Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 27.06.2014 klo 16:00

Kysy mitä vain mistä vain! 21

Siirry sivulle: 1 ... 49 50 51

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Sunnuntaina, 25.01.2015 klo 09:47  
+
0
Tuossa tilanteessa se on toki myyjän omaa tyhmyyttä, jos on noin mennyt toimimaan. Ei toki nyt ole tiedossa syytä, miksi ei myisi pentua heille.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Sunnuntaina, 25.01.2015 klo 09:57  
+
0
Minä oon varausmaksun maksanut vasta kun kasvattajalla kävin ja pennutkin oli jo 5vk ikäisiä.

Löytääkö joku sitä lakipykälää tähän asiaan kun ei nyt onnistu taas toi googletus?
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Sunnuntaina, 25.01.2015 klo 10:40  
+
0
Aijaaa :eek:. no on mulla mielestäni ihan hyvä syy miksen heille myynytkään. Ne nyt kuitenkin antoi sen tilinumeron pari päivää sitten ja maksoin varausmaksun heti takaisin.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Daadaa

Daadaa
Viestimäärä: 144

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Sunnuntaina, 25.01.2015 klo 10:47  
+
0
^ Hyvä kun saitte asian hoidettua suht sopuisasti!

Tingelstiina

Tingelstiina
Viestimäärä: 510

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Sunnuntaina, 25.01.2015 klo 11:16  
+
0
Kyllä se varausmaksun maksaminen tosiaan sitoo kumpaakin kaupan osapuolta. Ei olisi mitään järkeä koko käsitteellä, jos sillä ei olisi sen kaupan kannalta mitään merkitystä. Aika moni on herännyt ikävään todellisuuteen, kun on kuvitellut kauppatilanteen olevan sellainen, että voi tehdä ihan mitä ite lystää.

Tuttu kasvattaja sanoi, että mieluusti käyttäisi varausmaksukäytäntöä sen takia, että tippuisi pois ne koiranostajat, jotka eivät oikeasti ole tosissaan vaan muuttavat mielensä viime metreillä kepoisin perustein tai vain katoavat kuvasta. Ei kuitenkaan ole varausmaksua ottanut käyttöön juurikin sen takia, että jos selviääkin jotakin ikävää koiranostajasta juuri viime hetkellä, niin pahimmassa tapauksessa ollaan raastuvassa kaupan perumisen takia.

Hyvä, että tilanne ratkesi Magikin kannalta toivotunlaisesti. Harva viitsii koiranpennun takia alkaa käräjöimään tämänkaltaisessa tilanteessa. On sen verran kallista touhua.
Vpn 06/13

Hanma

Hanma
Viestimäärä: 362

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Sunnuntaina, 25.01.2015 klo 11:20  
+
0
Voiko nartun juoksut olla niin huomaamattomat, että ei voi tietää sillä olevan juoksuja? Mallulla on ollut "juoksuisia" oireita, mutta ei se kyllä mitään tiputa.. se nuolee värkkiään säännöllisesti, se on tässä jo jonkun aikaa merkkaillut, kiinnostunut hajuista jne. Ja pari kertaa meidän leikattu uros on himokkaasti haistellut sen värkkiä sekä myös pissoja.. :mietiskel:
u. Leonberginkoira "Pontus" s. 22.8.2013
n. Mittelspitz-sekoitus "Mallu" s. 6.8.2014

blogi

Tingelstiina

Tingelstiina
Viestimäärä: 510

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Sunnuntaina, 25.01.2015 klo 11:42  
+
0
^Nartulla voi olla pitkäänkin juoksuoireilua ennen varsinaisen juoksun alkamista. Voimakkaasti nartuista kiinnostunut uros voi myös osoittaa liiallista mielenkiintoa nartun takapäätä kohtaan reilusti ennen juoksua. Jos en ihan väärin muista, niin kuukausi ennen oman nartun juoksun alkua alkoi osa uroskoirista olemaan turhan kiinnostunut. Meillä merkkailut sun muut on myös alkanut reilusti ennen juoksua. Mikäli narttu lipoo jatkuvasti peräänsä, niin miettisen tulehduksen mahdollisuuttakin, mikäli vuotoa ei näy.

Voihan toki nartulla olla huomaamaton juoksukin, mutta ymmärtääkseni paperilla pyyhkäisemällä pitäisi niiltä huomaamattomiltakin yleensä nähdä vuoto. Täysin vuodottomat ovat mun ymmärryksen mukaan melkoisen harvinaisia.
Vpn 06/13

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Sunnuntaina, 25.01.2015 klo 11:50  
+
0
^^Mun villiksellä oli pitkän aikaa juoksun oireita ennenkuin kuin ekat juoksut vihdoin alkoi. Ekaa kertaa ikinä olin onnellinen koiran juoksuista kun niitä niin pitkään jo odoteltiinkin:nauru: Onko se miten pitkään käyttäytynyt noin?
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Hanma

Hanma
Viestimäärä: 362

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Sunnuntaina, 25.01.2015 klo 12:23  
+
0
^En osaa tarkasti sanoa, mutta vajaan kuukauden se on merkkaillut ja hajuista hirveän kiinnostunut, alapään nuoleminen alkoi noin viikko sitten.

Pari päivää sitten kun tarkistin sen värkin, että onko vuotoa, niin ei verta näkynyt, mutta niissä pimpsakarvoissa oli ihan vähän jotain vaaleaa töhnää? Mitä se on? Sitä oli siis tosi vähän, enkä nyt ole sitä enää nähnyt, kun välillä olen tarkistanut. Niin ja tuo värkin nuoleminen ei ole mitään himonuolemista, vaan lipaisee sitä silloin tällöin päivän aikana.
u. Leonberginkoira "Pontus" s. 22.8.2013
n. Mittelspitz-sekoitus "Mallu" s. 6.8.2014

blogi

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Sunnuntaina, 25.01.2015 klo 12:50  
+
0
Varausmaksu sitoo joo molempia osapuolia mutta käytännössä se lienee tosiaankin "sitovampi" ostajalle. On hyvin selkeä tilanne, että mikäli ostaja haluaa perua kaupan varausmaksun maksamisen jälkeen, hän menettää varausmaksun. Entä mikä on sanktio myyjälle kaupan purusta? Varausmaksun palauttaminen? No, ei ole kummoinen sanktio. Pitäisi olla selkeä käytäntö tai sopimus sellaisen tilanteen varalle. Asunto- ja kiinteistökaupassa sanktio määritellään käsirahan maksun yhteydessä mutta irtaimen kaupasta en osaa sanoa, löytyykö siihen ohjeistusta tai käypää toimintatapaa. Joka tapauksessa yksityisten välisessä kaupassa noudatetaan kauppalakia, jossa sopimusosapuolet ovat lähtökohtaisesti tasaveroisia keskenään toisin kuin kuluttajakaupassa, jossa kuluttajansuojalaki on tehty heikompaa osapuolta eli ostajaa suojaavaksi. Mikäli varausmaksun sitovuudessa on eroja em. lakien välillä, silloin yhden pentueen kasvattanut on todennäköisesti vahvemmassa asemassa kuin säännöllisemmin kasvattava (jonkun ennakkopäätöksen/tulkinnan mukaan raja menee muistaakseni jotakuinkin pentue/vuosi tahdissa).

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Sunnuntaina, 25.01.2015 klo 22:39  
+
0
Mistähän voisi löytää sellaisen seinäkellon, jossa numerot liimataan itse viisareiden ympärille (olipa vaikeesti selitetty :shifty:)? Eli siis se ei olisi yhtenäinen kello, vaan jokainen numero ja se viisariläpyskä olisi erikseen ja ne saisi sommitella itse seinälle.

Tai tuleeko jotain muuta hyvää kello(/taulu)vinkkiä mieleen.. mistä voisi saada kohtuuhintaisena suht isokokoisia tauluja tai kelloja. Mulla on kauhea sisustuskriisi kun mun kämppä näyttää lähinnä varastolta kun kaikki seinät on ihan paljaat, mutta rahaa ei olisi juurikaan tuhlattavaksi asti :roll:
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Sunnuntaina, 25.01.2015 klo 23:37  
+
0

nolle kirjoitti:

Mistähän voisi löytää sellaisen seinäkellon, jossa numerot liimataan itse viisareiden ympärille (olipa vaikeesti selitetty :shifty:)? Eli siis se ei olisi yhtenäinen kello, vaan jokainen numero ja se viisariläpyskä olisi erikseen ja ne saisi sommitella itse seinälle.

Tai tuleeko jotain muuta hyvää kello(/taulu)vinkkiä mieleen.. mistä voisi saada kohtuuhintaisena suht isokokoisia tauluja tai kelloja. Mulla on kauhea sisustuskriisi kun mun kämppä näyttää lähinnä varastolta kun kaikki seinät on ihan paljaat, mutta rahaa ei olisi juurikaan tuhlattavaksi asti :roll:



Mulla on seinällä kodin1 löytynyt lintukello. Siinä on siis kello-osa ja sitten sellaisia valkoisia lintuja jotka olen sommitellut seinälle miten sattuu...

Vastaavaa oli myös perhosilla ja vaikka ko kellon ostosta on jo aika tavalla aikaa niin samoja kelloja on näkynyt siellä vielä :)

Pikagooglettelu löysi myös tällaisen verkkokaupan, josta mulla ei tosin ole mitään kokemusta mutta aika kivoilta noi tuotteet musta ainakin näyttää :)

Muoks. onhan noita näköjään muitakin. Kuten vaikka tää:
verkkokauppa
ja stockalla on kans ollu tuohon kuvaukseen istuvia kelloja :)
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 25.01.2015 klo 23:39)

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Maanantaina, 26.01.2015 klo 00:04  
+
0
^Kiitos :kumarrus: yritin itsekin googlailla mutta en kyllä noihin sivuihin törmännyt. Aivan upeita kelloja, varsinkin ensimmäisessä linkissä! :aurinko:
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



(Viestiä on muokattu maanantaina, 26.01.2015 klo 00:05)

josha

josha
Viestimäärä: 1

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Maanantaina, 26.01.2015 klo 14:35  
+
0
Onko doagia.fi -sivusto teille aikaisemmin tuttu? Mitä mieltä olette yritys/palveluntarjoaja listauksesta ja kummi toiminnasta? Kokemuksia/kommentteja? :)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Maanantaina, 26.01.2015 klo 15:32  
+
0
^^ Viime viikolla viimeksi pistin merkille Kodin Ykkösessä että onpa paljon itse liimailtavia numeroita kelloissa!
Rise to reset the world.

Kuukio

Kuukio
Viestimäärä: 86

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Tiistaina, 27.01.2015 klo 19:59  
+
0
Ebaysta löytyy myös nuita DIY-kelloja pilvin pimein. Puolet halvemmalla kuin Suomesta.
"Eikö ole hauskaa, kun on joku, joka kaipaa ja odottaa joka hetki?" - Tove Jansson

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Torstaina, 29.01.2015 klo 01:29  
+
0
^ja^^Kiitos teillekin! Pitääpä käydä katselemassa eri paikoista ja tehdä vähän hintavertailua :hymy:
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Torstaina, 29.01.2015 klo 16:00  
+
0
Pitäis saada yksi lampunvarjostin mustaksi ja kaipailisin kovasti maalivinkkejä. Onnistuisko jopa ihan spray-maalilla? Vai pitäiskö olla kangasväri ja jos, niin millainen..? Toivoisin, että maalin sais ööhh? :roll: epänettikaupasta, mikä karsii muutamia potentiaalisia vaihtoehtoja pois.
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Perjantaina, 30.01.2015 klo 02:29  
+
0
Osaako joku sanoa millä perusteella Facebook valitsee "ihmiset, jotka saatat tuntea"-ehdotukset? Ilmeisesti monet yhteiset kaverit ovat yksi kriteeri, mutta entäs jos ei ole yhtään yhteistä kaveria? Voiko se ehdottaa sellaista henkilöä, joka on esim. käynyt katsomassa sun omaa profiilia joskus?
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 21 - Perjantaina, 30.01.2015 klo 06:36  
+
0
^ Tää on jonkun mukaan lainaus facesta:

People You May Know helps you find people you are likely to know. We show people based on mutual friends, work and education information, networks you’re part of, contacts you’ve imported using friend finder and many other factors.

Toi "many other factors" sisältää todennäköisesti älypuhelimen yhteys- ja sijaintitietojen selailun, sen että kaveri on käynyt kurkkaamassa sun profiilia ja vaikka mitä muuta.. :roll:
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

  Siirry sivulle: 1 ... 49 50 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28205
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545723
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 05:45)