Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 19.04.2011 klo 00:01

Koirien varusteet 3

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 50

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Perjantaina, 06.05.2011 klo 11:41  
+
0

volkodav kirjoitti:

Paljonko teillä muuten on yhtä koiraa kohti keskimäärin pantoja, hihnoja tai panta-hihna-settejä? 3? 5? 10? 15?



Pantojen suhteen, kummallakin on alle 10 pantaa.. Pannat onkin sit ainoita, joita hamstraan, hihnoja, takkeja jne. meillä on tosi hillitysti, ja varmaan joutuu tekemään tai hankkimaan uusia syksyksi, kun vanhat on jääneet pieneksi tai rähjääntyneet liikaa.

Osto- ja myynti -ilmoitukset ovat kiellettyjä keskustelupalstoilla. Sääntöjen vastaisen osan viestistä poisti Jaijah.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!
(Viestiä on muokattu tiistaina, 31.05.2011 klo 22:37)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Perjantaina, 06.05.2011 klo 11:45  
+
0
Isot on.. :wink:

muoks. Lisättäköön viel, et meillon Savulla 5 pantaa (kaikki teetettyjä, enkä valmispantaa sille enää osta..)
3 aika perushihnaa (1valmis, 1 gessiltä, 1 Helmi)
2 monitoimaria (1 Lindalta, 1 valmis)
1 Hurtan Y-valjakset
2 näyttelyhihnaa (1 valmis, 1 CC)
Ja Hurtan lifeguard heijastinliivi.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 06.05.2011 klo 11:50)

alphabetty

alphabetty
Viestimäärä: 441

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Perjantaina, 06.05.2011 klo 12:04  
+
0
Meillä (lue Simballa) on:
Yks pentupanta + hihna
Yks junnupanta + hihna
Yks Gessi panta
ja yks 4paws panta
+ Autovaljaat (itteasiassa tällä hetkellä on kahet, kun toiset kävi pieneks)
+ yks teetetty puku
+ 3 ite tehtyy villapuku/mantteli härpäkettä
+ 2 epäsopivaa manttelia
+ tossut ja niihin läjä villasukkia

Haluisin kyllä piakkoin uuden hihnan (ehkä monitoimihihna) + uus panta, kun ei me oikeestaan käytetä muita kun tota Gessi-pantaa 4paws-panta, kun on vähän väärän kokonen. Ja noita vaatteita käytetään todella vähän. Tossuja jonkun verran ja autovaljaita aina autossa.
Menossa mukana lancashire heeleri Koda. Muistoissa cavalier kingcharlesinspanieli Simba<3
http://nnunmaailma.blogspot.com/
Mikään ei ole niin hienoa kuin suuri seikkailu, paitsi kotiinpaluu.

tonitrua

tonitrua
Viestimäärä: 385

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Perjantaina, 06.05.2011 klo 12:08  
+
0
Hei ihmiset, kertokaa tuosta monitoimihihnasta. Käytättäkö paljon sitä "monitoimi-ominaisuutta"? Millon se voittaa normihihnan? En ole oikein perillä sen toiminnasta ja käyttötarkotuksesta... Ja joskus olen semmosta katellu, että olis varmaan ihan hyvä jos tietäis miten sitä käytetään... :nolo:

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Perjantaina, 06.05.2011 klo 12:31  
+
0
Beussi:

- säädettävä ketjupanta
- normaali ketjupanta (ei ole ollut kyllä vielä kertaakaan käytössä kun tuo säädettävä on vaan niin paljon parempi)
- nahkainen solkipanta, jossa on niittejä (porukoiden koiralta lainassa)
- nyloninen puolikurra
- lyhyt nahkahihna
- monitoiminahkahihna
- nylonisen pentuhihnan jämät treeniliinana

Pitäis ostaa tolle nyt ennen kesää ihan oma panta tai kaksi kun on kasvu lopuillaan. Haluaisin nahkaisen puolikurran ja sitten jonkun vähän nätimmän solkipannan. Täytyis vaan saada aikaiseksi tilata, Gessillä oli sen tyylisiä joista tykkään mutta heillä on taukoa tms tilauksissa :eitietoo:

Tipsu:

- nahkahihna
- nahkainen puolikurra
- näyttelyhihna

Tuo ei enempää tarvitsekaan :hymy:

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Perjantaina, 06.05.2011 klo 12:32  
+
0
^^ Hihnan pituutta voi vaihdella vaihtamalla rengasta, johon hihnan toisen pään lukon napsauttaa kiinni. Mulla se on yleensä pisimmillään normikäytössä. Koira on tosi helppo kiinnittää vaikka lyhtypylvääseen tuolla hihnalla. Se myös pysyy hyvin mukana vaikka metsässä tarpoessa, kun voi pistää niskaan roikkumaan ja napsauttaa lukon renkaaseen!
Joissain tilanteessa kevyempi ja lyhyempi hihna taas sitten on parempi, esimerkiksi kun on paljon tavaraa ja kuljetaan ihmis/koirapaljoudessa (näyttelyt, rautatieasema). Kuitenkin ylivoimainen ykkönen on meillä tuo monitoimari :hymy:

muoks. väksy
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)
(Viestiä on muokattu perjantaina, 06.05.2011 klo 12:32)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Perjantaina, 06.05.2011 klo 12:39  
+
0
Mulla noi monitoimarit on ollut yleensä siinä "monitoimikäytössä" kun oon laittanut koiran talutusvyöhön kiinni. Niillä useemmilla renkailla on helppoa säädellä hihnan pituutta sen mukaan missä liikutaan. Tienpientareella lyhin, jalkakäytävällä keskimmäisessä ja jossain luonnossa esim. pururadalla liikkuessa saa olla pisimmillään.
Joskus laitan purkkarilla mennessä noi monitoimarit toisiinsa kii, ni saa kätsysti pidemmän hihnan.

Nyt oon kyl miettinyt flexin ostoa tuonne pururatalenkkeilyyn, mut sitä ei sit taas saa vyölle.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Tinuski

Tinuski
Viestimäärä: 82

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Perjantaina, 06.05.2011 klo 12:40  
+
0
Monitoimihihna voittaa normihihnan ainakin pylvääseen tms. kiinnityksessä ja irtipidettäessä kun hihnan saa mukavasti roikkuun olkapäälle. Normilenkillä meilläkin hihna on aina pisimmillään, mutta esim. juna-asemalla ihmisvilinässä taas lyhimmillään. Joskus kun koira vähän säikkyi juna-asemalla, oli meillä toinen pää valjaissa vetämisen takia, ja toinen pää kaulapannassa ohjaamista varten, toimi:hymy:

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Perjantaina, 06.05.2011 klo 13:11  
+
0
Monitoimihihna on myös kahden koiran kanssa oikein näppärä, kun mä voin ottaa vain yhden hihnan lenkille, kun enimmäkseen kulkevat vapaana ja jos on tarve kytkeä, voin kytkeä molemmat samaan hihnaan, kun molemmissa päissä on lukot. :hymy: Tosin mun molemmat monitoimihihnat ovat aikojen saatossa hukkuneet (toinen jäi auton katolle kentältä lähtiessä ja toinen sitten jonnekin muualle). Vois hankkia uudet, kun ei mulla ole kuin ruokakaupasta mukaan tarttuneet naruhihnat, joissa on heijastinpunosta seassa. Ja fleksit on myös kaupunkilenkkeilyä varten.

Kuuska

moderaattori
Kuuska
Viestimäärä: 873

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Perjantaina, 06.05.2011 klo 13:26  
+
0

Sonik kirjoitti:

Nyt oon kyl miettinyt flexin ostoa tuonne pururatalenkkeilyyn, mut sitä ei sit taas saa vyölle.



Itse törmäsin just viime viikolla tähän. Mietinnässä on tuon hommaaminen, juurikin pururatakäyttöön!

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Perjantaina, 06.05.2011 klo 13:29  
+
0
No tollanenhan olis kätsy, enpä ookkaan tiennyt et tollasiakin on. :eek: Eikä oo kalliskaan.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

tonitrua

tonitrua
Viestimäärä: 385

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Perjantaina, 06.05.2011 klo 13:39  
+
0
Äitillä on tämmönen käytössä. Ja sen mitä olen ite testannu, on tosi hyvä. Ku on nuin leveä, niin ei paina selkää vaikka koira vähän vetäiski. Ja olen laittanu myös flexin tuohon kiinni (en koukkuun, ku vyö vain flexin käsiosasta läpi) ja toimi ihan hyvin ison ja vetävän karjalankarhukoiran kans lumikenkäillessä.

Edit* Linkki kuntoon.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 06.05.2011 klo 13:41)

jennikp

jennikp
Viestimäärä: 256

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Perjantaina, 06.05.2011 klo 13:55  
+
0
Monitoimihihnoista: mä olen havainnut ne ihan loistaviksi näin lumettomana aikana kun lenkkeillään tuolla oman kylän raitilla. Koirat pääsee ojan toiselle puolelle helposti ilman että mä joudun seisoo ojassa :wink: kun hihnan pituus riittää just sopivasti. Meillä ei edes ole kovin ihmeelliset monitoimarit, käytän 2,5m pitkiä ja ne on just hyvät tähän kylänraitti-lenkkeilyyn. Jos tarttee lyhentää ni saan sit siihen renkaaseen mun talutusvyön lukon kiinni ja avot. Sit jos mennään enemmän ihmisten ilmoille, käytän 2m perustaluttimia.

Ja tosiaan mä käytän lenkeillä talutusvyötä, missä on semmoinen selkätuki. Se tuki on Top Caniksen mutta vyön olen tehnyt itse, koska valmiissa vöissä ei ole sellaista systeemiä kun minkä mä haluan. Mutta on siis siinä vyössä sekä renkaita että saa hihnan lukon kiinni, mutta vyössä on myös BGB-lukko johon saan hihnan käsilenkissä olevan renkaan kiinnitettyä. Mä en siis juokse tai mitään koirien kanssa, olen vaan rakastunut tohon vyöhön kun hihnan saa siihen kiinni, sitä tarttee silloin kannatella itse ainakin vähän vähemmän.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 06.05.2011 klo 13:56)

tonitrua

tonitrua
Viestimäärä: 385

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Perjantaina, 06.05.2011 klo 13:58  
+
0
^Olisko sulla kuvaa tuosta sinun vyöstä? Kuulostaa kätevältä... :peukku:

jennikp

jennikp
Viestimäärä: 256

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Perjantaina, 06.05.2011 klo 14:13  
+
0
^ No yllättäen semmonen löytyki aika helposti:



Toi on oikeasti todella hyvä talutusvyö!
(Viestiä on muokattu perjantaina, 06.05.2011 klo 14:14)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Perjantaina, 06.05.2011 klo 14:19  
+
0
Vitsit, oliskohan tollasia jutskia saanut tuohon tilattuun talutusvyöhön.. :eek:
Mä siis tilasin Anulta vaan sellasella D lenkillä olevan vyön, mut nyt kun miettii, ni parikin lenkkiä olis ollut hyvä ja toiseen vaikka tollanen BGB..
Pitänee tilailla toinen.. :viheltel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

jennikp

jennikp
Viestimäärä: 256

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Perjantaina, 06.05.2011 klo 15:13  
+
0
Juu, siis oikeasti en kyllä voi liikaa hehkuttaa ton mun vyön hienoutta ja hyvyyttä! Sit jos sattuu olemaan sellaisia hihnoja, joissa ei ole rengasta käsilenkissä (meilläkin on muutama, kun en ole hoksannut erikseen mainita tilatessani että haluan semmosen, jotkut kun laittaa automaattisesti ne hihnoihin) niin oon pujottanut ton lukollisen nylonpätkän käsilenkin läpi ja sit lukko vaan tohon toiseen renkaaseen kiinni :o) toimii niinkin ihan hyvin.

jennikp

jennikp
Viestimäärä: 256

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Perjantaina, 06.05.2011 klo 20:49  
+
0
Tossa tovi takaperin tapahtu jotain ennen kokematonta: mun mies suunnitteli hugolle pannan!! Siis aivan uskomaton juttu, en tahdo oikeasti vieläkään uskoa tätä todeksi. Panta tilattiin Carlo collectionilta, sellainen upea ihana maltanristipanta. Mies sai päättää kaikki värit :nauru: ja saa myös maksaa sen :lallati: hihii!

minchi

minchi
Viestimäärä: 74

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Perjantaina, 06.05.2011 klo 20:57  
+
0
Jaa, mitähän tuolta kaapista mahtaa löytyä..
2 ketjupantaa, 1 nahkainen puolikurra, 1 leveä nahkainen solkipanta, 1 hirvennahkaiset valjaat, 1 mittatilauskuonis, 1 Canny Collar, 1 monitoimitalutin, 2 perustalutinta, 1 joustotalutin, 1 jälkiliina, 2 Hurtan fleece-haalaria ja 1 tsi-mantteli. Ketjupannat ja solkipanta ei ole käytössä, ne on perintökalleuksia edesmenneeltä muruseltani. :shifty:


Höm. Onko muilla BGB-lukko auennut omia aikojaan? Meillä se on nimittäin kahdesti auennut yllättäen kesken lenkin, älkää kysykö miten, olen vaan huomannut yhtäkkiä koiran olevan irti. Yksi päivä kävi niin että ohitustilanteessa koiran loikki täyhilemään taakse jääneitä koiria ja lukko napsahti kuonopannan poskihihnaan kiinni. Lukko oli siis siinä lenkissä missä kuonopannassa kuuluukin olla SEKÄ poskihihnan lenkissä silmän lähellä. :mad: Kauhella kiireellä lukkoa sitten irroittelemaan ennen kuin puhkoo koiralta silmän. Lukon aukeamiset kävivät monitoimihihnan kanssa, tämä jälkimmäinen tapaus uutukaisen normitaluttimen kanssa. Ketuttaa, meillä on kaikki hihnat BGB-lukollisia ja nyt ne menee kyllä auttamatta vaihtoon vaikken pistoolilukosta pidäkkään.

I see spots.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KOIRIEN VARUSTEET 3 - Perjantaina, 06.05.2011 klo 20:57  
+
0
^^ Eli mää tartten miehen. :viheltel::paapatus:

Väkäsiä vaan lisäilen.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä
(Viestiä on muokattu perjantaina, 06.05.2011 klo 20:58)

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28205
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545723
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 05:45)