Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 17:00

Koirien varusteet (hihnat, pannat, takit, valjaat)

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 58

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Perjantaina, 23.07.2010 klo 22:24  
+
0

kadi kirjoitti:

Mut mitenhän tollaset sit kestää. Jos on oikein pehmeetä nahkaa? Ettei oo sit 'naps', kun juniori spurttaa :D


Samaa mietin minäkin kun olin noita ostamassa muutama viikko sitten meidän koirille. Venyttelin niitä ja tuntui että antoivat periksi samoin kun pyöreät puolkurkkarit. Ne ovat kaikki venyneet meillä aivan liian isoiksi vaikka niiden sisällä pitäisi olla jokin nauha, mikä estää venymisen ja vanumisen. En sitten ostanut hihnoja. Olisivat kuitenkin olleet yhteensä 140e ja muutenkin meillä nuo Hollolan Nahkapajan hihnat vielä oikein hyvässä kunnossa ja ovat kuin lähes kuin uudet 2v käytön jälkeenkin.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 23.07.2010 klo 22:25)

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Perjantaina, 23.07.2010 klo 22:25  
+
0
^jep. Eli ei meille sellaisia :nauru: Mikäs tuo nahkapaja on? Nettisivuja?

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Perjantaina, 23.07.2010 klo 22:30  
+
0
kadi, http://www.hollolannahkapaja.fi/

Meilläkin käytössä tuolta nahkahihna, lisäksi näyttelyhihna ja kurkkari. Kaikista olen tykännyt. Nahkahihna on kestänyt kovemmatkin nykäisyt, on tosi hyvä käteen eikä ainakaan tuo oma adhd-ipana ole saanut käsiäni poltettua kyseisellä hihnalla.

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Perjantaina, 23.07.2010 klo 22:32  
+
0
^ok. Täytyypä kurkistaa. Mitenkäs, löysin Berran verkkokaupasta, onko kellään kokemusta tälläisestä?

Veikkaisin, että on vähän niinkuin hevosen kumiohjan tyyppinen ratkaisu. Siinä touhussa ainakin toimii kuin häkä..

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Perjantaina, 23.07.2010 klo 22:47  
+
0
Nahkatuotteissa suosittelen ehdottomasti Hollolan nahkapajaa! Muualta ei meille nahkahihnoja ja -pantoja enää tulekaan :)

Äiskä kävi ostamassa Sandralle uudet valjaat (Aidan on raksaissut vanhoista lukon rikki), mutta hän osti tietty liian isot ja aivan kamalan väriset. Hurtan y-valjaat siis, sellaiset virheänoranssit, yök! Toivottavasti nuo voi vielä vaihtaa, vaikka niistä on hintalaput jo revitty irti.. On meinaan oikeasti suuret. Ja ruman väriset. :D Valjaita nyt muuten ei niin kovasti tarvittaisi, mutta neidillä on valtava hotspot kaulassa, ja en haluaisi hiertää sitä enää pannalla lisää..

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Lauantaina, 24.07.2010 klo 00:00  
+
0
totally komps. hollolan nahkapaja on paras! ostettiin vanhemmalle pentuna 2,5 m paksu nahkatalutin, on vieläkin aivan uuden veroinen vaikka kohta ollut käytössä kolme vuotta :) myös puolkurkkari, solkipanta ja lyhyempi punainen nahkahinha nuoremmalle on tullut hankittua kyseisestä firmasta, ja hyvin on jopa punainen väri kestänyt hihnassa! suosittelen lämpimästi, eikä edes mun mielestä ole mitenkään kiskurihintainen, ja kiertää paljon näyttelyitä.
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Lauantaina, 24.07.2010 klo 00:12  
+
0
Mä suosin taluttimissa (ja muutenkin) rasvanahkaa. Ihanan pehmeää heti alkuun, toisin kuin parkki. Ei ole mulla ainakaan polttanut käsiä, ja siitä saa pitävän otteen.

Meillä on myös Hurtan pyöreä nahkatalutin, mutta se on tosi painava. Ja se nahka on venynyt. Remmi on edelleen samanmittainen, mutta se nahka siinä päällä on mennyt makkaralle, kun on käytössä venynyt, ja nyt näyttää rumalta. Kestävä on kyllä ollut, kestänyt kaikenlaiset riekkumiset ja reuhtomiset.

Nylon, kumivahvikkeet ja puuvilla tekee ikävimmät palojäljet. Kokemuksella. Ei tosin käteen, vaan jalkaan. :paapatus:
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Lauantaina, 24.07.2010 klo 06:36  
+
0
^ah. Ei siis kumiremmiäkään :D

Eikös rasvanahka ole sitä nahkaa, mikä ei niin kurtistu vaikka kastuisikin. Tai siis että se ei kastu..? Jostain olen lukenut sellaista. Voisikin olla hyvä vaihtoehto. Mutta varmaan aika hinnakas?? Toisaalta, jos menis ajallisesti koirilla saman kun noi vanhat, niin eihän siinä sit hintaa tule per lenkki juur mitää :D

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Lauantaina, 24.07.2010 klo 12:12  
+
0
^Ei ne nyt aina niin kalliita ole. Mä ostin viimeksi neljä talutinta hintaan 40€ (ovh olis kyllä ollut 20€/talutin) ;) 10mm leveitä ja 200cm pitkiä. Kolme niistä taisi olla parkkia ja neljäs rasvanahkaa. Mä olen suosinut parkkia sen kestävyyden takia, mutta ei se rasvanahan kestävyys taida paljoa huonompi olla? Ja meillä ainakin kaikki nahkaiset välineet kastuu aika ajoin ihan perusteellisesti, mutta ei ne miksikään mene kun muistaa huoltaa eli putsata + rasvata aika ajoin.

Meillä suositaan nahkavarusteissa Satulahuonetta ja Finngreyta. Ollaan oltu tyytyväisiä laatuun ja valikoimaan.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Sunnuntaina, 25.07.2010 klo 01:49  
+
0
Ihan uteliaisuuttani haluisin tietää että onko täällä ketään "hihnafriikkejä" eli koiralla pakko olla viikon jokaiselle päivälle eri hihna? :hymy: Millaisia kokoelmiinne on kertynyt? Lähinnä kiinnostaa mittatilaustöinä tehdyt vähän erikoisemmat hihnat. Mä olen tähän asti suosinut mustia nahkahihnoja. Ne kun sopivat pantaan kuin pantaan. Niitä löytyy eri pituisina ja levyisinä, ihan yksinkertaista kuin myös koulutushihnaa. Jotain erikoisempaa hihnaa olisi kiva löytää mutta ilmeisesti jos mittatilausenakin hihnaan alkaa laittaa timanttia tai niittiä, kestävyys kärsii. Mullahan oli toivelistalla Desingdogille hihnat, jotka koristeltu niiteillä, mutta kuulemma ei kannata alkaa turhaan reijittää hihnaa, heti kärsii kestävyys. Höh! Pitäisköhän täräyttää ja tilata Lexalle pinkki hihna.. :shifty: Onhan sille kuitenkin tulossa jo pinkki timanttipanta. :nolo:
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 25.07.2010 klo 01:50)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Tiistaina, 27.07.2010 klo 15:52  
+
0
Tänään tuli poikien uudet pannat ja pitihän niitä kuvailla.. :shifty: Katsokoon ken jaksaa. :viheltel:

Tässä ärjymmät pannat


Ja tässä vähän hempeämpää


Ja sitten kuvia käyttäjistä pantoineen.

Lexa



Kusti



Aapo



Erno




:cool:

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Tiistaina, 27.07.2010 klo 15:59  
+
0
^ Mielettömän komeat niittipannat! :peukku:

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Tiistaina, 27.07.2010 klo 16:27  
+
0
^^Hienot! Toi Lexan panta makso varmaan miljoonan. Ellei kaks.. :eek:

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Tiistaina, 27.07.2010 klo 16:53  
+
0
Ihan sairaan hienot! :eek: *tahtoo!!*
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Tiistaina, 27.07.2010 klo 16:57  
+
0
Hienoja pantoja monna! Varsinkin nuo kovispannat.
Some things will never ever change, like you and your ugly face.

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Tiistaina, 27.07.2010 klo 17:09  
+
0
Tänne ei noi niitit oikein iske, mutta Kustin Hello Kitty- panta..! :love:
Petit Brabancon "Mökö"

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Tiistaina, 27.07.2010 klo 17:12  
+
0
Hienot pannat monnan koirilla! Mä en voi sietää läskipääkissaa, mutta niitit kyllä iskevät.
Ai niin,sen verran piti viilata pilkkua, että se on designdog, ei desingdog :shhh:

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Tiistaina, 27.07.2010 klo 17:21  
+
0
Kiitos kaikille pantakehuista! Kyllä mäkin olen niin tyytyväinen. En osannut odottaa ollenkaan noin hienoja. Aika paljon annoin toivomuksia pantojen suhteen mutta jotain annoin tekijän myös päättää itse ja tuossa tosiaan tulos. Suosittelen Designdog! :peukku:

kadi, ei Lexa panta miljoonaa, ei edes kolmi numeroinen summa Maksoi 68e. Luulin että lisäkoristeineen tulisi maksamaan paljon enemmän. Alkuperäinen malli on tämä mutta tuo ei ollut tarpeeksi "hurjan" näköinen mun mielestä joten Lexa sai pantaansa lisäski vielä ketjua ja niittiä. Sen vuoksi painaakin kuin synti. :kieli:

muoks. Mä olen näköjään koko ajan kirjoittanut väärin. :nolo: Kiitos huomautuksesta Vanis.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 27.07.2010 klo 17:30)

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Tiistaina, 27.07.2010 klo 17:28  
+
0
^katoin tota samaa meidän juniorille. Mut poika on vielä liian keskeneräinen, panta jäisi mahdollisesti vielä pieneksi. Ja 70e on mun mittapuun mukaan järjetön raha :nauru: (paitsi tosta Lexan pannasta. Vois ulkoasunsa mukaan maksaa todella vaikka sen miljoonan)

Tosin, jos panta on järjettömän hieno, kyllä ehkä siitä vois järjettömän rahan maksaa.. :shifty:

Onko sulla puolikuristavat vai soljelliset?

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KOIRIEN VARUSTEET (HIHNAT, PANNAT, TAKIT, VAL... - Tiistaina, 27.07.2010 klo 18:04  
+
0
Ärjypannat on soljelliset ja timangipannat nailonkurralla. Eli tälläiset. Mä aikoinaan vierastin noita vinttaripantoja mutta jos panta oikein leveä, niin se istuu ehdottomasti paremmin kun kapenee solkea kohti molemmilta puolilta. Ainakin omillakoirilla näin. Kuitenkin nuo isojen koirien pannat kaikki 8cm leveitä. Niin ja lisähuomautuksena vielä että nuo niittipannatkin ihanan pehmeää nahkaa sisäpuolelta. Todella miellyttävät varmasti ohuempi turkkisemmankin koiran kaulaan. :hymy:

Ja kestäviä noiden pitäisi olla. Lexallakin tuplana nailonvahvikkeet pannan sisällä. Tietty nuo kaikki härpäkkeet vaarassa irrota jos koira oikein sattuu itseään rapsuttamaan, tosin hyvin tuntuvat olevan kiinni joten ei ne nt ihan helposti lähde irti. Ja onhan nuo piikitkin jo sen verran terävät että en pidä noita pantoja jos juoksevat irrallaan vieraiden koirien kanssa. Tekijä kyllä kuulemma tuunaa pantoja kuntoon myöhemmin, jos niistä sattuu irtoamaan osia.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 27.07.2010 klo 18:11)

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 58
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28223
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6347
Viestejä yhteensä545757
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265911
(Tilastot päivitetty viimeksi 11.05.2024 klo 06:00)