Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 08.05.2010 klo 22:01

MM-kiekko

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 24

Dawkes

Dawkes
Viestimäärä: 787

VS: MM-KIEKKO - Maanantaina, 02.05.2011 klo 16:16  
+
0
Haugen aloittaa Norjan maalilla, jos nyt oikein noita IIHF:n listoja tulkitsin :hymy:

// katoin siis täältä, kohta lineups.. Muiden pelien ketjuja siellä ei vielä olekaan.
/// just kun ehdin sanoa niin päivitty tsekkipelinki ketjut :nauru:
Aina kun tuntee ikävää
tietää, että omisti jotain tärkeää.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 02.05.2011 klo 16:21)

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: MM-KIEKKO - Maanantaina, 02.05.2011 klo 16:57  
+
0
Hyvä Haugen! Hää on ehkä miun uus idoli, varsinkii jos pelaa tänään hyvin. Usan ei todellakaan tartteis voittaa, en tykkää heistä. :nauru:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: MM-KIEKKO - Tiistaina, 03.05.2011 klo 10:41  
+
0
Olipa tiukassa Suomen voitto, mutta onneksi voittivat. Kyllä rankkareissa huomasi jo sitten tasoeron ihan kunnolla. Vehanen vaan maalille jatkossa, Lassilalla uskomattomia mailakämmejä välillä, noita ei vaan saa tapahtua jatkopeleissä.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

lallimus

lallimus
Viestimäärä: 501

VS: MM-KIEKKO - Tiistaina, 03.05.2011 klo 15:08  
+
0
^ Vehanen ehdottomasti ennen Lassilaa Tsekkipeliin, mutta Vehanen ei oo kyllä yhtään vakuuttanut mua. Sillä on niin paljon "taitavuusheittoja" päivästä toiseen, että on aika epävarma molari mun mielestä. Sinkkukohan se sano yhden EHT pelin jälkeen (oisko ollu se toinen Suomi-Saksa peli, jolloin Suomi hävis), että "Vehanen kuuluu Suomen top10 maalivahteihin, mutta MM-peleihin tarvitaan top5:n maalivahti". Niimpä! Mutta täytyy kyllä sanoa nyt meidän joukkueesta, että mun mielestä Suomen joukkueen pelihenki on ihan toista luokkaa kuin edellisinä vuosina, ja Granlund on kyllä antanut peliin enemmän kuin mitä on luvannut. Pihlströmkin on alkanut saada vähän eloa taas peliinsä, kun viime vuonna sekin oli vähän hissukka. Komarovin telominen harmittaa kyllä vietävästi. Kyllä Suomelle varmasti käy ihan hyvin pelaamisen meininkiä ajatellen, vaikkei välttämättä sitä mitalia tuliskaan :)
- nimimerkki vaihtunut -

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: MM-KIEKKO - Tiistaina, 03.05.2011 klo 15:28  
+
0
Olin tosi onnellinen Lassilan puolesta kun hää onnistu kuitenkin mielestni aika hyvin ekasta pelistään, varmasti ensi kerralla ei olis enää tuollasta haparointia ja pientä epävarmuutta ilmassa läheskään noin paljon. Varmasti ollu kuitenkin pien paniikki päällä ennen eilistä peliä. :cool:

Muutenkin kivat kisat kun noi pienet jääkiekkomaat pärjää noin hyvin! Vähän jotain jännitystä, vieläkun Kanada sais selkäänsä niin olis kivaa. No meni miten meni, mut olis kiva jos Ruotti jäis suomen taakse.

Ainiin, selailin tässä Leijonakauppaa kun himottais ostaa paita sieltä niin silmini sattui tälläinen :nauru: ! Ai kamala kaikkea ne tekeekin.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015
(Viestiä on muokattu tiistaina, 03.05.2011 klo 15:29)

Dawkes

Dawkes
Viestimäärä: 787

VS: MM-KIEKKO - Tiistaina, 03.05.2011 klo 16:13  
+
0
^ Muaki himottais pelipaita.. Ainoa vaan että en kyllä yhtään tiedä mitä sillä tekisin, kun en mä peleissäkään käy. Varmaan istuisin se päällä sitten kotona, kun katson MM-kisoja telkkarista :nauru:

Ja toisaalta en tiedä yhtään kenen nimen ja numeron siihen haluaisin, :mietiskel: ei se selkä tyhjänä musta näytä niin kivalta. Tuntuu vaan aina MM-kisojen ym. alla ihan petturilta, kun oon olevinani niin kova Leijona-fani eikä mulla ole edes pelipaitaa jota kantaa ylpeänä :ylpea: (Joo tiedän, eihän sitä faniutta sillä mitata, mut haluaisin sellaisen silti :nauru: Yritän tässä vaan keksiä hyvän tekosyyn hankkia sellainen..)
Aina kun tuntee ikävää
tietää, että omisti jotain tärkeää.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 03.05.2011 klo 16:13)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: MM-KIEKKO - Tiistaina, 03.05.2011 klo 16:27  
+
0

lallimus kirjoitti:

utta täytyy kyllä sanoa nyt meidän joukkueesta, että mun mielestä Suomen joukkueen pelihenki on ihan toista luokkaa kuin edellisinä vuosina



Samaa oon aatellu! Ja veikkaisin, että vaikuttanee paljon et porukka on sinänsä uus, ei oo selänteitä ja muita konkareita ja vahvoja tyyppejä. Nyt on kaikilla "paikka auki" ja mahdollisuus nousta hehkutettavaksi.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: MM-KIEKKO - Tiistaina, 03.05.2011 klo 17:06  
+
0

Dawkes kirjoitti:

Ja toisaalta en tiedä yhtään kenen nimen ja numeron siihen haluaisin, :mietiskel: ei se selkä tyhjänä musta näytä niin kivalta.



Onneks miulla se on aika selvä, Ruutu #15 on ja pysyy! Yks sellanen paita jo löytyy kotonta mut se on Hurricanesin paita. :viheltel: Avolla on myös suomen pelipaita minkä se voitti kun oli kierroksen paras Liigapörssissä ( :nauru: ) ja siinäkin on numero 15 ja oma sukunimi. :hymy:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: MM-KIEKKO - Tiistaina, 03.05.2011 klo 19:14  
+
0
Mun suosikki on ollut Kapanen jo pitkään ;)

Vähän jänskättää se huominen peli, Tshekki ei tuu oleen mikään helppo vastus
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: MM-KIEKKO - Tiistaina, 03.05.2011 klo 22:23  
+
0
Mun suokkari on Topi Jaakola, vaikkei ookkaan mikään tähtipelaaja, mut oon sen uraa seurannu jo vuosia.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

suskie

suskie
Viestimäärä: 412

VS: MM-KIEKKO - Keskiviikkona, 04.05.2011 klo 08:32  
+
0
Mua ei sillee hirveesti jääkiekko innosta, mutta tulee noita pelejä iltasin väkisinkin katsottua, kun avo niitä tahtoo katsoa ja itelläkään muuta. Ja kun en ole niin innostunut, niin en jaksa keskittyä peliin kovin intensiivisesti ja tulee mieleen kaikenlaista. Ja avo joutuu näistä sitten "kärsimään" :nauru::

- Jos joukkueen kapteenia merkkaa paidassa C, joka on Captein ja varakapteenia A, niin mistä sanasta se A tulee? (vastasin itse tähän, että Adjutant, eikös oo?)
- Mitä erilaisia suojia nuilla pelaajilla on? Ai millainen se rintapanssari on? Kuinka pitkät ne housut on? Onko niillä muita vaatteita siellä alla?
- Mitä jos tuo kiekko oiskin valkoinen, oisko hieman haastetta?
- Saako varatuomari viheltää pelin poikki? Mitä kaikkia erilaisia merkkejä nuilla tuomareilla on? Kukahan ne on keksinyt ne kaikki merkit?
- Jos on rankkarit ja kiekko osuu vaikka tolppaan, sitten maalivahtiin ja menee siitä maaliin, onko se sitten maali?
- Pelaako nuo paljonkin kuvioita, siis sellaisia harjoiteltuja kuvioita?
- Kuinkahan paksu tuo jää on? Mitä materiaalia se jään alla oleva juttu on?
- Eli nuo tekee sopimuksen, että ne pelaa jossain jonkun kauden ja ne saa siitä x-määrän rahaa. Mitäköhän niihin sopimuksiin kuuluu, onko niiden pakko käydä reeneissä? Minkäköhänlaisia reenejä niillä on?

Näihin siis ei tarvi kenenkään vastata, olivat vain esimerkkejä siitä kuin mukavaa mun kanssa on katsoa pelejä. Oli niitä vielä muitakin kysymyksiä, mutta en muista kaikkia. Ja olen seurannut nyt näistä peleistä 3 erää. :nauru:

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: MM-KIEKKO - Keskiviikkona, 04.05.2011 klo 08:45  
+
0
Mä nyt vastailen niihin mitä nyt suorilla tulee mieleen.
Eli ei ole olemassa "varatuomaria". Pelissä on kaksi päätuomaria ja kaksi linjatuomaria ja kyllä, myöskin linjatuomari voi puhaltaa pelin poikki mm. paitsiosta. (korjatkaa jos olen väärässä..)
Merkkejä? Siis noita jäähy ym. merkkejä? Monta.. :D Henkilökohtaisesti hauskin jäähyn syy on "väärät varusteet".. :nauru:

Rankkareilla jos kiekko menee sisään, niin se on maali, vaikka se menisi tolpan ja molarin kautta. Karoja ei saa enää nykyään iskeä sisään, tai voi saada jäähyn.

Hyvin pitkälti kaikki nuo on jollakin tapaa harjoiteltuja kuvioita, vaikkei se aina siltä näytäkkään. :D

Sopimuksen tehtyään pelaaja on velvoitettu istumaan sopimuskautensa vaikka peukku perssiissä vaihtopenkillä, jos seurajohto niin sanoo.

Nii joo ja pelaajilla on säärisuojat(muoks. niin ja näihin kuuluu polvisuojat), alasuojat, kyynärsuojat, hartiasuojat/rintapanssari ja tietty kypärä.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 04.05.2011 klo 08:56)

suskie

suskie
Viestimäärä: 412

VS: MM-KIEKKO - Keskiviikkona, 04.05.2011 klo 08:56  
+
0
^ Joo, siis jäähy ym. käsimerkkejä mietiskelin, että millaisella merkillä tarkoitetaan mitäkin.. Ha hauska tuo väärät varusteet, millainen merkki siitä on? jos on.. :nauru:

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: MM-KIEKKO - Keskiviikkona, 04.05.2011 klo 09:07  
+
0
Tässäpä muutamia tuomarimerkkejä

Myös täältä löytyy käsimerkkejä, joita tuomarit käyttävät
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: MM-KIEKKO - Keskiviikkona, 04.05.2011 klo 09:10  
+
0
Mä en muista mikä merkki siitä on, se kumminki on aika harvinainen. :)

Yleisimmät taitaa olla se kun tuomari silleen huitaisee säärtään = kampitus, vetää molemmilla käsillä (kädet nyrkissä) vaakatasossa itseään kohti = koukkaus, ottaa kiinni käsivarrestaan = kiinni pitäminen, pistää kädet ristiin (käsivarret) rinnan korkeudelle= estäminen, nostaa kädet nyrkissä pään korkeudelle (noin)= korkea maila.

Onpas vaikeita selittää. :D

Muoks. Ahdistaminen kyynärpäällä ja ahdistaminen polvella (tuossa ylempänä olevassa linkissä) on yleisemmin kyynärpää tai polvitaklaus.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 04.05.2011 klo 09:14)

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: MM-KIEKKO - Keskiviikkona, 04.05.2011 klo 09:20  
+
0
^Enpäs itse huomannutkaan, että käyttävät moista termiä kuin ahdistaminen. En oo itse koskaan kuullutkaan moisesta, vaan nimenomaan noista kyynärpää- ja polvitaklauksista. Vaikka on tuota jääkiekkoa tullut seurattua aikoinaan ihan intensiivisestikin. Jopa niin paljon, että tiedän mikä on paitsio :nauru:

Muoks. Toistan itseäni.
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 04.05.2011 klo 09:21)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: MM-KIEKKO - Keskiviikkona, 04.05.2011 klo 09:26  
+
0
Joo, pisti vaan silmään, et mikä ihmeen ahdistaminen, mut sit tuosta merkistä huomasin et kyseessä on taklaus.. :nauru:

Mulle mies joskus piti varmaan tunnin luennon siitä mikä on paitsio, enkä tajunnut yhtään. Olis vaan sanonut, et "jos kiekoton pelaaja ylittää hyökkäyspään siniviivan ennen kiekollista, ni se on paitsio" ni olisin ymmärtänyt heti. :viheltel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: MM-KIEKKO - Keskiviikkona, 04.05.2011 klo 09:32  
+
0
^Haha! :nauru: Ja naisetko muka tekee asioista vaikeita (tai ainakin vaikeasti tajuttavia)..
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: MM-KIEKKO - Keskiviikkona, 04.05.2011 klo 09:39  
+
0
No joo, multa menee aina 90% ohi tuon miehekkeen jääkiekkokommenteista, kun se pelaa itekkin, niin tahtoo mennä välillä paasaamiseksi. :D
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: MM-KIEKKO - Keskiviikkona, 04.05.2011 klo 10:34  
+
0
Hauskin jäähy miun mielestä on ehottomasti jos joutuu istunnolle ryntäyksestä, se kuullostaa jotenkin niin typerältä. :nauru:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 24
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 17:30)