Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 12:59

Lukutoukat

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 23

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 12:59  
+
0
Mitä kirjoja tällä hetkellä löytyy yöpöydältä? Mikä on paras kirja mitä olet lukenut? Millainen lukija olet? Mitkä koirakirjat ovat erityisesti jääneet mieleen joko positiivisesti tai negatiivisesti?

Itse luin joskus ala-asteaikoina parhaimmillaan muutaman kirjan viikossa, mutta sitten menikin monta vuotta ennen kuin aloitin taas lukemisen ja senkin aaltoillen. Potterit on kaikki luettu moneen kertaan, niistä oli tosi hyvä aloittaa uudestaan lukemisharrastus.

Nyt olen hurahtanut uudestaan. Luin Maan Lapset -sarjan ensimmäisen osan (Luolakarhun Klaani) ja rakastuin! Nyt toista osaa (Hevosten Laakso) lukiessa tuntuu että olen vihdoin löytänyt lukemisinnon uudestaan. Kirjan juoni kuulosti omaan korvaani ihan tylsältä! Kuka nyt haluaa lukea jostain esihistoriallisesta aiheesta?! Ja kirjakin niin paksu! Mahtaa olla tylsä! Mutta rohkaistuin ystävän opastuksella lukemaan ja näin siinä sitten kävi. Suosittelen sarjaa kaikille!
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 13:10  
+
0
Twilightin eka osa on yöpöydällä - tosin se on jo luettu aikoja sitten. Odotan toisen osan ostamista vielä hetken aikaa, ostan sen vasta vähän ennen kuin lähdetään lomalle Espanjaan että saan siellä aloittaa uuden kirjan lukemisen. :nauru:

Tää on aika nolo juttu myöntää, mutta mä olen hulluna Harlequin -pokkareihin. Just niihin yltiöromanttisiin, joista kaikista tietää miten ne päättyy... :nolo: Itsellä noita pokkareita löytyy vähän vajaa 300 kappaletta (tupla- :nolo:). Niitä on vaan kiva lukea, se 160 sivua tulee luettua noin parissa tunnissa, eikä tarvi laskea tarinaa kesken kaiken käsistään. Mä oon sellainen, että luen innostuessani koko kirjan yhdeltä istumalta, enkä välitä siitä pitäiskö mun nukkua tai onko mulla kotona tekemättömiä hommia.

Lempikirjaa mulla ei varsinaisesti ole... Mutta enemmän tykkään lukea ulkomaisten kirjailijoiden suomennettuja teoksia kuin suomalaisen kirjailijan kirjoittamaa kirjaa, jostain kumman syystä. Sofi Oksasen Puhdistuksen aion tänä kesänä saada luettua, ihan vain uteliaisuudesta kun siitä niin kohistaan.

Nuoruudesta muistan The Babysitter Club -kirjat. Ne on ihania! :nauru:
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 13:35  
+
0
^^Mä taisin lukea tuon Maan lapset -sarjan joskus yläasteen aikoihin ekan kerran ja sen jälkeen oon sen lukenu vissiin pari kertaa uudestaan. Hyvä sarja kieltämättä!:peukku: Mä luulen et sä voisit tykätä Ken Folletin Taivaan pilarit kirjasta. Ainoa kirja ko. henkilöltä jonka oon saanu luettua alusta loppuun ja jopa pidin siitä ku hullu puurosta.

boxu, mä luen kans niitä Harlequinin lälläri pokkareita :nolo::nauru:

Ite oon lukutavoiltani ahmija. Luen yleensä yhdeltä seisomalta kirjan kannesta kanteen, saatan unohtaa syödä + tehdä muutki "pakolliset" askareet kuten nukkumisen. Mä en kuule enkä näe yhtään mitään ku uppodun niin täysin siihen lukemiseen. Fantasia, romantiikka, ajoittain jännärit sekä tositarinat on semmoset mitkä parhaiten tälle ahmatille maistuu. Suosikki kirjaa ei ole mut kirjailijoista suosin Robin Hobb (Näkijän taru sekä Lordi Kultainen sarja :peukku:), Margaret Weis ja Tracy Hickman (Kuoleman portti -sarja :peukku:), Orson Scott Card, Jude Deveraux, Nora Roberts, Diana Gabaldon, Sophia Kinsella, Deborah Smith, Sandra Brown sekä Torey Hayden. Varmasti muitaki vakio suosikkeja löytyy, mut nuo tuli tällä hetkellä mieleen.

Miten paljon te muuten parhaimmillaan viikossa/kuukaudessa luette kirjoja?
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 13:41  
+
0

SanttuJ kirjoitti:

Mä luulen et sä voisit tykätä Ken Folletin Taivaan pilarit kirjasta. Ainoa kirja ko. henkilöltä jonka oon saanu luettua alusta loppuun ja jopa pidin siitä ku hullu puurosta.



Oi! Kiitos vinkistä! Omalla kohdallani on ongelmana juuri se etten meinaa löytää sopivia kirjoja luettavaksi kun en oikein itsekään tiedä mistä pidän. Sen takia oikeastaan tämänkin aiheen osaksi perustin koska ei aikaakaan kun olen koko Maan Lapset -sarjan lukaissut ja sitten taas ollaan kirjatonna.

Itse en ole yhtäkään harlequinia lukenut mutta eipä minulla paljoa ole varaa lällätellä. Joskus tuossa vuosi sitten ajattelin "lukaista vähän matkaa" Hiljaisia siltoja jotta uni tulisi paremmin.. Kello neljältä aamuyöllä sitten lopetin lukemisen silmä punaisena ja paita märkänä siitä vollotuksen määrästä.. :nolo:

Puolustuksekseni kyllä sanon etten ole minkään muun kirjan kanssa koskaan itkenyt..
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 19.05.2010 klo 13:43)

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 13:45  
+
0

boxerowner kirjoitti:


Nuoruudesta muistan The Babysitter Club -kirjat. Ne on ihania! :nauru:



Nää oli just hyviä! Samaten Neiti Etsivät! Mä pidin tarkkaa listaa siitä, mitkä Neiti Etsivät oon jo lukenu :nauru: Jossain vaiheessa upposi myös Agatha Christien kirjat. Viime aikoina oon lukenu vain harvakseltaan ja lähinnä novelli/kolumni-kokoelmia. Viimeisin lukemani kirja oli sellainen, missä portsarit eri puolilta Suomea kertoivat oman tarinansa ja omia kokemuksiaan portsarin työstä Suomessa.
Ylläpitäjä

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 13:51  
+
0
The Babysitters Club-sarja oli ihana, samaten Viisikot ja S.O.S-sarja tuli luettua moneen otteeseen. Viisikot on itseasiassa edelleen sellainen sarja, jonka luen varmaan kerran vuodessa läpi. Tällä hetkellä mulla on kesken vain pari elämänkertaa, Axl Rosen ja Hanoi Rocksin. Varsinkin Hanoi Rocksin on hurjan mielenkiintoista luettavaa, kun koko kirja on kirjoitettu haastattelujen perusteella (siis ihan kirjaa varten haastateltu, ei lehtijuttujen).
Varjo 12/2010 ♥

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 19.05.2010 klo 13:52)

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 13:53  
+
0
Babysitters Clubeja en koskaan lukenut kun aihe nyt on vähän mitä on, mutta noista "nuoruuden kirjasarjoista" tulee mieleen ainakin Animorphs, Nettietsivät ja Replica, jälkimmäisestä loppuosaa en edes lukenut kun ne alkoi mennä niin epäuskottaviksi jo.

Seuraavaksi lukulistalla on Henry Thoreaun Elämää metsässä, jos kyseisen teoksen kirjastosta löydän.
come on night, take me home

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 13:58  
+
0
^ Oi, unohdin Animorphsin ihan kokonaan. Mä luin niitä ensimmäisiä osia ihan innoissani mutta sitten niitäkin alkoi tulla sitä vauhtia ettei perässä pysynyt. Samaten kävi Nummelan Ponitalli-sarjalla, joka oli jossain vaiheessa ihan ehdoton suosikki.

Hui, miten näitä nyt muistuukin mieleen kokoajan. Pollux-kerhossa ollessani keräsin Täyttä Laukkaa-sarjaa hyllyyn ja vasta myöhemmin innostuin lukemaan niitä. Ne oli hurjan mukaansa tempaavia ja kivasti kirjoitettu. Polluxissa oli myös muita hyviä kirjoja, Vihreän Hevosen Majatalo oli ainakin yksi pitkäaikainen suosikki itselläni, suurin osa kuitenkaan ei sitten säväyttänyt mitenkään. En kai ollut tarpeeksi heppatyttö :(
Varjo 12/2010 ♥

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 19.05.2010 klo 13:59)

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 14:23  
+
0
Kun nyt noita heppakirjoja mainitsitte, yksi all time favourite -kirja on kyllä ollut Minkin Varsakirja! En muista yhtään niin hyvin ja hauskasti kirjoitettua heppakirjaa lukeneeni ikänä! Se kyllä sopi muillekin kuin hevostytöille.

Neiti Esivät olivat suosikkeja ja kaikki Kingin kirjat luin ala-asteella.

Yhden kirjan häviäminen harmittaa IHAN hirveästi!! En muista kirjan nimeä enkä edes juonta, mutta muistan että se oli TODELLA hyvä! Kirjan nimeen liittyi jotenkin susi ja se taisi kertoakin sudesta. Kannessa ainakin oli sellainen tyylitelty suden kuva. Muistan että joskus kun vielä kirjan nimenkin muistin, se piti kirjastostakin hakea kellarista, eli ei varmasti tule vastaan enää ikinä.. :suru:
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 15:20  
+
0
Mulla on tällä hetkellä luvussa Seppo Jokisen "Hukan Enkelit". Muutenkin on tullut tässä viime aikoina aika paljon dekkareita lueskeltua. Seuraavaksi ajattelin kyllä lukea Paulo Coelhon "Veronika päättää kuolla", kun sekin tuossa yöpöydällä odottelee.

Nuorempana lueskelin lähinnä hevoskirjoja, Nea-sarja ja Nummelan ponitalli-sarja oli ihan pop. Ja yks lempparikirjoista edelleenkin on Marie-Louise Wallinin kirjoittama "Takku", joka on tullut luettua varmaan kymmeniä kertoja, viimeks pari viikkoa sitten.

Karmein ja monella tapaa mieleenpainuvin kirja on puolestaan ollut Lionel Shriverin "Poikani Kevin", jossa on äänessä koulusurmaajan äiti.

Hömppäkirjojen ehdotonta eliittiä on Jackie Collinsin romaanit, mm. "Unelmakaupungin naisia" ja "hollywoodin miehiä", jotka löytyy itseltäkin kirjahyllystä.

Jos vielä jotain suosittelisin kesälukemiseksi, niin jokin aika sitten luin Kata Kärkkäisen "Jumalasta seuraava", joka kyllä yllätti todella positiivisesti.

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 15:57  
+
0
Yöpöydältä löytyy nyt Väinö Linnan Täällä Pohjantähden alla trilogia, alotin lukemaan sitä joskus tammi-helmikuussa, mutta se jäi kun jouduin alottamaan tylsien pääsykoekirjojen kanssa. :( niiden takia muutenkin olen pitänyt lakkoa hyvistä kirjoista nyt kevään, etten sorru.. rankkaa se on, mutta nyt on jo paljon ideoita mitä kesällä vois lukea taas! Tuntuu, että jotain puuttuu tyystin kun ei voi kirjastosta kahmia kaikkia hyviä kirjoja ja syventyä niihin.

Potter -fani olen jo kauan ollut, niitä on tullut luettua miljoonia kertoja. Viimeaikojen hurahduksiin voisi myös mainita Twilight -sarjan <3 niitäkin kaikkia neljää olen lukenut useita, useita kertoja. Nämä on ne suurimmat hurahdukset :D

Dokkarit on kanssa mun juttu. Reijo Mäen Vareksia on tullut luettua suurella innolla! Ja muita vastaavia. Kai sitä vois jotain romantiikka hömppääkin kesällä vähän lueskella. ;)

Muokks. Niin ja pari vuotta sitten luin Surkeiden Sattumusten -sarjan läpi, en tiedä mikä niissä oli kun omalla tavallaan lapsellisia ja utopistisia, mutta ne oli pakko vaan lukea! Hyllystä löytyykin 1 ja 9-13, täytyy varmaan 2-8 hommata kun ei oo kalliita, ihan tohon vaan koristamaan. :)
Shetlanninlammaskoira Viivi<3
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 19.05.2010 klo 16:00)

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 16:00  
+
0
^ Nea-sarja :love:! Kahlasin ne kaikki läpi vähän turhankin monta kertaa. Pienenä muistan, että saatoin lukea monta kirjaa päivässä ja viikon matkalle mökille otettiin mukaan ainakin 20 kirjaa eikä yleensä yksikään jäänyt lukematta - en ollut selvästikään mikään luonnonlapsi. :roll: Ehdoton suosikki vähän vanhempana oli Robin Hobbin salamurhaajasta kertova sarja (mikäsennimioli) - menisivätköhän nämä vieläkin vai ovatkohan kirjoitettu nuoremmille? Houkuttaisi lueskella uudestaan, kun aikoinaan olivat niin hyviä.

Nykyisin luettua tulee harmittavan vähän, kesällä pitää ehdottomasti saada tähän muutos. Pakko myöntää, että edelleen suosikkini on Harry Potter ja koko sarjan voisikin lukaista kesällä läpi, kun nämäkin menivät aikanaan yhdessä illassa (paksummissa kävi jo vähän voimille) :nauru:.

edit. Olen aina miettinyt, että kuka niitä Harlequinejä ostelee, kun kansikuvatkin ovat niin imeliä (jos nämä ovat niitä markettien kassoilla myytäviä pokkareita?), mutta kai ne sitten todella menevät kaupaksi. Pitää joskus ostaa yksi testiksi. :nauru: Tosin oma mieltymys chick littiin taitaa olla aika samaa sarjaa..
Petit Brabancon "Mökö"
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 19.05.2010 klo 16:02)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 16:01  
+
0
Onko kukaan täällä lukenut Stanislav Lemin kirjoja? Suositelkaa jotain?

muoks. hups, yksi i oli jäänyt uupumaan :)
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 19.05.2010 klo 20:29)

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 16:08  
+
0
Oijoi, Potterit unohdin myös mainita. Ja sitten kaikkien aikojen lempparikirjasarja; Surkeiden sattumusten sarja. Ihanan masentavaa tekstiä ja juuri kun kaikki näyttäisi menevän hyvin, niin kaikki romahtaakin niskaan. Kuitenkin kirjoitettu sillä tavalla ettei itselle tule liian masis fiilis lukea moista. Sarja kyllä loppui mun mielestä vähän huonosti ja moni juttu jäi hämäämään, mutta muuten kaikki 13 osaa oli mahtavaa luettavaa.

Kuten huomaatte, mä luen paljon nuorille suunnattuja kirjoja. Jotenkaan noi "aikuisten kirjat" ei ihan aukene mulle kunnolla. En sitten tiedä, että onko ne liian vakavia vai todenmukaisia vai mistä kiikastaa mutta yrityksistä huolimatta palaan aina takaisin nuorten kirjoihin.
Varjo 12/2010 ♥

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 16:13  
+
0
Tällä hetkellä on luvussa Cesar Millanin Laumajohtaja ja Tuire Kaimion Hevosen Kanssa on siinä sivulla, kun opetellaan maasta käsittelyä yhden pollen kanssa. Kun ikää tulee lisää niin on alkanut kiinnostaa enemmän ja enemmän nuo asiakirjat, tosin porukoiden luona ollessa kahlaan Päätaloja läpi, tällä hetkellä menossa Koillismaa.

Oikeastaan ainoita hömppäkirjoja, mitä löytyy hyllystäkin useampi on Maeve Binchyn kirjat, jotenkin ne on niin mukavia tarinoita. Olen yrittänyt myös lukea noita maailmakirjallisuuden klassikoita, viimeksi Thomas Mannin Tohtori Faustus. Luen aika paljon, aina yleensä iltaisin, ja jos ei mitään muuta tekemistä ole.

Nuorempana en käynyt vessassakaan ilman kirjaa, luin jatkuvasti ja sarjoista etenkin Merja ja Marvi Jalon heppakirjat tuli kulutettua, samoin kuin tietysti L.M. Montgomeryn sarjat. Neiti Etsivistä en jostain syystä tykännyt ollenkaan, enkä myöskään Viisikoista. Kai ne oli liian jänskiä tämmöselle nössölle. :nauru:
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Zorroliini

Zorroliini
Viestimäärä: 112

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 16:14  
+
0
Luen todella paljon fantasiakirjoja, suosikkina Margaret Weis ja Tracy Hickman, Elaine Cunningham, R. A. Salvatore, Robert Jordan, Don Perrin ja suomalaisena Anu Holopainen. Holopaisen kirjoja suosittelen kaikille varsinkin Molemmin jaloin iski täysillä ja luin sen yhteen putkeen. Nuorten osastolta löytyy, mutta on etsimisen arvoinen. Jos joku tykkää vampyyreista niin suosittelen J.R. Wardin Dark Lover, suomenkielinen löytyy mutta en muista nimeä.. Tämä sarja on enemmän aikuisten makuun.
Paras kirja ikinä on Tuomion Prikaati ; Margaret Weis ja Don Perrin. Tämän kirjan lainaan aina omasta kokoelmastani kun minulta kysytään fantasiakirjallisuudesta. :enkeli:

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 16:25  
+
0
Innna, olen lukenut Solariksen joskus monta vuotta sitten ja Konekansan satuja ja tarinoita.
Jos melko tieteellinen teksti ei kiinnosta, en suosittele Solarista, siinä kuvailtiin planeetan olosuhteita ja avaruuslennollisia yksityiskohtia aika paljon. Muistaakseni muuten oli ihan mukiinmenevä kirja, ei herättänyt suuria tunteita suuntaan taikka toiseen.

Jostain olen tainnut lukea, että ne Harlekiini-kirjat olisi tyyliin Suomen myydyimpiä kirjoja?
come on night, take me home

AinoKo

AinoKo
Viestimäärä: 100

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 21:16  
+
0
Zorroliini, kiitos vampyyrikirjavinkistä. Pitääkin vilkaista, että millainen on. Miulle kun ei YHTÄÄN uppoa Twilight, se on ihan epäuskottavaa ja lällyä, ja siis eihän vampyyrit kimalla.. :D No joo, se on vain miun mielipide, ja siksi niin tiukka, kun olen kasvanut Anne Ricen vampyyrikirjallisuuden parissa.. Siinä vasta parhautta!

Fantasiakirjat ollut aina kovassa huudossa, ja niin on edelleenkin, vaikka välillä tulee luettua muutakin. Nyt lueskelin juuri Ursula K. Le Guinin tuotannon läpi, ja itku meinasi tulla kun viimeinen kirja pamahti kiinni! Ihan hirvittävän hyviä teoksia! Pitää varmaan aloittaa taas Maameren tarinat alusta..

Tolkienin Tarun luin uudestaan tuossa ihan äsken sitten, ja rakastuin siihen uudestaan, vaikka olenkin aina tykännyt! Jokaisella lukukerralla varmaankin tulee vaan enemmän kokemuksia ja näkemyksiä. Onneksi jättiopus löytyy hyllystä.

Potterit on myös mainiota kamaa, kun haluaa heittäytyä muihin maailmoihin.. :) Nekin on luettu useamman kerran.
4.10. Eläinten päivänä saapui meille welsh corgi pembroke -uros Kulkurin-Tähden Elonkerjuu, "Letu"

momilian

momilian
Viestimäärä: 16

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 22:25  
+
0
Täällä yksi lukutoukka ilmoittautuu. Viime aikoina saanut taas aloiteltua lukemisharrastusta enemmän, kun koulukirjat ovat saaneet väistyä valmistumisen myötä :)
Fantasia ei kyllä mulle uppoa yhtään.. Tällä hetkellä kesken on Khaled Hosseinin Tuhat loistavaa aurinkoa ja vuoroaan odottelevat Nick Caven Bunny Munron kuolema ja Liza Marklundin Nobelin testamentti. Viimeksi mainitut olen talvella aloittanut mutta opiskelukiireiden vuoksi jättänyt kesken - samoin Sofi Oksasen Puhdistus pitäisi kesän mittaan saada päätökseen.. Ihana kun ehtii iltaisin lukea muutakin kuin koulukirjoja :)
Havannankoira Hippi s. 2.6.2006

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 22:27  
+
0
Mä luin yläasteaikoihin ihan älyttömästi kirjoja, saatoin tulla koulusta reppu täynnä kirjaston kirjoja kotiin ja niitä sitten viikonaikana lueskelin. Nyt on jäänyt vähän vähemmälle kun ei tuo aika tunnu riittävän.

Mä ahmin kans lähinnä fantasiaa. Potterit tottakai on moneen kertaan kaluttu, Tolkienin Hobitista tykkäilen vaikka TSH on myös luettu. Suomalaisesta fantasiasta lähinnä mieleen tulee Anu Holopaisen tuotanto. Onhan näitä hyviä kirjailijoita vaikka millä mitalla :) Myös Agatha Christietä on tullut lueskeltua enemmänkin.

Tässä kovasti odotellaan jo kesälomaa että kerkeäis taas lueskella. Pitempään aikaan on tuo Sinuhe egyptiläinen ollut lukulistalla, jos sen nyt kesän aikana saisi vihdoin luettua.
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 23
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545693
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 27.04.2024 klo 05:00)