Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 03.03.2013 klo 11:57

Käsityöläiset

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 18

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 03.03.2013 klo 11:57  
+
0
Jatkoa käsityöpulinalle.

Edellinen ketju löytyy täältä.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 03.03.2013 klo 12:13  
+
0
Miä jo aattelin et mun tekeleet oli niin kamalaia :D Mutta huomasin että olihan siinä ketjussa sivujakin aika lailla :D


Tässä myös yksi alkupään harjoitus tekeleistä


Peppu alueen kans pähkäillessä meni jonkinaikaa että sen sai hyväksi. Ja sitten oli takajalkojen ja lantion ohdalla pientä törrötys ongelmaa :D Mutta se korjaantui pian :)

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 03.03.2013 klo 13:07  
+
0
Hihii voi että tuo on kivaa puuhaa. Tähän asti pääsin haalarin kanssa mutta totesin sitten että tuosta ei tuon valmiimpaa tule. Ensinnäkin takajalkojen lahkeet ovat hieman liian ahtaat (korjattavissa kylläkin) ja sitten se isompi ongelma eli tuo kangas aiheuttaa niin hirveää sähköisyyttä että rätinä kuuluu kun otan pukua pois. En halua rätinähaalareita. Itse kaava toimii kyllä muuten ja voisin tuolla jonkun haalarinpuolikkaan tehdä toisesta kankaasta. Kaulukseen, lahkeisiin ja mahan alle vain rersori.

Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 03.03.2013 klo 13:21  
+
0
Sehän on varsin onnistuneen näkönen tekele! :peukku:

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 03.03.2013 klo 14:21  
+
0
Siis ^Natina, noi sun puvut on jotain niiiiin mageeta ! Ihan harmittaa, että itsellä on vaan tuollaisia karvaröllöjä joita ei tartte pukea...
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 03.03.2013 klo 15:23  
+
0
Mä just aattelin ihan samaa, mäkin haluun tehdä kaikkee kivaa mun koirille! :nauru: Mutta eipä nuo mitään vaatetta tarvitse. Ja hei, toi pipo oli aivan mahtava. :nauru:

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 03.03.2013 klo 21:39  
+
0
Me voidaan uhrautua ja ottaa vastaan vaatteita kaikilta teiltä jotka haluatte tehdä mutta ei ole sopivaa koiraa :nauru: Ai eikö? Miksei? :viheltel:

En muista nyt kuka vertasi Natinan ihania haalareita meidän vaatteisiin, mutta kiitos kovasti. Piristi tän remonttihässäkän keskellä kovasti sillä musta Natinan haalarit ja pipot näyttää aika huikean hienoilta! Epäilen kyllä että ko henkilö ei ole nähnyt mun ompeluksia kovin läheltä :nauru: sillä mä en ehkä tee kaikkea aivan taiteen sääntöjen mukaisesti (= käsityöope itkis jos näkis lähempää mun ompelukset). Mutta köyhän on pakko opetella itse ja kantapää on tosi tehokas opettaja. Ehkä mä vielä selätän sen kurahaalarinkin (vetoketju ja riittävä istuvuus + peittävyys yhdistettynä siihen että koiran pitäis vielä voida liikkuakin tuntuu olevan se tuskaa tuottava osuus kun kurakangas ei jousta ja ylimääräisiä ompeleita ei sais olla kun niistä tulee vesi läpi...)
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 03.03.2013 klo 21:52  
+
0
^Minä vertasin! Sitä paitsi ompeleen jälki on yks pikku sivuseikka, pääasia että vaate pysyy kasassa:peukku:

Terv. mistä se aita olikaan melko matala?:viheltel:

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 03.03.2013 klo 22:12  
+
0
Missäs Tigrun tuotoksia voisi ihastella ! ?

Mä rupesin tekeen tilkkukangasta! Kerään aina sopivan kokoset jämäpalat tilkuiksi. Tossa kun on noille espanjan koirille lahjoitus vaatteita vääntänyt niin niistä on kans jäänyt semmosia epäsopivia paloja paljon. Tässä illan ratoks kokosin vajaa 1x1 m tilkku palasen. Pitäs leikoo näköjää lisää kankaita ku loppu sopivat palat kesken :D Tarkotus olis siitä saada lopulta Össille kierrätyshenkinen tilkkuhaalari :)

piiskahäntä

piiskahäntä
Viestimäärä: 745

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 04.03.2013 klo 08:49  
+
0
Hahaa, nuo koirien vaatteet on niin hienoja, että miltei tekis mieli tehä omallekin ihan lystikseen joku! En tiedä tartteeko se sellaista tai olisko pukemisesta niin kovin innoissaan, mutta olis vain hauskaa tehdä. Meidän Tito kun on pohojalaanen niin sillehän vois tehdä sellasen pohjalaismallisen Jussi-neulepaidan! :nauru:
"Sitä saa mitä vahvistaa."

Mikene

Mikene
Viestimäärä: 382

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 04.03.2013 klo 09:14  
+
0
Uskalsin Tigrun ja creekin vinkeillä soveltaa villapaidasta haalarin. Ei siitä kovin kaunis tullut mutta ihan toimiva kuitenkin! Onneksi ensi talveen on aikaa, ehtii yrittää vielä vähän nätimpää. :nauru:

tarupi Hippu (9/2009)

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 04.03.2013 klo 11:16  
+
0
^No mutta sehän istuu nätisti! Siitä se lähtee kutomisvimma :nauru:

Mun tuotoksia on varmaan aiemmassa ketjussa esillä (?) ja vilahtelee koirien päällä muutenkin (paitsi niitä haalareita joiden tekemisestä en diggaile ollenkaan). En tähän hätään ehdi kaivelemaan kuvia, mutta jahka kerkiän taas tekemään jotain niin nappaan kuvan.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 04.03.2013 klo 11:23  
+
0
^^Mitä, toi on just hieno!
Takajalan lahkeet on kyllä paljon käytännöllisemmät sun haalarissa, mitä siinä mun tekeleessä. En tainnu osata silloin vielä kaventaa, (:nolo:) ni ne oli semmoset Elvis lahkeet :nauru:

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 04.03.2013 klo 15:49  
+
0
Tänään tässä siivoilin ja kyllästyin kattelemaan nuita koirien käytössä olevia vanhoja petauspatjoja... Pitkään mietin että minkä kankaanraaskin käyttää niiden päällustämiseen. Sitten muistin ohuen kauniin heleänvaalena vihreän kiiltävän velour kankaan mitä oli enemmän ku lakisallii. Toiselle tein siitä tommosen isontyynyliinan ja taittelin sen peterin sinne sisään.Toiselle täytyy tehdä vaalean keltaisesta kiiltävästä veluristasaman moine pussukka. Nuo on kivat kankaat, mut ei niistä oikee haalari kankaiks ollut.. Tulipahan sitte käyttöö niiillekkin :) Täytyy tehdä sit vielä sohva tyynyiks vähä siistimmät :)

Edit! Niin ja tuo neulehaalari on hiaaano!
(Viestiä on muokattu maanantaina, 04.03.2013 klo 15:54)

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 04.03.2013 klo 22:36  
+
0
Nonni tässä vähä kuvaa..
Peti:



Tommonen äärimmäisen simppeli... vaaleen keltanen täytyy tehdä huomenna..

Sitten tää tilkkuhaalari.. Huh huh mikä homma ei voi muuta sanoo! Aika paksu se on kun sisäpuolella on fleece, ettei tilkkujen saumat tunnu ikäviltä!





Sit pitää viä odottaa huomiseen että pääsee iha käytännössä testaamaan ! :kieli:

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 05.03.2013 klo 17:07  
+
0
Kivan näköisiä vaatteita ootte ommelleet:hymy: Mulla tuli mittausvirhe kun alottelin Lunalle tekemään takkia ja sittempä loppu innostus koko hommaan. Tosin eipä tuo takkia tarviikkaan.

Mun pitäis varmaan öljytä välillä tota mun ompelu konetta että toimis paremmin. Eli mitä ja mistä mä siihen sitä saan? Ihan normi kotikone kyseessä.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 05.03.2013 klo 17:22  
+
0
Meillä löyty iha k kaupasta ompelukone öljyä :O Sitä sen laadukkuudesta en sitten tiedä..

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 07.03.2013 klo 16:53  
+
0
Tämmöstä kaks kerroksistafleece manttelia tuli tänään väkerrettyä beagle neidolle.



Ja toiselta puolelta

Mikene

Mikene
Viestimäärä: 382

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 07.03.2013 klo 19:12  
+
0
^ Oi kun hieno! Ihana kuosi! :love:

Ja kiitos kaikille kehuista! creek, tuossa kuvassa ei näy takalahkeiden kavennukset kovin hyvin, mutta ne on kammottavan rumat! :nauru:
tarupi Hippu (9/2009)

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KäSITYöLäISET - Perjantaina, 08.03.2013 klo 23:40  
+
0
Eikös täällä käsityöläisissä kirjoitelleet myös korujentekijät? Ja joskus oli puhetta sulista? Sellaisista siisteistä ja näteistä? Aattelin ihan vaan raportoida, että tiimarissa oli sellaisissa läpinäkyvissä muovirasioissa mun silmääni oikein nättejä sulkia myynnissä. Jos jollakulla oli tarvetta. :hymy:

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 18
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28188
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 10:15)