Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 27.06.2014 klo 16:00

Kysy mitä vain mistä vain! 21

Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50 51

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Keskiviikkona, 21.01.2015 klo 19:49  
+
0
^Kyllä voi perua mun mielestä jos maksaa varausmaksun takaisin.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Keskiviikkona, 21.01.2015 klo 19:59  
+
0
^Ok hyvä jos näin olisi! Etten vaan joudu maksamaan mitään ylimääräistä tai joudu oikeuteen tms !? Haluan ehdottomasti perua kaupan mutta en halua vaikeuksiinkaan.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 21.01.2015 klo 20:07)

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Keskiviikkona, 21.01.2015 klo 20:04  
+
0
Yritin ihan googlettaa mutta ei oikein osunut silmään mitään yleistä sääntöä asiaan. Toivottavasti joku fiksumpi tulee kertomaan miten asia on. Toisaalta taas varausmaksun idea on mun mielestä siinä että kasvattaja sitoutuu myymään pennun henkilölle ja henkilö taas sitoutuu pennun ostamaan.

Niin pitihän mun itekkin kysyä. Minkälaisia tai siis onko kellään tee-se-itse kosketusalustoja käytössä jotka on hyväksi havaittuja? Tai jotain muuta helppoa ja halpaa marketeista löytyvää lätyskää?
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 21.01.2015 klo 20:49)

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Keskiviikkona, 21.01.2015 klo 20:55  
+
0
^Mä oon käyttänyt kumipohjaista hiirimattoa. Ei luista ainakaan niin herkästi lattialla.

muoks. Ja siis semmoinen joustava, ei mikään kova.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 21.01.2015 klo 20:56)

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Keskiviikkona, 21.01.2015 klo 21:17  
+
0
dinski, okei, saattoi tosiaan vaikuttaa kirjoitettuna vähän pahemmalta kuin mitä oikeasti on. :hymy: Jotenkin mulla oli vain mielessä se tuntemani (nyt jo edesmennyt) kissa, joka tosiaan sai niitä kohtauksia jatkuvasti vaikka oli vuosikaudet lääkityksellä. Jos siskosi kissalle ei kohtauksia kerran tule ja se pystyy elämään normaalia elämää, niin tilannehan on ihan toisenlainen. Ja siis jos kissalle on tuo lääkitseminenkin vielä mukavaa hommaa, niin se on sitten tosiaan aivan toista kuin se miettimäni tapaus, jolle pillerit piti syöttää väkisin.

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Torstaina, 22.01.2015 klo 11:35  
+
0
Kyllä jokaisella myyjällä (kuten myös ostajalla) on aina oikeus perua kauppa syystä tai toisesta. Myyjän peruessa kaupat on myyjän palautettava varausmaksu takaisin ostajalle.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Perjantaina, 23.01.2015 klo 01:21  
+
0
Juu kiitos vastauksista. Peruin kaupan ja maksan heille varausmaksun heti takaisin kunhan antavat tilinumeron mille voin laittaa. Tuntuu olevan niin hiton vaikeeta antaa se. Mielelläni maksaisin sen takaisin mutta minkäs sille voi jos ei anna tilinumeroaan? :roll:. Uhkaili vain jollain lakimiehellä,buah sanon minä.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu perjantaina, 23.01.2015 klo 01:26)

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Perjantaina, 23.01.2015 klo 07:30  
+
0
^ Înhottavaa, jos alkaa mennä vaikeaksi! :neutral: Uhkailu on helppoa, mutta onneksi se jää yleensä vaan sanahelinäksi. Onko nämä keskustelut käyty tekstareilla/meilitse? Sinuna mä varmistelisin kuitenkin tässä vaiheessa selustaani sen verran, että jossain olis selkeästi kirjallisena se, että oot pyytänyt ostajaehdokkaalta tilinumeroa (ja hän on sitä kieltäytynyt antamasta).
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Perjantaina, 23.01.2015 klo 09:47  
+
0
^ Mailitse et kaikki on siellä kirjallisena kyllä. Ehkä kysyn tänään vielä puhelimitse.. Mulla on siihen syyni miksen heille pentua anna (en siis ilkeyttäni ole myymättä) mut en sitä nyt ala selittelemään tähän. Harmillista,nyt pitää etsiä tyttö pennulle uusi koti.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Perjantaina, 23.01.2015 klo 12:00  
+
0
No ne voi uhkailla lakimiehellä ihan kuinka paljon lystäävät, tekevät vaan itsestään naurettavan lapsellisia :nauru: Lakimieskin varmaan naurais päin naamaa jos oikeasti ottaisivat moisen asian takia yhteyttä :nauru:

Myyjällä on aina oikeus perua kauppa, kenenkään ei ole pakko myydä henkilölle -mitään- jos ei halua, vaikka kuinka olis kaikki sovittu ja varausmaksut maksettu. Myyjän pitää vaan maksaa varausmaksu takaisin ja kun se on hoidettu, niin that's it. Ostajaehdokkaalla ei ole siihen mitään nokan kopauttamista. Ja tuo ostajaehdokkaisen käytös tässä vaihessa ainakin vahvistais lisää sitä miksi ei halua myydä tuollaisille henkilöille, mun kohdalla ainakin siis.

Ja jos ei muuta, niin kyseleppäs vaikka poliisilta asiaan ratkaisua jos et saa ostajaehdokkailta millään ilveellä sitä tilinumeroa. Pankissa on se paska homma, ettei ne anna sieltä mitään tilinumeroita.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Perjantaina, 23.01.2015 klo 15:05  
+
0
Lurch joo eipä mitään, joskus tulee epähuomiossa kirjotettua vaan niitä huonoja juttuja ja unohtaa mainita että asiat on oikeestaan ihan hyvin. :nauru:

magikille tsemppiä ärsyttävään tilanteeseen, myyjällä on tosiaan oikeus perua kaupat ennen kaupantekoa milloin vain.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Lauantaina, 24.01.2015 klo 22:30  
+
0
Varausmaksu on esisopimus kaupasta, eli myyjä ei saa perua kauppoja enää siinä vaiheessa. Valitettavaa, mutta totta.
Toki jos on painava syy olla myymättä, kannattaa minusta ottaa se riski. Elävästä eläimestä kuitenkin kyse, ja harva jaksaa varmaan ruveta selvittämään oikeuksiaan ja rettelöimään asiasta.

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Lauantaina, 24.01.2015 klo 22:43  
+
0
^ No siis miksi ihmeessä ei saa, kun varausmaksu maksetaan varaajalle takaisin? Eihän nyt kenenkään ole mikään pakko myydä vaikka varausmaksu olisikin jo maksettu. Ainahan jokaisella pitää ja onkin oikeus perua kauppa.

Muoks.

Ja siis etenkin kun koiraa ei ole edes maksettu.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)
(Viestiä on muokattu lauantaina, 24.01.2015 klo 22:45)

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Lauantaina, 24.01.2015 klo 22:50  
+
0
^Siksi, että sen varausmaksun idea on nimenomaan sitoa sekä ostajaa, että myyjää. Kun varausmaksu otetaan vastaan, niin silloin myös myyjä on sitoutunut kauppaan. Siksi varausmaksu yleensä kannattaa ottaa vasta kun on tavannut pennunottajat. Ja tämä koskee siis toki myös muita kauppoja kuin koirakauppoja.

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Lauantaina, 24.01.2015 klo 22:51  
+
0
Niin se vain on, ei se ole mielipidekysymys. Niin sanoo kauppalaki, ja tuomioistuin on ratkaissut tällaisia tapauksia ostajan eduksi.

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Lauantaina, 24.01.2015 klo 23:03  
+
0
Juust, en oo ennen kuullutkaan kyllä moisesta. Melko paskan makuhan siitä mahtanee jäädä suuhun, jos väkipakolla on pakko myydä se koira henkilölle, jolle sitä ei halua myydä.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Lauantaina, 24.01.2015 klo 23:09  
+
0
Niinhän siitä jää, ja siksi sen varausmaksun ottamisessa pitää olla tosi varovainen. Toisin sanoen se otetaan vasta siinä vaiheessa, kun on aivan varma, että haluaa tälle ostajalle myydä pennun. Mutta kuten sanoin, kun on koiranpennusta kysymys, voi olla ihan aiheellista ottaa se sanktioiden riski, jos myyminen alkaakin oikeasti arveluttaa. Niin minäkin tekisin. Harva lähtee oikeuteen asti tappelemaan asiasta, sekarotuisesta pennusta varsinkaan.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 24.01.2015 klo 23:16)

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Lauantaina, 24.01.2015 klo 23:14  
+
0
Jep, kaikkea sitä ja oppii. En oo tosiaan ikinä moisesta kuullu. Ja mä kyllä vähän ajattelinki tossa just, että kuinka moni oikeasti /viitsiiviedä asiaa pidemmälle. En mä ainakaan vaivautuis. Kyllähän ostajana tietty vähän harmittais, mutta ei nyt sentäs niin paljoo kismittäis että asiaa veis eteenpäin oikeuteen asti :nauru:
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Sunnuntaina, 25.01.2015 klo 09:19  
+
0
Kyllähän se ostajan näkökulmasta on todella tympeää jos varausmaksun maksettua pentu ei sinulle tulekkaan syystä X. Minulle myös varausmaksun maksaminen on tae kaupasta ja aivan keposin perustein ei sitä kauppaa pureta.
Mutta kasvattajan ominaisuudessa jos olisi painava syy minkä vuoksi en haluaisi myydä, ottaisin myös riskin ja peruisin kaupan.

Toki magikin tilanteessa oli taidettu ottaa varausmaksu jo pennun ollessa 1vk ikäinen, itse olen ajatellut että lähempänä 5-6vk ikää varausmaksun voisin ottaa vastaan, mikäli on varmaa että pentu heille menisi.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Sunnuntaina, 25.01.2015 klo 09:43  
+
0
Ohhoh, mäkin olin ihan luullut että myyjä saa, asiallisin perustein tietysti, purkaa kaupan jos maksaa varausmaksun takaisin. :eek: Tai meidän ekan koiran kasvattaja sanoi noista maksuista että jos kauppa perutaankin jostain syystä heidän puoleltaan, saa varausmaksun takaisin. Tämä sai mut siis luulemaan että myyjä voi halutessaan perua kaupan. Ajattelisin asialliseksi syyksi kyllä sen jos pentu onkin vaikka sairas tai jos myyjä kokee että ostaja ei olekaan kelvollinen eläimestä huolehtimaan, epäilee pentua pahoinpideltävän tai käytettävän tehtailuun tmv.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

  Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28205
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545723
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 06:45)