Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 03.08.2010 klo 19:01

Olenko ollenkaan koiraihminen??

Siirry sivulle: 1 2

Dominaattori

Dominaattori
Viestimäärä: 75

VS: OLENKO OLLENKAAN KOIRAIHMINEN?? - Lauantaina, 07.08.2010 klo 21:55  
+
0
hehe, katsokaas se leffa, richard gere featuring akita, nimeä en muista (eng. hachiko dog's story). Aiemmin en pitäny akitaa minkään valtakunnan koirana, mutta nyt sitä jo miettii josko sellainen saattas joskus tähän talouteen astella..

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: OLENKO OLLENKAAN KOIRAIHMINEN?? - Sunnuntaina, 08.08.2010 klo 02:13  
+
0

griffon kirjoitti:

b) pelkästään ulkonäön takia (pystyssä olevat korvat :shifty: juu, en vain osaa selittää miks en pidä pystykorvaisista roduista)


Tuo on kyllä hauska, minä taas nimenomaan pidän pystykorvaisista roduista ja koiralla minun makuuni kuuluu sellaiset olla :) Taittokorvat vielä menee, mutta luppakorvat ei iske. Pystyt korvat ja "peruskoiran" mistään liioittelematon rakenne niin tää kuolaa :nauru:

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: OLENKO OLLENKAAN KOIRAIHMINEN?? - Sunnuntaina, 08.08.2010 klo 03:50  
+
0

Dominaattori kirjoitti:

hehe, katsokaas se leffa, richard gere featuring akita, nimeä en muista (eng. hachiko dog's story). Aiemmin en pitäny akitaa minkään valtakunnan koirana, mutta nyt sitä jo miettii josko sellainen saattas joskus tähän talouteen astella..


Oli muuten koskettava elokuva ja erityisen ihanan siitä teki se kun se on tositapahtumiin perustuva. :hymy: Ja musta oli kiva katsoa koiraleffa jossa kerrankin erilainen koira pääosassa eikä näitä tyypillisiä noutajia mitä niissä nyt yleensä on. Rotuna akita ei sillä tavalla iske kun taas amerikkalainen malli on niin mun mieleen että voisin jopa ottaa itsellekkin.

Dominaattori

Dominaattori
Viestimäärä: 75

VS: OLENKO OLLENKAAN KOIRAIHMINEN?? - Sunnuntaina, 08.08.2010 klo 10:14  
+
0

monna83 kirjoitti:

Oli muuten koskettava elokuva ja erityisen ihanan siitä teki se kun se on tositapahtumiin perustuva. :hymy: Ja musta oli kiva katsoa koiraleffa jossa kerrankin erilainen koira pääosassa eikä näitä tyypillisiä noutajia mitä niissä nyt yleensä on. Rotuna akita ei sillä tavalla iske kun taas amerikkalainen malli on niin mun mieleen että voisin jopa ottaa itsellekkin.


Sama, harmi vaan etten tule kokeilemaan ainakaan näiden lauman jatkoks, todnäk olis kohta kaks haudattavaa..
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 08.08.2010 klo 10:15)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: OLENKO OLLENKAAN KOIRAIHMINEN?? - Sunnuntaina, 08.08.2010 klo 10:29  
+
0
En ole sanan merkityksessä koiraihminen. En siis aseta koiraa kaiken yläpuolelle ja haluan elämääni muutakin kuin pelkkiä koiraharrastuksia. Koiran tehtävä on pitää mulle seuraa ja olla mukana yhteisessä toiminnassa ja minun tehtäväni on huolehtia siitä ja täyttää sen tarpeet. En pidä läheskään kaikista koirista ja esim. tanskandoggit on jo niin vakuuttavia että vähän jopa polvet mulla tutisee. Puhumattakaan jostain cane corsoista. Hui. Tietyn tyyppiset koirat eivät kiehdo millään tavalla ja naurattaa vaan kun joku bergamasco menee ohi koska koiran ei kuulu olla rastafari, bongi vain puuttuu :nauru: Kadulla kääntyy kyllä pää ennemmin komean koiran perään kuin minkään miehen. Mutta samalla tavalla se mun pää kääntyy jos jollain on päällä vaikkapa jotain todella huvittavaa.

Joskus mua rasittaa se, että koira on olemassa. Ärsyttää se vapauden menettäminen ja se, että on siinä kiinni (aina tuntunut joskus satunnaisesti tuolta). Kuitenkin, se mitä se antaa on paljon enemmän kuin mitä se ottaa, mutta rehellisesti tietyt päivät on sellaisia. Tänäaamuna luut ja rustot olivat lattialla koskemattomina mutta kaukosäädin pirstaleina. Siinä kohtaa sitä mietti että ihan vapaaehtoisestiko tätä nyt sitten taas harrastaa. Ajatus meni ohi heti kun sai nuolaisun naamaan ja selällään rapsutuksista onnellisena möhkivän koiran.

Mutta ei, en siis ole koiraihminen. Kyllä, mua ketuttaa aamulla lähteä suoraan sängystä ulos ja tekisi mieli väsyneenä mennä nukkumaan eikä harjoitella koiran kanssa jotain mitä se voi sitten ulkona ollessaan unohtaa. Mutta sitä se on, arkea :hymy: Ja vaikka elämä ilman koiraa onkin vapaata, on se myös jollain tasolla aika tyhjää. Ihan kuin osa olisi puuttunut. En kuitenkaan ole suunnattoman ihmisrakaskaan enkä kaipaa jatkuvasti sosiaalisia kontakteja saati täytä päiviäni kahvitteluilla hyvän päivän tuttujen kanssa etten vain joutuisi olemaan yksin, joten koira on mulle The seuralainen.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: OLENKO OLLENKAAN KOIRAIHMINEN?? - Maanantaina, 09.08.2010 klo 12:21  
+
0
en osaa sanoa tähän aiheeseen mitään järkevää. mutta ^ tuli mieleen, etten yleensä pelkää isokokoisia koiria, yleensä ne isokokoiset koirulit, joita olen saanut koirapuistoissa rapsutella ovat olleet hyvin lauhkeita lampaita. Mutta kun kerran koirapuistossa sellainen jättimäinen lauhkea lammas rhodesian uros tuli rapsuteltavaksi, mietin hetken verran, että jos tällä napsahtaa päässä Nyt, niin mä olen alle sekunnissa riekaleina.. :shifty:

Hassua, kun ihmiset sanoo että mulla on ISO pentu. häh, sehän on tollanen pikkanen 20-kiloinen :nauru:
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: OLENKO OLLENKAAN KOIRAIHMINEN?? - Maanantaina, 09.08.2010 klo 15:09  
+
0
Allekirjoittanut on koiraihminen ja ehkä paremmin sanottuna eläinihminen. Olen penskasta asti viihtynyt paremmin eläimien seurassa kuin ihmisten ja koko lapsuus ja teini-ikä luuhattiin hevsotallilla ja kotieläinpihalla vapaaehtoistyössä. Kesällä juostiin sitten yöt rapsuttelemassa laitumella hevosia ja lampaita, tarvittaessa nukuin öitä navetassa juottamassa pieniä karitsoja tunnin välein.
Mutta koirista tarkemmin; vaikka kaikki rodut eivät olekaan sellaisia, joita itselle ottaisi, niin melkeinpä jokainen koirayksilö saa minusta esiin lässyttävän aivokuolleen. Vaikka esim. cavalierit ovat nou nou itselle, sellaisenkin kohdatessa ja rapsuteltaessa alkaa suusta kuulua tahtomatta höpötystä tyyliin "voi kun sinäkin olet kaunis ja söpö lässynlässyn tuitui"

Välillä miettii, kuinka helppoa ja vapaata elämä olisikaan ilman koiria. Vaan sitten miettii, kuinka hemmetin tyhjää se olisi ilman noita toisinaan perseileviä, sekopäisiä elukoita. Nyt kun joudun olemaan seuraavat 5 päivää ilman Armasta ja 7 päivää ilman Ropia, niin jo ekana päivänä tuntuu todella vaikealta vaikka pitäisi nauttia vapaudesta ja siitä, että voi töiden jälkeen lähteä vaikka kaupungille.

Mutta kuten sanottua, eläimet ovat mielestäni paljon miellyttävänpää seuraa vieläkin kuin ihmiset. Äitini mielestä olen häiriintynyt, koska en halua lapsia, vaan koiria. Monet kaverit pitävät kajahtaneena, kun hankimme toisen koiran ja aikaa kuluu entistä enemmän niiden kanssa. Vaan itsellehän tässä onneksi eletään eikä muille. :hymy:
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: OLENKO OLLENKAAN KOIRAIHMINEN?? - Maanantaina, 09.08.2010 klo 15:36  
+
0

SaMaJa kirjoitti:

vaikka kaikki rodut eivät olekaan sellaisia, joita itselle ottaisi, niin melkeinpä jokainen koirayksilö saa minusta esiin lässyttävän aivokuolleen.



Juuri saman ajattelin itse kirjoittaa. Roduista varmaan 80% on sellaisia, etten ikimaailmassa ottaisi niitä itselle, mutta lepertelyä riittää kyllä kaikille. Olen siis ilmeisesti koiraihminen, ja onhan noita neljä nurkkiin kertynyt, eli ei kai kannata paljon muuta väittääkään.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

Firebolt

Firebolt
Viestimäärä: 45

VS: OLENKO OLLENKAAN KOIRAIHMINEN?? - Maanantaina, 09.08.2010 klo 16:24  
+
0
-
(Viestiä on muokattu tiistaina, 10.08.2010 klo 14:04)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: OLENKO OLLENKAAN KOIRAIHMINEN?? - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 01:45  
+
0

SaMaJa kirjoitti:

Välillä miettii, kuinka helppoa ja vapaata elämä olisikaan ilman koiria. Vaan sitten miettii, kuinka hemmetin tyhjää se olisi ilman noita toisinaan perseileviä, sekopäisiä elukoita.


Niimpä.

Mun täytyy myöntää että mä en jätä vapaaehtoisesti meidän pikkupoikia mummolaan (mun äidille) yökylään, koska mä en yksinkertaisesti saa nukuttua kun tiedän että ne on jossain muualla. Päivähoitoon voin jättää ihan mielellään mutta en yökylään. Mä en vain osaa nukkua jos siellä ei koko lauma koolla. Ajatuskin siitä, että jos joskus joutuisi viettämään koiratonta elämää, tuntuu aivan käsittämättömäm hirveältä. Noihin on kasvanut niin kiinni ja ei osaa ajatella elämää että aamulla ei tarvitsisikaan huolehtia pissatuksista. Mä en tosin osaa sanoa, olenko kasvanut kiinni vain näihin nykyisiin koiriin vai tunnenko samaa tuleviinkin koiriin.

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: OLENKO OLLENKAAN KOIRAIHMINEN?? - Torstaina, 12.08.2010 klo 10:25  
+
0
monna: Uskoisin, että tuo kiinnikasvaminen ei ole vain yksilöihin kiintymistä... Meillä oli tässä muutama koiraton vuosi tytön (virheellisen? tai parantuneen) allergiadiagnoosin vuoksi ja KYLLÄ niinä vuosina kaipasin koiraa ja tähän uuteen pentuun olen 1,5kk:ssa kiintynyt ja kasvanut kiinni jo yhtä vahvasti kuin edesmenneisiin. Niinä koirattomina vuosina KAIPASIN koiran ulosviemistä aamuvarhain ja iltamyöhään ja tunsin oloni orvoksi kävellessäni lenkillä ilman sinne tänne pinkovaa seuralaista (lapset rattaissa eivät ole sama asia). Nyt olen onnellinen ja tunnen lenkkeilyn taas tarkoituksellisemmaksi.

April

April
Viestimäärä: 201

VS: OLENKO OLLENKAAN KOIRAIHMINEN?? - Torstaina, 12.08.2010 klo 11:31  
+
0
Olen koiraihminen, mutta voisin kyllä myös kutsua itseäni yleisesti eläinihmiseksi. Kaikki karvaiset kaverit ovat mahdottoman ihania ja söpöjä. :kieli: Omaksi lemmikiksi voisin kuitenkin ottaa vain koiran, en esim. kissaa tai jyrsijää, koska niiden sielunelämää en ymmärrä yhtä hyvin.

Kyllä hyvin monet koirat kadulla kiinnittävät huomioni, ja on monia rotuja joita voisin itselleni ottaa. Uskon, että miltei koko elämäni ajan minulla tulee olemaan ainakin yksi koira (kaksi on kuitenkin ehdoton maksimi), mutta voi olla että tulee myös koirattomia ajanjaksoja, ja uskon selviäväni niistä ihan hyvin.

Koiran hoitoon vieminen ei ole mikään ongelma, kun tiedän että koiralla on kaikki hyvin, eikä se minua tarvitse. Tänä kesänä se oli kuukauden putkeen vanhempieni kanssa kesälomareissulla, ja voi että nautin vapaudestani! :aurinko: Ikävä ei ollut oikeastaan hetkeäkään ja koira nautti olostaan.

  Siirry sivulle: 1 2
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28231
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6350
Viestejä yhteensä545774
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265915
(Tilastot päivitetty viimeksi 14.05.2024 klo 17:00)