Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 21.03.2011 klo 15:18

Nihkee foorumi

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 8

nippula

nippula
Viestimäärä: 5

NIHKEE FOORUMI - Maanantaina, 21.03.2011 klo 15:18  
+
0
Täynnä ylitärkeileviä moderaattoreita ja vakiksia. Aloita aiheesta uusi ketju ja heti se suljetaan kun sana "tassu" on mainittu jo jossain muussa ketjussa. Eihän nyt sentään tassuissa uudessa ketjussa voi puhua kuin tuolla on olemassa oleva ketju tekonivelistä, se on kuulemma sama asia - mene sinne.

Ja jos uskallat apua kysyä niin heti haukutaan huonoksi omistajaksi kun viet eläinlääkäriin tai et vie eläinlääkäriin. Lääkitseminen on niin pahasta ja jos et lääkitse niin oot paha ihminen.

Ja uskallakkin kysyä koirarotua itsellesi, heti joku näsä viisas noulaiffi piikittelemässä kun et käyttänyt valmista pohjaa toiveitasi varten. Jos ylipäätänsä on jotain toiveita niin ne on kaikki väärillä perusteilla.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: NIHKEE FOORUMI - Maanantaina, 21.03.2011 klo 15:34  
+
0
Ketju olkoon minun puolesta auki, kun nyt ilmeisesti muillakin on tarvetta purkautua vallitsevasta linjasta.

Rotukyselypuolta puolustan sen verta, että sen valmiin pohjan on tarkoitus palvella molempia osapuolia: kyselijä tulee miettineeksi ja listanneeksi tarkemmin olennaiset kriteerinsä rodulle. Ja vastaajien on puolestaan helpompi ehdottaa rotuja, kun kriteerit ovat selkeästi ja täsmällisesti esitetty, eikä vain epämääräisesti "haluun kivan koiran".

Eläinlääkärille soittamatta/viemistä jättämistä kritisoidaan usein kovinkin sanakääntein, ihan siitä syystä, että sairaan eläimen hoitamattajättäminen on eläinsuojelulaissa määritelty rikos.
Ylläpitäjä

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: NIHKEE FOORUMI - Maanantaina, 21.03.2011 klo 15:38  
+
0
Mä olinkin jo hetken, että "jee! haukutaan kc.tä!", mutta enhän mä edes keksi mitään haukuttavaa.

Voisin kyllä ehdottaa purkautumisketjussa olevan keskusteluntyngän perusteella hymiötöntä viikkoa. Ehkä keskustelun tasokin nousisi, meidän keskustelijoiden puolelta siis, kun ei voisi vain laittaa joka lauseen perään :hymy: vaikka oikeasti tekisi mieli laittaa :pyssyt: tai :roll:.

*muoks* palstan nimi korjattu
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/
(Viestiä on muokattu maanantaina, 21.03.2011 klo 15:39)

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: NIHKEE FOORUMI - Maanantaina, 21.03.2011 klo 15:42  
+
0
Munkin on pakko ihan vähäsen pikkasen kommentoida (kun ton Purkautumisosaston takia jäi nyt tällainen valitus päälle................hyvä minä)

Oon siinä mielessä samaa mieltä tosta Rotukysely-palstasta, että kauhean nopeasti välillä lytätään ihmisten koirahaaveet, eikä lyttäystä tehdä edes toisinaan "kiltillä" mielellä vaan tosi negatiivisesti ja vähättelevästi. Mullekin jäisi siitä paha maku suuhun, etenkin kun monet ko. palstan käyttäjistä on uusia käyttäjiä, jotka saattaa rekata ittensä tänne vaan ko. palstan takia, jotta saisi apua, vinkkejä ja neuvoja eikä suinkaan mitään lyttäystä. Mulle tulisi ainakin paha mieli, jos iloisella mielin haaveilisin koirasta, kirjautuisin koira-sivulle ja sitten mun suuri haave lytättäis ilman kunnon perusteluja.

Ja kuten jo aiemminkin oon toisessa ketjussa todennut, vallitsee täällä välillä tosi naivi ja mustavalkonen maailman kuva. Oma tapa on aina oikea, itse tehdään aina oikein ja oma koira tekee oikein. Mun mielestä jokaiselle pitää antaa mahdollisuus kysyä ja oppia ilman, että tuntee itsensä tyhmäksi. Tyhmiä kysymyksiä ei olekkaan, niinhän se sanonta meni, vai?

Itse joudun kyllä myöntämään, että meen usein uusiin ketjuihin linkittämään jo olemassa olevat ketjut samoista aiheista, vaikka kai se olisi moderaattoreiden työtä :nolo:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: NIHKEE FOORUMI - Maanantaina, 21.03.2011 klo 15:44  
+
0
^^ Vai purkautumisketjun?

Mulle tuli nyt mieleen kun joskus pari vuotta or so sitten oli se yks inside-sisäpiiri-vakkari-whatever-ketju, johon yritin sit omasta mielestäni ihan asiallisesti kirjoittaa mielipidettäni siitä, tarvitseeko palstalla olla niin montaa ketjua joissa ne pahamaineiset sisäpiiriläiset voi vaan heittää läppää keskenään. Ja lurch vastas mulle, että: "Buu-fucking-huu". Se kyllä jäi mieleen. Tajusin, että niinhän se on. Siitä päivästä lähtien olen ite vaan yrittänyt aktiivisesti kirjoitella ketjuihin.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens
(Viestiä on muokattu maanantaina, 21.03.2011 klo 15:45)

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: NIHKEE FOORUMI - Maanantaina, 21.03.2011 klo 15:48  
+
0
^ En kyllä ymmärrä tota kohtelua mitä innna on saanut. Jää varmaan tosi kiva mieli tollasesta sille, joka sen lukee ja tekee varmaan sen jälkeen mieli olla ystävällinen kaikille, kun oma mieli on paha (etenkin ko. kirjoittajalle...) Paha kiertämään ja silleen. Mä oon ainakin sellainen, että mua jää kaivelemaan, jos joku sanoisi noin.

Tietty joihinkin ketjuihin muodostuu vakkarikirjoittajia, mikä on ihan loogista, kun täällä on Perheelisäys-ketjua ja Hää-ketjua, Agility-ketjua ja Pentu-ketjua, joissa usein kirjoittaa samat ihmiset. Uusien on välillä tosi hankala päästä juttuun mukaan. Siihen vähän parannusta, niin olisi hyvä!

P.S., mua naurattaa tän otsikointi! Musta se on hulvaton :nauru:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Mikene

Mikene
Viestimäärä: 382

VS: NIHKEE FOORUMI - Maanantaina, 21.03.2011 klo 15:51  
+
0
Mä kannatan jannien ehdotusta - napisinkin tuosta aiheesta jo purkautumisosastolla.
tarupi Hippu (9/2009)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: NIHKEE FOORUMI - Maanantaina, 21.03.2011 klo 15:55  
+
0
No joo, tuli mulle tietysti silloin kurja mieli (olin 18-19-vuotias), mutta Lurkin tyyli kirjoittaa oli mitä oli ja katsoin kyllä ko. tyyppiä aika kovasti ylöspäin ja olin aina tykännyt hänen jutuistaan, niin päädyinkin sitten miettimään omaa kirjoitustani ja että mitä voisin ite muuttaa, että viihtyisin laudalla paremmin. Olen itse aika kovakalloinen kaveri ja omakin tyylini on toisinaan melko kärkäs, joten selvisin aika nopeasti tosta kommentin aiheuttamasta mielipahasta. Nykyään siis lähinnä naurattaa ja edelleen olen sitä mieltä, että lurch oli koko palstan yksi kiinnostavimmista hahmoista ja harmittaa ettei hän enää täällä kirjoittele.

Ja samaa mieltä ketjun nimestä! Sopii jotenki niin hyvin.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: NIHKEE FOORUMI - Maanantaina, 21.03.2011 klo 15:55  
+
0
Mun on vaikeaa ymmärtää sitä, että tullaan nettifoorumille, rekkaudutaan sisään ja availlaan ketjuja miten sattuu ilman että uhrataan hetkeäkään aikaa aikaisempien ketjujen tai sääntöjen lukemiseen. Kaikki mahdollinen pitää saada just ja heti ja nyt, ilman mitään vaivannäköä.

Itse pidän siitä, että täällä ei tarvitse olla mielinkielin kaikillle kirjoittajille, jos ei siltä tunnu. Asiat saa sanoa niinkuin ne ajattelee, mutta se vaatii sen sietämistä, että kaikki eivät ole saamaa mieltä itsensä kanssa. Asioista pitää voida puhua, pitää saada kertoa jos on eri mieltä, ja varsinkin jos on pienikin epäilys siitä että joku on menossa koiransa kanssa oikeasti pahasti metsään (ei vie eläinlääkäriin tarvittaessa, ruokkii päin h*lvettiä, "kouluttaa" hakkaamalla ketjukurralla naamaan), niin tuleekin siihen puuttua, kärkäästikin jos on tarvis. Jos taas kaipaa päänsilittelyä tai jatkuvaa ihkutusta niin sitä varten kannattaa varmaan hommata poikaystävä tai halinalle. (Ja vielä selvennykseksi, en väitä nyt että kukaan täällä tekee edellämainittuja, kärjistettyjä esimerkkejä kaikki.)

Itse riitelen rehellisesti mielummin kuin katselen ystävällistä selkäänpuukotusta.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: NIHKEE FOORUMI - Maanantaina, 21.03.2011 klo 15:56  
+
0

Mikene kirjoitti:

Mä kannatan jannien ehdotusta - napisinkin tuosta aiheesta jo purkautumisosastolla.



Mä yritän ite käyttää hymiöitä sen takia, että kun luen omaa tekstiäni ilman hymiöitä niin kuulostan jotenkin liian... Hmm... Tylyltä? Yritän sitten hymiöiden kanssa saada paremmin siihen sen sävyn, etten ole ivallinen tai v*ttupää, tärkeilevä tai mitään muuta vastaavaa. En sitten tiedä, että lisääkö se vaan joidenkin silmissä sitä vaikutelmaa.

Edit / Mä oon kuitenkin silti sitä mieltä, että asiasta voi sanoa ystävällisesti eikä suoraan p*skasta rättiä päin naamaa ja potkua persuksille ja niska-perse-otteella pihalle. Oppia ikä kaikki, kaikki erehtyy ja tekee virheitä (nekin, jotka täällä kirjoittelee vaan siitä, miten hienosti osaavat asiat) ja mun mielestä siitä ei tartte ketään "rankaista". Eri juttu, jos joku oikeasti kirjoittaisi, että hakkaa koiraansa tms., mutta eiköhän se sitten taas ole eläinsuojelujuttu...
Pääosassa Jedi ja ne toiset.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 21.03.2011 klo 15:59)

Mikene

Mikene
Viestimäärä: 382

VS: NIHKEE FOORUMI - Maanantaina, 21.03.2011 klo 15:58  
+
0
^ Just tuon takia mä en pidä hymiöistä. Ei tarvitse yrittää miettiä, miten asiansa voi ilmaista verbaalisesti. Ihmiset ovat niin tottuneita hymiöihin, että niiden puuttuminen on poikkeus. Kyllähän ne kuuluvat nettikieleen, mutta mun mielestä on tosi sääli, että kielen ilmaisukeinoja käytetään niiden takia paljon vähemmän.
tarupi Hippu (9/2009)

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: NIHKEE FOORUMI - Maanantaina, 21.03.2011 klo 16:00  
+
0
^^ Komps! Käytän myös hymiöitä selventämään millä sävyllä kirjoitan juttua, ilman hymiöitä tekstini näyttää tosi tylyltä ja hirveeltä jopa omaan silmään, muutenkaan kun en oo verbaalisesti kovin lahjaks. :cool: Toki ajattelin vähentää jos joskus opin kirjottamaan hieman selvemmin.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: NIHKEE FOORUMI - Maanantaina, 21.03.2011 klo 16:06  
+
0
Komppailen kyl Tonterian kirjoitusta.

Ihmettelen myös sitä miten nopeasti "uudet" ottaa itseensä, jos ei heti saa vastausta/ kommenttia kirjoitukseensa täällä.
Itse taisin kirjoitella koirattomana useemman kuukauden, ennenku sain mitään keskustelua aikaiseksi. Ja aihetta en nyt muista, mutta muistan et mulla paloi johonkin väittelyyn käpy ja ilmoitin vaan, et "joo, mä oon väärässä ja sä oikeessa" sen jälkeen meni jonkin aikaa siihen, et joka tekstiin mitä kirjoitin, vastattiin aina sillä "koskas kaivelet sitä marttyyrin viittaa taas.."

Jokainen törmää joskus karikkoon, koulutus/ruokinta/hoito tyylejä on ihan niin monta, kun on koiranomistajaakin, ei kaikkia voi, eikä tarvitse miellyttää.
"Yhdelle kumarrat, niin toiselle pyllistät"
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: NIHKEE FOORUMI - Maanantaina, 21.03.2011 klo 16:06  
+
0

mmaija kirjoitti:

^^ Komps! Käytän myös hymiöitä selventämään millä sävyllä kirjoitan juttua, ilman hymiöitä tekstini näyttää tosi tylyltä ja hirveeltä jopa omaan silmään, muutenkaan kun en oo verbaalisesti kovin lahjaks. :cool: Toki ajattelin vähentää jos joskus opin kirjottamaan hieman selvemmin.



Mulla on usein sellanen meno päällä kirjotuksessa, etten jotenkin keskity miettimään kaikkia sanamuotoja yy äm äs, vaika syytä olisikin :nolo: Ja huomaan välillä myöhemmin, kun selailen ketjuja, että omat jutut kuulostaa ihan erilaisilta, kuin miksi oon ne tarkoitanut. Välillä kuulostan jotenkin tosi paskamaiselta muijalta, vaikka tarkotus olisi vaan keskustella aiheesta ihan hyvällä mielellä. Joku yksi sana saattaa saada sen kuulostamaan siltä, mikä on tosi hölmöä. Sitten joku vastaa siihen mun muka-paskamaiseen viestiin "samalla mitalla" ja vedän siitä herneen nenään, että mitenkäs sä nyt tollaisella asenteella! Jälkikäteen vasta sitten huomaa... Muutaman kerran on tullut lähetettyä yksityisellä anteeksipyyntö perään, kun oon jälkikäteen miettinyt, että vikaa taisikin olla kummankin tekstissä.

Edit / Jahas, Sonik ehti ennen mua...

Sonik kirjoitti:


Ihmettelen myös sitä miten nopeasti "uudet" ottaa itseensä, jos ei heti saa vastausta/ kommenttia kirjoitukseensa täällä.
Itse taisin kirjoitella koirattomana useemman kuukauden, ennenku sain mitään keskustelua aikaiseksi. Ja aihetta en nyt muista, mutta muistan et mulla paloi johonkin väittelyyn käpy ja ilmoitin vaan, et "joo, mä oon väärässä ja sä oikeessa" sen jälkeen meni jonkin aikaa siihen, et joka tekstiin mitä kirjoitin, vastattiin aina sillä "koskas kaivelet sitä marttyyrin viittaa taas.."

Jokainen törmää joskus karikkoon, koulutus/ruokinta/hoito tyylejä on ihan niin monta, kun on koiranomistajaakin, ei kaikkia voi, eikä tarvitse miellyttää.
"Yhdelle kumarrat, niin toiselle pyllistät"



Iso komps komps komp komps. Sonik sai nyt sanoiksi sen, mitä mä täällä oon yrittänyt jotenkin epämääräisesti ajaa takaa :kumarrus:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 21.03.2011 klo 16:09)

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: NIHKEE FOORUMI - Maanantaina, 21.03.2011 klo 16:07  
+
0

kiivilintu kirjoitti:

Itse joudun kyllä myöntämään, että meen usein uusiin ketjuihin linkittämään jo olemassa olevat ketjut samoista aiheista, vaikka kai se olisi moderaattoreiden työtä :nolo:



Onko näin, että tämä on vain "moderaattorien työtä"? Itse oon kanssa muutaman kerran johonkin aukaistuun aiheeseen mennyt vinkkaamaan jo valmiita ketjuja, mistä saattaisi vaikka kysyjän pulmaan löytyä "valmiiksi pureskeltuja neuvoja" ja keskustelua. Kiusaus siihen on suuri, varsinkin jos on itse kysytystä aiheesta jo aiemmin keskustellut tai keskustelua lueskellut.

Täällä on kyllä ihan erinomaista se, että ihmiset kirjoittavat muihin keskustelupalstoihin verrattaen hyvin, niin ulkoasullisesti kuin sisällöllisestikin. Muille palstoille ei varmaan juuri siksi ole tullutkaan rekkauduttua/kirjoiteltua, koska ketjuja mieltä askarruttavasta aiheesta saattaa olla miljoona, joissa tosi vaihtelevasti sitten vastauksia. Ja toinen syy se, että joillain keskustelupalstoilla tekstien lukeminen on ihan mielettömän tuskastuttavaa, kun kieliopillisiin asioihin ei olla viitsitty kiinnittää pätkän vertaa huomiota. Ehkä täällä yleisesti suht hyvä kirjoitusasu johtunee siitä, että uudetkin kirjoittajat ottanevat mallia aiemmasta, ja "hyvä kiertää". :peukku:

Ja moderaattoreiden suhtautuminen näihin uusiin otsakkeisiin jo keskustellusta asiasta on mielestäni hyvä, ei siitä kannata hernettä ottaa nokkaan, jos ei itse ole sääntöjä lukenut. Itsekin tulin palstalle avaamalla uuden topicin sisäsiisteydestä, vaikka olinkin lukenut jo varsinaista sisäsiisteys -keskustelua aiemmin ennen rekkautumistani. :shifty: Ehkäpä johtui siitä, ettei tämä "keskustelupalstamaailma" ollut vielä tuttu, enkä tajunnut ettei täällä kc:ssa toimita niin kuin useimmilla palstoilla uusien aiheiden suhteen, vaan tosiaankin järkevämmin...

Muokkailinpas kirjoitusasua sun muuta... :nauru:
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010
(Viestiä on muokattu maanantaina, 21.03.2011 klo 16:13)

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: NIHKEE FOORUMI - Maanantaina, 21.03.2011 klo 16:29  
+
0

tarumieli kirjoitti:

Ja moderaattoreiden suhtautuminen näihin uusiin otsakkeisiin jo keskustellusta asiasta on mielestäni hyvä, ei siitä kannata hernettä ottaa nokkaan, jos ei itse ole sääntöjä lukenut. Itsekin tulin palstalle avaamalla uuden topicin sisäsiisteydestä, vaikka olinkin lukenut jo varsinaista sisäsiisteys -keskustelua aiemmin ennen rekkautumistani. :shifty: Ehkäpä johtui siitä, ettei tämä "keskustelupalstamaailma" ollut vielä tuttu, enkä tajunnut ettei täällä kc:ssa toimita niin kuin useimmilla palstoilla uusien aiheiden suhteen, vaan tosiaankin järkevämmin...


Toisilla foorumeilla on kyllä hirveän raivostuttavaa, kun haluaisi tietoa yhdestä asiasta ja sitten joutuu kahlaamaan läpi 50 aiheeseen liittyvää topiccia, joissa yleensä jauhetaan samat asiat läpi aina uudestaan ja uudestaan. Ymmärrän, että jotkut pitävät linjaa liian tiukkana kun ovat tottuneet ihan muuhun, mutta onhan tämä paljon selkeämpää ja helpompaa, kun etsii tietoa.
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: NIHKEE FOORUMI - Maanantaina, 21.03.2011 klo 16:37  
+
0
Minä kanssa tykkään kovasti linjasta, että yhdestä aihepiiristä ei aloiteta montaa ketjua. Kun etsii tietoa tai näkemyksiä jostain asiasta, on paljon helpompi lukea yksi pitkä ketju kuin 20 lyhyttä.

Toki tämä kc:n käytäntö on aika harvinainen, ja luultavasti siksi uudet kirjoittajat ihan automaattisesti avaavat heti uuden ketjun kysymykselleen, kun niin melkein kaikkialla muualla tehdään.

Samoin tuo rotukyselyiden "kaava" on mielestäni hyvä ja toimiva. Kenellekään ei ole mitään hyötyä sellaisista keskusteluista missä yksi kyselee ihqua rotua, ja toiset luettelevat omat lempparinsa.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: NIHKEE FOORUMI - Maanantaina, 21.03.2011 klo 16:38  
+
0
^^ Aijai, mulle tuli ihan mieleen Pentupalstan Sekarotu-keskustelu, missä sama aihe alkaa aina uudestaan kun joku kommentoi sinne aina saman mielipiteen :nauru: Melina muistaakseni lopuksi pyysi, ettei aloitettaisi samaa rumbaa taas alusta, kiitokset siitä!

Edit. Lisätty hakanen.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 21.03.2011 klo 16:38)

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: NIHKEE FOORUMI - Maanantaina, 21.03.2011 klo 16:40  
+
0
^Joo, klassinen "sekarotuiset on terveempii kun rotukoirat" -aloitus :nauru:
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: NIHKEE FOORUMI - Maanantaina, 21.03.2011 klo 16:41  
+
0

Mikene kirjoitti:

^ Just tuon takia mä en pidä hymiöistä. Ei tarvitse yrittää miettiä, miten asiansa voi ilmaista verbaalisesti. Ihmiset ovat niin tottuneita hymiöihin, että niiden puuttuminen on poikkeus. Kyllähän ne kuuluvat nettikieleen, mutta mun mielestä on tosi sääli, että kielen ilmaisukeinoja käytetään niiden takia paljon vähemmän.



Mun mielestä hymiöt ei mitenkään vähennä tarvetta miettiä, miten ilmaista asiansa verbaalisesti. Nettikeskustelu on keskustelua ihan siinä missä puhuttukin keskustelu, ja mikä kuuluu olennaisesti keskuteluun, on eleet, äänensävyt ja ilmeet. Niitä ei oikein voi sanoin ilmaista. Ja sitä varten on hymiöt, että saa sen oman äänensävynsä ilmaistua kirjoitettuunkin tekstiin. Esim. neutraali lause voi muuttaa sävyään ihan täysin, kun laittaa perään erilaisen hymiön. Eikä se tarkoita sitä, etä sen lauseen kielellisessä ilmaisussa olis mitään vikaa tai puutteita.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 8
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28205
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545723
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 06:45)