Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 11:10

Kysy mitä vain mistä vain! 2

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 50

miranja

miranja
Viestimäärä: 119

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Tiistaina, 20.07.2010 klo 18:15  
+
0

myrkku kirjoitti:

Eli onko se niin että metsästävillä koirilla on musta kitalaki aina? Tai että mitä tummempi, sen enemmän viettiä?



Tän sun kysymyksen innoittamana oli pakko kurkata oman koiran suuhun, ei ollu läheskään kokonaan musta kitalaki ja hyvin silti pelittää

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Tiistaina, 20.07.2010 klo 19:56  
+
0

miranja kirjoitti:


Tän sun kysymyksen innoittamana oli pakko kurkata oman koiran suuhun, ei ollu läheskään kokonaan musta kitalaki ja hyvin silti pelittää


Joo varmaan aika moni kurkistelee nyt koiran suuhun jos metsästävän rodun omistaa, mutta tämä olikin niiiiin outo faktana esitetty tieto minulle ja esitettiin niin vakuuttavasti että ei siinä ehtinyt epäillä, mutta nyt nousi sitten oma epäilys todesta :nauru:

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Tiistaina, 20.07.2010 klo 22:02  
+
0
Kysymys elintarvikealan ihmisille, koskee jauhelihaa:

Yleensä ku paistan jauhelihaa pannulla, ni sitä pitää pilkkoa aika paljon puuhaarukalla. Tänään kuitenkin jauheliha oli tosi murenevaisen oloista ja tuntu ettei sitä tarvinnu juuri puuhaarukalla pilkkoa murumaisemmaksi. Mistä tämä voi johtua?
Ylläpitäjä

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Tiistaina, 20.07.2010 klo 22:16  
+
0
Minne pitää ilmoittaa, jos takapihalta (koiran aidan ulkopuolelta) löytyy kuollut kissa?

Koira paikansi sen äsken, kun oltiin ulkona. Näyttää siltä, ettei ole siinä kauan ollut.

muoks. Vanis painelee vääriä nappeja :nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 21.07.2010 klo 11:34)

rynkky

rynkky
Viestimäärä: 8

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Tiistaina, 20.07.2010 klo 22:17  
+
0

griffon kirjoitti:

Mikä on juurikasvu.org :mietiskel: Valittaako siellä ihmiset kun juurikasvu näkyy :nauru: Juu, blondi on ihan pihalla :cool:



Läheltä liippaa, juurikasvu on hiushöperöiden sivusto missä jauhetaan kaikkea hiuskista ja niiden hoidosta ( mitenniin hiusfriikki?). :nauru:

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 10:43  
+
0
Hiiri ongelma..
Porukoitteni luona on alkanu hiiret ja myyrät pitämään pitoja, ku ei ole enään kissoja.
Kyse on omakotitalosta jossa esim. terassin alla on paljon hiiriä, ne ei edes pelkää ihmisiä, natustavat ruohoa ihan nenän vieressä, mutta niistä pitäis päästä eroon.
Onko kellään samaista ongelmaa ja miten niistä pääsee eroon?
Myrkkyjä ei haluta käyttää koska on koiria joita ei haluta myrkyttää, hiiriloukkuja on kokeilussa, mutta eipä ne niistä välitä..
Oisko paras vaan lainata joltain kissaa joka ne tappais vai oisko jollakin jotain hyvää ideaa päästä eroon niistä?

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 10:55  
+
0

myrkku kirjoitti:

Mie kuulin hassun jutun, enkä ollenkaan tiedä uskoako vai eikö.
Eli onko se niin että metsästävillä koirilla on musta kitalaki aina? Tai että mitä tummempi, sen enemmän viettiä?
Itse olin suu ymmyrkäisenä kun kuulin tämän ja nyt en tiedä nauraako vai mitä :D



On Mistylläkin melkosen musta kitalaki vaikka se on paimenkoira. :mietiskel: Eikä tarvinnu ees kurkata kun oon sitä joskus ennenkin kurkkinu muuten vaan kun hampaita tarkistelen. :hymy:

creek: Eikö ne hiiret jää loukkuihin vaikka juustoa laittais? Tosin oli mun vanhemmillakin joku vuosi vaivana niin viisaita hiiriä että kävivät ansojen juustot napsimassa mutteivät silti jääneet loukkuun..
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 21.07.2010 klo 10:58)

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 11:01  
+
0

creek kirjoitti:

Hiiri ongelma..
Oisko paras vaan lainata joltain kissaa joka ne tappais vai oisko jollakin jotain hyvää ideaa päästä eroon niistä?



Toimiiko nämä ultraääni karkoittimet ulkotiloissa? Oletteko sellaista kokeilleet, kuulemma on sisätiloissa toiminut ja häätänyt hiiret. Itsellä ei kylläkään kokemusta.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 11:18  
+
0

mill kirjoitti:


creek: Eikö ne hiiret jää loukkuihin vaikka juustoa laittais? Tosin oli mun vanhemmillakin joku vuosi vaivana niin viisaita hiiriä että kävivät ansojen juustot napsimassa mutteivät silti jääneet loukkuun..



Juustoa ollaan kokeiltu ja yksi ainoa on menny loukkuun, nyt ajateltiin laittaa jotain makoisampaa: jyviä?
Ne natustaa vain loukkujen vieressä jotain juuria ym. fiksuja hiirulaisia..

^Ultraääni karkottimet on kuulemma höpöjuttuja?
Tiedä sitten..
Tekeekö ne kotieläimille jotain myös? Siis kuuleeko koiratkin ne?

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 11:23  
+
0
^ Kylläpä on nykyajan hiirut fiksuja.. :neutral: Mutta piparin/keksin palasella kannattaa kokeilla, sillä iskä on kuulemma viime aikoina hiiriä pyydystelly kun kysyin äsken. Niin ja mahollisimman herkäksi se loukku että kun kevytkin hiiri koskee siihen niin se laukee.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 21.07.2010 klo 11:24)

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 11:35  
+
0

Sonik kirjoitti:

Minne pitää ilmoittaa, jos takapihalta (koiran aidan ulkopuolelta) löytyy kuollut kissa?

Koira paikansi sen äsken, kun oltiin ulkona. Näyttää siltä, ettei ole siinä kauan ollut.


Ehkä tulee myöhässä, mutta ota kissasta tarkat kuvat sekä tuntomerkit muistiin. Soita löytöeläinpaikkoihin ja kysy onko kissa ilmoitettu kadonneeksi. Kuvat ja tuntomerkit voi yleensä jättää tällaisiin paikkoihin siltä varalta että omistaja kyselee. Tsekkaa karkurit ja muut vastaavat. Voit myös jättää itse ilmoituksen löydöstä. Kissan voi haudata tai heittää hyvin pakattuna roskiin.

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 11:36  
+
0
^^Liian fiksuja, ja kesyjä.
Ne on kyllä hengettömän pieniäkin ja luukut on laitettu herkimmilleen, että kyllä niiden pitäis nasahtaa kunhan ne ensin kiinnostuis tarjoilusta.
Täytyy kokeilla tuota keksiä myös jos menis paremmin kaupaksi:hymy:

Muoks, väksy
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 21.07.2010 klo 11:37)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 14:20  
+
0
Joku kimeä, korkea ääni taitaa ajaa hiiret sun muut pakosalle. Sitä en taas sitten tiedä, että millä tuon äänen tuottaa. Ainakin tehtaissa huutaa aina ne "rottapillit" etteivät pyrkisi lähelle. Enkä tiedä onko nää nyt just sitten niitä ultraäänijuttuja, mutta tuskin, koska sen äänen kyllä kuulee ihminenkin. Voishan sitä koittaa lainata kissaa, ja sitten vetää sieltä terassin alta kaikki piilokolot tuusan nuuskaksi ja laittaa jotain soraa tai sepeliä tilalle niin ei kai ne sitten siellä viihdy enää.. Tai näin vois ainaki ajatella. Ja jos tosissaan ongelmaksi asti muodostuu niin soittaisin jollekin tuholaistorjujalle joka hoitelis ongelman kerrasta kuntoon eikä tarvis ite yrittää väkertää mitään. Tai no, soittaisin itse ensimmäisenä tuholaistorjujan paikalle koska ei riittäis mielenkiinto tapella niiden vihulaisten kanssa.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 14:21  
+
0
mitäs kannattaa kysellä työhaastattelussa? joka ei ole omaan koulutukseen vstaava työ.. kyseessä siis kaupanalan haastattelu...
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 14:37  
+
0

Vanis kirjoitti:

Ehkä tulee myöhässä, mutta ota kissasta tarkat kuvat sekä tuntomerkit muistiin. Soita löytöeläinpaikkoihin ja kysy onko kissa ilmoitettu kadonneeksi. Kuvat ja tuntomerkit voi yleensä jättää tällaisiin paikkoihin siltä varalta että omistaja kyselee. Tsekkaa karkurit ja muut vastaavat. Voit myös jättää itse ilmoituksen löydöstä. Kissan voi haudata tai heittää hyvin pakattuna roskiin.



Kissalle varmaankin löytyi omistaja tuosta meidän naapurista. Ainakin oven vieressä dallun kuvan kanssa on aika mätsäävän näköinen kissa ja teksti "me vartioimme täällä". Ollaan nyt käyty muutaman kerran soittelemassa ovikelloa, mut kukaan ei avaa. Täytynee kokeilla uudelleen illemmalla.

Soittelin jo eläinlääkärillekkin ja kyselin, et miten tuollaisen kanssa tulis toimia ja he kehoittivat viemään sinne "jälkikäsittelyä" varten, jos kissalle ei omistajaa löydy.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Amos

Amos
Viestimäärä: 376

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 16:17  
+
0

Melina kirjoitti:

Kysymys elintarvikealan ihmisille, koskee jauhelihaa:

Yleensä ku paistan jauhelihaa pannulla, ni sitä pitää pilkkoa aika paljon puuhaarukalla. Tänään kuitenkin jauheliha oli tosi murenevaisen oloista ja tuntu ettei sitä tarvinnu juuri puuhaarukalla pilkkoa murumaisemmaksi. Mistä tämä voi johtua?



Mä en varmaksi tiedä, mutta epäilisin että liittyy rasvapitoisuuteen jotenkin. Kotona kun jauhettiin riistaeläinten lihaa, se ei tullut myllystä tasaisena nauhana vaan sellaisina pieninä pätkinä, johtuen juuri siitä että se ei sisällä paljonkaan rasvaa. Lisäksi jos lihan on päässyt jotenkin kuivumaan, se periaattessa murenee, eikä pysy kasassa.
Sekarotuinen Luna 06/09
R.I.P Lusifer 20.2.2006 - 5.2.2013

ousa

ousa
Viestimäärä: 477

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 22.07.2010 klo 00:19  
+
0
Seuraa sarjassamme hieman hassu ja omituinen kysymys.. :mietiskel:
Törmäileekö teidän koirat teidän jalkoihin? Minttu sillon tällön törmää (siis ihan tahallaan) mun jalkoihin (pohkeisiin), erityisesti sillon ku se kävelee mun perässä. Ja hyvin usein näissä tilanteissa sitte on pakko ängetä jalkojen välistä ja pysähtyy siihen jälkojen väliin ja tuijottaa oikein iloisilla ja ihanilla nappisilmillä mua. :love:
Ongelma tää ei oo, mutta tulipa vaan tänään mieleen, että onko mulla ainoastaan tämmönen "törmäilykoira" vai löytyykö näitä muiltaki.. Ja se, että mikä ihme juttu toi oikeen on, miksi se törmäilee? "hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaset"? :nauru:
tassun jälkiä seuraten..

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 22.07.2010 klo 03:16  
+
0

neruda kirjoitti:

Joku kimeä, korkea ääni taitaa ajaa hiiret sun muut pakosalle. Sitä en taas sitten tiedä, että millä tuon äänen tuottaa. Ainakin tehtaissa huutaa aina ne "rottapillit" etteivät pyrkisi lähelle. Enkä tiedä onko nää nyt just sitten niitä ultraäänijuttuja, mutta tuskin, koska sen äänen kyllä kuulee ihminenkin. Voishan sitä koittaa lainata kissaa, ja sitten vetää sieltä terassin alta kaikki piilokolot tuusan nuuskaksi ja laittaa jotain soraa tai sepeliä tilalle niin ei kai ne sitten siellä viihdy enää.. Tai näin vois ainaki ajatella. Ja jos tosissaan ongelmaksi asti muodostuu niin soittaisin jollekin tuholaistorjujalle joka hoitelis ongelman kerrasta kuntoon eikä tarvis ite yrittää väkertää mitään. Tai no, soittaisin itse ensimmäisenä tuholaistorjujan paikalle koska ei riittäis mielenkiinto tapella niiden vihulaisten kanssa.



Pistetään korvan taakse tämä, mutta tosiaan ois helpompi jos esim. tää ääni ei kuuluis ihmisten tai koirien korvaan, koska tuossa terassilla niin paljon näin kesäsin oleillaan.

Laitettiin pyydyksiin keksin muruja, erittäin vähän ripoteltiin ja ei menny ku tuntikaks? ku kummassaki oli hiirulaiset ketarat ojoissa, näyttäs toimivan:peukku:
Hitaasti mutta (toiv) varmasti:shhh:

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 22.07.2010 klo 09:01  
+
0

ousa kirjoitti:

Seuraa sarjassamme hieman hassu ja omituinen kysymys.. :mietiskel:
Törmäileekö teidän koirat teidän jalkoihin? Minttu sillon tällön törmää (siis ihan tahallaan) mun jalkoihin (pohkeisiin), erityisesti sillon ku se kävelee mun perässä. Ja hyvin usein näissä tilanteissa sitte on pakko ängetä jalkojen välistä ja pysähtyy siihen jälkojen väliin ja tuijottaa oikein iloisilla ja ihanilla nappisilmillä mua. :love:
Ongelma tää ei oo, mutta tulipa vaan tänään mieleen, että onko mulla ainoastaan tämmönen "törmäilykoira" vai löytyykö näitä muiltaki.. Ja se, että mikä ihme juttu toi oikeen on, miksi se törmäilee? "hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaset"? :nauru:



Meillä ei törmäillä (muuta kuin pennut vahingossa auts) mutta Savu tunkee jalkojen väliin ja on opettanut sen koko laumalle. Se on osa sen tervehtimis ja muutakin innostusrituaalia. Sen on vaan pakko päästä hinkaamaan itseään jalkoihin. Siinä se sit steppaa hölmösti ja heiluttelee häntäänsä.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

ousa

ousa
Viestimäärä: 477

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 22.07.2010 klo 11:28  
+
0
^Meilläki toki tulee näitä vahinkotörmäyksiä mutta ne on yleensä sitte koirakaverin voimin ku vetävät rallia pihalla eivätkä aina muista kattoo eteensä :nauru:
No, eilen illalla viimeksi neiti sitte päätti (ku iltapisulla käytiin) törmätä mun jalkoihin. Kyseessä ei oo mikään voimakas törmääminen vaan enemmänki että puskee päällään ja sitte piti ängetä taas jalkojen väliin ja tapittaa emäntää. Joka kerralla se tuntuu yhtä hellyyttävältä :hymy:
tassun jälkiä seuraten..

  Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28226
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6347
Viestejä yhteensä545765
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään7
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265915
(Tilastot päivitetty viimeksi 13.05.2024 klo 15:15)