Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 08.05.2010 klo 20:05

Käsityöläiset

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

KäSITYöLäISET - Lauantaina, 08.05.2010 klo 20:05  
+
0
Mitäpä kuuluu palstan muille käsityöharrastajille? Mitä on työn alla, vai onko menossa hiljaiselokausi?

Itselläni on vihdoin loppusuoralla tämä. Viime joulun aikoihin taisin tuota alotella, välissä on ollut hetkiä, etten ole tehnyt pidempään aikaan ollenkaan. Josko nyt sitten vaikka saisi tuon tehtyä loppuun saakka (ja pääsisi aloittamaan jonkun uuden työn)...

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KäSITYöLäISET - Lauantaina, 08.05.2010 klo 21:15  
+
0
^ Vitsit ku kiva malli! Tuommosenhan saattais itekki osata tehä.. Mulla tuli tilattua kasa lankoja FiinaNeuleesta, mutta en oo vielä keksiny tekemistä. Tilasin langat mm. kaverin (syntymättömän)lapsen neuleeseen, mutta ongelma onki, että mitä teen. Laskettuunaikaan on enää kaks viikkoo, eli maksimissaan neljä että lapsi syntyy, niin aattelin ootella, että tiiän sukupuolen ennen ku alan mitää tekeen. En oo löytäny oikeen mitään kivaa sukupuolineutraalia mallia mikä sykähyttäis. Jos syntyy tyttö, teen ehottomasti liivimekon. Ostin kivoja vauvalankoja, puuvillasia. Kaveri ite ja hänen äitinsä ovat siis tehneet jo läjän neuletakkeja, niin semmosta en tahdo tehä vaan pitäis keksiä jotai muuta.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KäSITYöLäISET - Lauantaina, 08.05.2010 klo 23:23  
+
0
Angat Mulla on sama työ meneillään, oikeastaan palojen yhdistämistä vaille valmis. Teen tosin hiukan eri mallin eli sen, missä reuna on aaltoilevampi eli hiukan leveämpi tuo reunakaitale. :hymy: Värinä on jäätynyt karpalo.

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 09.05.2010 klo 10:52  
+
0
Karvakamu, on tosi kiva malli kyllä! Ja tosiaan ei mikään kovin monimutkainen, joskin itse sekosin selän kiilaympyrässä pariin kertaan (onneksi on äiti, jolle voi kiikuttaa työn katsottavaksi :nauru: ). Mulla suurimmaksi ongelmaksi nousi se, että tuo "reunus" vaati jonkun verran kärsivällisyyttä, joka ei koskaan ole ollut vahvimpia puoliani..

maddy, muistelinkin, että joku toinen jo vanhan KC:n puolella puhui tekevänsä tuota samaa työtä. Se sun tekemä malli on tosi kivan näköinen, mutta itse en siihen juurikin tuon kärsimättömyyden vuoksi viitsinyt ryhtyä - tuo oli ylipäänsä ensimmäinen tekemäni suurempitöinen neule ikinä! Nyt pitäisi vielä ommella osat yhteen, jotta saa liivin päälle äitienpäivän kunniaksi :)

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 10.05.2010 klo 19:33  
+
0
Juuri sain tällaisen valmiiksi tädin 50-vuotispäiville. Kyllä oli mielissään lahjasta!

Nyt on hieman vaikeampi keksiä että mitähän sitä taas aloittaisi. Jotain kivaa voisi tehdä siskon koiruuksille (oma ei tarvitse) mutta vaikea tehdä kun ei tiedä mittoja. Vai pitäisikö ruveta jotain kivaa väsäämään ihan vaikka myyntiin asti?

Joka tapauksessa nyt alkavat nuo keskeneräiset olemaan niin loppusuoralla että kohta loppuu tekeminen kesken.
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 10.05.2010 klo 22:57  
+
0
Yksi käsityöläinen ilmottautuu :heiluti:

Luennoilla ilmenevän uneliaisuuden takia on pitänyt kehittää sopivaa tekemistä hereillä pysymisen takaamiseksi. :wink: Tämän hetken saavutuksiin kuuluu jo mm. tällainen. Tällä hetkellä tekeillä on novitan uusimmassa lehdessä ollut keltainen palmikkohuppari, jonka teen sinisenä.
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 10.05.2010 klo 23:02  
+
0

Nika kirjoitti:


Tämän hetken saavutuksiin kuuluu jo mm. tällainen.



Voi kuinka kivan näköinen! Tästä syystä olen katkera siitä etten omista pientä koiraa! Voi kuinka kiva olisi tehdä kaikkia kivoja vaatteita sellaiselle! Isolle se on niin kauhean isotöistä ja kun oma koira ei kerran tarvitse niin miksi sitä turhaan sellaisia vääntämään.

Tarvitsisikohan naapurin yorkki villapaitaa.. :peukku:
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 27.05.2010 klo 23:47  
+
0
Tekeekös täällä kukaan ite pantoja? Ostin jo nailonnauhaa ja ne metallivärkit (termistö hallussa), mutta tahtoisin nyt löytää jostai jotai kivaa värikästä nauhaa siihen päälle koristeeksi. Vaan mistäs moista löytäis? Kävin jo kaupungin isoimmassa kangaskaupassa eikä siellä ollu yhtää mitään, nappikaupasta löysin tuota ihan perusnauhaa. Onko vinkkejä siis, voiko esim jostai netistä tilata vai jäänkö ilman? :)

Mun kaveri sai poikavauvan pari päivää sitten ja nyt tahtoisin alkaa kutoon jotai vauvalle. Vaan mitä, siinä pulma. Mulla on valmiiksi jo puuvillalankaa, ajattelin slipoveria? Muuta en keksi.. Vauvan äiti ja mummut on tehny sille jo villatakkejaki varmaan vuodeksi eteenpäin, niin en semmosta viiti ite tehä.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: KäSITYöLäISET - Perjantaina, 28.05.2010 klo 10:40  
+
0

Karvakamu kirjoitti:

Tekeekös täällä kukaan ite pantoja? Ostin jo nailonnauhaa ja ne metallivärkit (termistö hallussa), mutta tahtoisin nyt löytää jostai jotai kivaa värikästä nauhaa siihen päälle koristeeksi. Vaan mistäs moista löytäis? Kävin jo kaupungin isoimmassa kangaskaupassa eikä siellä ollu yhtää mitään, nappikaupasta löysin tuota ihan perusnauhaa. Onko vinkkejä siis, voiko esim jostai netistä tilata vai jäänkö ilman? :)



En nyt tiedä millaista etsit, mutta ainakin itse olen ollut tyytyväinen http://antassu.com/in valikoimaan. Sieltä löytyy aika hyvin kaikkea mitä tarvitsee jos itse tekee vaatteita, pantoja tai hihnoja. Tietysti jos valikoimista ei löydy itseä miellyttäviä tarvikkeita, se on sitten aivan toinen juttu.

Siis millaista nauhaa tarkoitat?
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: KäSITYöLäISET - Perjantaina, 28.05.2010 klo 11:09  
+
0

Karvakamu kirjoitti:


Mun kaveri sai poikavauvan pari päivää sitten ja nyt tahtoisin alkaa kutoon jotai vauvalle. Vaan mitä, siinä pulma. Mulla on valmiiksi jo puuvillalankaa, ajattelin slipoveria? Muuta en keksi.. Vauvan äiti ja mummut on tehny sille jo villatakkejaki varmaan vuodeksi eteenpäin, niin en semmosta viiti ite tehä.



Jos käyttää kestovaippoja, niin villapöksyt ois varmaan hyvä lahja. Täältä löytyy ohjeita enemmänkin.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KäSITYöLäISET - Perjantaina, 28.05.2010 klo 13:33  
+
0
^^ Just tuommosia tarkotin! Ei kauheen laaja valikoima tuolla, vaan jotai kivaakin löyty! Kiitän linkistä! Pitää paremmalla ajalla tutkia enemmän.

^ Villahousut ois oikeen hauska idea, vaan kaveri kovasti ihmetteli äitiyspakkauksen saatuaan, että ei hän kestoileen ala vaan heillä mennään ihan perinteisillä vaipoilla. Hö.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: KäSITYöLäISET - Perjantaina, 28.05.2010 klo 16:03  
+
0
Harrastaako kukaan täällä mitään perinnekäsitöitä? Lautanauhaa, neulakinnasta, anyone? :nauru:

Mä olen opetellut tekemään lautanauhoja, ja yllätyin ihan kuinka helppoa se on! Ennen syksyä täytyy opetella neulakinnastekniikkaakin, niin voi tehdä sukkia. Tosin harrastuksen kautta mulla alkoi tämä innostus käsitöihin, harrastan nimittäin historianelävöittämistä, joten täytyyhän sitten olla asianmukaiset varusteet. :nauru:
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: KäSITYöLäISET - Lauantaina, 29.05.2010 klo 21:43  
+
0
Kellään vinkkejä, mistä voisi löytää ohjetta tällaiseen? Hahmotuskykyni ei riitä siihen, että osaisin ilman ohjetta ajatella, miten tuollaisen saisi tehtyä...
Muoks: siis tuota bolerohässäkkää hain takaa :D
(Viestiä on muokattu lauantaina, 29.05.2010 klo 21:44)

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 26.07.2010 klo 16:32  
+
0
Iih, uusin Novita on täynnä ihania ohjeita! Yhdet langat kävin jo hakemassa, tositosi kiva päästä pitkästä aikaa kutomaan. Vielä kun osaisi päättää, alottaisiko boleron vai pipon ja kaulurin teon...

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 03.08.2010 klo 16:28  
+
0
Oih. Mä tulin sunnuntai-iltana Saltvikin viikinkimarkkinoilta, ja siellä oli aivan ihania kankaita & lankoja. Ostin punaruskeaa ja sinistä, joista teen lautanauhaa mekon helmaan, paksua harmaata sukkiin ja mitäs vielä.. Juu, käytiin lammastilalla, ja sieltä luomuvillalankoja; tummaa harmaata sekä käsin värjättyjä sini-punaista ja vihreä-kelta-punaista (sellaisia, joista tulee raitaa), sekä irtovilloja, joista ajttelin itse kehrätä lankaa.

Ja villakankaita, kirkkaansinistä ja tummaa harmaata mekkoon, vihreää tunikaan. Ei maksanut kuin 10€/m, pakkohan sitä oli törsätä. Ihanan paksua ja hieman huopaista kangasta, jossa tuntuu vielä vähän lanoliini.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 05.08.2010 klo 11:03  
+
0
Mulla on jo viikon verran sormet syyhynny neuloa jotain. Tällä hetkellä "haaveena" kahdet polviin ylettyvät villasukat; toiset ihan siistit, nätit raidalliset ja toiset semmoset 'peppi pitkätossut' jämälangoista. :) Tuntuu vaan, ettei oikeen ehdi puikkoihin tarttua kun on toi penneli jaloissa pyörimässä.

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 19:52  
+
0
Minä, epätietokoneihminen, sain tehtyä blogin! Tulkaahan kaikki lukemahan, aiheena siis käsityöt. :) Kaik tänne vaan!
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 22.08.2010 klo 20:14)

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 21:28  
+
0
Se taitaa olla ala-asteella kun mulla viimeksi oli puikot kädessä.. kuitenkin nyt on jo kauan tehnyt kovasti mieli kutoa jotain. En osaa mitään, mutta täytyy kai vaan alottaa jostain helposta.:nauru: Mikä vois olla sellanen? Haaveilen, että joskus voisin antaa perheenjäsenille joululahjaksi oma tekemät villasukat tms. Täytyy vaan saada itseään niskasta kiinni ja käydä hakemassa kaupasta puikot, lankaa ja ehkä joku kirja missä on ohjeita.. =)
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 21:45  
+
0
Tämä on mielestäni huippuhelppo sukkaohje! Itsekin sain omatoimisesti tehtyä ekat villasukkani tällä ohjeella. Esim. lankakerien vyötteissä olevat sukkaohjeet on (ainaki mun mielestä) tosi vaikeasti selittty.

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 26.08.2010 klo 11:03  
+
0
Täälläkin yksi on-off käsityöihminen.. Keväällä ostin käsityömessuilta ompelukoneen, mutta se on tuon pennun takia jäänyt vähäiselle käytölle, nyt ajattelin kunnostautua ja kokeilla pantojen tekemistä kunhan saan jostakin hyvät ohjeet ja tarvikkeet hankittua.. Ja ajattelin myös aloittaa neulomaan kaulahuivia syksylle, langat mulla taitaakin olla kotona valmiina. Syksyllekkin olisi varmaan vaikka mitä ihania uutuuslankoja, mutta enpä uskalla vielä mennä niitä katselemaan.. :wink:

Viime vuonna innostuin neulomaan pitsisukkia, pitsihuivin (siitä tuli liian pieni), virkkasin 2xsalomoninsolmuhuiveja.. Ja sitten neuloin siskon lapsille sinisen pehmopupun.. Muuta en tainnutkaan ehtiä tehdä ennenkuin innostus taas hiipui.. Mutta lankoja ostin tietysti valmiiksi esimerkiksi yhtä lasten villapaitaa varten.. Pitäähän sitä ostaa kun halvalla sai.. Nyt mietin, että jatkanko Novitan tilausta vai en.. Ehkä sitä voisi vielä jatkaa, kyllähän ne ohjeet siellä säilyy vaikka ei aina jaksaisikaan neuloa :)
shelam 4/10
Blogi
(Viestiä on muokattu torstaina, 26.08.2010 klo 11:03)

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545692
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 19:45)