Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 03.03.2013 klo 11:57

Käsityöläiset

Siirry sivulle: 1 ... 16 17 18

Lifo

Lifo
Viestimäärä: 231

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 03.11.2015 klo 09:29  
+
0
^^siis jos voit välttää pinterestin niin tee se. Juokse karkuun ja kovaa. Nimin. ostin omakotitalon ja pinterestin takia on miljoona diy-projektia tuloillaan. Ruokapöytää, tv-tasoa, kirjahyllyä, valaisimia jnejne. Yhtäkään niistä en tiennyt tarvitsevani ennen pinterestiä:viheltel::lallati:
Täytyy kävellä ennenkuin voi juosta - lentämisestä puhumattakaan.

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 16.02.2016 klo 23:19  
+
0
Miehen kynärisukat on (edelleen...) kesken, mutta inspiroiduin Novitan uusimmasta lehdestä siinä määrin, että piti itselle kyhätä talviloman kunniaksi keväiset polvisukat.. :wink:



Tähän mennessä _ikinä_ ei ole hermo kestänyt tehdä kirjoneuletta tälläisessä mittakaavassa ja suoraan sanoen normaalisti jo sen toisen sukan loppuunvieminen on oma haasteensa (kun ensimmäisen jälkeen niin herkästi kyllästyy.. :nauru:) mutta nämä valmistuivat muutaman illan projektina kun oli niin kivat tehdä! :hymy:

Ja kun nämä onnistuivat niin vähällä kiroilemisella, lähti vuositilaus lehtiin menemään ja I knit -yhteisöönkin tuli liityttyä, josko ihan oikeasti rupeaisi "tosissaan" neulomaan. On nimittäin lähipiiristä heitelty monta lahjaideaa (lue: käskyä neuloa muillekin kuin itselle :nauru:) näiden sukkien ansiosta tulevalle vuodelle jotka ovat ihan toteutuskelpoisia. :kieli:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: KäSITYöLäISET - Lauantaina, 19.03.2016 klo 16:31  
+
0
^ Aivan ihanan väriset villurit!!! :love: Voi luoja, mä voisin ostaa tollaset millon vaan!

Pistänkin tänne pari kuvaa kun virkkailin paksulla koukulla trikookuteesta Lepolle pedin! Ja tyynynkin ompelin ihan ite. Siis minä, joka opin virkkaamaan uudestaan kouluvuosien jälkeen vasta alkuvuodesta ja ompelukoneiden käytön kanssa tässä viime aikoina, töiden kautta! :nauru: No mutta, tässä se peti:


ilman tyynyä


koiran kera

Tuo oli kohtalaisen helppoa kun virkkasin vain yhdellä värillä, ja oli ohjeet mitä seurata: Lemmikin kori
Vähän sovelsin ohjetta jättäen ton aukon reunaan, että töppöjalka pääsee sinne paremmin. :nauru:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 20.03.2016 klo 20:14  
+
0
^Onpas kiva! Jaksaiskohan sitä Rajun kokoselle alkaa virkkaamaan.. :mietiskel::nauru:
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 20.03.2016 klo 21:39  
+
0
Mun o ikuisuuden pitäny virkata muovikasseista kylppäriin mattoa. Materiaalit tuli taas vastaan mut en tiä, kynnys alottaa hommaa on iha liia iso -.-

FrozenCorpse

FrozenCorpse
Viestimäärä: 62

VS: KäSITYöLäISET - Keskiviikkona, 23.03.2016 klo 14:48  
+
0
Odottelen uutta intopiikkiä ikuisuusprojektille laukku. Pitänyt ommella se jo niin kauan ja nyt ois kaavatki kasassa, mutta nappaako? Ei.

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: KäSITYöLäISET - Keskiviikkona, 23.03.2016 klo 19:33  
+
0

nolle kirjoitti:

^Onpas kiva! Jaksaiskohan sitä Rajun kokoselle alkaa virkkaamaan.. :mietiskel::nauru:


Siitä vaan virkkaileen! :hymy: Toi peti on halkasijaltaan 70cm, ja ohjeen kuvassa pötköttelee husky siellä pedissä, et ei tohon varmaan ihan kauheesti tarvis lisää kerroksia tehdä ku sais jo sakun mahtumaan. Tosin suorana kyljellään jos koira haluaa nukkua ni sit pitää olla vähän enemmän kokoa.
^Natina: Muovikasseista? Kuulostaa hauskalta, leikataanko niistä vaan suikaletta kuteeksi samalla lailla kun esim vanhoista trikoovaatteista? :hymy: Varmaan näyttää aika hauskalle kans, jos on eri värisiä muovikasseja.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 24.03.2016 klo 13:20  
+
0
Pirkalla on ihanan värinen roskapussisarja. Vaalean pinkkejä, turkoosia, vihreää ja lilaa pussia, ne leikataan tosiaan yhdeksi soiroksi ja siitä sitten virkaten.
Aloitinkin itseasiassa... Mutta junnaa pahasti, ei mun kädet oikein tykkää tuosta virkkauksesta, mut haluaisin iha hirveesti kylppäriin maton noista..

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 24.03.2016 klo 20:09  
+
0
Piti ihan googlettaa nuo muovikassien värit, aika herkkuja kyllä. :3
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

Piipsu

Piipsu
Viestimäärä: 455

VS: KäSITYöLäISET - Keskiviikkona, 06.04.2016 klo 21:15  
+
0
Täällä on iskeny pahapaha neuloosi! Koska koirat tarvitsee lepopäiviä, niin tarvitsin uuden harrastuksen ja se lähti lapasesta... tai siis sukasta..
Tein ekat sukat pikiin aikoihin tossa lokakuun paikkeilla muistaakseni ja loppua ei vielä näy... :D

Tässä jotain teklitäni:




vanhemmalle tyttärelle joulupakettiin





Ja jos enempi haluu kyöniä niin linkin takaa löytyy, on myös paljon muutakin kuin sukkia :D
Face kansio tekeleistä
http://piajakarvakorvat.blogspot.fi/
PitaPata Dog tickers
Welsh Corgi Pembroke Sunoasis's Dance In June Time "Luca" s. 5.8.2012

PitaPata Dog tickers
Japaninpystykorva Donorei Pommi Viritetty "Pyry" s. 19.6.2013

Pirtsa83

Pirtsa83
Viestimäärä: 6

VS: KäSITYöLäISET - Keskiviikkona, 20.04.2016 klo 10:50  
+
0
Onko kukaan muuten tehnyt itse koiralle sademanttelia? Tai vinkkejä ohjeisiin?

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 24.04.2016 klo 01:06  
+
0
Ihania sukkia!

Onko kukaan virkannut turvalonkeroita keskosille? Mua vähän niin kuin kiinnostaisi mutta en ole antanut itselleni lupaa ennen kuin kouluhommat on hoideltu tältä keväältä...

Ompeluhommiin sen sijaan olen kyllä tuhrannut tovin jos toisenkin. Koiran vaatteistahan tää alunperin lähti, mutta sitten löysin lastenvaatteiden kivat kankaat ja opettelin käyttämään saumuria edes astetta paremmin...
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Piipsu

Piipsu
Viestimäärä: 455

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 24.04.2016 klo 17:17  
+
0
Tigru. Mun piti alkaa virkkaamaan, mutta eläintalouksista ei oteta vastaan lonkeroita niin jätin väliin.
http://piajakarvakorvat.blogspot.fi/
PitaPata Dog tickers
Welsh Corgi Pembroke Sunoasis's Dance In June Time "Luca" s. 5.8.2012

PitaPata Dog tickers
Japaninpystykorva Donorei Pommi Viritetty "Pyry" s. 19.6.2013

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 24.04.2016 klo 18:02  
+
0

Pirtsa83 kirjoitti:

Onko kukaan muuten tehnyt itse koiralle sademanttelia? Tai vinkkejä ohjeisiin?

Mä olen tehnyt useammankin sadetakin omalle -- viimeisimpänä Finlaysonin Elefantti-vahakankaasta tuli väkerreltyä (muuten tehnyt mm. Ripstopista). Mallit on omasta päästä kokeilun ja erehtymisen kautta kasattuja.



Ostinpa tässä sitten vähän aikaa sitten saumurin (<3) ja hirmuisesti himottaisi tehdä esimes just niitä koiran sadetakkeja. Matskutkin olisi tuossa valmiina mutta hitsit kun ei meinaa keretä millään edes istahtamaan koneen ääreen! Onnea on myös se että mulla on ihan oma ompelupaikka kotona, väsättiin mulle makkariin työpöytä ja koneet siihen. Vuosia moisesta haikaillut ja siellä ne nyt on - ihanaa! Vielä kun ompelemaan kerkeäisi työkiireiltä. :hymy:

{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 25.04.2016 klo 20:37  
+
0
Täytyy sanoo että takkien teossa saumuri on melko turha härpäke. Takeit tulee ite tehtyä perus ompelukoneella vallan. Mua niin harmittaa kun meillä on muuttokaaoksen keskellä ihan viimesenä prioriteettinä saada mun ompelu nurkka toimintakykyseks :( Ekaa kertaa ikinä mul on kauhee hinku tehdä ittelleni parit tunikat! Mä oon tässä muuton keskellä ostanut kymmenisen erilaista trikoota mistä itselle hotsittas tehdä tunikoita, toppia ja rintsikoita. Iha kauheeta, jotenki outoo et iskenyt ihmisvaate tekoon inspiraatio :D Yhden ilta asun olen itelle tehnyt ja siitä sit jääny pikkuhiljaa kytemään polte. Nyt muutamat kankaat iski silmään nii kovasti et tuli fiilis et on pakko saada itelle niistä jotain!

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 25.04.2016 klo 23:41  
+
0

^Natina kirjoitti:

Täytyy sanoo että takkien teossa saumuri on melko turha härpäke. Takeit tulee ite tehtyä perus ompelukoneella vallan.

Aijaa - taitanee olla sitten täysin makukysymys koska itse olen jokaisen takin kohdalla kaivannut saumuria huolitteluun. :hymy:

Vitsit, tänään pälähti päähän inspis superpitkiin villasukkiin ja hetihän se oli riennettävä syytämään rahaa lähimpään lankakauppaan. Jännä vaikka kaapit on pullollaan kaiken värisiä lankoja niin sen hetkiseen inspikseen ei ikinä löydy sopivan värisiä tai laatuisia omista jemmoista... :nauru:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 28.04.2016 klo 18:19  
+
0
Mun ei pitänyt vappuna pukeutua mut sit vaan sain päähäni tehdä tälläsen ja oho mul on vappuasu :D :D

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: KäSITYöLäISET - Perjantaina, 29.04.2016 klo 14:47  
+
0
^ Ihanat värit! Ja donitsikuosi on aina jees. :nauru:

Piti tulla ihan päivittämään tuosta mun tekemästä koiranpedistä vähän, jos joku pohtii että tekiskö samanmoisen!
Nyty vähän yli kuukauden käytön jälkeen toi reuna on "lörpähtänyt", alakulma siis suoristunut ulospäin ja keskelle tullu taitos, ei vissiin jaksa tuo painava kude noin korkeassa reunassa pysyä ylhäällä. :eitietoo:
Tota ohjetta vois tuunailla silleen että laittaa reunan sisään pitkän pahvi- tmv suikaleen ennen kiinniompelua, tai sitten tekee ihan vaan lyhyen ja yksinkertaisen reunuksen.
Meilläkin varmaan vaikutti tohon reunan ryhdittömyyteen se, että pyöreä, halk.70cm tyyny käytössä hieman litistyi ja samalla siis kasvatti halkaisijaansa, jolloin se työnsi pystyssä olevia reunoja ulospäin länään. No, tulipa taas opittua uutta. :hymy:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 10.05.2016 klo 15:48  
+
0

Piipsu kirjoitti:

Tigru. Mun piti alkaa virkkaamaan, mutta eläintalouksista ei oteta vastaan lonkeroita niin jätin väliin.



Tästä on ilmeisesti eri käytäntöjä, koska äiti väitti lukeneensa ohjeista, että eläintalouksien pitää poistaa karvat ja pestä lonkerot?

*muoks. typot
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 10.05.2016 klo 15:51)

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KäSITYöLäISET - Perjantaina, 13.05.2016 klo 14:04  
+
0

Mä olen opetelut ompelemaan kaavoilla.



ja sit taas palannut soveltamaan...


Lastenvaatteet, ihanat kuosit ja mummun ikivanha kone takaavat ompeluinnostuksen. Ainoa ongelma on tähän asti ollut ajanpuute ja se etten yhtään jaksais piirtää kaavoja enkä leikata kankaita :D haluaisin vaan ommella...
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

  Siirry sivulle: 1 ... 16 17 18
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265869
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 21:45)