Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 12:32

Pentuhuijaus?

Siirry sivulle: 1 2 3

chihumaria

chihumaria
Viestimäärä: 22

PENTUHUIJAUS? - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 12:32  
+
0
Moikka.
Olen aina luullut ettei minua pystytä huijaamaan, mutta nyt epäilen että olen joutunut huijauksen kohteeksi!
Olen jo vuoden etsinyt itselleni chihupentua, ja näin tori.fi:ssä ilmoituksen 3kk vanhasta chihusta, joka pitäisi antaa pois. En viitsi selitystä kertoa, mutta se oli hyvä selitys, joka ei johtunut mitenkään koirasta. Noh, pistin viestiä tälle henkilölle koska hänellä oli puhelin kiinni, ja parin tunnin kuluttua hän soitti. Hän oli kovin innoissaan koska oli itsekkin Kotkasta, sillä muut kyselijät olivat olleet pohjoisesta, tai vaikuttaneet pentutehtailijoilta.
Sovimme sitten että pentu ja hän (ja hänen mies) tulevat tänne kämpilleni katsomaan mimmoinen koti olisi ym. No he tulivat parin tunnin kuluttua. Pentu vei sydämmen heti :) Tosi fiksu ja ihanaluonteinen, terveenoloinen, eikä edes haukkunut tai purrut! Hetken siinä juteltiin, omistajat olivat tosi mukavan oloisia, ja sitten he kysyivätkin että haluaisinko että pentu jäisi tänne samantien. Tottakai halusin. Kävin viereisessä pankissa nostamassa rahat ja annoin ne heille, he antoivat ruokaa ja pissa-alustoja, ja pyysivät kovin laittamaan viestillä kuulumisia.
No, tämä nyt tuli aika äkkiä niin tietenkin osa jutuista unohtui. Esimerkiksi rokotekirja ja muut paperit. No pistin sitten heille viestiä, että voisin ne tulla hakemaan, pennulta kun puuttui vielä heidän sanojensa mukaan rabies rokotus. Ei vastausta, ja kokopäivän olen koittanut soittaa, ja puhelin on kiinni. Viestin siis lähetin eilen aamulla. Mikä juju tällaisessa huijauksessa voi olla kyse?? Ja mitä nyt teen pennun rokotusten ja muiden asioiden kanssa??
Anteeksi pitkä viesti, mutta kummastuttaa vaan tällainen!!
Vastailkaa tähän! Mielipiteet ja kokemukset ja kaikki, alkaa huolestuttaa pikkuhiljaa :(
3kk ikäinen chihupoika tuli meille 28.10. Kesällä perheeseen tuli myös maaorava Sarvi.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: PENTUHUIJAUS? - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 12:46  
+
0
Mä rokottaisin pennun varmaan alusta asti uudelleen jos ei varmaa tietoa rokotuksista ole. Muilla papereilla tuskin teetkään mitään ellet halua ihan näyttelykoiraa, mutta se taas varmaan sulla itselläkin tiedossa, että harvalla noin myydyllä pennulla on paperit. Jos on edes puhdasrotuinen. Mutta se siitä, rokotuskortin saat uuden eläinlääkäriltä, mä ehkä pitäisin rokotuksia nyt tärkeimpänä juttuna ja sitä, että pentu saa hyvän elämän sun luona jos ei siinä kerran mitään vikaakaan ole.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

chihumaria

chihumaria
Viestimäärä: 22

VS: PENTUHUIJAUS? - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 12:50  
+
0
Okei, kiitos vastauksesta!:)
Tulee saamaan hyvän elämän, todellakin. En ole mitään näyttelykoiraa ajatellut tehdä, astuttamaan voisin hänet antaa, mutta ei varmaan onnistu ilman tietoa vanhemmista ym?
Mutta joo, enköhän vie hänet uusiin rokotuksiin ihan varmuuden vuoksi:)
3kk ikäinen chihupoika tuli meille 28.10. Kesällä perheeseen tuli myös maaorava Sarvi.

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: PENTUHUIJAUS? - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 12:51  
+
0
Uudet rokotukset vaan. Saanko udella, että paljonko oli koiralla hintaa? Liikuttiinko ihan rotukoirien hinnoissa? Oliko teillä ollenkaan puhetta, että onko koira rekisteröity rotukoira vai paperiton?
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

chihumaria

chihumaria
Viestimäärä: 22

VS: PENTUHUIJAUS? - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 12:53  
+
0
Eli 750e maksoin, omistajat sanoivat että alunperin maksoivat 900e.
Ei ole rekisterissä, siksi juuri ihmettelenkin miksi omistajien piti valehdella rokotuksista :o Muutenkin tosi outoa tällainen, mutta tuskimpa mikään vakava juttu:)
3kk ikäinen chihupoika tuli meille 28.10. Kesällä perheeseen tuli myös maaorava Sarvi.

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: PENTUHUIJAUS? - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 12:54  
+
0
Mukka kävi mielessä, että pentu olisi itse pentutehtailun tuotos. Haluttu vaan päästä eroon.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

Maksavompatti

Maksavompatti
Viestimäärä: 413

VS: PENTUHUIJAUS? - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 12:55  
+
0
Samalla kun käyt eläinlääkärissä tarkastuttamassa ja rokottamassa, pyydä että ell katsoo onko pennulla sirua. Sillähän se puhdasrotuisuus selviää.. :roll:
09/2011 pk collie, narttu Eurofix Melody Pops "Sega"
12/2007 kiinanharjakoira, uros "Eppu" asuu vanhempien luona
Menossa mukana myös Ikaros-kani

Blogi

chihumaria

chihumaria
Viestimäärä: 22

VS: PENTUHUIJAUS? - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 12:56  
+
0
Juu sitä vähän pelkään myös :/ Häntä oli kyllä opetettu jo hieman sisäsiistiksi, ja istuakkin osaa jo. En nyt ole mikään pentutehtailu expertti, mutta luulisin että tehtailijoilla ei hirveästi ole aikaa opettaa asioita pennuille :o
3kk ikäinen chihupoika tuli meille 28.10. Kesällä perheeseen tuli myös maaorava Sarvi.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PENTUHUIJAUS? - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 12:58  
+
0
Rokotettavaksi, jossei ala kuulua.

OT, Musta on käsittämätöntä että rekkaamattomista muotirotupennuista voidaan pyytää noin valtavaa rahaa sillä perusteella että rekisterissä oleva maksaisi kuitenkin puolet enemmän, ja sitten ollaan siinä uskossa että saatiin rotukoira puoli-ilmaiseksi, vaikka käytännössä tuollainen rekkaamaton pentu on ihan yhtä paljon rotukoira kuin mun paimenkoirasekoitus (josta maksoin 200 e ja sekin oli musta ihan maksimi).
Rise to reset the world.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 30.10.2011 klo 12:59)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: PENTUHUIJAUS? - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 13:08  
+
0

Maksavompatti kirjoitti:

Samalla kun käyt eläinlääkärissä tarkastuttamassa ja rokottamassa, pyydä että ell katsoo onko pennulla sirua. Sillähän se puhdasrotuisuus selviää.. :roll:


Kyllä sekorotuiselle/rekkaamattomallakin voi olla siru ja se voi olla myös FIX-rekisterissä. Ei siru takaa puhdasrotuisuutta.

Maksavompatti

Maksavompatti
Viestimäärä: 413

VS: PENTUHUIJAUS? - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 13:13  
+
0

monna83 kirjoitti:

Kyllä sekorotuiselle/rekkaamattomallakin voi olla siru ja se voi olla myös FIX-rekisterissä. Ei siru takaa puhdasrotuisuutta.



En siis tarkoittanut sinisilmäisesti että sirun olemassaolo takaisi puhdasrotuisuuden. Pikemminkin sirussa olevat tiedot antaisivat osviittaa. Mutta koska aloittaja itse mainitsi että pentu on rekisteröimätön "puhdasrotuinen", niin minun kommenttini voi suoraan jättää huomioimatta.
09/2011 pk collie, narttu Eurofix Melody Pops "Sega"
12/2007 kiinanharjakoira, uros "Eppu" asuu vanhempien luona
Menossa mukana myös Ikaros-kani

Blogi
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 30.10.2011 klo 13:13)

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: PENTUHUIJAUS? - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 13:13  
+
0

chihumaria kirjoitti:

astuttamaan voisin hänet antaa, mutta ei varmaan onnistu ilman tietoa vanhemmista ym?



Kyllähän se onnistuu, mutta kysymys kuuluukin että kannattaako? :roll:

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: PENTUHUIJAUS? - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 13:15  
+
0
Eikä se sirun puuttuminen takaa mitään. Mä en itse henk koht ikinä maksais noin paljon rekkaamattomasta koirasta, oli se mukamas rotua tai ei, mutta kukin maksaa sen mitä haluaa. Mä olisin nyt vaan onnellinen uudesta pennusta ja paneutuisin siihen ja sen kasvuun ja kehitykseen. Eiköhän siitä hyvä koira tule kaikesta huolimatta. Onnea pennusta!
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

chihumaria

chihumaria
Viestimäärä: 22

VS: PENTUHUIJAUS? - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 13:18  
+
0
Noh, maksettu mikä maksettu, en kadu :)
Eikä se niin tärkeää ole onko ihan puhdasrotuinen vai ei, en kuitenkaan meinaa näyttelyihin viedä, ihan vaan seurakoiraksi hänet hankin. Rokotusasia vaan piti varmistaa kun ensimmäinen oma koira kyseessä ja olen vähän tietämätön..
Kiitos tosi paljon vastauksista, helpotti!:kieli:
3kk ikäinen chihupoika tuli meille 28.10. Kesällä perheeseen tuli myös maaorava Sarvi.

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: PENTUHUIJAUS? - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 15:23  
+
0

chihumaria kirjoitti:

Eikä se niin tärkeää ole onko ihan puhdasrotuinen vai ei, en kuitenkaan meinaa näyttelyihin viedä, ihan vaan seurakoiraksi hänet hankin.


Harmi kyllä, monella pentua hankkivalla on samanlainen väärä käsitys, että jos puhdasrotuisen kanssa ei harrasta/ei aio harrastaa näyttelyitä, sen ei välttämättä tarvitse olla rekisteröity.
Puhdasrotuisia pentuja ei rekata niiden näyttelyiden tms takia ->
Paperittomuus

Mutta kuten Chihumaria totesit: "maksettu mikä maksettu" ja pentu on nyt sulla, joten nyt vaan rokotuttamaan ja muutenkin lääkärille tarkastukseen. Ja nauttimaan pentuajasta, se kun meneen niin vauhdilla ohi :hymy:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: PENTUHUIJAUS? - Maanantaina, 31.10.2011 klo 00:28  
+
0

chihumaria kirjoitti:

Okei, kiitos vastauksesta!:)
Tulee saamaan hyvän elämän, todellakin. En ole mitään näyttelykoiraa ajatellut tehdä, astuttamaan voisin hänet antaa, mutta ei varmaan onnistu ilman tietoa vanhemmista ym?
Mutta joo, enköhän vie hänet uusiin rokotuksiin ihan varmuuden vuoksi:)


Rekisteröimättömillä koirilla ei kuulu teettää pentuja, joten astutussuunnitelmat olisi hyvä haudata samantien. Rekisteröimättöminen koirien teettäminen on pentutehtailua. Ostajat saattavat olla mitä tahansa porukkaa, jotka eivät välitä koiran terveydestä sun muusta, vaan aikovat käyttää koiraa pentukoneena. Noin esimerkkinä siis. Tietysti osa ostajista on tavallisia tietämättömiä ihmisiä, jotka eivät tiedä ettei rekisteröimätöntä koiraa kannata ostaa.

Rokotukset hoitaisin alusta asti uusiksi. Vaikka onnistuisit saamaan edellisultä omistajilta rokotuskortin, ei se välttämättä ole oikea. Minä en ainakan siihen luottaisi tuossa tilanteessa.

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: PENTUHUIJAUS? - Maanantaina, 31.10.2011 klo 10:09  
+
0
Komppaan täysin edellisiä, rokotuksiin ja samalla antaisin eläinlääkärin tarkistaa pennun läpikotaisesti.
Sanotaanko näin, että vaikuttaisi siltä että sua on huijattu. Pahimmassa tapauksessa pentu on a) itse pentutehtailun tulos (niin kuin joku tuossa jo sanoi) tai b) varastettu, joka myös selittäisi sen että on osaksi sisäsiisti. Paras olisi jos siitä löytyisi siru ja saisit niin tietoa.

Mutta joo, tehty mikä tehty. Pennutushaaveet heittäisin kyllä heti kaivoon, kun ei koiran alkuperästä ole tuon enempää tietoa, ei ole papereita tai edes mitään syytä antaa koiran astua.

Mitenköhän monessa topicissa on toitotettu että on aina käytävä kasvattajan/ omistajan luona, jotta näkisi millaisissa oloissa koira on elänyt.
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: PENTUHUIJAUS? - Maanantaina, 31.10.2011 klo 12:52  
+
0
Mä mietin itse kanssa tota, että voisiko pentu olla varastettu. Noita pikkukoiriakin katoaa jatkuvalla syötöllä.

Musta on vähän outoa, että ihmiset tulee katsomaan, että millainen ostajaehdokkaan koti on, ja sitten samantien otetaan pentu mukaan ja jätetään sinne. Itse en koskaan ikinä milloinkaan tekisi näin. Mutta tapansa kaikilla. Ja kuten sanottu, "virhe" tuli tehtyä ja rahat on vaihdettu, joten mitäpä asialle enää voi tehdä. Oppia ikä kaikki ja hyvä opetus taas tässä tarinassa.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PENTUHUIJAUS? - Maanantaina, 31.10.2011 klo 13:31  
+
0
Aloittaja varmasti tarkoittaa hyvää, ei vain ole kaikista asioista ihan perillä. Kuten juurikin tuosta asututsasiasta. Mielestäni asioita voisi kommentoida ihan asiallisesti, eikä lähteä heti syyttävälle ja silmiäpyörittelevälle linjalle.

Suosittelenkin aloittajaa kurkkaamaan esim. chihujen pevisa-ohjelmaa sun muita jalostukseen liittyviä juttuja, niin ymmärrät, ettei rekkaamattoman astuttaminen ole järkevää.

Ja muuten, tuolla hinnalla (750e) olisit luultavasti saanut ihan rekatunkin chihun, jolla on jokin esim. jalostuksen estävä vika, kuten purentavika.

Itsekin pidän ihan päätä huimaavana tuota 750 euron hintaa koirasta, jonka taustoista ei ole mitään tietoa.

Mutta kuulostaa siltä, että pikkuinen saa luonasi hyvän kodin, ja se nyt lienee tärkeintä! :hymy:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


vevve

vevve
Viestimäärä: 658

VS: PENTUHUIJAUS? - Maanantaina, 31.10.2011 klo 14:38  
+
0
Todella kummallinen tapaus.
Niin enkä lähtis antamaan raippaa ihmiselle joka ei ole tiennyt asiasta riittävästi.

Pakko muuten kommentoida tähän vielä et aina sekään et ostat paperillisen koiran ei aina takaa sitä et se ei olisi pentutehtaasta ja vasta luvin lehdestä kuinka nämä sekarotuiset koirat ovat terveempiä kuin pilalle jalostetut puhdasrotuiset.




Onhan se hienoa kun on näitä paperillisia puhdasrotuisia koiria ei sillä,mut annetaan kaikkien kukkien kukkia vai?


Minä ymmärsin että jotkut ovat kyseisen rotuisesta paperittomasta maksaneet 1400 e ja puhdasrotuisesta paperillisesta pyydetään 1800e et aika kohtuulliselta toi 700 e minusta tuntuu.

  Siirry sivulle: 1 2 3
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28205
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545723
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 06:45)