Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 26.03.2011 klo 22:53

Kysy mitä vain mistä vain! 5

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 50

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Maanantaina, 11.04.2011 klo 11:13  
+
0

eetla kirjoitti:

4 luku
Eläimet
14 §
Koirakuri

Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)



Minua on aina kyseistä lainkohtaa lukiessani huvittanut tuo, että koiraa ei saa viedä toriaikana ladulle eikä urheilukentälle!:nauru:

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Maanantaina, 11.04.2011 klo 12:49  
+
0

eetla kirjoitti:

Ei siis saa pitää kissaakaan irti taajama-alueella.

Itse asiassa, jos kissaa koskee vain tuo 1 momentin 2 kohta, niin kissaa ei tarvitse pitää taajamassa kytkettynä, mutta tätä kohtaa tulee noudattaa:

eetla kirjoitti:

2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)

Mikä käytännössä tarkoittaa, että kissaa saa ulkoiluttaa vapaana, mutta koska kissa ei saisi mennä lasten leikkipaikoille, ulkoilukentille, uimarannoille jne. vapaana pitäminen lienee melko mahdotonta, jos aikoo noudattaa tuota pykälää.

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Maanantaina, 11.04.2011 klo 12:51  
+
0
Kumpi parempi.
Elisa Viihde, tulisi meille puhelinpiuhaa pitkin
vaiko Sonera Koti TV joka tulisi meille kaapelin kautta koska alueella on soneran kaapeliverkko. Tällä hetkellä maksetaan melkeen tuo 40 euroa kuussa 2 M netistä pelkiltään.
Vähän ärsyttää jos tuo Elisan Viihde homma on puhelinpiuhaa pitkin tulevana ihan kökkö, se houkuttaisi ihan jo niiden juttujen takia mitä sieltä tulisi lisänä, eli modeemi ja digiboxi.
Onko kokemuksia kummastakaan?
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Maanantaina, 11.04.2011 klo 12:53  
+
0

maddy kirjoitti:

[quote=eetla]Ei siis saa pitää kissaakaan irti taajama-alueella.

Itse asiassa, jos kissaa koskee vain tuo 1 momentin 2 kohta, niin kissaa ei tarvitse pitää taajamassa kytkettynä, mutta tätä kohtaa tulee noudattaa:

eetla kirjoitti:

2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)

Mikä käytännössä tarkoittaa, että kissaa saa ulkoiluttaa vapaana, mutta koska kissa ei saisi mennä lasten leikkipaikoille, ulkoilukentille, uimarannoille jne. vapaana pitäminen lienee melko mahdotonta, jos aikoo noudattaa tuota pykälää.[/quote]

Mitä 1 momentin 2 kohdassa säädetään, koskee myös kissaa. Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, koskee myös hevosta sekä soveltuvin osin muuta koti- tai lemmikkieläintä. Eli koskee ihan sitä ykkös kohtaakin irtipidosta.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Maanantaina, 11.04.2011 klo 14:24  
+
0
^No jaa. Siitä vaan päättelin, että kiinnipito ei periaateessa koske kissaa, kun kissojen kohdalla on erikseen mainittu tuo kakkospykälä. Henkilökohtaisesti olen siis sitä mieltä, että taajamassa ei pidä kissaa vapaana pitää. Yritin tässä vain tulkita tuota lakipykälää, voiko väittää kissaansa vapaana kaupunkialueella pitävälle, että rikkoo lakia vai ei.

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Maanantaina, 11.04.2011 klo 14:39  
+
0
Täytyy miettiä yrittääkö nappailla ne kissat kiinni vai mitä niiden kanssa tekee (mä en vaan pahasti allergisena mieluusti niitä pyydystelis). Röyhkeimmät tapaukset yrittävät tunkea kesäisin sisälle asti. Ja tosiaan siihen olen jo alistunut että joka kulman takaa niitä syöksyilee ja koirat on vaan opetettava olemaan reagoimatta, mutta olisi kiva kun eivät tunkisi pihalle tai sisälle. Pihalle koirien takia ja sisälle mun allergian takia.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Maanantaina, 11.04.2011 klo 14:45  
+
0
Meillä tässä entisen naapurin kissat kulkivat meidän pihallakin. Todettiin, että meidän ainoa ratkaisu kissojen karkottamiseen oli nakata yläkerran ikkunasta (joka tulee takapihan puolelle) ämpärillinen vettä pihalle tulevan kissan niskaan. Se tepsi ja ei tarvinnut montaa kertaa heittää kunkin kissan päälle sitä ämpärillistä vettä.

Koirista ei meillä kissojen suhteen ollut apua, kun eräänkin kerran näin kun Kita istui tyynenä keskellä pihaa, kun parin metrin päästä siitä, kun kukkapenkissä kulki naapurin kissa. Kita istui siinä vieressä ja katseli että kah, tuollanen siten tuli :nauru: En tiedä liekkö tuo seuraus siitä, kun ollaan opetettu koirille, että mun vanhempien pihalla saa kulkea siilit vapaasti kun isä ruokkii niitä siellä. Kait tuo ajatteli, että tuo naapurin kissa kuuluu samaan kategoriaan pikkueläimistä, jotka saa kulkea vapaasti meidän pihalla :roll:

Niin ja niin kauan kun mun koirat ei juokse naapureitten pihalla, niin ei tarvi naapureitten kissojenkaan kulkea mun pihalla.

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Maanantaina, 11.04.2011 klo 14:48  
+
0
^Meilläkin suhtautui koirat rauhallisesti kunnes kissat alkoivat kaluta niiden luita...
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 11.04.2011 klo 14:49)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Maanantaina, 11.04.2011 klo 15:28  
+
0
APUA!

Mun muistitikku ei toimi, sanoo vain että levyke on alustamaton ja haluanko alustaa nyt. En tietenkään halua, koska se tyhjää koko tikun. Mitä voin tehdä, että saan tärkeät asiani tikulta vielä ulos?

Muoks. En mitenkään. Soitin omaguru -palveluun ja mitään ei voi oikein tehdä, ellei maksa hurjasti rahaa. Loistavaa, päivien työt menetetty ja alusta pitäis lähteä.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011
(Viestiä on muokattu maanantaina, 11.04.2011 klo 16:04)

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Maanantaina, 11.04.2011 klo 16:01  
+
0

eetla kirjoitti:

Kumpi parempi.
Elisa Viihde, tulisi meille puhelinpiuhaa pitkin
vaiko Sonera Koti TV joka tulisi meille kaapelin kautta koska alueella on soneran kaapeliverkko. Tällä hetkellä maksetaan melkeen tuo 40 euroa kuussa 2 M netistä pelkiltään.
Vähän ärsyttää jos tuo Elisan Viihde homma on puhelinpiuhaa pitkin tulevana ihan kökkö, se houkuttaisi ihan jo niiden juttujen takia mitä sieltä tulisi lisänä, eli modeemi ja digiboxi.
Onko kokemuksia kummastakaan?



Meillä on hetken aikaa nyt ollu tuo Soneran Koti TV, on toiminu ainakin tähän asti ihan moitteettomasti. Elisan paketista olen kuullut enemmän negatiivista kuin positiivista. Ihan mukavahan tuo on, näkyy kaikki kaapelikanavatkin ja vähän ekstroja. Meillä pieneni nettilasku tuon myötä 10 eur/kk eli oli ihan järkevä vaihtaa.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

SeSSSi

SeSSSi
Viestimäärä: 94

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Maanantaina, 11.04.2011 klo 16:10  
+
0
Me asutaan kerrostalossa ja tossa viereisessä talossa asuu kissa, joka aina aikasemmin kulki vapaana, sillä oli jopa oma ramppi parvekkeelta maahan. Aina kun oltiin pihalla, niin tuli jalkoihin kiehnäämään jne, tosi kiva kissa muuten.. Mutta muutaman kerran kun oltiin pihalla autoa laittamassa, niin hyppäs auton konepellille. Käytiin sitten sanomassa omistajille, et hei, tää ei nyt kyllä oo oikeen kiva homma... Suhtautuivat tosi asiallisesti ja sen jälkeen ei oo kissaa vapaana näkynyt, mutta usein kyllä valjaissa ulkoilemassa. Että voihan sitä ystävällisesti käydä naapureille sanomassa jos häiritsee, monet kissan omistajat vaan taitaa suhtautua asiaan vähän eri tavalla...

Mandy

Mandy
Viestimäärä: 162

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Maanantaina, 11.04.2011 klo 19:55  
+
0
Voisinkohan nätisti sanoa postinjakajalle, ettei juoksisi rappukäytävässä?Mandy sekoaa aina, kun se juoksee. Ja kello 6.00 se siis suunnilleen tulee, ja aina herätään siihen. Varmaan herää koko muukin talo.
Pieni, mutta niin suuri rakkaus. ♥

http://formspring.me/jonnttu saa kysellä ihan vapaasti. :)
(Viestiä on muokattu maanantaina, 11.04.2011 klo 19:56)

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Maanantaina, 11.04.2011 klo 19:57  
+
0
^ Postinjakajilla on kyllä yleensä aina hirveä kiire ja vaatimukset sille kiireelle, että tuntuu varmaan ylivaikealta vielä miellyttää kaikkia. En tiedä.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Maanantaina, 11.04.2011 klo 23:08  
+
0
Minä taas mietin, että onkohan taloyhtiön sääntöjen vastaista viedä yhteiselle ilmoitustaululle ns. valitusvihko? Erään kaverini taloyhtiössä oli tälläinen vihko, johon asukkaat saivat valittaa haluamistaan asioista. Minä ainakin voisin kirjoittaa siihen pari sanasta huutavista ja juoksevista lapsista käytävässä, seinänaapurin jokaviikkoisista karaokebileistä, jne. Voisi olla hauskaa! :nauru:
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Maanantaina, 11.04.2011 klo 23:13  
+
0
miten kirjoitetaan roomalaisilla numeroilla päivä 09.04.2004? onko se IX IV mmIV? isot "m" kirjaimet, joudun tosiaan liittää tuon kirjaimen :nolo:

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 12.04.2011 klo 08:47  
+
0
eetla; Meillä oli kaksi viikkoa Elisa Viihde ja sillä kokemuksella en voi suositella. Painavin syy tilauksen peruttamiselle oli se, ettei maksukanavia voi tallentaa vaikka ukko puhelimessa mulle sanoi että voi. Muut liittyi lähinnä urheiluun; formulat nähdäkseen piti ottaa 30 muuta kanavaa koska kanavapaketit oli suunniteltu niin typerästi, ja lisähinta olisi ollut melkoinen. Motogp:tä ei saanut näkymään mitenkään. Muun palveluntarjoajan (plustv meidän tapauksessa) yhdistäminen ei onnistu. Lisäksi ei tykätty siitä että laitteen suojauksien ym. hallinta on täysin Elisalla eikä itse pääse tietoihin käsiksi mitenkään.

mandy; Postinjakajilla on tosissaan melkoinen kiire kun piirit on kellotettu niin tiukille ettei hommia ehdi tehdä rauhalliseen tahtiin. Olen itekin jakanut aikanaan lehtiä ja kyllä, juoksin rappukäytävissä ja muuallakin. Varmasti jakaja yrittää mahdollisimman kevyesti askeltaa, mutta kun lehtien pitäisi olla jaettuna kello kuuteen mennessä, niin ei isommissa piireissä ehdi kävellä. Itse siis yrittäisin mieluummin totuttaa koiraa postinjakajaan.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

(Viestiä on muokattu tiistaina, 12.04.2011 klo 08:48)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 12.04.2011 klo 10:40  
+
0
Me ei urheiluja seurata, ehkä jotain jääkiekon MM kisoja siinäpä ne sitten olikin. :nauru: Eikä meillä muutenkaan ole oleellisia nuo maksulliset kanavat, leffat vuokrataan ärrältä viikonloppuisin. Pitääpä käydä pyörähtämässä tuolla Elisan pisteellä.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 12.04.2011 klo 12:13  
+
0
^ Jos ei maksukanavia ole välttämätön saaha niin sittenhän tuo on tosi edullinen. Myö ei yhtään elokuvaa ehditty vuokrata kun palautettiin kiireesti laitteet ettei jouduta kahdeksi vuodeksi loukkuun. Se mitä katottiin, elokuvat oli 4 eurosta ylöspäin, valikoima vaikutti ihan hyvältä äkkisältään selaten. Netti toimi ainakin sen vähän aikaa mitä ehti olla, maalla asutaan, joten sen puoleen ei ole valitettavaa meillä. :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 12.04.2011 klo 13:22  
+
0

sillycow kirjoitti:

miten kirjoitetaan roomalaisilla numeroilla päivä 09.04.2004? onko se IX IV mmIV? isot "m" kirjaimet, joudun tosiaan liittää tuon kirjaimen :nolo:

Joo. Luvut kirjoitetaan tosiaan noin IX IV MMIV mutta en olisi satavarma, että roomalaisia numeroita voi käyttää tuollaiseen tarkoitukseen. Tosin olen mä joskus nähnyt päiväyksen ilman vuosilukua kirjoitettuna roomalaisin numeroin (siis tyyliin tuo IX IV) ja toisaalta vuosilukuja kirjoitetaan "ihan yleisesti" roomalaisilla numeroilla, joten miksikä ei...

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 12.04.2011 klo 13:33  
+
0
Roomalaisia numeroita käytetään nykyään yleensä vain järjestyslukujen merkitsemiseen. Aikaisemmin Suomessa oli yleistä kirjoittaa päivämäärissä kuukauden järjestysnumero roomalaisilla numeroilla, esim. 1/VII = 1. heinäkuuta. Myös vuosiluvut merkitään joskus roomalaisilla numeroilla esimerkiksi patsaisiin, siltoihin tai muihin rakennelmiin; tällöin esimerkiksi 1997 on MCMXCVII.

Wikipedia ties kertoa noin.
Muistelin, et vuosiluvut ainakin menee erilailla, kun leffojen lopussa on usein vuosiluku roomalaisilla.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

  Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28248
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 09:30)