Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 21.03.2011 klo 15:18

Nihkee foorumi

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 8

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: NIHKEE FOORUMI - Tiistaina, 22.03.2011 klo 16:21  
+
0
Mua häiritsee sit taas sellanen turha hyssyttelykin sen suhteen, et joku on "uusi". Olkoon "vakkari" tai ekaa kertaa kirjoittava, niin pitää osata ottaa kritiikki vastaan.
Vaikka oot palstalla uusi, niin jos tuut kirjoittamaan terveyspuolelle, kuinka "pentukoira on apaattinen, ripuloi ja oksentaa vaan, mut voisko sen oloa kohentaa jotenkin kotikonstein, kun eläinlääkäriin on vasta viikon päästä rahaa" niin voit olla varma, että niskaan tulee just sitä ihtiään. (kärjistetty esimerkki..)
Pitää osata ajatella itse mitä lopulta kannattaa ilmoille päästää ja mitä ei.

Ja noista ketjujen aloittamisista, jos haluaa uuden ketjun aloittaa, eikä ole varma sivuaako se jotakin olemassa olevaa ketjua liian läheltä, niin asiaa voinee tiedustella vaikka siellä aihetta lähellä olevassa ketjussa, tai ehkä jopa modeilta(?).

Sit se välillä jopa suututtaa, että toisilta nikeiltä sallitaan jos jonkinmoista kielenkäyttöä ja niitä henkilökohtaisuuksiakin enemmän, kun toisilta. Joskin sellaiset kirjoittajat sit yleensä ajan kanssa muuttavat kirjoitustyyliään tai jättävät koko kirjoittamisen vähemmälle.
Ja noista oikeisiin ketjuihin ohjaamisista. Mä oon tainnut modetaholta saada tuosta opastamisesta ihan noottiakin, siksi en sitä enää tee. :)

Ehkä mä joskus pyrin modulaattoriksi, niin sit voin tehdä sitä luvan kanssa.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: NIHKEE FOORUMI - Tiistaina, 22.03.2011 klo 16:44  
+
0

neruda kirjoitti:

Kerran kc historiani aikana olen suuttunut niin, että jos lausujat olisivat olleet lähistöllä, olisi ollut ihan ehta nyrkki silmässä. Eli oli arka, todella henkilökohtainen aihe, huono hetki ja täydellistä nillityksenhalua sellaisilta kirjoittajilta joilta en moista olisi ikinä ehkä odottanut, en kyllä muista nimimerkkejä enää, mutta uudehkoja tai suht hiljaisia tyyppejä näsäviisastelemassa toisen ihmisen elämän vaikeimmista hetkistä kun kerrankin oli otollinen tilaisuus vähän lytätä.



Höm, olisinkohan ollut peräti minä, ja olisikohan kyse ollut siitä kun sun piti luopua eräästä koirasta. Olisiko. Sori.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: NIHKEE FOORUMI - Tiistaina, 22.03.2011 klo 17:30  
+
0

Sonik kirjoitti:


Ja noista oikeisiin ketjuihin ohjaamisista. Mä oon tainnut modetaholta saada tuosta opastamisesta ihan noottiakin, siksi en sitä enää tee. :)



Tässäki on just se sävyero, millä on merkitystä ( en puhu nyt suoraan susta vaan yleisellä tasolla ): jos se oikeaan ketjuun ohjaaminen on muotoiltu tyyliin "hei sinä pässi lukisit ne säännöt" niin ei siitä plussapisteitä moderaattorilta saa. Sen sijaan jos sävy on ystävällinen ohjaus oikeaan osoitteeseen, voi modelaattori olla enempi kiitollinen avusta.

Tulee kyllä vähän ristiriitainen olo kun tätä ketjua lukee :nauru: Pitäisi olla tiukkaa vääntöä ja värikkäitä kirjoituksia, mutta kuitenkin ilman tappelua ja henkilökohtaisuuksiin menoa. Ja noiden välillähän on vain hiuksenhieno, veteenpiirretty viiva rajana :nauru:
Ylläpitäjä

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: NIHKEE FOORUMI - Tiistaina, 22.03.2011 klo 17:43  
+
0
En nyt oikein tiedä miten suhtautua tähän ketjuun :mietiskel: Kun mähän olen roikkunut täällä jo aika kauan... ja olen mode joten ehkä aika kultaa muistot ja omissa tekemisissä ei vaan näe virheitä niin selvästi kuin muiden tekemisissä :viheltel:

Mutta kommentoinpas silti: musta täällä yleisesti otetaan uudet aika hyvin vastaan. Kysyä saa ja apua saa, toki joskus ketjuja paukkuu lukkoon tai asioista ollaan eri mieltä mutta se ketjujen lukottaminen ja viestien ohjaaminen oikeisiin paikkoihin on meidän modejen työtä ja vaikka en itsekään jokaiseen lukotukseen jaksa kovin pitkästi kirjoitella niin ainakaan minä en ajattele lukottaessani "että onpa se nyt tyhmä kun alotti uuden ketjun" vaan ajatus on enemmän "nakkaampa nämä samaan jos saisi vaikka tuolta apua". Koitan vaan tehdä sen aika neutraalisti ja joskus on kiire eikä aikaa/jaksamista kauheasti runoilla. Toivon siis ettei kukaan ole ottanut pelkkiä lukotuksia minään henkilökohtaisena loukkauksena koska ei niitä sellaisiks ole tarkoitettu. Toinen ilmiö on se että moni kokee ikäväksi sen kun ei saakaan omalle ajatukselleen kannatusta (myös minä välillä) mutta silloinkin pitäisi koittaa muistaa että jos toinen on asiasta eri mieltä niin se ei silti välttämättä tarkoita ettei ko henkilö pitäisi sinusta. Asiat riitelevät, eivät ihmiset. Toki kuta suorempaan se sanotaan niin sitä hankalampaa niitä on erottaa tunnetasolla.

Minusta se että modet saavat osallistua keskusteluun on sikäli ihan hyvä että ainakin itsellä se kiinnostus moderoimiseen tulee sitä kautta kun palsta on muutenkin tuttu. En jaksais moderoida palstaa jossa en saa kirjoittaa. Täähän on kuitenkin työtä joka tehdään vapaaehtoisesti ja jonka mä kuitenkin koen sillä tavalla tärkeäksi että yritän ujuttaa moderaamisen ihan jokaiseen päivään. Se on ylimääräistä työtä joka tehdään töiden, harrastusten ja kotitöiden lomassa. Jos siinä ohessa ei olisi tätä sosiaalista-aspektia niin en mä ainakaan jaksais. Toki modena yritän muistaa sanoa asiat nätisti. Ja toisaalta jos pahoitan jonkun mielen niin toivon olevani sen verran "tuttu" että mulle voi siitä sanoa tai laittaa vaikka yksäriä.

Ehkä mä elän ihan omissa mielikuvitusmaailmoissani tän palstan suhteen, mutta tällaisia ajatuksia nyt tällä erää. Piis änd laav. over and out.
-Tigru
:aurinko:
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: NIHKEE FOORUMI - Tiistaina, 22.03.2011 klo 17:44  
+
0
No yritystä on ollut olla ystävällinen noissa ohjauksissa, mut taisin ohjata sellaista nikkiä jonka kanssa olin aiemmin muusta asiasta vääntänyt, niin tulkattiin pottuiluksi. Varmaankin näin.. :hymy:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Hina

Hina
Viestimäärä: 37

VS: NIHKEE FOORUMI - Tiistaina, 22.03.2011 klo 17:54  
+
0
Nopeasti kun selasin läpi niin en ainakaan ollut huomaavinani kenenkään mainitsevan semmoista asiaa kuin ikärajat.

Ymmärrän että halutaan pitää aikuisten palsta aikuisille ja nuorten nuorille, mut mikä idea on siinä että aikuisten palstalle ei saa hippasenkaan alle 18veet kirjotella mittään, mutta junnu puolella pyörii 22 veitä?

Ymmärrän jos "teinit" rupee pomppimaan aikuisten seksikeskusteluissa yms, mut kai sitä nyt luulis että sais edes lenkkiseuraa hakea aikuisten puolelta jos ja kun junnu puolella se on aivan kuollutta? Tai tarjota hoitoapua yms pieniä juttuja..

Muutenkaan en ymmärrä miksi aikuisten puolella on ikäraja 18 ja junnupuolella 20? Hassua, olis kummassakin sitten yks ja sama ikäraja niin olis "tasa vertaista" :)

Muuten en oo pahemmin mitään "nihkeilyjä" huomannut, paitsi ehkä pienimuotoisesti juur ton että kun kysellään olisiko tämä rotu minulle hyvä jne niin niihin tulee aikasen kärkkäitä vastauksia välillä.. :D

Niiii ja sen lisään että nuiden palstojen yhden aiheen sivu tila on ehkä liiankin iso(en tiedä liittyykö nyt hirveesti tän palstan aiheeseen tämä muttaah).. Tai siis jos on joku asia mikä liittyy esim koirien kynsien leikkaamiseen ja siinä sitten tietty etsit käsiisi siihen liittyvän topiikin. No topiikissa onkin 73 sivua viestejä.. Eihän niitä kukaan jaksa selata läpi, eihän? No siinä vaiheessa siis kysyt siellä seitsetkolme sivulla että kuinka leikata koiran kynnet. Vastauskset = lue edellisistä viesteistä, siellä se on selitetty moneen kertaan :eek:
(Viestiä on muokattu tiistaina, 22.03.2011 klo 18:01)

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: NIHKEE FOORUMI - Tiistaina, 22.03.2011 klo 18:33  
+
0

Hina kirjoitti:

Ymmärrän jos "teinit" rupee pomppimaan aikuisten seksikeskusteluissa yms, mut kai sitä nyt luulis että sais edes lenkkiseuraa hakea aikuisten puolelta jos ja kun junnu puolella se on aivan kuollutta? Tai tarjota hoitoapua yms pieniä juttuja..

Ei kai niistä kukaan ole huomauttanutkaan? Ilmoituksiasi ei tietääkseni kukaan ole poistanut. Keskustelut sen sijaan käydään edelleenkin täällä aikuisten kesken.

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: NIHKEE FOORUMI - Tiistaina, 22.03.2011 klo 18:55  
+
0
Monet jää vielä junnuiluiän päätyttyä pyörimään junnupalstalle 18v täytettyäänkin, koska siellä on tutut keskustelukumppanit. Siksi se ikäraja on siellä nostettu, että voi kaikessa rauhassa siirtyä aikuisten palstalle, ilman turhaa häslinkiä ja nuorempien kuittailuja. Mutta aikuisten palsta on aikuisille, piste. Siinä olen samaa mieltä.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: NIHKEE FOORUMI - Tiistaina, 22.03.2011 klo 22:28  
+
0
Ja sehän oli tosiaan aikaisemmin se raja 18 vuotta mutta uuden palstan yhteydessä sitten nostettiin, ilm. koska junnupuolella pyöri vielä niin paljon virallisen iän ohittaneita.
Minäkin lueskelin aikuisten palstaa varmaan lähemmäs vuoden ennen kuin olin virallisesti tarpeeksi vanhus.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Hina

Hina
Viestimäärä: 37

VS: NIHKEE FOORUMI - Keskiviikkona, 23.03.2011 klo 08:30  
+
0
Vanis, noo jos se ilmotus kerta saa siellä olla niin kai mun kuuluis sitä päästä muokkailemaankin? :wink:

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: NIHKEE FOORUMI - Keskiviikkona, 23.03.2011 klo 08:40  
+
0
Eihän kukaan täällä pääse muokkailemaan viestejään kuin tietyn ajan sisällä sen kirjoittamisesta (jotta voi korjata typot jne.)
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: NIHKEE FOORUMI - Keskiviikkona, 23.03.2011 klo 08:56  
+
0
^ Eikö se ollut tunti, jonka aikana omia viestejä voi muokata?
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: NIHKEE FOORUMI - Keskiviikkona, 23.03.2011 klo 08:58  
+
0
^vai vuorokausi :)?

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: NIHKEE FOORUMI - Keskiviikkona, 23.03.2011 klo 09:04  
+
0
Vuorokausi on se viestin muokkaamisen raja.

Ja jos me sallitaan aikuisten palstalle kaikki 17-vuotiaat, niin seuraavaksi on kaikki 16v 11kk ikäisetkin kyselemässä, josko he saisivat kirjoitella. Ja sen jälkeen ei olekaan enää mitään mieltä siinä, että on selkeä kahtiajako aikuisten ja junnupalstan välillä.

Ja tosiaan junnupalstan ikärajaa nostettiin 20 vuoteen siksi, että monet 18v junnut kokivat junnupalstan olevan enempi heidän mieleen kuin aikuisten palstan. Eikä junnulasta aikuisempiakaan häädetä pois niin kauan kuin jutut pysyvät tuonne palstalle sopivalla sävyllä. Tarkoitan tällä siis sitä, että sitä ei junnulassa hyvällä katsota, jos aikuiset menevät sinne kypsinä pätemään. Ihan kuten ei täälläkään arvosteta sitä, että junnut tulevat teineilemään.

Ainoa poikkeus ikärajasta aikuisten palstalla on ollut hoitoapuketju. Siihen saa kirjoittaa iästä riippumatta.
Ylläpitäjä

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: NIHKEE FOORUMI - Keskiviikkona, 23.03.2011 klo 09:30  
+
0
Jaa vuorokausiko se muokkausaika oli. Hyvä, että tuli tämäkin nyt selvitettyä :peukku:.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


jempo

jempo
Viestimäärä: 370

VS: NIHKEE FOORUMI - Keskiviikkona, 23.03.2011 klo 11:09  
+
0
Mistä edes tiedetään minkä ikäinen on oikeasti? Ollaanko se merkattu johonkin joskus? En muista kun rekisteröitymisestä on niin paljon aikaa :D

Kyllä muakin ärsyttää välillä kun noita uusia aiheita lukitaan niin helposti, mutta toisaalta se on tosi hyvä. Ei löydy kymmentä eri agility-ketjua tms..

Se mikä mua harmittaa että jotkut ihmiset tuomitaan jonkunlaiseksi eikä kyseinen ihminen pysty oikein muuttamaan tätä käsitystä. Tällöin siis tuomitaan kaikki kys. ihmisen sanomiset vaikka periaatteessa kommentti olisikin ihan kohtuu järkevä, ei vain osaa ilmaista sitä oikein :D Okei nyt on vaikea selittää kun en halua sanoa nimeä mutta siis. Niin. :D

Plus tuntuu että täällä on useampikin käyttäjä joka sanoo tosi kärkkäästi asioita mutta olen lähes varma että todellisuudessa on ujo ihminen eikä todellakaan sanoisi päin naamaan asioita, mitä kirjoittelee..
Sekarotuinen Riki <3 (09/10)
Rikin touhuilut.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: NIHKEE FOORUMI - Keskiviikkona, 23.03.2011 klo 11:14  
+
0
jempo, mulla on aavistus tuosta tarkoittamastasi nikistä. Ja jos nyt osun oikeeseen, niin oon kyllä asiallisiin kommentteihin nähnyt ihan asiallista suhtautumista.
Jokuseen kertaan on vaan mennyt niin, että joku on rohjennut olla eri mieltä (tästä asiallisen kommentin sisällöstä) ja sit on taas menty alta riman.

No ompas joo hankala selittää, kun ei viitsi tosiaan ketään yksilönä mainita. :)
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Hina

Hina
Viestimäärä: 37

VS: NIHKEE FOORUMI - Keskiviikkona, 23.03.2011 klo 16:31  
+
0
Ahaa no nyt selkis :) Kui se sitten niin vähän aikaa on se muokkaus juttu :o

Olikos se sitten niin että jos haluaa kys ilmoituksen poistaa niin pitää ottaa ylläpitäjiin yhteyttä? Onko siihen jokin tietty syy miksei saa rajattomasti muokata viestiään / hallita sen poistaimista tai jotain? :)

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: NIHKEE FOORUMI - Keskiviikkona, 23.03.2011 klo 17:31  
+
0
Hyvähän se vaan on, ettei kukaan pääse muuttelemaan sanomisiaan jos saatu palaute ei miellytä... Tai huomaa vaikka olleensa väärässä.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: NIHKEE FOORUMI - Keskiviikkona, 23.03.2011 klo 18:01  
+
0

Hina kirjoitti:


Olikos se sitten niin että jos haluaa kys ilmoituksen poistaa niin pitää ottaa ylläpitäjiin yhteyttä? Onko siihen jokin tietty syy miksei saa rajattomasti muokata viestiään / hallita sen poistaimista tai jotain? :)



Juurikin se, että kirjoitusvirheet, väärin menneet tägit yms saa muokattua, mutta ei enää omaa mielipidettä jos huomenna ei enää kehtaakaan pitää sanomaansa esillä.

Ja sorry nyt vaan, mutta Vanis on sulle jo pari kertaa huomauttanut väärästä palstasta ja silti vaan täällä notkut. En minä viittis bannia antaa tällaisesta, mutta alkaa toisaalta ärsyttää kun ei noudateta moderaattorin määräystä.
Ylläpitäjä

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 8
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28209
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545724
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 09:45)