ja pistän vaikka pääni pantiksi että on parempaa kuin valmispussipossut. :wink:

Lapikas

Lapikas
Viestimäärä: 1790

VS: HERKUTTELIJAT - Maanantaina, 29.09.2014 klo 13:27  
+
0
^Uu, pistetään vinkki korvan taakse, kiitos! :aurinko:
En tahtonut muuta kuin kaiken.

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: HERKUTTELIJAT - Maanantaina, 29.09.2014 klo 14:28  
+
0
Meillä mies tekee pulled porkia kans ite, se on ihan ssssikahyvää!

Sianlapa kaupasta ja siihen hierotaan itsetekemää kuivamarinadia (jossa on mm. fariinisokeria, pippuria, suolaa, valkosipulia, paprikaa jne). Laitetaan jääkaappiin maustumaan yön yli.
Seuraavana aamuna sianlapa laitetaan haudutuskattilaan hiljaselle lämmölle koko päiväksi (8-9h). Siihen kaveriks tölkillinen olutta, jossa liha mukavasti hautuu ja nappaa oluesta vähän makua.
Ku liha on hautunu koko päivän, otetaan se jäähtymään ja heti ku sormet suo, aletaan repimään irti läskejä ja luita lihasta. Ja lihakin tietty revitään vielä kunnolla riekaleiksi.
Revitty liha isompaan uunivuokaan (sen kokoiseen, että saa levitettyä kunnolla) ja hieman _kokista_ ja/tai barbequekastiketta lihan päälle ja uuniin kunnes vaikuttaa omaan makuun sopivalta (tässä pitää varoa ettei possu kuivu).

Sitten vaalean leivän väliin ja tietty majoneesia ja coleslawta kaveriks. Coleslawkin tehään aina alusta loppuun ite, ja on kans aivan taivaallista kun ite tekee.

Ohoh, herahtipa vesi kielelle :P~
Bolognesenarttu 7/2012

Nauru

Nauru
Viestimäärä: 281

VS: HERKUTTELIJAT - Torstaina, 02.10.2014 klo 16:04  
+
0
Viimeiset kotiomput hyötykäyttöön, amerikkalainen omenapiirakka uunissa! :hymy:

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: HERKUTTELIJAT - Tiistaina, 14.10.2014 klo 20:04  
+
0
Hapankorppu, maksamakkara ja juusto :love:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Umber

Umber
Viestimäärä: 572

VS: HERKUTTELIJAT - Tiistaina, 14.10.2014 klo 22:23  
+
0
Kakkugallerian kakkubuffet :nolo: *röyh*

...10 palaa meni ennenko oli pakko lopettaa.
Newfoundlandinkoira 2011
Amerikanakita 2014

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: HERKUTTELIJAT - Tiistaina, 14.10.2014 klo 22:28  
+
0
^ Huhhei, aikas hyvin! :nauru: Mä kykenin viiteen, vaikka olin aivan varma että maistan jokaista.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: HERKUTTELIJAT - Torstaina, 30.10.2014 klo 15:00  
+
0
Hehkutan samaa kuin muut kuukausi takaperin: revittyä possua ja juusto-kermaperunoita. :love:
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: HERKUTTELIJAT - Perjantaina, 31.10.2014 klo 13:17  
+
0


Leivoin synttäreiden kunniaks chili-suklaakakkua töihin. Ulkonäkö huijjaa, kakku oli sairaan hyvää :3
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

Nauru

Nauru
Viestimäärä: 281

VS: HERKUTTELIJAT - Perjantaina, 31.10.2014 klo 16:29  
+
0
^Reseptiä jakoon, kuulostaa ja näyttääkin hyvältä! Ja hyvää syntymäpäivää. :hymy:

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: HERKUTTELIJAT - Lauantaina, 01.11.2014 klo 10:13  
+
0
^ valitettavasti täydellistä ohjetta ei oo, kun mousse on epämääräsesti sovellettu leipuri-kondiittorikaverin kanssa intoillessa :c

Pohja oli tää (puolitettuna ettei noussu liikaa. Täytteessä oli n. 7dl kermaa, 500g suklaata, 5 kananmunan keltuaista, ~desi sokeria, ~desi hunajaa ja 2-3rkl chilijauhetta
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: HERKUTTELIJAT - Lauantaina, 01.11.2014 klo 10:20  
+
0
Mä koitin eilen uutta hedelmää, persimonia! Ja oli aika hyvää. Tänään testasin sen sopivan aika hyvin maitorahkan kanssa kun on niin makeaa. Suosittelen! :peukku:
skcu Pongo

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: HERKUTTELIJAT - Lauantaina, 01.11.2014 klo 17:17  
+
0

Tokya kirjoitti:

Täytteessä oli n. 7dl kermaa, 500g suklaata, 5 kananmunan keltuaista, ~desi sokeria, ~desi hunajaa ja 2-3rkl chilijauhetta


Tuhdimman puoleinen kakku.. :nauru:

Aamulla pekonia ja kananmunia lihattoman lokakuun loppumisen kunniaksi ja nyt liha-herkkusieni-pikkutomaatti-makaroonilaatikko uunissa, omnom :cool:

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: HERKUTTELIJAT - Lauantaina, 01.11.2014 klo 17:38  
+
0
Mässytön marraskuu. Eli ostokielto karkit, suklaat, sipsit, jäätelöt ja leivonnaiset :neutral: ja tietty limsat.

Vähenee kulutus kummasti kun ei ole toista henkilöä ostelemassa. Sokeri tympinyt jo pidemmän aikaa joten nyt on hyvä aika toteuttaa. Tosin varasin itelleni option ostaa ens viikonlopun messuilla jonkin pullan kahvin kanssa.

Tänään parsakaali-porkkana-paprikahöystöä turkkilaiseen jogurttiin tehdyllä homejuusto"kastikkeella" :love:
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina
(Viestiä on muokattu lauantaina, 01.11.2014 klo 17:39)

EK05

EK05
Viestimäärä: 128

VS: HERKUTTELIJAT - Lauantaina, 01.11.2014 klo 17:41  
+
0
Bansku pakkaseen muutamaksi tunniksi (siivuina helpottaa jatkoa kummasti), pari ruokalusikallista maapähkinävoita, loraus maitoa ja surautetaan koko komeus tasaiseksi. Aivan ihanaa "jädekorviketta"!

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: HERKUTTELIJAT - Lauantaina, 01.11.2014 klo 19:56  
+
0
"Suklaamoussea" saa sekoittamalla banaania, avokadoa ja pari lusikallista kaakaojauhetta blenderissä. Toinen vaihtoehto on noi banaanikauramuffinit mitä oon reseptiketjussa hehkuttanutkin. Jos siis haluaa herkutella tervellisemmin.
Ylläpitäjä

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: HERKUTTELIJAT - Keskiviikkona, 26.11.2014 klo 18:49  
+
0


Kakkubuffet, oi kyllä :love:
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: HERKUTTELIJAT - Tiistaina, 02.12.2014 klo 09:51  
+
0
Noniin, Mäsmas (mässytön marraskuu) vietetty :lallati: Viime metreillä tiukille veti kun alkoi kaupan suklaapakkaukset huudella seireenin lauluaan. Mutta enpäs sortunu ostamaan mitään, en edes popcorneja mitkä olis ollut vähän rajatapaus. Mutta kyse oli pelkästään ostolakosta ja sekin vähensi kyllä sokeristen- ja suolaisten herkkujen kulutusta kun ei ole muita taloudessa niitä ostamassa.

Nyt viikonloppuna olin kaverilla kylässä ja vein tuliaiseksi kinuskiksi keitetyn pikkutölkin maitotiivistettä jonka olin ostanut joskus syksyllä ja siitä sitten maisteltiin jäätelön kanssa. Oli se parempaa kokoon keitettynä se maitotiiviste kuin että "raakana" käyttäisi. Tulipahan kokeiltua nyt sekin sitten. Muistan kun näin Tinan keittiössä-ohjelmasta sen kinuskiksi keittämisen joskus ekan kerran ja olin ihan ekstaasissa :nauru:

Kaveri kaupassa ollessamme kysyi että saako hän nyt kuitenkin ostaa suklaanameja ja sanoin että tottakai, ostolakko koskee vain mua, saan mä niitä nameja pari syödä jos joku muu ostaa :viheltel: Ei sillä että olisin pistänyt muita ostamaan mulle. Ei oikeasti ollut mikään ongelma ideatasolla jättää ostamatta herkut, enemmänkin jopa ihan "helpotus". Että mä pärjään ilman karkkia ja sipsejä eikä keksejä tai mitään leivonnaisiakaan saanut ostaa paitsi raaka-aineita jos halusi itse tehdä.

Eli olihan tuossa ehkä hieman sokerihiiren mentäviä koloja mutta spartalaisuus ei ollutkaan hakusessa vaan keventäminen kulutuksessa. Eipä tullut kauheasti mitään leivottuakaan mutta lettuja sentään paistoin muutaman kerran :cool: Alun alkaen meinasin pitää kaksi kuukautta ostolakkoa, se jäi nyt aikeeksi mutta ensi kerralla, ehkä jo alkuvuodesta vois yrittää taas.
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina
(Viestiä on muokattu tiistaina, 02.12.2014 klo 09:51)

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: HERKUTTELIJAT - Sunnuntaina, 07.12.2014 klo 23:04  
+
0
Mä kokeilin tänä viikonloppuna suklaapopcornia. Ei ollut kovin juhlava kokemus: popparit siis valmistettiin normaalisti mikrossa, ja valmiina olivat täysin maustamattomia. Pakkauksen mukava tuli pieni kastikepussi, joka piti laittaa kiehuvaan vesiastiaan hetkeksi, jotta suklaasta tulisi sulaa ja lämpöistä. Se sitten kaadettiin popcornien päälle. Lähinnä sain aikaiseksi kammottavan sotkun, kun sormet menivät ihan liisteriin. Ensi kerralla ostan kyllä oikeaa suklaata. :ttou:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

  Siirry sivulle: 1 ... 28 29 30 ... 32
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28221
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6347
Viestejä yhteensä545756
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265909
(Tilastot päivitetty viimeksi 10.05.2024 klo 06:45)