Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 09.10.2010 klo 11:50

Kysy mitä vain mistä vain! 3

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 67

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Tiistaina, 26.10.2010 klo 12:04  
+
0

Jaijah kirjoitti:

Sarjassamme hyvin hölmöt kysymykset.

Manu on aiemmin saanut luita vain eläintarvikeliikkeestä ostettuna ja nyt saatiin viime viikonloppuna kaadetun hirven luita 5 kg edestä. Pakkaseenhan nuo pitää pistää, mutta kannattaako ne pakastella erikseen vai yhdessä koossa? Jäätyvätkö yhteen jos en niitä erottele ennen pakastamista?


Mä oon nyt tehnyt niin, että oon (ensin tarvittaessa sulattanut luut niin, että irtoavat toisistaan ja sitten) levitellyt irtiolevat luut pitkin arkkupakkasta ja odottanut, että jäätyvät. Sitten olen laittanut ne yhteen pussiin ja levitellyt mahd. loput, vielä pakastamattomat luut siihen samaan arkkuun. Vaikka ne jäätyessään koskisivat joiltain kohdin toisiinsa, niin irtoavat kyllä helposti vielä. Eli siis kun niiden antaa jäätyä irti toisistaan, niin sitten ne voi pistää yhteen pinoon.

Annospussit toimivat, mutta tuntuu vaan niin roskaamiselta. Jossain vaiheessa pesinkin pakastepusseja, mutta siihen kyllästyin jo aikaa sitten... Käytän ensisijaisesti noiden ruoille pakasterasioita, niin ei tarvitse roskata senkään puolesta. Onpahan kotona ihan hirveä pino pakasterasioita :shifty:

/muoks: Tää mun pakastustaktiikka vaatii tietenkin paljon pakkastilaa, eli mullakin on kotona yli 400 litraa pakkasta :nauru: Yksi tavallinen puolikas kaappipakkanen ihmisten ruoille (ja sieläkin on jotain koirien ruokia :viheltel:), yksi pieni arkku ja yksi parinsadan litran arkku. Heh... Hyvin mahtuu opiskelijakämppään :nauru:
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!
(Viestiä on muokattu tiistaina, 26.10.2010 klo 12:06)

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Tiistaina, 26.10.2010 klo 12:08  
+
0
^Paljonkohan tuosta levittelystä tulee enempi energianhukkaa verrattuna kun siitä kun ne törkkää kerralla pussitettuna pakastimeen ja sillä selvä. Suo siellä, vetelä täällä.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Tiistaina, 26.10.2010 klo 12:19  
+
0
Suo siellä, vetelä täällä.

:nauru: Miten toi onkin niin hauska sanonta..:nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Tiistaina, 26.10.2010 klo 12:30  
+
0
Puppen jäätyneet lihaisat luut ja rustot on varmasti vähän eri määrissä kuin isommilla koirilla (n. puoltoista kiloa menee parissa viikossa... annan joka päivä uuden palan ja heitän edellisen jämät sitten pois), mä pakastan ne vaan ihan kylmästi könttänä parissa, kolmessa pakastepussissa ja hakkaan sitten pussia lattiaa vasten, jolloin palaset irtoo toisistaan. Yleensä, siis...
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Tiistaina, 26.10.2010 klo 12:34  
+
0
^Minä siis en osta oikeastaan ikinä luita, kun saan hirviporukoilta noita isot säkit. Ja niitä säkkejä ei enää viitsi sellaisenaan pakastaa ja sitten "heittää maahan" jotta luut irtoavat, tai lattiassa voisi olla rumat jäljet..
Noita pieniin annospusseihin jakamiani luita saatan kyllä lattiaan kopauttaa, että ne irtoaa toisistaan.

(Viestiä on muokattu tiistaina, 26.10.2010 klo 12:35)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Tiistaina, 26.10.2010 klo 12:37  
+
0
^ Joo, mä siis tosiaan jaan sen n. 1½kg pariin, kolmeen pussiin, eli en mitään säkkejä visko :hymy: Meillä on keittiössä muovimatto ja sen päällä vielä paksu räsymatto, mä en uskaltais varmaan tollastakaan mälliä kopauttaa laminaatilla tai parketilla tmv.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Tiistaina, 26.10.2010 klo 13:18  
+
0

Sarahia kirjoitti:

^Paljonkohan tuosta levittelystä tulee enempi energianhukkaa verrattuna kun siitä kun ne törkkää kerralla pussitettuna pakastimeen ja sillä selvä. Suo siellä, vetelä täällä.



Ehkä totta. Eipä tule kyllä niin usein tehtyä, että jaksaisin ressata. Eikä se arkku nyt niin hirvittävän kauaa auki ole, ja niistähän aukomisistahan se ylimääräinen energiahukka tulee. Toisaalta sama kai se, kukin tekee niinkuin mielekkäältä tuntuu. :hymy:
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Tiistaina, 26.10.2010 klo 16:36  
+
0
^Niin, eihän sitä pussittamistakaan tee kuin kerran siihen yhteen satsiin ;) Ja kyllä sen yhden säkin pussitettuja luita sinne mahtaa pakastimeen nopeammin laittaa kuin ripotella luita pitkin pakastinta ja myöhemmin kerätä ne sieltä pussiin kun ovat jäätyneet.
edit. niin ja en tosiaan meinaa, että siitä pitäisi ressata. Piti vaan kommentoida kun sanoit tekeväsi tuon sen takia, että olisi ekologisempaa.

(Viestiä on muokattu tiistaina, 26.10.2010 klo 16:37)

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Tiistaina, 26.10.2010 klo 17:45  
+
0

Sarahia kirjoitti:

Piti vaan kommentoida kun sanoit tekeväsi tuon sen takia, että olisi ekologisempaa.


Enpäs, mä puhuin roskaamisesta :wink: Energiansäästöstä en sanaakaan...:viheltel:
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Lauantaina, 30.10.2010 klo 00:14  
+
0
Miten toimitaan jos seropi on jo tunnistusmerkitty mutta haluan ilmoittaa sen FIX-rekisteriin? Mulla kokemusta FIX-rekisteristä ainoastaan Lexan osalta niin, että lääkäri sirutti Lexan ja hoiti paperit Kennelliittoon.

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Lauantaina, 30.10.2010 klo 01:01  
+
0

monna83 kirjoitti:

Miten toimitaan jos seropi on jo tunnistusmerkitty mutta haluan ilmoittaa sen FIX-rekisteriin? Mulla kokemusta FIX-rekisteristä ainoastaan Lexan osalta niin, että lääkäri sirutti Lexan ja hoiti paperit Kennelliittoon.

Uskaltaisin väittää, että se toimii toki noinkin päin, mutta vaatii käynnin eläinlääkärissä, missä ell lukee sirun tiedot ja kirjoittaa ne Kennelliitolle lähetettävään korttiin ja lähettää sen. Varmaksi en mene sanomaan, mutta ei kai siihen Kennelliiton lappuun voida ehdottomasti vaatia sitä viivakooditarraa?...

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Lauantaina, 30.10.2010 klo 01:24  
+
0
^ Okei. Mä joka tapauksessa vien tyttelin lääkärintarkastukseen sen kotiuduttua joten pitää kysyä sitten lisää lääkäriltä. :hymy:

Tajusimpahan tuossa joku aika sitten vasta kuuden vuoden jälkeen että Lexankin tiedot näkyy Kennellittossa .. En ole ajatellut ikinä että FIX-rekisterissäkin olevat ovat "julkista tietoa". :hymy:

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Lauantaina, 30.10.2010 klo 01:32  
+
0
^Tuo ei ole mun mielestä kauhean kauaa ollutkaan, että x-rotuisetkin näkyvät jalostustietokannassa. Oisko alle vuosi sitten, kun se muuttui?

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Lauantaina, 30.10.2010 klo 01:44  
+
0
^ Okei. En mä nyt tiedä, tarviiko seropien välttämättä tuolla näkyä mutta onhan tuo ihan kiva. :hymy: Meilläkin Lexa ilmoitettiin FIX-rekisteriin vain katoamisen varalta.

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Lauantaina, 30.10.2010 klo 17:41  
+
0
Selviääkö koiranäyttelystä hengissä? :shifty:

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Lauantaina, 30.10.2010 klo 17:45  
+
0
^ Selviää :peukku:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Lauantaina, 30.10.2010 klo 19:47  
+
0

iBox kirjoitti:

Selviääkö koiranäyttelystä hengissä? :shifty:


Selviää. Ihan varmasti selviää.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Lauantaina, 30.10.2010 klo 19:48  
+
0

iBox kirjoitti:

Selviääkö koiranäyttelystä hengissä? :shifty:



Juuri ja juuri :shifty:.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Lauantaina, 30.10.2010 klo 20:21  
+
0

iBox kirjoitti:

Selviääkö koiranäyttelystä hengissä? :shifty:



jep :peukku: Ja siellä on jopa ihan hauskaa (vahingossa, silloin kun ei jännitä itseään pyörryksiin)

Me ei muuten olla käyty vuoteen näyttelyssä, kun aina tulee "jotain". Eikä sitä ennenkään olla käyty kuin 4 kertaa. MUTTA joulukuussa uskaltaudutaan pyörähtämään yhteen pienempään näyttelyyn, huiiiii :nauru:

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 3 - Lauantaina, 30.10.2010 klo 21:48  
+
0
Jee, kiitos kaikille kannustuksesta! :kumarrus:
Jönssin (ja mun) eka näyttely on ens viikolla ja hiukkasen kyllä jänskättää.

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 67
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28224
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6347
Viestejä yhteensä545757
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265911
(Tilastot päivitetty viimeksi 11.05.2024 klo 14:30)