Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 16:12

Kauneus & Terveys

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Sunnuntaina, 20.06.2010 klo 23:16  
+
0
^ Lookfantasticistä yksi kaveri ainakin tilasi kerran. Omia kokemuksia ei ole. Tuolla hinnat oli sen noin 10 puntaa per tuote.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Maanantaina, 21.06.2010 klo 00:15  
+
0
Täällä kyseltiin noista clip-on-pidennyksistä. Tulee ehkä vähän myöhään tää mut silti...

Mulla on ollut sekä sinetti- että teippipidennykset. Teipit toimi paremmin mun tukkaan, sinetit tippu tosi nopeaa pois, jättäen kaljuja kohtia päähän... Edelleen haluaisin teippipidennykset, mutta en nyt tällä hetkellä jaksa panostaa. Niimpä ostin clip-on-pidennykset erinäisiin tilaisuuksiin ja hyvin pysyvät! Vähän väärää väriä, joten jouduin kikkailemaan kampaukset siihen malliin ettei väriero näy. Aikeissa kuitenkin värjätä pidennykset. Aitoa hiusta ja klipsinä sellainen pieni "kampamainen" pinni, joka klikataan kiinni (vissiin se yleisin kiinnityssysteemi). Ei yksikään tippunut irti eikä edes meinannut valua, eikä laittaminen ollut iso homma. Vaikeinta oli ehkä silloin pikkutunneilla irrotella niitä tukasta...
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Maanantaina, 21.06.2010 klo 08:49  
+
0
Kiinnostuimpas näistä erilaisista hiusten pesuvinkeistä, pitääpäs kokeilla itsekin. Ongelmana itsellä on juuri se että hiukset ovat kuivat ja sähköiset, mutta päänahka rasvoittuu ja tekee hiuksista pian likaisen näköiset. Kuitenkin jokapäivä peseminen tekee hiuksista vieläkin kuivemmat.
Molemmat CWC ja CO-pesut menevät kokeiluun!

Kiitos Baia, blogi opastus oli oikein hyödyllinen! (En edes tiennyt lyhenteen merkityksiä ennen tuota :nauru:)

muoks. Upeita Baia nuo kynsi jutut blogissasi. Vau! :eek: Kuinka helppoa käytönnössä noiden kuvioiden teko on?
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu maanantaina, 21.06.2010 klo 09:31)

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Maanantaina, 21.06.2010 klo 10:07  
+
0
Kiitos linkistä innna, jospa sitä uskaltautuisi tilaamaan tuolta.

^ En tiedä millä Baia tekee kuvioita kynsiinsä, mutta itse suosittelen tutustumaan Konadiin. Omani olen ostanut Helsingistä Cesars Shopista, mutta monet ovat tilailleet näitä myös Nellyltä. Tekniikan oppii nopeasti ja, jos vaan jaksaa nähdä vaivaa, on helppo laittaa kynnet aina kauniiksi.
Petit Brabancon "Mökö"
(Viestiä on muokattu maanantaina, 21.06.2010 klo 10:07)

Baia

Baia
Viestimäärä: 102

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Maanantaina, 21.06.2010 klo 10:09  
+
0
Suzuna, kiitos :) Konad- välineillä kuvoiden teko on melkoisen helppoa. Vaatiihan se aluksi vähän harjoittelua, mutta äkkiäpä sen oppii. Sittenhän kuvioita voi tehdä siveltimilläkin ja niiden vaikeustaso riippuu oleellisesti siitä, mitä on tekemässä :D Vesimarmorointia on pidetty hankalana, mutta mun mielestä sekin onnistuu kun on tarpeeksi vikkelä ja on oikeat aineet! Toki tietyn kuvion teko veden pinnalle ja sen osuttaminen kynteen on hankalaa, mutta siistiä jälkeä on suht helppo saada jos ei ole kuviosta turhan tarkka. Erilaisiin tippeihin (Siis, että kynnen pää on esim. valkoinen tai joku muu vastaavanlainen alue) läpinäkyvä teippi on ihan ehdoton. Nojoo, kaikki ei sitä tykkää, mutta mulle se on ollut kyllä pelastus :) Rajat saa helposti siisteiksi.

Niin tarkoititkohan sä ihan noita Konad- kuvioita vai jotain muita? :D Kyllähän se jonkun verran vaatii mielenkiintoa, että kynsiä oppii koristelemaan, mutta vaikeeksi en sitä sanoisi ;)
Bywater Cauyga 11.2.2010 ♥
http://baianpiilo.blogspot.com/

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Maanantaina, 21.06.2010 klo 10:34  
+
0

pnkd kirjoitti:

Kiitos linkistä innna, jospa sitä uskaltautuisi tilaamaan tuolta.


Niin ja siis jottei jää epäselväksi, niin olen kyllä lookfantasticista itse tilannut monesti myös, en vain Paul Mitchelleitä. Toimitus kestää 5-7 arkipäivää. Aika kovat postarit, eli jos vaan saat niin ehkä kannattaa harkita kimppatilausta?
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Maanantaina, 21.06.2010 klo 10:38  
+
0
Mäkin bongasin ton CO-pesun vasta vähän aikaa takaperin, oi jos oisin tienny sen sillon kun tukkaa oli vielä vaikka muille jakaa, ja vielä punaisena ja kiharana :D Nyt malli on tällanen wash & wear kun kasvattelen vaurioita ja otsatukkaa pois, CO-pesuja teen jos on tarve saada tukasta tosi silkkinen.

Mä olen (tässäkin asiassa) vakavasti suunnitellut siirtyväni käyttämään ekosertifikoituja tuotteita, toistaiseksi olen tyytynyt vaan syynäämään silikonittomia ja kotimaisia tuotteita.

Käytössä on XZ:n sarjoja (Vanilla Cafe on lemppari, vaikkei se kyllä juur tuuheutakaan) ja Sim Sensitiven tuotteita (myös kotimainen, suuri osa tuotteista haju-, väri- ja/tai säilöntaineettomia). Olen kumpaankin ollut ääreist tyytyväinen, ja varsinkin XZ:n hinta-laatu-suhde on loistava!

Ja mitä kynsiin tulee, mulla on *kopkop* todella hyvät kynnet omasta takaa, kuhan vaan jaksan laittaa. Ne on siis samaa sarjaa tukan kanssa (sitäkin on siis yhtä paljon kuin kolmella keskivertosuomalaisella yhteensä), mutta voi ripset ja voi kulmakarvat... Yks ristiin kaks niin näyttää neljältä karvalta :) Ehkä jos jotain niin kestoripset voisin käydä laitatuttamassa, epäilen vaan omaa jaksamistani sitten niiden hoitamiseen.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Maanantaina, 21.06.2010 klo 10:48  
+
0
Kiitos vinkeistä pnkd ja Baia! Täytyy vielä tutustua ja katsella, kivalta tuo näyttäisi, jos saisi kotitekoisesti kynsiin vähän hienouksia :hymy:
Itselläni oli rakennekynnet, joista pidin kovasti. Oli ihana kun kynnet olivat laitetut ja koristellut. Kuitenkin niiden ylläpito oli se mistä "turhuudesta" piti läteä ensimmäisenä säästämään. Kyllähän nuo tekisi taas mieli ottaa :nauru: Nyt olen tyytynyt kotosalla lakkailemaan ja juuri teippailemalla tippejä maalailemaan :wink:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Maanantaina, 21.06.2010 klo 14:31  
+
0
Miten te yleensä laitatte hiuksianne ?

Itse käytän TIGIn shampoota ja hoitoainetta. Samaan sarjaan kuuluu myös tuuheuttava blow&dry hoitoneste, jonka isken päähän ja sitten kuivaan hiukset hiustenkuivaajalla pää alaspäin. Voi näyttää hullulta, mutta tapa on jäänyt jostain muinaisuudesta. Hiuksista tulee hyvin tuuheat ja tyvi kohoaa. Lisäksi suoristan hiuksia n. parin päivän välein suoristusraudalla, mulla on niin ohut tukka, etten ihan joka päivä viitsi, kun jälki näkyy (tarpeeksi) hyvin pysyvän useammankin päivän. Baariin yleensä teen superpörrön Volumasterilla. Kerran viikossa käytän punahoitoainetta kun punainen väri tuntuu muuten haalistuvan koko ajan.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Maanantaina, 21.06.2010 klo 15:04  
+
0
Mulla on käytössä vaihdellen TIGIn Dumb Blonde -sarjan shampoo ja kai tehohoito, Self-Absorbed -sarjan shampoo ja hoitsikka ja d:fin kosteuttava shampoo ja tuuheuttava hoitoaine pesussa. Jos aion föönata tukan, lykin kosteaan tukkaan Wellan high hair -lämpösuojan (keltasta mönjää, tuuheuttaa), jos en, laitan joko kosteaan tukkaan Fudgen salt sprayta tai odotan että on kuiva ja sitten Joicon tekstuurisuihketta tai Redkenin jotain tosi ihmeellistä ja ihmeellisen ihanaa mönjää, joka näyttää suunnilleen raparperihillolta mutta pulloa ravistettaessa muuttuu juoksevaksi ja sitä voi spruutata tukkaan. Nimeltään tuote on Urban Experiment Wool Shake, jos tulkkaan pulloa oikein. Tuo Joicon Texture spray on aivan todella huippu tuote, tukka saa rakennetta mutta jää silti kosketeltavan tuntuiseksi. Redkenin mönjällä tulee kyllä dramaattisempi tulos mutta se jää tukkaan paljon klimppisemmäksi - ei kuitenkaan häiritsevästi.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Maanantaina, 21.06.2010 klo 17:36  
+
0
Mä pesen, ja annan joko kuivua vapaasti (ylees vaan vapaapäivinä, muuten tulee kiire) tai föönaan. Töihin laitan sitte mielen mukaan, joko suoristan föönillä & "lattaharjalla" tai suoristusraudalla, välillä teen laineita. Käytössä nyt vissiin Erisanin lakka (ihan ok, ei sillä mitään keesiä tehdä mutta otsiksen pitää mallillaan), ja XZ:ltä Tyrni-sarjan muotovaahto & kampausneste. Kampausnestettä käytän useimmiten, muotovaahdot tuntuu vaan raskauttavan mun hiuksia liikaa.

Jos oon oikein reipas, teen sormikiharoita. Viimeksi näin kävi vuos sitten, ekana työpäivänä kesäloman jälkeen... :D
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Tiistaina, 22.06.2010 klo 08:55  
+
0
Nyt on tuo CO-pesu kokeiltu. Illalla hiukset tuntuivat ihanan pehmeiltä, myös harjaaminen oli huomattavasti helpompaa kuin normaalisti, näyttivät myös puhtailta. Kuitenkin aamulla hiukset olivat hieman rasvaisen näköiset. En tiedä huuhtelinko sitten liian huonosti, vai käytinkö liian vähän ainetta pesuun. Mutta kyllä tätä testaan uudestaankin :hymy:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Tiistaina, 22.06.2010 klo 09:57  
+
0
Omien hiusteni laitto on muuttunut aika paljon pidennysten myötä - eikä ihmekään, kun pituutta on enemmän kuin ennen. Nyt peseminen tapahtuu kolmisen kertaa viikossa (CWC-pesu), mutta aiemmin saatoin pestä jopa päivittäin. Käytössä oli aiemmin Wella SP:n kosteuttava shampoo & hoitis, joiden tuoksu miellytti, mutta shampoo pesi hiukset ärsyttävän "narskuvaksi". Tilaukseen lähti sitten MOPin kosteuttavat tuotteet, jotka ovat toimineet hyvin näissä hiuksissa - tuoksu on vain välillä omaan nenään turhan vahva, vaikka hyvä onkin. Tuntuu mahdottomalta löytää kosteuttavaa shampoota, joka ei pese narskuvaksi, mutta tuoksuu silti "shampoolta". :mietiskel:

Pesun jälkeen kosteuttavaa hiuksiin jätettävää hoitoainetta ja muotoilunestettä (jossa myös lämpösuoja). Annan hiusten kuivua pitkään itsekseen ja viimeiset kosteudet föönään pois. Toisinaan käytössä myös Fudgen salt spray, joka antaa vähän rakennetta (ja tuoksua, tähän en kyllästy ikinä :love:). Tämän jälkeen joko suoristus tai kiharrus GHDkullalla - tosin kihartamisessa on vielä vähän harjoiteltavaa. :nauru:

Onko muilla, joilla on ollut pidennykset, valunut sinettejä pois? Itselläni sinetit nyt neljättä viikkoa ja jo kaksi lähti valumaan niin paljon alas, että vedin ne kokonaan pois.. :mad:
Petit Brabancon "Mökö"
(Viestiä on muokattu tiistaina, 22.06.2010 klo 09:58)

Baia

Baia
Viestimäärä: 102

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Tiistaina, 22.06.2010 klo 10:04  
+
0

Suzuna kirjoitti:

Nyt on tuo CO-pesu kokeiltu. Illalla hiukset tuntuivat ihanan pehmeiltä, myös harjaaminen oli huomattavasti helpompaa kuin normaalisti, näyttivät myös puhtailta. Kuitenkin aamulla hiukset olivat hieman rasvaisen näköiset. En tiedä huuhtelinko sitten liian huonosti, vai käytinkö liian vähän ainetta pesuun. Mutta kyllä tätä testaan uudestaankin :hymy:



Emulgoitko kunnolla? Eli monesti lisäsit vettä ja hieroit päänahkaa? Tämä on tosi oleellinen vaihe CO- pesussa :) Ja kyllähän toki se hoitsikkakin vaikuttaa. Mulla esim. XZ- Xylitol oli liian hoitavaa ja hiukset tuntuivat rasvaisilta nopsemmin. XZ Tyrni ja Vanilla cafe sen sijaan toimivat paremmin :) Niin joo, ja sitä hoitsikkaa saa olla PALJON :D
Bywater Cauyga 11.2.2010 ♥
http://baianpiilo.blogspot.com/

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Tiistaina, 22.06.2010 klo 11:23  
+
0
pnkd :
Me laitettiin joskus tanssiporukassa melkein kaikille jatkot, ja sineteillä nimenomaan. Olikin sitten mielenkiintoista seurailla, miten kullakin pysyy... Mullahan ei muistaakseni yksikään valunut pois, vaan katkes omat hiukset juuresta. Se sinetti lähti jotenki kiertymään siihen tupon ympärille ja sitten lopulta ei enää hiukset jaksaneet sitä painetta mikä siitä tuli. Loppujen lopuksi ne oli päässä vain about kuukauden.
Muilla tytöillä, melkein kaikilla, lähtikin sitten valumaan. Aina välillä hiuksia laittaessa sieltä saattoi irtoilla tupsuja. Tärkeintä pysymisen kannalta oli, ettei lotrannut hoitoainetta suoraan sinetteihin, eikä suoraan kuumottanut niitä esim. föönillä... Ja meille laittaja ei suositellut saunomista ilman pyyhettä hiusten suojana (?).

Kyllä teipit oli mun juttu :peukku:

muoks. Ainiin, muutamalle on myöhemmin eri tyyppi laittanut sinetit, ja on pysynyt kauemmin. Eli myös laittajasta kiinni, saako kunnolla ne sinetit hiuksiin.
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)
(Viestiä on muokattu tiistaina, 22.06.2010 klo 11:24)

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Tiistaina, 22.06.2010 klo 11:52  
+
0

Baia kirjoitti:

Emulgoitko kunnolla? Eli monesti lisäsit vettä ja hieroit päänahkaa? Tämä on tosi oleellinen vaihe CO- pesussa :) Ja kyllähän toki se hoitsikkakin vaikuttaa. Mulla esim. XZ- Xylitol oli liian hoitavaa ja hiukset tuntuivat rasvaisilta nopsemmin. XZ Tyrni ja Vanilla cafe sen sijaan toimivat paremmin :) Niin joo, ja sitä hoitsikkaa saa olla PALJON :D



Emulgoin neljä kertaa, ja joka kerralla hieroin noin puoli min-min. Sitä ennen oli aine vaikuttamassa noin 5min. Jo toisella vedenlisäyskerralla alkoi tuntua että hieroin pelkkiä hiuksia, eli hoitoainetta ei ollut tarpeeksi? Mutta ah että oli niin pehmoiset hiukset ja kampa vain viuhahti lävitse tavallisen nyhtämisen sijaan. Hoitoaine on joku marketin merkki, en muista mikä tällä kertaa, mutta silikoniton kuitenkin.
Täytyykin ostaa purnukka tuota XZ hoitoainetta ja kokeilla sillä :hymy:
Tuntuu oikein mukavalle "hoitaa" itseään pitkästä aikaa, olen hieman päästänyt itseni retuperälle, ja kiireeseen sekä väsymykseen on aina helppo vedota kun jättää sitten itsensä laittamatta.
Nyt kuitenkin myös blogisi innoittamana lakkasin kynteni pitkästä aikaa :nauru:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Baia

Baia
Viestimäärä: 102

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Tiistaina, 22.06.2010 klo 16:18  
+
0
:kieli: Mahtavaa! Kyllä se piristää mieltä ja olemusta kummasti, kun ehtii vähän hemmotella itseä :) On tullut itselläkin huomattua nyt viime aikoina kiireen keskellä...

Mutta testaile ihmeessä eri hoitsikoita, varmasti löytyy joku sopiva :) Ja kannattaa varmaankin laittaa enemmän hoitoainetta jos tuntuu, että se häviää päästä jo parin ekan emulgoinnin aikana. Vettähän ei tarvitse lisätä kuin suunnilleen desin per emulg.kerta, eikä sen ole tarkoitus vielä huuhdella hiuksia mitenkään.
Bywater Cauyga 11.2.2010 ♥
http://baianpiilo.blogspot.com/

Neiti_79

Neiti_79
Viestimäärä: 96

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Maanantaina, 19.07.2010 klo 15:01  
+
0
No huh huh :neutral:.

Hiustenpidennykset aiheuttavat kaljuuntumista
Oletko sitä onnellisempi, mitä pienemmistä asioista olet onnellinen ?

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Perjantaina, 23.07.2010 klo 22:40  
+
0
^ Tuohon juttuun liittyen. Mä olen huomannut kun olen ollut nyt ekaa kertaa elämässäni puoli vuotta ilman pidennyksiä, että omat hiukset voi paljon paremmin kuin aikoina, jolloin mulla olo koko ajan jatkeet (10v koko ajan). Kampaaja mulle monta vuotta kyllä vannoi ettei pidennykset vaikuta omien hiusten kuntoon millään tavalla siihen asti, kun pidennykset muistaa vaan poistaa ajoissa eli ei anna olla yli puolta vuotta. Kyllä tähän "ilman hiuksia" oloon on jo tuttunut mutta sitten kun alkaa työn etsintä, menen pistämään taas pidennykset että saa fiksumman näköisen kuontalon.

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Lauantaina, 24.07.2010 klo 14:44  
+
0
Onko kellään mitään kotikonstihelpotusta hiivatulehdukseen? Nyt ei oikein pääse lääkäriinkään ja ois ihan kiva jollain helpottaa oloa...

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28192
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6332
Viestejä yhteensä545697
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 27.04.2024 klo 15:00)