Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 16.10.2013 klo 19:46

Joulupulina

Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 29

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: JOULUPULINA - Lauantaina, 30.11.2013 klo 21:26  
+
0
^Siitä se sitten lähtee :nauru:
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 01.12.2013 klo 07:04  
+
0
Jouluradio vihdoin auki. :hymy:

iisamai

iisamai
Viestimäärä: 201

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 01.12.2013 klo 10:36  
+
0
^ Hyvä kun muistutit! :peukku: Miusta on mukava, että Jouluradio on laajentanut noita kanavia, aiempina vuosina ei tainnut olla noita kanavia noin montaa.
Slkn Kuura
Slkn Pihka (sij.)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 01.12.2013 klo 10:51  
+
0
Oon niin ilonen! Me ollaan joka vuosi kuunneltu paljon kahta joulukasettia (kyllä, kasettia :nauru:): Matin ja Tepon joulukasettia ja sit sellasta, missä on monia eri suomalaisia laulajia. Edellisvuonna se toinen kasetti hajos, ei mikään ihme kyllä, ku se on niin vanha. Viime vuonna tulikin vähän surku, ku ei voinu kuunnella kaikkia niitä tuttuja lauluja. Nyt ihan huvikseni kokeilin löytyiskö niitä kappaleita Spotifysta ja yllätyinkin ilosesti, ku löysin ne kaikki yhtä lukuunottamatta! :jjei: Pikkuoravien joululaulupotkuri oli ainoo, mitä ei löytyny, mut löysin jonkun toisen pikkuoravien joululaulun, ni laitoin sen sit korvaavana soittolistalle. Ah, nyt on taas joulu kunnossa! :nauru:

Ja oon nyt pari kertaa nähny telkkarista sen perinteisen Coca Colan holidays are coming-mainoksen, se on niin ihana. :love: Joku vuosi pettymys oli suuri, ku niillä oli joku toinen joulumainos.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 01.12.2013 klo 14:50  
+
0
Kynttiläpaja sekä ruusutehdas olleet tänään auki. Tämmöset viedään joululahjoiksi lähisuvulle sekä ystäville:


Vielä aattelin pari kynttilää vääntää, erilaisia tosin, yks menee työpaikalle ja toinen jää kotiin.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 01.12.2013 klo 15:07)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 01.12.2013 klo 14:55  
+
0
^ Ihania!
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 01.12.2013 klo 15:41  
+
0
^Kiitos! :hymy:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 01.12.2013 klo 16:06  
+
0
Vau, SanttuJn kynttilät! :love: Muistan kun joskus pienenä tehtiin isän kanssa itse kynttilöitä. Niistä tuli oikein paloturvallisia kun sammuivat pari minuuttia sytyttämisen jälkeen itsestään. Ajatus oli kuitenkin ihan hyvä, toteutus ei niinkään.

Me tehtiin tänään avon kanssa kodista joulumaa. Kannoin kaikki joulukoristeet ja valot sisälle ja asettelin paikoilleen. Vielä kun saisi ostettua muutaman joulujutun niin hyvä. Avon äiti myös saa töistä ilmaiseksi jouluisia tuoksukynttilöitä niin sanottiin sille että meille saa kantaa selkä vääränä niitä. :love:

ainiin muoks. Vein myös aurinkotuolin pois takapihalta, joten auringonottokausi on virallisesti ohi ja jouluvalot valtaa pihan.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 01.12.2013 klo 16:32)

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 01.12.2013 klo 16:20  
+
0
Ripustelin jokusen valon lisää (vielä pitäisi hakea lisää varastosta) ja sorruin ostamaan taas yhden tähden ja ulkovalosarjan (ups! mä tykkään tähdistä!). Kaksi lastenkirjaa tarttui matkaan myös eilen (joten kavereiden syntyneille lapsosille on nyt jotain edes) ja lisäksi ostin niinkin laadukkaasta kaupasta kuin Lidlistä meille jouluruokia :nauru: Nimittäin ankan :love: , italialaista kinkkua kilon (joku parmankinkun kaltainen juttu se oli) ja kauheat läjät suklaalla kuorrutettuja manteleita ja marjoja. Ajattelin että koska juuri heitin roskiin viime vuotisia konvehteja (ostin 5 rasiaa joista 2 annoin lahjaksi, puolikas syötiin ja 2 heitin roskiin nyt :ttou:) niin josko me vaikka syötäis noita marjoja ja manteleita vaan tänä vuonna.

Miehen puolesta olen suunnitellu sen syömisiä :nauru: eli päättänyt että tehdään kokeilu graavilohen ja wasabin yhdistämisestä ja että kinkun voisi kuorruttaa dijonilla kun se ei ole munkaan mielestä pahaa.

Joulukortteihin ostin askartelutarvikkeita, mutta nyt kun katson aikataulujani niin ihmettelempä vaan että missäköhän välissä kuvittelin ne askartelevani?

Maanantain tentin jälkeen aion paneutua tähän jouluhommaan tosissani.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 01.12.2013 klo 16:47  
+
0

mmaija kirjoitti:

Vau, SanttuJn kynttilät! :love: Muistan kun joskus pienenä tehtiin isän kanssa itse kynttilöitä. Niistä tuli oikein paloturvallisia kun sammuivat pari minuuttia sytyttämisen jälkeen itsestään. Ajatus oli kuitenkin ihan hyvä, toteutus ei niinkään.

Kiitos! :hymy: Mä tein meille yhden vastaavan, et voin sillä testata, et miten käytännössä toimii ja sulaako tuo "pipari" kyljessä ihan normaalisti.

Pitäsi varmaan alkaa itekki miettii näitä käytännön järjestelyitä ja laittaa valoa sekä joulua muutenki tupaan.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 01.12.2013 klo 16:52)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 01.12.2013 klo 18:20  
+
0
Mä sain tänään ostettua pöytäliinan ruokapöydälle, tosin toi on kertakäyttöinen liina eli sellainen paperinen tai muovipintainen. Meinaan vielä ettiä jonkun kivan kankaisen, mutta koska en jaksa odottaa kunnes kivan sellaisen löydän niin toi saa ajaa asiansa siihen asti.
Lisäksi ostin lipaston päälle uuden jouluisen kaitaliinan. Jos tänään sais vielä noita laitettua tänne.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 01.12.2013 klo 18:37  
+
0
harmittaa kun on niin pieni koti, niin ei oikein paljon tuota joulua saa laitettua esille tai muuten tulee niin kovin täyteen ahdettua :neutral:

mutta kävin minä kaupasta ostamassa kaksi hyasinttiä olkkarin pöydälle, toivottavasti ne pian alkaisi levittää sitä ihanaa tuoksuaan :hymy: vielä kun saisi jonkun jouluisen astiapyyhkeen roikkumaan tuohon esille ja ehkä pari mukavaa joulukoristetta, niin eiköhän tuo meidän joulu ole aika hyvällä mallilla.

parin viikon sisään täytyisi vielä käydä jostain hakemassa pöytäkuusi (ihan oikea siis) ja koristella se, kun ei kuitenkaan joulun aikaa olla kotosalla, niin saisi vähän nauttia ensimmäisestä omasta joulusta kuitenkin. ainut ongelma on vain, että mihin ihmeen lasivaasiin minä sen saisin ährättyä....
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 01.12.2013 klo 19:06  
+
0
Miksi, oi miksi ikkunatähdet haluavat aina olla kallellaan? Miksi ne kääntyvät vasemmalle tai oikealle eivätkä suostu olemaan suorassa suhteessa pystyakseliinsa? Onko kenelläkään hyviä vinkkejä tähän?
Mukana menossa snu Napo

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 01.12.2013 klo 19:17  
+
0
^Sen kun keksit niin kerro mullekin. Samalla voit kertoa miten on tarkoitus jemmata piiloon se kamalan ruma johto? :mietiskel: Meillä olohuoneessa olevasta neljästä paperitähdestä 3 onkin tästä syystä löytänyt paikkansa lampunvarjostimina... eivätkä siis roiku missään. Mutta haluaisin 2 tähteä ikkunaan ja hirveä taistelu johtojen kanssa (vinouden suhteen olen jo jossain määrin luovuttanut kun jos toinen on kallellaan toiseen suuntaan ja toinen toiseen niin eikö sitä voi nimittää asetelmaksi?)
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 01.12.2013 klo 19:58  
+
0
Mä just asettelin metallisen tähden ikkunaan ja sain sen pysymään suorassa! Vääntelin ja kääntelin johtoa ja tähteä, ja jossain vaiheessa se vaan asettu suoraan, usein ei kyl auta mikään. Ja johdon laitin kulkemaan verhotangon päältä ja sieltä sitten pistokkeeseen, ei se sieltä kauheesti näy.

Hii, mä ehdotin siskoille, jos ostettais kaikki toisillemme noin 10 euron lahjat, ja ne suostus! :hymy: Kiva saada paketteja, vaikka ne oliskin pieniä. Ja mä tykkään miettiä ja ettiä lahjoja ja paketoida niitä, siitä tulee joulunen olo.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 01.12.2013 klo 22:17  
+
0
Mäkin tässä jo monena vuonna olen halunnut tuota paperitähteä ikkunaan mutta se on aina kosahtanut tuohon johtohommaan :neutral:

Käytiin lauantaina Ikeastaniassa, eipä tarttunut mitään sieltä jouluosastolta mukaan ainakaan vielä. Jo viime vuonna valikoimassa ollut lumitähtivalosarja himoitutti mutten raatsinut sittenkään kun nytkin on yks valosarja käyttämättömänä. Koirille kylllä ostin ne aikomani hiirilelut pukinkonttiin, edellisistä on riekaleet vaan jäljellä. Porukoiden omenapuuhun tänään virittelin tunnelmavalot kun ens viikonloppuna en siellä ole.

Joulukortteja on neljä vasta valmiina, onneksi se lakko kait nyt peruuntui ettei keskiviikkona tarvi olla kaiken valmiina niiltäosin :mietiskel::wink:
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

oonuliinu

oonuliinu
Viestimäärä: 1011

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 01.12.2013 klo 22:36  
+
0
Mä tein tänään kanalaan joulusiivouksen ja laitoin ison punaisen peltitähden ikkunaan, toi ihanan valon ja näkyy nätisti pihaan :love: Sanoin Unelmalle, Anelmalle, Sanelmalle ja Rekku-Gyntterille (miesten keksimä nimi) hyvää pikkujoulua samalla, kuusi pitää niille vielä laittaa ja ripustaa siihen jotain hyvää nokittavaa. :nauru: Ja suorassa tuo tähti on, pari kertaa väänsin johtoa eri asentoon.
------Oona ajokoirasekotus 7.2006-------
------Suomenajokoira Viki 4.2012---------
----Suomenpystykorva Voitto 3.2014----

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 01.12.2013 klo 23:20  
+
0

Tigru kirjoitti:

^Sen kun keksit niin kerro mullekin. Samalla voit kertoa miten on tarkoitus jemmata piiloon se kamalan ruma johto? :mietiskel: Meillä olohuoneessa olevasta neljästä paperitähdestä 3 onkin tästä syystä löytänyt paikkansa lampunvarjostimina... eivätkä siis roiku missään. Mutta haluaisin 2 tähteä ikkunaan ja hirveä taistelu johtojen kanssa (vinouden suhteen olen jo jossain määrin luovuttanut kun jos toinen on kallellaan toiseen suuntaan ja toinen toiseen niin eikö sitä voi nimittää asetelmaksi?)



Siis onko sulla ne tähdet jalkalampuissa vai missä lampunvarjostimena? Kuva ois kiva! Mukava näkökulma tuo "asetelma". Toinen tähdistä lipsahti vahingossa suoraan, toineen on kier...ei kun astelmassa. Meillä on lyhyet johdot noissa tähdissä, joten niiden suhteen ei ole ongelmaa, kun ylimääräistä ei ole (pistorasiat ovat ikkunoiden kohdalla katossa). Porukoiden luona johto laitettiin verhonipsuilla kulkemaan verhon takana ja sitten sivuverhon takana pistorasiaan.
Mukana menossa snu Napo

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 02.12.2013 klo 09:57  
+
0
^Jalkalampuissapa hyvinkin. Tässä kuva facen kautta (sikäli kun osaan linkittää sieltä). Tää on kännykkälaatua (sorry!) mutta tarkoitus ois lähipäivinä siivota ja napsia ihan oikeita kuvia...



Meillä on vanha talo ja pistorasioita harvassa eikä niitä todellakaan ole a) ikkunan alla eikä varsinkaan b) ikkunan päällä... Siksipä tuo johto-ongelma joulutähtien kanssa (miksi niissä kaikissa on niin lyhytkin se johto??). Saman pistorasia/johto-ongelman takia en ole saanu keittiön pöydälle haluamaani kynttelikköä. Sen virittäminen paikoilleen vaatisi johtojen vetämistä sieltä sun täältä jatkojohdoilla ja jotenkin se ei oikein sitten aja sisustuksellisuutta tässä hommassa.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 02.12.2013 klo 10:04  
+
0
Tosi kivan näköisiä! Miten sait kötöstettyä sen narun tuohon ja tähden pysymään paikoillaan? Itselläni tahtoo olla ongelma saada nuo paperitähden nätisti siihen lampun ympärille. Ongelmista huolimatta paperitähtejä pitää olla, että joulu tulee. Clas Ohlsonilta saa melko pitkällä johdolla varustettuja vermeitä (ken tietää, mikä oikea nimi niille lamppu + lampun kiinnike + johto). Sieltä kannattaa käydä vilkaisemassa.

// kirjoitusvirhe
Mukana menossa snu Napo
(Viestiä on muokattu maanantaina, 02.12.2013 klo 10:06)

  Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 29
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28197
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545715
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265847
(Tilastot päivitetty viimeksi 30.04.2024 klo 13:00)