Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 19.04.2011 klo 00:01

Koirien varusteet 3

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 50

jennikp

jennikp
Viestimäärä: 256

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Perjantaina, 06.05.2011 klo 21:00  
+
0
^ No jos meillä on kymmeniä (siis monia monia kymmeniä) mun ostamia pantoja ja mies päättää ostaa ekan - se ei ole vielä kovin paljoa :nauru: :nauru: :nauru: mutta on se kivaa silti!!! Hihii!!

*opettelee kirjoittamaan sitä mitä ajattelee* *EKALLA KERRALLA SIIS*

Minchi: oon kuullut samantyylisiä tarinoita BGB-lukoista mutta omakohtaisia kokemuksia ei ole, ja mä oon käyttänyt BGB-lukkoja tosi kauan, kaikkien koirien kanssa :o)
(Viestiä on muokattu perjantaina, 06.05.2011 klo 21:03)

minchi

minchi
Viestimäärä: 74

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Perjantaina, 06.05.2011 klo 21:07  
+
0
No minullakin on ollut BGB-lukolliset käytössä yli kymmenen vuotta eikä tommosia ole käynyt.. Nyt vaan kun jo kolme kertaa jotain sattunut niin ei kyllä uskalla enää luottaa kaupungissa niihin, ettei lukko napsahda auki jossain kriittisessä tilanteessa ja koira jää vaikka auton alle. :mietiskel: (Vainoharhanen täällä moi! \o_ )

I see spots.

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Perjantaina, 06.05.2011 klo 21:36  
+
0
Tomolla jäi kerran bgb-lukko kiinni silmäluomeen. En todellakaan tiedä miten se tapahtui, Tomolla oli puolikurra, ja se jotain hillui (ei edes pahasti, todellakaan!), ja yhtäkkiä alkoi huutaa ihan kamalasti. Hetki meni ennen kuin se rauhoittui sen verran, että näin että hihna lukkohan se killui silmäluomessa. :eek: Onneksi sain Tomon rauhoittumaan ja olemaan paikallaan, niin sain lukon irti, mutta sen jälkeen meillä ei paljon ole bgb-lukkoja käytetty. Nyt tilasin monitoimiremmin bgb-lukoilla, olen kuitenkib varautunut siihen, että itse vaihdan sihen lukot, jos rupeaa tuntumaan siltä. Meillä on oikeestaan kaikki remmit messinkisillä pistoolilukoilla, jotenkin pidän niitä luotettavampina kuin kromattuja. Mut tää on tällanen mutu, vailla mitään järkeviä perusteita. :D
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Perjantaina, 06.05.2011 klo 22:37  
+
0

jennikp kirjoitti:

^ Siis Ämmä-pannat hajosi sun isoilla pojilla? Oliko se se D-rengas vai mitä niille oikeen kävi?


Lexa repäsi oikein kunnolla ja just toi D-lenkki irtosi ja mulla jäi vaan hihna käteen. Onneksi ei ollut ohitustilanne van oltiin metsässä. Shebalta sitten ei varsinaisesti ole hajonnut panta, vaan D-lenksu pääsee pyörimään kun ompeleet löystyneet tai nahka antanut periksi. Tekijä lupasi katsoa, onko pannoille jotain tehtävissä. Mä en taida uskaltaa enää tilata Lexalle Ämmä-pantaa mutta Sheballe mä nyt tilaan kaksi.

Tuli tuosta jennikp:n miehestä mieleen kun suunnitteli Hugolle pannan. Meillä mies ei ymmärrä alkuunkaan, miksi koirilla pitää olla paljon pantoja ja vielä vähemmän ymmärtää sitä, miksi Lexaa ja muita poikia pitää pukea pinkkiin tai muihin yhtä tyhmiin väreihin. Ja Lexan Nalle Puh-talvitakki on miehen mielestä jotain aivan järkyttävää. :nauru:

Mutta yksi panta meillä on, mistä mies tykkää ja nostaa hattua tämän pannan tekijälle. Eli tässä avokin lempparipanta. :cool:

Ja onhan tuossa oma tunnearvonsa, on meidän eka tilauspanta. :aurinko:

Sitä se ei ymmärrä, miksi Kustilla ja pikkupojilla pitää olla myös tollaset äijäpannat. Tollanen sopii kuulemma vaan tollasille ärjykoirille.

Sen verran mä olen saanut koulittua tota miestä että sain sen suostumaan, että maksaa Helmitilauksesta 300e ja mä loput pari sataa. :jjei:

Meillä on aina pysynyt bgb-lukot kiinni, eivätkä ole tarttuneet mihinkään. Tosin Lexalla aukesi ohitustilanteessa Lindan valmistaman hihnan pistoolilukko. Onneksi oli kiinni sekä pannassa että kuoniksessa. Mä en ole oikein ikinä tykännyt pistoolilukoista mutta oli pakko ottaa sellaset noihin yksiin settihihnoihin kun halusin kullanväriset ja muita lukkomalleja ei ollut sen värisenä. Taitaa kullanväriset bgb-lukot olla harvassa? Tuntuu ettei niitä ole kellään pantanikkarilla.

Mä en voinut vastustaa kiusausta. Oli pakko ottaa tämä kodinvaihtaja Uoleville. Musta toi ihana. :hymy: Tosin toi nyt vaatii sen, että Aapo tarvii tiimin tohon. Mulla ei tohon mitään sopivaa paria. Tai jos käyttäisi silloin kun Uolevi yksin mun kanssa ulkona. :hymy:
(Viestiä on muokattu perjantaina, 06.05.2011 klo 22:48)

jennikp

jennikp
Viestimäärä: 256

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Perjantaina, 06.05.2011 klo 23:09  
+
0
^ Ai :mietiskel: mun mielestä taas messinkiosia löytyy ihan jokaiselta nikkarilta! Ainoa jonka kuvissa en ole niitä nähnyt, on Ämmä-pannat. Mutta kaikilta muilta kyllä löytyy, ainakin vähintäänkin messinkisiö lukkoja :hymy:. Ja tosi jännä että se lukko aukesi/jäi auki?! Miten se silleen, oikeasti?? meillä on 99% BGB-lukkoja eikä huonoja kokemuksia (vaikka niitäkin tosiaan on monellakin) ja messinkisiä pistoolilukkoja tätä nykyä. Niiden pitäisi olla tosi kestäviä, niiden messinkisten.

Toi että pannasta IRTOAA se D-lenkki, on jo todella hurja juttu :eek: :eek: :eek: siis kammottava juttu. Ihan hirveätä... siis se että ompeleet pettää pannassa, ei ole hyvä juttu. joskus metalliosat pettää, ikävä kyllä. En ole omakohtaisesti sitä kokenut (kopkop) mutta olen kuullut, että esim. niitit saattaa joskus sanoa poks ja silleen. Mutta että ompeleet... ei, ei ei, ne EI SAA pettää.

Edit: mäkin haluun et mun mies maksaa mun tilauksista 300e!!!!
(Viestiä on muokattu perjantaina, 06.05.2011 klo 23:10)

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Perjantaina, 06.05.2011 klo 23:31  
+
0
^ Mullakin on auennut ja jumittunut pistoolilukko kerran auki. Huomasin vaan yhtäkkiä, että kappas, koira vapaana! Näyttelykehässä tapahtui, onneksi vain harjoittelemassa ennen kehän alkua ja koira oli niin keskittynyt mulle riekkumiseen, ettei mihinkään edes yrittänyt häippästä... Kai sinne jotain hiekkaa tai muuta on mennyt väliin sitten.
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Perjantaina, 06.05.2011 klo 23:45  
+
0
^^ Siis onko kaikilla pantanikkareilla nimenomaan kultaisia bgb-lukkkoja? Pistoolilukkoja ton värisinä varmaan kaikilla mutta esim. Linda sanoi että ei ole kuin pistoolilukkona kultaisia.

Joo, siis mulla valmishihnoissa oli aikoinaan sama ongelma että pistoolilukko aukesi ja sen takia en ole niille oikein ikinä lämmennyt. Mutta kyllä me nyt noita Lindan hihnoja käytetään kun niihin on kerta pannatkin. Tuntuu että lexan lukko olisi jotenkin löysempi kuin Kustin vastaava. Vai kuvittelenko vain..? :mietiskel:

Joo, siis varsinaisesti Lexan pannassa ei ompeleet pettäneet vaain nahka vain repesi. Tässä kuva, miten. Sheban pannassa taas D-lenkki pyörii näin ja toi mun mielestä ärsyttävää. Samaa ongelmaa meillä ollut 4Pawsin isojen poikien solkipantojen kanssa. Paitsi Hugon entisessä tikutakussa ei pyöri kun on sen verran jämäkkä ja pienempi se lenksu. Meidän itse tilaamissa isojen poikien pannoissa D-lenksut sellaset pirun ohuet ja mammutti-isot, liian isot mun mielestä kyseiseen pantaan kun pääsee kerta noin helposti pyörimään. Sheballa ei ole missään 4Pawsin pannoissa sitä ongelmaa eikä Aapolla. Olisko vaan että kaikki pannat ei ole vain tehty kestämään isoja koiria?:mietiskel:

Jennikp, sun pitää tirauttaa muutama kyynel ja sanoa miehellesi ettei ole rahaa. :nauru: Maksasko sitten? No en mä nyt sentään itkuksi pistänyt mutta sanoin että on tulossa aika iso pantatilaus ja auttaisi jos maksaisi osan kun pitää maksaa tärkeimmät laskut kuitenkin pois ekana. Kyllä se sitten suostu ja sanoi että kunhan tästä ei tule tapa. :nauru: Ei tietenkään. :enkeli:
(Viestiä on muokattu perjantaina, 06.05.2011 klo 23:49)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Lauantaina, 07.05.2011 klo 00:15  
+
0
^ Onko tosta revenny se nahka? Tuosta kuvasta sais mielikuvan, että nahka on revenny (sattunu just joku huono kohta siihen), ei välttis ommel ekana? Tai mistäpä minä sitä tietäsin :nauru:

Meillä 4pawsin solkipannoissa soljet kieppuu kans, se on kyllä tympeetä.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Lauantaina, 07.05.2011 klo 01:38  
+
0
Akulta löytyy ulkoiluvermeitä:

- 3 nahkahihnaa, kaksi mustaa ja yksi ruskea
- 10 metrin jäljitysliina (menee tosin roskiin, rispaantunut niin hajalle)
- 6 m fleksi (laiskoina päivinä tulee käytettyä)
- näyttelyhihna
- TopCaniksen "Retro"-hihna
- Vihreä nyöri -hihna
- Vanha pentuaikainen nailonhihna :eek: näemmä. Roskiin menee kyllä tämäkin, yhtä vanha kuin koirakin

- Kolme nahkapantaa, uusi musta puolikurra ja vanha musta solkipanta, sekä oliviinvihreä vinttaripanta
- Talvelle fleecenen puolikurra
- Nailon puolikurra
- Kuristusketju (harvoin tulee käytettyä)

- Heijastinliivit
- Nahkatossut talvelle

Pitää alkaa heittää vanhoja hihnoja haneen, kertynyt vuosikymmenen varrella.
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

jennikp

jennikp
Viestimäärä: 256

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Lauantaina, 07.05.2011 klo 07:47  
+
0

monna83 kirjoitti:

^^ Siis onko kaikilla pantanikkareilla nimenomaan kultaisia bgb-lukkkoja? Pistoolilukkoja ton värisinä varmaan kaikilla mutta esim. Linda sanoi että ei ole kuin pistoolilukkona kultaisia.



SORRY!! Sekoilin!!! Jotenkin onnistuin skippaamaan ton BGB-sanan sun kirjotuksesta :nauru: mä vähän ihmettelinkin että mitenniin noita messinkisiä lukkoja ei muka ole :nauru: mutta juu nimenomaan BGB-lukkoja messinkisenä, niitä en ole koskaan nähnyt itsekään.

jennikp

jennikp
Viestimäärä: 256

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Lauantaina, 07.05.2011 klo 08:02  
+
0
Juu siis tuost Lexan pannasta on tosiaan revennyt se nahka :eek: ja eihän siinä olekaan onpeleita vaan niitit mitkä pitää pannan kasassa. Mietin vaan: miten toi nahka voi revetä?!! En voisi kuvitellakaan että meidän parkkipantojen nahka voisi mitenkään päin revetä! Siksi tuleekin heti mieleen että toi ei voi olla normi-parkkia tai sitten on jotenkin tosi ohutta. Siis kyllähän ne nahkahihnatkin joskus sanoo naps ja tosta noin vaan katkeaa, mutta toi on kyllä tosi hurja juttu. Luojan kiitos ette olleet missään "kriittisessä" tilanteessa tossa kohtaa!!

Mitä tekijä vastas sulle, ootko laittanut noi kuvat hänelle? Tolle Lexan pannalle nyt ei ainakaan voi tehdä mitään. Ootko saanut korvausta tms. tosta pannasta?

Toi on kyllä todella hurja juttu. Pakko sanoa että vaikka olen ajoittain miettinyt pantojen tilaamista tuolta niin nyt taidan kyllä jättää väliin.

EDIT: Jos mä sanon miehelle että yhyy pantoja tulossa eikä ole rahaa, ni se sanoo että ai, sno sit et varmaan osta niitä jos ei oo rahaa :wink:
(Viestiä on muokattu lauantaina, 07.05.2011 klo 08:04)

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Lauantaina, 07.05.2011 klo 08:37  
+
0
Ei hyvä tai oikea ja oikein käsitelty nahka repeä, ellei se pääse ensin kastumaan ja sitten kuivumaan esimerkiksi auringossa vuosien ajan.
Meillä on pannoista tulleet D-lenkit läpi tai murtunut koko lenkki ja solki on repinyt puolipantaa halki.

Ja tuohon lukkojuttuun. Meillä on BGB-lukot kestäneet paremmin. Pistoolilukot ovat jumittuneet ja "räpsyneet" itsekseen. Lukot hihnoihin toki yleensä vaihdan vähän järeämpiin, mutta BGB-lukkojen kanssa ei ole ollut ongelmaan. Meillä on sellainen pihalla ketjussakin - toki kokoa traktorin_varusteet, ehkä 15 cm pitkä, mutta kuitenkin.

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Lauantaina, 07.05.2011 klo 09:32  
+
0
Meidän pantainvis näyttäisi tältä:

2 TopCaniksen puolikurraa rymypantoina
1 Kana-puolikurra
1 4paws -martingale
1 Helmi-puolikurra
1 nahkainen solkipanta
1 isolenkkinen ketju tottishommiin
1 vähän pidempi normiketju
1 hopeinen snake

Hihnoja:

1 itse monarista käsilenkilliseksi tehty rasvanahkahihna 250cm
2 TalutinMaa yhdistelmähihnaa (normi/noutaja)
1 metrinen nahkainen pyöröhihna (kätevä näyttelyissä)
1 metrinen liina reeneihin
1 pehmonahkahihna
1 Hurtan monari

Jossain kohti pitää hommata uusi nahkahihna arkikäyttöön, kun tuo nykyinen alkaa olla sen verta kulahtanut. Samoin solkipanta alkaa olla aika nafti, vika reikä toimii vielä, mutta kohta pitää hommata uusi (eli tilata varmaan DD:ltä).


Monna, mulla on joku etiäinen, että parkin leikkaaminen on aika tarkkaa puuhaa. Eli jos se on väärään suuntaan leikattua, niin käy just noin. :mietiskel: Musta Johanna puhu sitä jossain TK:n ketjussa.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

jennikp

jennikp
Viestimäärä: 256

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Lauantaina, 07.05.2011 klo 10:33  
+
0
^ Toi onki mielenkiintoinen juttu, että pitää leikata tiettyyn suuntaan!

OT: Monna, käys kattoon TK:ssa sun yyveet jos satut nyt täällä pyörähtää :paapatus:
(Viestiä on muokattu lauantaina, 07.05.2011 klo 10:33)

minchi

minchi
Viestimäärä: 74

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Lauantaina, 07.05.2011 klo 11:10  
+
0
Noissa BGB-lukoissakin on varmaan laadullisia eroja, pitäisköhän niihin koittaa vaihdattaa uudet tilalle? Taitaisi vaan maksaa saman verran kuin että tilaisi pari uutta hihnaa kunnon lukoilla. (Ja millainen se hyvä BGB sitten on?) :mietiskel: Pistoolilukollisia hihnoja minulla on tainnu olla vaan lappalaisella aikanaan ja ne kyllä tarpeeksi pitkän käytön jälkeen alkoivat jumittumaan auki-asentoon mutta rasvaamalla taas toimivat hyvin. Hiekkahan sinne väliin voi tietysti mennä ja tiedä sitten voisko kova pakkanenkin vahingoittaa.. Ompelen kohta hihnat noihin pantoihin kiinni niin eivät lähe itestään irti. :kieli:

Mulla ei ole nahka koskaan revennyt koiratarvikkeista, nahkahihnan tikkaukset kylläkin. Hurtan kangasvaljaiden D-lenkki mäsähti kerran atomeiksi koiran nykäisystä ja nylonisista pannoista nuo D-lenkit kyllä lähtevät pyörimään pienenkin käytön jälkeen, sitten helposti rispaannuttavat sitä nylonia sen jälkeen..

I see spots.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Lauantaina, 07.05.2011 klo 11:13  
+
0
^Nyt ku sanoit niin mullakin on itseasiassa pettänyt Hurtan Y-valjaista kertaalleen ompeleet niin, että mulla oli kädessä hihna ja D-lenkki. Oltiin vielä pyöräilemässä ja just pysähdyin, kun tuli koira vastaan kun en luota että tuo osaa ohittaa eli pahimmalla mahdollisella hetkellä. Kaikki sujui onneksi hyvin, koira killitti vaan mua kun tahtoi jatkaa pyöräilemistä ja sain napattua valjaista kiinni.

jennikp

jennikp
Viestimäärä: 256

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Lauantaina, 07.05.2011 klo 11:24  
+
0
Hurtan valjaissa tuntuu olleen enemmänkin tota ongelmaa :roll: musta on ihan kammottava juttu että tekevät niihin niin sairaan huonoja ompeleita. Oon saanut kerran tutkia Mustiin ja Mirriin palautettuja hajonneita Hurtan valjaita, niin en voinut kun kauhistella sitä miten huonosti ne kiinnitykset oli tehty. Todella surkealla ompelulla, ja niin lyhyt se nylonnauhan pätkä mikä ommeltu että hyvä että riitti edes koko matkalta sinne tikkausten alle :eek: mutta jos on määräys että tietty määrä tikkia tiettyyn kohtaan, niin... lankaa ei pidä tuhlata vissiin :cool: tai jotain. Niitä kun katselin niin totesin että ikinä en ostaisi tuollaisia tuotteita.

minchi

minchi
Viestimäärä: 74

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Lauantaina, 07.05.2011 klo 11:26  
+
0
Meillä tosiaan hajosi se metallinen lenkki, ihan päreiksi meni, minulle jäi käteen hihna ja koiralle päälle valjaat. Tuo jäbä oli silloin vasta tullut meille ja säikähdin saakelisti kun pinkaisi siitä sitten pihalla kiinni olevan ja rähisevän koiran luo.. Onneksi säikähti kun toinen ei ollutkaan leikkituulella ja juoksi takaisin minun jalkojen taakse piiloon. :roll: Mutta luotto Hurtan valjaisiin meni ja tilasin sitten vähän skrodemmat nahkavaljaat paljon paksummilla metallilenkeillä.

I see spots.

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Lauantaina, 07.05.2011 klo 11:29  
+
0

jennikp kirjoitti:

^ Toi onki mielenkiintoinen juttu, että pitää leikata tiettyyn suuntaan!



Juuh, näin ainakin tässä mainitaan, tuolta mä sen muistinkin.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Lauantaina, 07.05.2011 klo 12:13  
+
0
Mä olen kuullut paljon pahaa Hurtan tuotteista myös.. Noh, Kaedella on Hurtan valjaat, kun jäivät kaverin pennulle pieneksi, niin sain halvalla ne, kun en vielä raaski mittatilausvaljaita hankkia... Mutta noin muuten enää ei houkuta valmistuotteisiin kajota, ei edes ihan perusjutuissa. Mielummin tilaa, tai tekee sitten itse. Jos tekee itse niin saa ainakin syyttää vaan itseään jos jotain hajoaa. :P Ja mittatilausjutuissa kans jos jotain hajoaa (niin kuin meillä yks Noblen remmi tossa alkukeväästä), niin saa asiallisen korvauksen ja kyllä ainakin uskallan jatkossakin tilata Anulta varusteita. Sen sijaan valmisvarusteisiin olis voinut mennä luotto. Ja tosiaan nykyään tulee vähän katsottua että keneltä tilaa, eli ihan keneltä vaan en enää tilaisi. Ja myös itse tehtyjen varusteiden suhteen olen nykyään ylihuolellinen esim. nahkan laadun suhteen, ja lankojen kestävyyden..
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545724
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 14:00)