Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 16.10.2013 klo 19:46

Joulupulina

Siirry sivulle: 1 ... 27 28 29

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 15.11.2015 klo 17:15  
+
0
Eka glögipurkki on juotu puoliin. Oottelen flow-tilaa kortteja varten, tosin olin ajatellu ettei tänä vuonna yhtään mutta mutta.. Joulumusiikkia olen työstänyt päässä mutta cd-pino oottaa vielä tovin. Se on sovittu ettei lahjoja ostella tänä vuonna. Eri asia jos tulee tehtyä ite jotain. Niinjuu omaan kotiin oon vähän jo lokakuussa viritelly tunnelmavaloja, kohtahan ne kääntyy jouluvaloiksi :nauru:
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 23.11.2015 klo 18:34  
+
0
Tonttu ottaa ja keittää kauden ekat luumukeitot/kiisselit. Vuoden 2010 luumuja löytyi kaapista, kaks puolikasta pussia. Jos tää tonttu hiljenee niin se on saanut jonkin homemyrkytyksen :shifty: Joo en tarjoa kellekään. Ei noissa aistinvaraisen tutkimuksen perusteella muuta vikaa kuin vähän tavallista kuivempia kuivattuja luumuja :nauru: Sitten vielä se riisipuuro melkein kulutusmaitoon :kieli:
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 23.11.2015 klo 21:01  
+
0
Kuukauden päästä on jo aatonaatto!

Tässä sairasvuoteella on ollut hyvin aikaa miettiä joululahjoja ja jouluruokia. En malta odottaa kaupoille pääsyä kun on niin hyvin ajatuksissa, että mitä etsiä ja mistä. :nauru:
Manu 6/2008
Morris 3/2013

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 23.11.2015 klo 21:44  
+
0
Mulla on joulufiilis kyllä laskenut kuin lehmän häntä.
Avo on varmaa töissä joulun= olen yksin kotona mielummin kuin anoppilassa ilman avoa.
Toisekseen muutto on joulun tienoolla, jonka vuoksi ei oikein innosta laittaa joulukuustakaan kun sen joutuu jo purkamaan.

Joululahjat on katsottu jo valmiiksi mistä tilataan ja odotellaan vain veronpalautuksia joista tilataan.

Onko monessa perheessä tapana että tietää aina mitä toinen saa lahjaksi? Että sanotaan suoraan "Minä ostan sulle sen X joululahjaksi kun olet puhunut tarvitsevasi" tai kun kysytään että mitä haluat joululahjaksi ja vastaat niin "Me ostetaan se".
Kiva että on lahjoja jotka on todella tarpeen, mutta jotenkin hassua. En itse tykkää että tiedän mitä lahjaksi saan- senhän tulisi olla yllätys! Ehkä olen vielä vaan joulun suhteen lapsenmielinen.. :nauru:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 23.11.2015 klo 21:48  
+
0
Leivoin tänään pipareita, eiköhän niistäkin osa kuitenkin hajonneet ja lisäksi paistuivat epätasaisesti... :roll: Hyviä kuitenkin ovat, näillä päästy taas vähän lähemmäs joulutunnelmaa.
Haaveissa kl u

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 23.11.2015 klo 21:57  
+
0
Mullakin on tänä vuonna sellainen tilanne, etten ole juuri ajatusta suonut koko joululle.
Kai niitä lahjahommeleita tarttis alkaa miettimään, ettei jää ihan viimetinkaan.
Ei vaan oo fiilistä niinkuin yhtään.

Me ollaan miehen kanssa monesti ostettu lahjat tolleen, että tiedetään mitä toiselta saa.
Monena vuonna myös ostettu jotain isoa tarpeellista kimpassa yhteiseksi joululahjaksi.
Viimevuonna käytiin romanttisesti XXL:ssä ja vaihdettiin vaan kassalla ostokset päikseen ja maksettiin toisillemme, hän sai uudet vaellushousut ja minä uudet talvikengät :nauru:.

Meillä on niin monta kummilasta (yhteensä 9) plus suvun muut mukulat että ihan jo taloudellisesti vähän ahdistaa tämä joulunaika.
Monena vuonna olen tehnyt paljon itse, neulonut, ommellut, taiteillut; mutta nyt olen väkertänyt tilaustöitä siihen malliin ettei paljoa tule muuta väkerrettyä.
Myös neulonta-inspis on tipotiessään :eitietoo:.

//lisätääs nyt vielä, että yllärilahjat ois kyllä parhaimpia, mutta me ollaan molemmat aika käytännönläheisiä ihmisiä ja tosi vaikeaa ostaa mitään käytännön tavaraa yllärinä. Mies harrastaa montaa lajia mutta on myös hyvin laatutietoinen, hankkii itse just sen mitä haluaa/tarvitsee ja mikään melkein-sinne-päin ei kelpaa. Siksi usein päädyn tylsään ennakolta tiedettävään lahjaan.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





(Viestiä on muokattu maanantaina, 23.11.2015 klo 22:04)

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 23.11.2015 klo 22:33  
+
0
Saije, hommatkaa kuusen sijaan sypressi. Ei ehkä niin helppo koristella kuin kuusi mutta kulkee mukana ruukkukokoisena. Itellä ollu muutama ja jos on ihan huonelämmössä niin sumuttelemalla pysynyt virkeänä parhaimmillaan maaliskuulle jolloin voi katella pärjäiskö ulkona keväämmällä vaikka ihan istutettuna.

Yleensä ottaen en halua tietää/kertoa lahjoista etukäteen mutta tänä vuonna tosiaan olen antanut ymmärtää ettei niitä tule/tarvita. Jos en nyt innostu jostain mitä voi ite väsätä.
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 24.11.2015 klo 09:28  
+
0
Sypressi! Sehän voiskin ratkaista mun joulupuuongelman... (vauvan kanssa kuusi ei tunnu hyvältä idealta vaikka ajattelinkin laittaa sen parvekkeelle miehen toiveista huolimatta :D )

Glögiä on juotu, ekat tortut paisteltu, joululaulut soi lenkillä ja lahjoja on hankittu... Silti olen ihmeellisen myöhässä tänä vuonna! Siis meillä ei vielä ole edes jouluvaloja :(
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

kianen

kianen
Viestimäärä: 46

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 24.11.2015 klo 23:11  
+
0
Täältä löytyy partsilta tekosypressi, äiti oli hamstrannut niitä kotiin ja mulle liikeni yksi ylimääräinen. Elin koko ajan siinä luulossa, että aitoja ovat, nimittäin aivan sen näköisiä. :hymy: Eipähän ainakaan tämä puu kuukahda, kuten mun kasviostokset tuppaa yleensä tekemään. Pitää vielä lyödä koristeet päälle tuohon "kuuseen".

Joulutunnelmointi lähti kunnon nousukiitoon, kun tänne hulahti lunta! :kumarrus:
Makkarin ikkunaan on ripustettu jättimäinen paperitähtivalo, oli pakko ostaa viereiseen marsumakkariin pienempi samanlainen. Niin somia alhaalta pihasta tiirailtuna. :love: Lamppuvalosarja pääsi partsin lasitusta reunustamaan. Tilaamani joulukalenteri roikkuu olkkarissa. Kämppää somistettu tuikuilla, peililautasilla ja bolsiuksen kynttilöillä. Pari purkkia glögiä siemailtu. Joulun musalistaa väkerrelty. Aaton leipomisia suunniteltu.

Herkkusuunnittelu on erityisen ihanaa, kun olen lokakuun lopulta lähtien ollut lakossa ja meinaan vielä aattoon asti jaksaa odotella. :kieli: Meinaan tekaista ainakin tämän (viime jouluna testattu, älyttömän hyvää!) ja tämäkin näyttäisi houkuttelevalta. Lisäksi corgipipareita ja pitäisi vissiin joulutorttujakin omasta taikinasta vääntää... Ja Annas Pepparkakorilta on tullut kiintoisia uutuuksia. Lista venyy jatkuvasti. :nauru:
Welsh corgi cardigan "Kelmi" s. 15.6.2015
Marsulassa sheltie Mörkö ja peruaani Muksu

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: JOULUPULINA - Lauantaina, 28.11.2015 klo 13:49  
+
0
Taidan itekin hakea jonkin hyasintin tai minisypressin taas. Eilen kuljettii kukkatalon ohi ja käytiin koirien kanssa kurkkaamassa noita. Hyasintin olinkin unohtanu. Ostin vihdoin paperijoulutähden ikkunaan, ripustusta oottaa vaan. Toivottavasti ei repeydy.
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

vikke_n

vikke_n
Viestimäärä: 6

VS: JOULUPULINA - Lauantaina, 28.11.2015 klo 14:28  
+
0
Joulu tulee aina niin nopeasti... Ihan aina ihmetyttää, että mihin se vuosi taas meni! Onneksi on jo puolet lahjoista ostettu, vielä puuttuu isän ja äidin lahjat - ne melkein kaikkein tärkeimmät. Meidän koira saa myös jouluna paketin

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 30.11.2015 klo 15:52  
+
0
Jee ! Hitusen on joulumieltä löytynyt, kun käytiin eilen Helsingissä jouluvaloja ja -ikkunoita fiilistelemässä. Ensimmäiset lahjatkin tuli hankittua. Ehkä tämä tästä vielä :hymy:.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 16.12.2015 klo 22:24  
+
0
Go with the flow, parempi myöhään ku ei milloskaan, korttipaja auki :nauru:
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

  Siirry sivulle: 1 ... 27 28 29
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545693
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 21:00)