Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 10.05.2013 klo 19:05

Koirien varusteet 6

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 51

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KOIRIEN VARUSTEET 6 - Tiistaina, 14.05.2013 klo 22:31  
+
0
^Mutta koiran päässä saa olla metalli? Kilpailumalleissakaan ei tosiaan saa olla ihmisen päässä metallia.

Meillä on tää sinisenä. Samojedin vetoa kestää ihan ok.

Mietin että toimisko ROK Strap myös? Siinä on tosi tiukka venyke, mutta meillä käytössä vedonesto tarkoituksessa
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: KOIRIEN VARUSTEET 6 - Tiistaina, 14.05.2013 klo 22:42  
+
0
VULlia mä oon vähän miettinykin. Onko se sun vetonaru Kaislus siis tää? Ei varmaan dalmatialaisuroksellekaan oo siis välttämättä paras :neutral: Mut ei tuossa näyttäis olevan metallilenkkiä kun kuvaa kattoo?

Toimisko tuo ROK Strap oikeesti vetonarunakin? Saisko sen kiinni siihen vetovyöhön/oisko se kilpailukelpoinen?

Harmi kun noita myyän niin harvassa paikassa nii ei pääse käplimään livenä miltä nuo vetonarut tuntuu.
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KOIRIEN VARUSTEET 6 - Tiistaina, 14.05.2013 klo 23:06  
+
0
^Siinä on tosi tukeva tosiaan se venyke, ja venyy hiljalleen. Toisessa päässä pistoolilukko ja toisessa lenkki joka on toisesta reunasta ohuempi kuin toisesta. Tällainen se EI ole, vaan siitä puuttuu kokonaan tuo metalli tuon lenkin alta. Tässä meidän hihna
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: KOIRIEN VARUSTEET 6 - Keskiviikkona, 15.05.2013 klo 08:08  
+
0
Joo siis noissa ManMatin kisanaruissa nimenomaan ei ole sitä metallilenksua, mutta tuo yhden koiran vetonaru oli joustoltaan vähän kökkö meille. Eläinkaupoissa kun olen katsellut, niin ovat joko semmoisia jossa on lukko molemmissa päissä (kielletty), metallilenksu toisessa päässä tai koko hiton naru on jotain ihme joustavaa kumia. Mää tahdon semmoisen, missä on koiran päässä kunnon joustamaton pätkä.

Harmi kun kenelläkään kaverilla ei ole tuommoista ROKsträppiä kokeiltavaksi, mä en suostu liki neljääkymmentä euroa maksamaan "siasta säkissä".. Kun ei se jousto liiankaan tiukka saa olla.

Kohta pitää varmaan tehdä itse. :D

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: KOIRIEN VARUSTEET 6 - Keskiviikkona, 15.05.2013 klo 11:29  
+
0
^Meillä on Non-Stop:in vetonaru. Siinä on juurikin koiran päässä joustamaton osio ja on kyllä haukkunut hintansa moneen kertaan.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Verde

Verde
Viestimäärä: 240

VS: KOIRIEN VARUSTEET 6 - Keskiviikkona, 15.05.2013 klo 12:58  
+
0
Meillä on tällainen Ruff Wearin joustotalutin (S koko) ja vaikka hinta kirpaisee niin on kyllä oikeasti hintansa veroinen. Ei paina eikä ole muuten hankala. Tuon saa vyötärölle tai vaikka puun ympärille ja voi pitää normitaluttimena. Koiran päässä on joustamaton pätkä kaksinkertaisena niin, että se tekee tavallaan kahvan, josta saa koiran otettua lähelle kiinni.

Etenkin pentuna tuo oli Utun kanssa ihan huippu. Oppi tosi nopsaan kulkemaan lähellä kaupungissa kun oli vyötäröllä kiinni ja samoin juoksulenkeillä ym. tuo on ollut tosi hyvä.
Paimensukuinen lapinkoira n. Utu 04/11
Paimensukuinen lapinkoira u. Kuru 03/13
Sekatyöläinen bordercollie n. Aura 02/16

Arabialainen täysiverinen o. Ezon 06/09

Pienille ei saa olla pahoja. Isoja ei ole olemassakaan.

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: KOIRIEN VARUSTEET 6 - Keskiviikkona, 15.05.2013 klo 14:26  
+
0
^^Meillä on sama vetonaru kuin saijella eli tuo Non Stopin! On ollut hyvä ja toimiva!
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KOIRIEN VARUSTEET 6 - Keskiviikkona, 15.05.2013 klo 14:42  
+
0
13. päivä tilasin Peteltä ja tänään oli tullu paketti postiin! :jjei:
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

annajaada

annajaada
Viestimäärä: 675

VS: KOIRIEN VARUSTEET 6 - Keskiviikkona, 15.05.2013 klo 15:41  
+
0

Löysin kivaa tipukangasta ja pakkohan siitä oli saada panta tehtyä. Vähän on kantajalleen leveä, mutta eipä se näyttänyt lenkillä haittaavan. Aada ei saanut päättää pannan väriä :D
"Dogs are the leaders of the planet. If you see two life forms, one of them's making a poop, the other one's carrying it for him, who would you assume is in charge?" -- Jerry Seinfeld

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: KOIRIEN VARUSTEET 6 - Keskiviikkona, 15.05.2013 klo 15:53  
+
0
Yyh, Peteltä oli loppunut jäljestysliina, jonka olisin halunnut ja olin jo iloinen kun löysin sen toisesta nettikaupasta, mutta jäipä sitten tilaamatta.. Liinalla olisi ollut hintaa 10,30€ ja siihen päälle olisi pitänyt maksaa 9,90€ postikuluja :eek: Juu, kiitos ei.. taidan odotella 1-2vk, että Petelle tulee lisää.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

muksis

muksis
Viestimäärä: 62

VS: KOIRIEN VARUSTEET 6 - Keskiviikkona, 15.05.2013 klo 21:50  
+
0
osaisko joku varustetietäjä kertoa et mimmonen panta + hihna olis hyvä ISOLLE pennulle? siis iältään luovutusikänen, mut kooltaan suuri? :)
Nemo (16.2.2006)

annajaada

annajaada
Viestimäärä: 675

VS: KOIRIEN VARUSTEET 6 - Keskiviikkona, 15.05.2013 klo 21:58  
+
0
^Eikös se niin mene että mitä isompi koira, sitä leveämpi panta että paino/paine jakautuisi isommalle alueelle. Ja tietysti kun isolla koiralla on voimaa enemmän niin mahdollisimman tukevat ja kestävät panta ja hihna. Itse käytän isommalla koiralla hurtan tukevaa hihnaa ja nahkapantaa. Pentuna se panta oli vielä pehmustettu ja taisi olla leveämpikin. Hihna onkin jo kohta ollut 7 vuotta käytössä että hyvää laatua on :peukku:
"Dogs are the leaders of the planet. If you see two life forms, one of them's making a poop, the other one's carrying it for him, who would you assume is in charge?" -- Jerry Seinfeld

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KOIRIEN VARUSTEET 6 - Keskiviikkona, 15.05.2013 klo 22:06  
+
0
Isolle pennulle ottaisin leveän pannan, ja mieluusti pikalukollisen/solkipannan. Puolikuristavaa en pentuiässä vielä käyttäisi. Hihnan kannattaa olla pitkä ja kevyt (pentu kun on menevää sorttia ja saattaa vaihtaa vaikka suuntaa yhtäkkiä + toisiin koiriin tutustuminen voi olla helpompaa) . Jotkut on tykänny harjoitella vedonesto hihnan (venyke hihnassa) kanssa jo pienestä saakka varsinkin ison pennun kanssa.
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: KOIRIEN VARUSTEET 6 - Torstaina, 16.05.2013 klo 09:57  
+
0
Meillä oli pennulla solkipanta, mutta mä en jaksanut kikkailla sen kanssa, joten käytettiin noutajahihnaa paljon enemmän. Puolikuristava olisi ollut kätevä, mutta tuntui myös tyhmältä ostaa pennulle monta pantaa jotka kuitenkin jäävät pieneksi parin kuukauden päästä. Ostin sitten kunnon pantoja kun koira oli kasvanut isommaksi.

Nytkään ei ole yhtään solkipantaa, yksi pikalukkopanta oli flexikäytössä mutta nyt koira menee flexissäkin puolikuristavalla. Paljon nopeampi laittaa päähän ja pois.

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: KOIRIEN VARUSTEET 6 - Torstaina, 16.05.2013 klo 10:06  
+
0
Mä olen ostanut noille isoille ihan köykäsen nylonisen pistolukkopannan pannan kanssa harjoitteluun, mutta muuten käyttänyt noutajatalutinta. Isorotuinen pentu kasvaa niin nopeasti, että joutuisi ostamaan monta pantaa eri kasvuvaiheisiin, jos haluaisi aina sen sopivan. Ja pikkupentu vetää helposti hepulit jos sille iskee kaulaan hirmu leveän pannan heti alkuunsa, mun mielestä on ollut parempi totutella noilla kevyemmillä.
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: KOIRIEN VARUSTEET 6 - Torstaina, 16.05.2013 klo 12:05  
+
0
Miimi nyt ei mikään jätti-iso ole, mutta vastailen silti. Miimillä oli ekan solkipanta, mikä on pennun kanssa (ja aikuisenkin) ärsyttävä, kun sen soljen räpläämiseen menee aikaa. Sitten käytössä oli hetken Hurtan pistolukkopanta. Tästä iirryttiin puolikurraan. Miimillä oli (ja on edelleen yksi) säädettävä puolikurra, jota sai pidennettyä koiran kasvaessa. Koin ton varsin näppäräksi.

Tillillä on TopCanisin pentupanta pistolukolla. Puolikurraa en Tillille vielä laittaisi, koska Tilli jää jumittamaan välillä lenkillä eikä russelin korvat ole puolikurralle niin hyvä stoppari kuin spanieli-noutajamixin korvat.
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KOIRIEN VARUSTEET 6 - Torstaina, 16.05.2013 klo 13:21  
+
0
Mulla on käppänöillä 99% ajasta puolikurrat. Sillä periaatteella ettei varsinaisesti kurista. Mä jopa flexeilen niillä. Taisin käyttää Sulolle pentuna jo puolikurraa, mulla on semmoset leveämmät käytössä, eli ei hirtä samaan tapaan mitä semmonen kapeempi.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: KOIRIEN VARUSTEET 6 - Torstaina, 16.05.2013 klo 14:40  
+
0
Manmatin vetovyö on tosiaan ihan huippu, muttei valitettavasti kestä kovassa käytössä ihan parhaalla mahdollisella tavalla... Paras testaamistani siltä, joten jonkun kehittelemää, paranneltua versiota odotellessa! Noissa vetoliinoissa kannattaa huomioida myös se, että ne eivät ole ikuisia... Jousto-osuus löystyy ajan myötä, oli kyseessä millainen liina vain. Toki Kaisluksella ongelma on ilmeisesti ollut jo alusta saakka? Itse olen suunnitellut tekeväni tuolle otukselle vetojuttuja varten ihan erillisestä joustosta ja narusta liinan, ja kävellessä, retkillä ym. käyttäväni sitten tuollaista valmisliinaa.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KOIRIEN VARUSTEET 6 - Torstaina, 16.05.2013 klo 16:35  
+
0
Mä kävin just pentujen kanssa Musti&Mirrissä ostamassa niille Rukan pistolukkopannat. Noissa on ainakin säätövaraa kunnolla. Katla sai violetin ja Jaska mustan pannan.

muksis

muksis
Viestimäärä: 62

VS: KOIRIEN VARUSTEET 6 - Torstaina, 16.05.2013 klo 20:29  
+
0
No tilasin nyt säädettävän pikalukkopannan, säätövaraa oli reilusti. Eiköhän tällä alkuun päästä. :)
Nemo (16.2.2006)

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28242
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545791
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 17.05.2024 klo 11:00)