Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 18:22

Ihana, kamala Facebook.

Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 50

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Torstaina, 06.01.2011 klo 23:29  
+
0
Miekin oon törmänny tohon naimisiin mennessä yhdistetään profiili -ilmiöön :D ei kans voi käsittää!

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Torstaina, 06.01.2011 klo 23:32  
+
0
Mä tiedän kans yhteisprofiilin mut ei liity vastanaineisiin. Kyseessä veljen työkaveri, + 50v. nainen, jolla siis miehensä kanssa yhteinen profiili.

sea07

sea07
Viestimäärä: 31

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Perjantaina, 07.01.2011 klo 08:42  
+
0

Manna kirjoitti:

Jos joku haluaa pitää minuun yhteyttä, niin siihen on muitakin keinoja kuin naamakirja.



Ihan kuin minun näppikseltä. Minulla on ihan samanlainen mielipide kuin sinulla, Manna.

Kiva kuulla Manna ja Sasha, että on vielä muitakin, jotka eivät ole Facebook-villitykseen liittyneet. Joskus on tuntunut tosiaan siltä, että kaikki muut siihen kuuluvat, paitsi minä ja avo. Me vissiin ollaan tällasia "vastarannan kiiskejä" :kieli: Erittäin hyvin tulen toimeen ilman naamakirjaa eikä ole minkäänlaista hinkua siihen liittyäkään.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Perjantaina, 07.01.2011 klo 08:50  
+
0
Toi yhteisprofiili :eek: Jessus kyllä.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Perjantaina, 07.01.2011 klo 15:35  
+
0

Kaveri @ Facebook kirjoitti:

XXX
kassalla, sai väärät tuotteet, reklamoi samantien, sai myyjän esimieheltä kompensaatioksi paremmat tuotteet muutaman euron hintaerolla..
57 minuuttia sitten via Mobiiliverkko · Tykkää · Kommentoi

XXX
vihdoin pääsi kassalle.. ..ja silti jonottaa...
noin tunti sitten via Mobiiliverkko · Tykkää · Kommentoi

XXX
vielä jonottaa..
noin tunti sitten via Mobiiliverkko · Tykkää · Kommentoi

XXX
jonottelee Verkkokaupan noutotiskillä.. Vuoronumero 269 palvelussa - oma vuoro 333.
noin tunti sitten via Mobiiliverkko · Tykkää · Kommentoi



Voi jessus tätäkin yhtä. Alan kallistua jo sen puoleen, että pistän päivitykset piiloon ihan tyystin... :roll:

Mulla ei onneksi kavereissa ole noita profiilinyhdistäjiä, mutta kuulostaa kyllä ihan järjettömältä! :eek:
Varjo 12/2010 ♥

Cala

Cala
Viestimäärä: 8

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Perjantaina, 07.01.2011 klo 22:45  
+
0
Täälläkin yksi joka ei kuulu facebookkiin. Ja tuskin liitynkään..
Mutta oikeestaan olin kommentoimassa tohon yhteisprofiileihin. Mikä siinä sitten ihmisiä niin kauhistuttaa jos jotkut tekevät yhteisprofiilin? Mä voisin ainakin kuvitella vaikka avon kans tekeväni tollasen jos olisin facebookkiin liittymässä. Jos ei oo mitään hirveen henkilökohtasuuksia siellä jakelemassa tai muuten käyttö on vähäistä ja on tyyliin samat tutu, niin miks pitäs molempien luoda omat profiilit? Ja kun en tonne siis tosiaan ole liittynt, niin ihan mielenkiinnosta tätä kysyn. Kun jos se on joillekkin vaan välttämätöntä yhteydenpitoa varten, niin eikös se oo ihan sama saako ne ihmiset tavoitettua samasta vai omista profiileista?
Tosin se kuulostaa hassulta, jos aikasemmin on ollu omat profiilit ja naimisiinmenon tms myötä poistetaa ne omat ja tehdään yhteinen.. Miks ei vaan pidetä jo niitä luotuja omia profiileja..:mietiskel:

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Perjantaina, 07.01.2011 klo 23:24  
+
0
No omasta puolestani voin sanoa että vaikka olen naimisissa ei tulisi mieleenkään tehdä mitään yhteisprofiilia miehen kanssa! Sillä on omat kaverit, jutut ja intressit jotka ei kuulu mulle millään tavalla.

Ja mulla tulee ainakin läheteltyä yksityisviestejä jonkin verran kavereiden kanssa joissa vaihdetaan kuulumisia jne. Mä en henk.koht tykkää kirjoitella pahemmin seinille ja kysellä- saati vastailla- kuulumisiin tms kun ne on sitten kaikkien nähtävillä. Mielummin hoidan sellaiset yksityisviestein.

Ja vaikkei niissä viesteissä olisi mitään salattavaa (ja entäs sitten vaikka olisikin? Mulle ainakaan avioliitto ei tarkoita automaattisesti sitä, että KAIKKI asiat pitää jakaa miehen kanssa), en näe aiheelliseksi että miehenkin pitäisi ne lukea. Ja sama pätee sen viesteihin. Miksi mun pitäisi niitä lukea? Vain sen takia että ollaan naimisissa?

Mulle se, että ollaan käyty vihillä ei tee meistä yhtä persoonaa jolla on yheiset kaverit, jutut ja harrastukset. And thank god for that.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Perjantaina, 07.01.2011 klo 23:43  
+
0

Joh kirjoitti:

Mulle se, että ollaan käyty vihillä ei tee meistä yhtä persoonaa jolla on yheiset kaverit, jutut ja harrastukset. And thank god for that.


Noh, niin. Tossa se tuli tiivistettynä :hymy: Fb-profiili on kuitenkin henkilökohtainen, eikä toistaiseksi naimisiinmeno tee tässä yhteiskunnassa kahdesta niiiiin kirjaimellisesti yhtä.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Cala

Cala
Viestimäärä: 8

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Lauantaina, 08.01.2011 klo 08:25  
+
0

Joh kirjoitti:

Ja vaikkei niissä viesteissä olisi mitään salattavaa (ja entäs sitten vaikka olisikin? Mulle ainakaan avioliitto ei tarkoita automaattisesti sitä, että KAIKKI asiat pitää jakaa miehen kanssa), en näe aiheelliseksi että miehenkin pitäisi ne lukea. Ja sama pätee sen viesteihin. Miksi mun pitäisi niitä lukea? Vain sen takia että ollaan naimisissa?
Mulle se, että ollaan käyty vihillä ei tee meistä yhtä persoonaa jolla on yheiset kaverit, jutut ja harrastukset. And thank god for that.



Niinhän mä tonne laitoinkin, että en ymmärrä miks ei pidetä niitä omia profiileja jos sellaiset jo on, vaan naimisiin menon myötä tehdään yhteinen.
Ja joo, kyllä musta ainakin saa olla omia asioita mitä toisen ei tarvitse tietää ym ja ainakin toivottavasti jokaisella naimisissa olevalla on myös se oma henk.koht elämä ja jutut:wink:
Ja ei, en tarkoittanut, että toisen viestejä tms pitäisi lukea, koska ollaan naimisissa:nauru:

Ja kyllähän sellasessa tilanteessa jos on oman mies/nais ystävän kanssa yhteinen profiili, varmasti tajuaa ettei niitä omia henk.koht asioita kannata ruotia esim yksityisviestein, jos ne ei ole tarkotettu toisen tietoon. Ja varmasti näiden henkilöiden kaveri siellä facebookissa ymmärtää, että jos on vain toiselle asiaa, mitä ei halua että molemmat tietää, niin sitten ottaa yhteyttä maililla/puhelimella tms.
Lähinnä tuossa mun edellisessä viestissä ihmettelin vaan sitä, että mitäs jos sinne facebookkiin alunalkaen tekee yhteisen profiilin, niin mikä siinä ihmisiä kauhistuttaa?

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Lauantaina, 08.01.2011 klo 10:37  
+
0
Ei Facebookia tarvitse ottaa niin vakavasti. Jos joku haluaa tehdä yhteisen profiilin, ei se multa ole pois. Mä näen siinä tosin ihan yhden varteenotettavan edunkin: Jos ei ole omia tietokoneita, vaan yhteinen, mua ainakin ketuttaisi jatkuvasti kirjautua ulos toisen profiililta ja sisään omalle. Meillä on omat koneet, joten se ei ole onneksi ongelma.

wuf

wuf
Viestimäärä: 713

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Lauantaina, 08.01.2011 klo 10:50  
+
0
^Tuohon on ratkaisuna kaksi eri selainta, meillä on yksi pöytäkone melkein kokoaja päällä ja toinen käyttää toista selainta ja toinen toista. Ei tarvi kirjautua ulos ja voi pitää haluamiaan välilehtiä auki. Näppärää

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Lauantaina, 08.01.2011 klo 12:26  
+
0
Mulla ei onneksi ole kavereissa ketään yhteisprofiililla, mutta ei kyllä tulisikaan :roll: Mulla ei FB:n tarkoituksena ole keräillä kavereita listalle vaan siellä on ihmisiä joiden kanssa haluan ihan oikeasti olla yhteyksissä, ja haluan kyllä tietää silloin kenelle kirjoitan. Mulla on paljon kavereita joiden kanssa en ole irl ollut kovin paljoa tekemisissä yli 10 vuoteen koska asun ulkomailla, enkä tunne juuri kenenkään puolisoita, enkä todellakaan haluaisi näille asioitani levitellä.

Mutta fb on kyllä muuten huippujuttu. Mun kaverit asuu enimmäkseen ympäri maailmaa, ja ennen fb:tä ei kyllä tullut juuri pidettyä yhteyttä. Nyt pysyy muiden elämässä paljon paremmin kärryilläkin, kun noihin statuksiin kirjoitetaan kuitenkin enimmäkseen pikkuasioita joita nyt ei tulisi kenellekään erikseen alettua s-posteilla selostamaan.

Ei mua kauheasti mikään edes ärsytä. Jotkut kaverit jotka postaavat lähes ympäri vuorokauden jotain laulunsanoja tai videoita ärsyttää siksi, että ne täyttävät mun koko etusivun vaikka evvk. Nämä olen sitten piilottanut.

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Lauantaina, 08.01.2011 klo 12:44  
+
0
Me käytetään kans eri selaimia, mutta eipä mies facebookissa olekaan. Pitäisköhän piruuttaan muuttaa oma profiili yhteiseksi :nauru: Never. Mutta en mä kyllä siinä mitään pahaakaan näe jos jotkut haluavat sen yhteiseksi tehdä, ei mua kutita. Toisaalta sitten taas ehkä ärsyttää se minuuden katoaminen parisuhteeseen joten ehkä yhteinen fb profiili olis juuri sitä. Ja mä olen käyttänyt fb:ta mm. siihen, että kyselen kaverin mieheltä mitäköhän kaverille vois hankkia synttärilahjaksi tai järkättäiskö jotkut kekkerit, se olis vähän hankalaa jos profiili olis yhteinen. Onhan tietty puhelimet keksitty, mutta silti.

Ja kiitos sipulu sen sovelluksen selostamisesta, eipä ollut siis mikään vakava juttu :hymy:

Tällä hetkellä mua ärsyttää tuntemattomien ihmisten kaveripyynnöt. Ei, en halua olla ystäväsi facebookissa vaikka meillä olisikin samalta kasvattajalta koira. Ei, en halua olla ystäväsi facebookissa vain siksi että meillä on molemmilla bernin kuva profiilikuvana. Ei, en halua olla ystäväsi facebookissa siksi, että tunnet niin monta kaveriani, en silti tunne sinua. Mä en tajua tuota kaverihamstrausta, ei kävis mielessäkään klikkailla kaveripyyntöjä kenelle sattuu esim. profiilikuvan perusteella.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Lauantaina, 08.01.2011 klo 12:48  
+
0

neruda kirjoitti:

Toisaalta sitten taas ehkä ärsyttää se minuuden katoaminen parisuhteeseen joten ehkä yhteinen fb profiili olis juuri sitä.



Aamen.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Lauantaina, 08.01.2011 klo 13:18  
+
0
Toki ihmiset saavat tehdä profiileillaan ihan mitä haluavat, enkä koskaan menisi kenellekään ihmettelemään että miksikäs teillä nyt yhteinen profiili on, mutta... En vain ymmärrä miksi kahdesta ihmisestä tulisi yksi oli se suhteen status sitten mikä tahansa (ystävä, kumppani, avo- tai aviopuoliso jne) tai toinen ihminen kuinka tärkeä ja läheinen hyvänsä.

Lisäksi minusta tuntuu, että vaikka yhteisen profiilin pitäjät olisivatkin molemmat minulle tuttuja niin en varmaan uskaltaisi mitään yksityisiä viestejä heille lähettää, koska en tahtoisi että kaikki ystävälle kertomani asiat olisivat myös ystäväni puolison tiedossa.
Minulla ei myöskään ole esimerkiksi kavereideni puolisoiden puhelinnumeroita vaan he ovat vain kaverilistallani facebookissa - jos jotain yllätystä siis suunniteltaisiin kaverille vaikka synttäreiden kunniaksi niin kyllä se vaikeaksi menisi jos ystävälläni ja hänen puolisollaan olisi yhteinen profiili.

Vaikea selittää, mutta ehkä tuosta nyt edes jokunen ymmärtää mitä haen takaa.
Manu 6/2008
Morris 3/2013
(Viestiä on muokattu lauantaina, 08.01.2011 klo 13:23)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Lauantaina, 08.01.2011 klo 13:59  
+
0
Jenkeissä toi on suht yleistä, koska siellä on muutenki enemmän voimassa se "MINUN mies/nainen" -ajattelu ja yleensä yhteisprofiilit oman kokemuksen mukaan on ollutkin nimenomaan sitä varten että pystytään kyttää toisen tekemisiä...:ttou: Ja esimerkiksi itelläni on yks (amerikkalainen) kaveri, jolla on kihlattunsa kanssa yhteinen profiili ja heti siinä etusivulla lukee "Tämä on meidän profiilimme emmekä ota poikia kavereiksemme. Joten ihan turha siis POIKIEN lähettää kaveripyyntöjä"

Luotto kunnossa ja silleen :peukku:

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Lauantaina, 08.01.2011 klo 14:08  
+
0
^ :eek: Ja onko kyse siis ihan aikuisista ihmisistä, eikä teini-ikäisistä...?
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Lauantaina, 08.01.2011 klo 14:14  
+
0
No okei, eihän ne nyt ihan Aikuisia sanan varsinaisessa merkityksessä ole, mies täyttää tänä vuonna 23 muistaakseni ja tää kaverini 20 eli ei ihan teinejä mut ei paljon muutakaan. Mutta jenkit on mun mielestä vähän lapsellisempia kuin Suomessa saman ikäiset. Ja ylipäätään kun kulttuurissa on (omien kokemusten mukaan) vallalla sellanen ajattelu et kaikki sinkut on uhka varattuna oleville ja etenkin miehistä ajatellaan että jos vaan tilanne tulee tarjolle niin mies pettää saman tien. Siellä sitoutuminen tarkottaa jotain ihan muuta ku Suomessa...

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Tiistaina, 11.01.2011 klo 13:40  
+
0
xxx tilapäivitys:
jos hankit koiran kerrostaloon,opeta se olemaan hiljaa tai hanki sille kuonokoppa kun et ole kotona!!vitun siistii kuunnella aamulla kun yks haukkuu ja muut ulvoo peräs(eri asunnoissa siis)!että Hyvää HUomenta vann itse kullekin....

xxx vastaa:
auts...se on kyl tosi inhottavaa =/ siksi minusta ei koirat sovi kerrostaloon...sitte ku jotkut käyttää niitä tarpeillaan kerrostalon piha-alueella missä lapset sitte leikkii...

xxx vastaa:
Ja jos ei haluaa laittaa kuonokoppaan, on olemassa myös sitruuna/pippuripantoja, kyllä oppii koira olemaan hiljaa.

Minä vastaan:
Kuonokoppa EI estä koiraa haukkumasta :) pienemmällä eroahdistuksen takia kuonokoppa ja kyllä se haukkuu kun se kuulee, että tullaan kotiin.

tilapäivityksen tehny:
mut ne koirat on yksin,jos ite omistaja on paikal ni kuulee ku komentaa jos haukkuu mut kukas niitä ny komentaa ku on päivät yksin....en vihaa koirii tms mut ei ne sovi kerrostaloo!!!

xxx vastaa:
Samaa mieltä! Koira tarttee pihan eikä mitää vitun vuokrayksiöö

Juuri näin,yleistetään vain kaikki kerrostalossa asuvat koirat.. :roll::shhh: Toki jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mutta, että...niin. Pitääkö olla noin agressiivinen?

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Tiistaina, 11.01.2011 klo 17:21  
+
0

neruda kirjoitti:


Tällä hetkellä mua ärsyttää tuntemattomien ihmisten kaveripyynnöt. Ei, en halua olla ystäväsi facebookissa vaikka meillä olisikin samalta kasvattajalta koira. Ei, en halua olla ystäväsi facebookissa vain siksi että meillä on molemmilla bernin kuva profiilikuvana. Ei, en halua olla ystäväsi facebookissa siksi, että tunnet niin monta kaveriani, en silti tunne sinua. Mä en tajua tuota kaverihamstrausta, ei kävis mielessäkään klikkailla kaveripyyntöjä kenelle sattuu esim. profiilikuvan perusteella.


Mulle on jostain syystä tullut kaveripyyntöjä joltain rotikkaihmisiltä ympäri maailmaa, joiden kanssa ei edes ole yhtään yhteistä kaveria.:eek: Enkä kuulu mihinkään rotikkafanikerhoon tms. Eikä mua kiinnosta rotikat tai niiden tuntemattomat omistajat. Eikai Kessu nyt niin läski ole, että näyttäisi rotikalta? Enkä mäkään mun mielestä niin isonaamainen sentään ole, että rotikkaan sotkettaisiin...:shifty:
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

  Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 50
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 03:30)