Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 27.05.2011 klo 15:55

Kukkujat 11

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 52

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KUKKUJAT 11 - Lauantaina, 04.06.2011 klo 08:46  
+
0
Huomentakukkuu!

Vähänkö jännittää, huomenna on Artun trimmi ja samalla tavataan Artun mummo! :love: Mietinnässä on nyt kovasti että tuleeko mummeli viettämään meille eläkepäiviään vai ei, ja huomisen sujuminen ratkaisee siitä aikasta paljon...

Ihme kyllä, jalat eivät kipeytyneet eilisesti kummoisestikaan. Jännä miten pystyy kymmenisen kilometriä höllkäämään ihan helposti, ilman mitään kummempia onkelmia, mutta sama homma kävellen ja jalat tuntuvat aivan järkyttävältä spagetilta. Tänään jos tuossa yötä vasten kävisi taas hölkkäilemässä jopa ihan yksinään, niin saisi kaikessa rauhassa nauttia juoksemisesta. A tulee suurimman osan ajasta nätisti vierellä, mutta tekee välillä sellaisia syöksähdyksiä sinne tänne hajujen perässä, niin ei oikein kunnolla pysty rentoutumaan juostessa.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Mardie

Mardie
Viestimäärä: 112

VS: KUKKUJAT 11 - Lauantaina, 04.06.2011 klo 09:35  
+
0
[quote=Jaijah]Kukkuutakuu. Miten on kesä lähtenyt kc:laisilla liikkeelle?

Me ollaan muutama päivä murehdittu Manun vointia, mutta ilmeisesti kaikki on kuitenkin hyvin ja tilanne parempaan päin. Poitsu on siis satunnaisesti oksennellut perjantain ja lauantain välisestä yöstä lähtien joitakin kertoja ja aina vain öisin, päivällä on täysin normaali, voi hyvin, syö, juo ja vatsa toimii. Murhe kurkussa soitin eläinlääkärillekin joka kuitenkin opasti vain ripuloivan koiran ruokinnan pariin ja sanoi, että lääkäriin tarvitsee mennä vain jos koiran tilanne huononee tai oksentelu tihenee. Välissä on ollut nyt kaksi rauhallista yötä, ma-ti ja ke-to, toivotaan parasta taas ensi yölle.


Moikka!
Meiän toisella koiruudella oli kans samaa, et alkoi oksennella yhtäkkii. Tää kyl syö paljon kaikkee epäsopivaa, mm.toisten koirien jätökset ja kotona tavaroita eroahdistuksen vuoksi. Käytin eläinlääkäris, kun huoletti kuitenkin kovasti, koska on aina syönyt kaikkee ja oksentelu alkoi ihan yllättäen. Sai sitten jonkun resepti-lääkekuurin ja stomax-jauhetta ja niiden jälkeen oksentelu loppui. Ell veikkas ihan vaan ärtynyttä vatsaa, ja otettiin myös oman mielenrauhan vuoksi verikokeet, jotka oli ihan normaalit. Niin ja kehotti vaihtamaan vähärasvaiseen/vatsaystävälliseen ruokaan, tosin me pysyteltiin samassa ruuassa, kun on aina sitä saanut. Jos olis oireet jatkunu, tietty ois vaihdettu ruokaki sit.
Toivottavasti teillä tilanne rauhoittuu myös!

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KUKKUJAT 11 - Lauantaina, 04.06.2011 klo 11:32  
+
0
Uaaah, oon niiiiin väsyny! Nukahin äsken pari kertaa tähän sohvalle istualleni. Illalla Peppi piereskeli kovasti, niin käytin sen pihalla vielä kahesti vaikka normisti vaan kerran. Tekiki isot tortut. Sain nukkua neljä tuntia kun toi alko puol kuuden aikaan raapiin ovee. No, Peppi kun ei yleensä sitä turhaa tee, niin eipä muutaku koira takapihalle. Neitihän jää tyytyväisenä istuskeleen terassille ja näki kun se nautti ja tuoksutteli raikasta ilmaa. Vaan eipä rauhottunu sisällekkään. Rappas sitten kolme tuntia ovea, toisen kerran käytin pihalla, sillonki turhaan. Mulla menee hermot tuohon oven rappaamiseen, miten ihmeessä sen saa opetettua pois?! Vaikia keskellä yötä alkaa kouluttamaankaan... Noh, aamulla sitten heräsin reippaasti ennen kelloa ja lähin viemään häirikköä lenkille. Kyllä sillä nyt sitten tuli kahet isot tortut, mutta kauan se niitäki panttas ni ei kyllä voinu isompi hätä olla. Ja reilu kaveri - kotia tultua paineli suoraan sängyn alle kuorsaamaan ja mulla alko soimaan herätyskello just sillä hetkellä kun pääsin sisään. Jees.

Pitäis tosiaan ylppäreihin lähtä, onneksi vasta puol kolme lähtä kotoo. Pitäis tässä kuitenki lähtä jo suihkuun kun aattelin kokeilla kiharoitten laittoa. Tosin en oo koskaan itelleni laittanu ennen suoristusraudalla, joten jos menee pilalle ni mitäs mää sitten teen.... :roll: Ja vaatteetki tympii kun ei oo mittää kivaa laittaa, blaaaah, saako vähän vielä valittaa? :cool:
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: KUKKUJAT 11 - Lauantaina, 04.06.2011 klo 12:29  
+
0
Kukkuuta, tarkotus oli tänä aamuna mennä kattomaan peruskoulun kevätjuhlaa kun pikkuveli sieltä nyt pois pääsi, mut en tosiaan jaksanut herätä. Ja lakkiaisia ei ees kiinnostanut lähteä kattomaan, eka kerta moneen vuoteen kun tuttuja ei päässyt ylioppilaaksi.

Hmm, pitäis varmaan alkoon kömpiä, kai se on veljelle ostettava juhlaskumpat. :nauru:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KUKKUJAT 11 - Lauantaina, 04.06.2011 klo 12:30  
+
0
Eilen olin kavereille kuskina ja siinä ajelin yhen järven ohi keskustassa. Ihmeteltiin sitten, että mikä helvetti sieltä järvestä nousee niin kaks hirveä!:eek: Onneks pysyttelivät siellä rannassa eikä tulleet kylälle riehumaan. Vissiin tulivat rannan toiselta puolen ja taisivat takasi uida. Oli vaan niiiiin jännittävää kun en oo ikinä nähny hirviä elävänä!:hymy: Ja oli ne kyllä komeita:love:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: KUKKUJAT 11 - Lauantaina, 04.06.2011 klo 17:44  
+
0
^Tervetuloa Nurmijärven maaseudulle, täällä on peuroja vähintään 5 lauma kun niitä näkee ja joskus hirvet vetelee keskellä tietä :wink: Ei vaan,komeita otuksia ovat kyllä, pakko myöntää. Sen koon tajuaa vasta kun näkee hirven. Viime vuonna olin tupakalla niin n.5 metrin päästä juoksee kauris ohi, pikkasen pelästyin ja niin sekin. :eek: Ja avo leikkas ruohon viikolla niin kettu oli ollut pellolla ja jäänyt tuijottamaan. Pelto on tossa 50-100m päässä, paha arvioida.

Jos lähtis tänään vähän parti parti? :aurinko: Kaveri käy kaverinsa valmistujaisjuhlissa ja sitte lähdetään myö jonnekin. Tekis mieli yks baari kokeilla, mutta siellä on bändi ja sisään 12€ joka on vähän kipuraja kun en ajatellut klo 2 pidempään olla, mutta katotaan nyt. :mietiskel:

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KUKKUJAT 11 - Lauantaina, 04.06.2011 klo 18:19  
+
0
Huaah, juhlissa käyty. Olipas tylsää! Ja kyllä oli taas mummelin kanssa, se kun on ite huonokuulonen nykyään, niin sitten siellä "supatti" mulle mm. juhlasankarista, että on tukevoitunu (joo, ei todellakaan tyttö ollut kuin naisistunut sitten viime näkemän, eli rippijuhlista) ja mitähän muuta kaikkee. Voi että mua hävetti, olin ku en kuuliskaan...

Pitäis lähtä Pepsin kaa jonnekki, vaan minne ja mitä. Jotai spesiaalia vois keksiä. Eli samaan mettään ku aina muullonki, mitäpä sitä tähän hätään muutakaan. Harmittaa ku väkersin kiharat aamulla ja tuolla on ihan kamala tuuli, menee hiukset sekasin! Tosin, mitäpä väliä kun yksin oon illan kotona kuitenki :nauru:

Tämmönen blogikirjoitus muuten sattu silmään, tai siis oli yhdellä linkitettynä naamakirjassa. Käsittelee lyhyesti siis rotujen muuttumista vuosisatojen aikana.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 11 - Lauantaina, 04.06.2011 klo 21:11  
+
0
^^No toki kannattaa lähteä vähä parti-partyilemaan :aurinko: Tämmösellä ilmalla on ihan mahtava istua terassilla :peukku:

Meillä oli tänään vähä spesiaalimpi päivä. Lähettiin joskus puoli kahden pintaan kaveirin kans uittaa koiria ja sen jälkeen mentiin möksäilemään. Palasin suunnilleen puoli yhdeksän pintaan eli kaiken kaikkiaan hurtta ja mä ollaan tänään oltu liikkeellä 7 tuntia. Ei ihme et koira vetää ihan koomassa lonkkaa. Onni on nähdä oma koira oikeasti väsyneenä :love:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu lauantaina, 04.06.2011 klo 21:12)

Tapire

Tapire
Viestimäärä: 236

VS: KUKKUJAT 11 - Lauantaina, 04.06.2011 klo 21:33  
+
0
Phww mä vaan istuksin kotona. Kattelen koirasta pentuklippejä.. Tässä yksi :D. Makes me cry.
Liinu jenkki, 11.5.2003 - 25.11.2011 ♥

http://minja.kuvat.fi/kuvat/

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KUKKUJAT 11 - Lauantaina, 04.06.2011 klo 21:45  
+
0
Jee, eilinen tentti meni kutakuinkin aika kivasti, minkä jälkeen vietettiin tyttöjen iltaa parin muun suomalaisen kanssa. Meininki oli sen mukainen. :nauru: Ihan oikeasti, menin ensimmäistä kertaa elämässäni baariin naamari päässä, vitsillä. Sain enemmän huomiota kuin koskaan ! Johtopäätös, siskot: mitä sitä turhaa meikkaamaan, naamari rohkeasti päähän vain. Vaihdeltiin sitä vielä keskenämme ja saatiin aikaiseksi varmaan sata törkeää kuvaa siitä naamarista tekemässä vaikka mitä. Sillä oli sellainen hymyilevä irvisuu, niin kaikesta sai nopeasti koomista. :nauru:

Tänään on yllättäen sitten ollut kauhea päänsärky, joka joskin on lievittynyt ihanalla helteellä. :aurinko: Olen ollut päivän ulkona kavereiden kanssa jäätelöä syöden, kaupungilla kuljeksien, kahvitellen ja välillä kuvaten. Mikään ei ole ihanampaa kuin pukeutua kesäisesti farkkushortseihin, sandaaleihin ja aurinkolaseihin !

muoks. Katusoittajien ja -taiteilijoiden, jäätelömyyjien ja tivolilaitteiden välissä keskustassa vilahti myös paikallinen Greyhound -rescueyhdistys. Niillä oli mukana monta greyhoundia ja lurcheria. Täällä vinttikoirakilpailut ovat edelleen tosi suosittuja, ja koirien dumppaustahti sen mukainen. Aivan ihania jaloja eläimiä. :love: En koskaan ole välittänyt vinttikoirista, mutta nuo yksilöt olivat kyllä kerrassaan upeita, niin lempeäluonteisia, seesteisiä ja kilttejä. Pikkulapset tulivat halaamaan niitä päästä ja ties mitä, ja koirat vain olivat iloisia saamastaa huomiota. Annoin itsekin pienen lahjoituksen johon keräyslippaan haltija vastasi pyytämällä koiraansa kiittämään lahjoituksesta. Samassa jokunen kilo greyhoundia painautui lämpimästi minua vasten kinuten runsaasti rapsutuksia. Mun sydän suli.. Joo, toisen koiran hankinta on kyllä kohta ajankohtainen. Tällä menolla marssin varmaan yhdistyksen tiloihin ja haen oman lurkin tai greyn.. :love: Monta ihanaa ystävää etsivät kotia.

Kotia etsivä, miten tällaista voi vastustaa ?
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade
(Viestiä on muokattu lauantaina, 04.06.2011 klo 21:56)

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: KUKKUJAT 11 - Sunnuntaina, 05.06.2011 klo 00:30  
+
0
^Mä en oo ikinä tykännyt vinttikoirista, mutta tuo on kyllä aika ihanan näköinen. Eli vastaus on: ei voi vastustaa.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: KUKKUJAT 11 - Sunnuntaina, 05.06.2011 klo 01:09  
+
0
Olen näköjään taas kääntänyt onnellisen kesärytmin päälle. :nauru: Kolmen-neljän aikaan yöllä nukkumaan ja pikkutissuttelua aina iltaisin Carlsbergilla tai Fostersilla. Mutta hei, ei tässä mitään vikaa ole! Meidän baarissa oli tänään karaokeilta, ja kyllä siellä oli taas vaikka minkälaista laulajaa. Oon vääntänyt tänään ainakin tuhat leijonaviina-seven uppia jäillä ja ilman.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KUKKUJAT 11 - Sunnuntaina, 05.06.2011 klo 11:18  
+
0

Sillycow kirjoitti:

^Tervetuloa Nurmijärven maaseudulle, täällä on peuroja vähintään 5 lauma kun niitä näkee ja joskus hirvet vetelee keskellä tietä :wink: Ei vaan,komeita otuksia ovat kyllä, pakko myöntää. Sen koon tajuaa vasta kun näkee hirven.


Minä kun en yleensä nää jänistä villimpää elukkaa ikinä niin kyllä sitä olin kiinni tuulilasissa :nauru: Oli tarkotus siivota tänään, mutta taidampa viedä koiran uiskentelemaan ku on niin ihana ilma:shifty:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KUKKUJAT 11 - Sunnuntaina, 05.06.2011 klo 11:20  
+
0
Notte: Haha, koomista :D Eli siis turhaa tuhlata meikkiin, kun tosiaan vois mennä vaan pussi päässä kylille ja flaksi käy ;). Eipä kai toi muutenkaan erottuis suuremmin stereotypistetystä krapula-aamusta, et millainen yllätys siinä vieressä sitten rehottaa, lol.
Ja tosi nätti vinttari! Oikein hellyydenkipeänoloinen tapaus <3

Mä ajattelin kohta alkaa siivoomaan vaatekaappia. Eilen tuhlasin hieman rahaa elloksen poistotuotteisiin ja pitäis raivata niille tilaa. Mulla on tuolla sellasia kletjuja kaappipullollaan, mihin en ole koskanut pitkään aikaan. Muutenkin haluan pikkuhiljaa päästä eroon tästä mun "ei-minkäännäköisestä-tyylistä", kun ei tätä pysty ees kuvailemaan mitenkään... siis ehkä et "farkut ja paita" :D minkä ekana aamulla kaapista saa käsiinsä...

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: KUKKUJAT 11 - Sunnuntaina, 05.06.2011 klo 13:48  
+
0
Otin eilen aurinkoa, olin innoissani kun sain rajat. Illalla karu totuus paljastui, paloin joka paikasta enkä pysty ees kunnolla istumaan. :nauru:

Kohta sentään pieni lohdutus, kaverin synttäreille ahtamaan mansikkakakkua! :aurinko:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KUKKUJAT 11 - Sunnuntaina, 05.06.2011 klo 14:59  
+
0
Käytiin näyttelyssä, ja menestystä tulikin sitten laidasta laitaan.. Ada sai KP:n ja loistavan arvostelun, ainoana pentuna oli tietenkin ROP-penska. Niila sai EH:n, ei oikein halunnut pysyä ravissa ja on vähän honkkelissa kunnossa. ROP oli toinen samanikäinen Niila-koira :nauru:
Tiibetinmastiffikehässä kasvatti veti kyllä pohjat :neutral: Sai hirveän raivarin kun näytin sen hampaita tuomarille, ja sai sitten nollan :mad: Välillä vähän turhauttavaa, kun treenata voi loputtomiin hyvällä menestyksellä, ja tosipaikan tullen ruvetaankin pelleilemään :roll:

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: KUKKUJAT 11 - Sunnuntaina, 05.06.2011 klo 20:13  
+
0
Tulipas taas vietettyä viikonloppua. Perjantain ja lauantain välisenä yönä iski kamala mahakipu ja pahoinvointi ja avo kiidätti mut keskellä yötä sairaalaan, missä sitten ensin vittumainen hoitsu käski mun pitää turpani kiinni, kun kiljuin täyttä kurkkua kun mahaan sattu niin että taju meinasi lähteä, ja sitten makasin puolitoista tuntia odottamassa lääkäriä joka ei vaivautunut edes testejä ottamaan vaan käski jatkaa makaamista. Lääkkeitäkään en tietenkään saanut minkäänlaisia. Diagnoosiksi tuli ruokamyrkytys, mutta mistäpä sitä tietää sitten... :roll: Aamulla pystyin jo kävelemään ja pääsin kotiin, mutta edelleen tuntuu mahassa. Kiitos Suomen terveydenhuolto hyvästä tutkimuksesta. Onneksi tuli nyt eikä ensi viikonloppuna, kun avo lähtee Lappiin! En olisi itse pystynyt edes puhelinta hakemaan saati sitten ajamaan sairaalaan. Pelottavaa.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Umber

Umber
Viestimäärä: 572

VS: KUKKUJAT 11 - Sunnuntaina, 05.06.2011 klo 20:20  
+
0
^:eek: jopas! Eivät kuitenkaan umpisuolta epäilleet vai tunnusteltiinko tms? Pelottavan kuuloinen tilanne, kieltämättä. :suru:

Meikäläisellä oli hyvä päivä. Eksyin ensimmäistä kertaa tänään taloyhtiön kierrätyshuoneeseen ja löysin vaikka mitä aarteita! Täytyypä käydä jatkossa bongaamassa useamminkin kun tietää minkälaisia juttuja väki sinne tuo. Kirjoja, koiranleluja jne.. Päivää piristi myös valtava sammakko joka löytyi kukkapenkistä. Harvemmin niitä olen tottunut näkemään keskellä helsinkiä muutoin ku keväällä ojissa kutemassa. :aurinko:
Newfoundlandinkoira 2011
Amerikanakita 2014

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: KUKKUJAT 11 - Sunnuntaina, 05.06.2011 klo 20:24  
+
0

Umber kirjoitti:

^:eek: jopas! Eivät kuitenkaan umpisuolta epäilleet vai tunnusteltiinko tms? Pelottavan kuuloinen tilanne, kieltämättä. :suru:



Sitä sentään kokeilivat, mutta kipu oli ylempänä. Sairaanhoitajakaverit oli vähän järkyttyneitä kun kerroin tapahtuneesta, kun kaikki viittasi siihen että olisi saattanut olla sappijuttuja, mutta ei voi tietää kun eivät ottaneet testejä :eek:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: KUKKUJAT 11 - Sunnuntaina, 05.06.2011 klo 22:13  
+
0
^ No voi hiivatti. Onko maha jo parempaan päin? Jos vaivaa tuntuu vielä olevan, mene ihmeessä vaikka yksityiselle lääkäriin, onhan tuo tarkemmin tutkittava jos vaiva jatkuu. Oli sitten mitä oli. Paranemisia!

Eilen oli yhden ylppärit meilläkin, tuli käytyä syömässä ja kilistelemässä. Tänään on otettu rennosti, äitimuoria kävin moikkaamassa, ja Lunalle kävin polkemassa viikon kolmannen (ja likalle kaikkiaankin kolmannen) jäljen. Tänään oli sentään jo jotain järjen hiventä siinä touhussa, eilen ja perjantaina meni vähän kaahottamiseksi kun toinen ei ollut yhtään kärryillä mistä on kyse. Kyllä se siitä lähtee, pikku hiljaa. Alusta on aloitettava, tässäkin. Ehtoosti olisi tehnyt mieli lähteä juoksuttamaan Lunaa vapaana jossain mettässä, mutta jäi lähtemättä. Ukko ei innostunut, enkä sitten yksin jaksanut lähteä, niin heitettiin vaan perus city-iltalenkki. Koirapuistossakin piipahdettiin, kun juoksut alkaa olla juostuna, mutta eihän siitä mitään tullut. Siellä ori pari labukkaa ja joku pikkukoira, ja ainoa leikkaamaton uros juoksi vaan keppien perässä eikä kiinnostunut likasta tippaakaan, ja ne 2 leikattua kiehas pyrstössä kiinni koko ajan ja yritti selkään. Ja neitihän siitä sitten sen verran tulistui, että katsoin viisaammaksi häipyä. Vaikka uroksien omistajat oli ihan fine asian kanssa, kuulemma saakin komentaa kun "nämä pökkii kaikkea liikkuvaa vaikka onkin leikattu". Mutta en sitten viittinyt jäädä, äkkiä siinä olis ollu jollain hampaan kuvat poskessa, eikä tuommonen puistoilu ole muutenkaan kellekään osapuolelle kivaa, jos kerran leikki ei luista. Nääh, ei hitto, kyllä mä luulen että jatkossa puistoillaan vaan tuttujen kaverien kanssa. Aina semmosta arpomista että mitähän tästäkin tulee. Joskus vieraat koirat tulee hyvin juttuun keskenään, mutta aina ei... Ja mitä turhaa sitä sitten koiraa ja itseä ressaamaan huonoilla kokemuksilla.
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 52
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28205
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545723
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 04:45)