Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 27.03.2012 klo 21:31

Purkautumisosasto 15

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 51

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Torstaina, 05.04.2012 klo 10:04  
+
0
Mun mielestä koira kun koira tarkenee sen verran paukkupakkasissakin, että ehtii tarpeensa tehdä. Kokemuksesta tiedän kun meidän kääpiöpinseri on tuollainen 3-kiloinen, todella ohutkarvainen yksilö.
Nivelet sillä jäätyy eikä pysty kunnolla kävelemään jos on kauemmin ulkona, mutta kyllä se tarpeensa ennättää tehdä kun pistää jonkun takin päälle.

Mä olin ihan järkyttynyt, kun yksi chihukasvattaja sanoi ettei sen koirat käy koskaan talvella ulkona. :eek: Ne on kuitenkin koiria, eikä mitään alastomia vauvoja!
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


JenC

JenC
Viestimäärä: 645

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Torstaina, 05.04.2012 klo 10:14  
+
0
Kyllä tuo koiran laatikolle opetus kuulostaa hassulta omaankin korvaan.
Meidän entisellä rappulaisella oli kaksi chihua ja kyllä ne reippaasti ja innoissaan toissa talvena (ne kamalat paukkupakkaset ennen jouluakin) lähti ulos vaatetettuina, vaikka ulkoilut eivät niillä lukemilla kauaa kestäneetkään.
En tiedä miten vertailtavissa on, mutta luulisi, että voisi totuttaa.
Siis jos nyt ajattelee itseäänkin, kesän vaihtuessa syksyyn tuntuu se aamuinen +10 ihan jäätävältä, jos päivisin on vielä +20, pakkasten alkaessa tulla tuntuu nollakeli ihan kohtuuttomalta, talven edetessä se olisi monesti se mitä haaveillaa, olisipa se nolla, kun -10 ja ikävä tuuli saavat naaman rullalle. Sitten tulee tappopakkaset, jolloin haaveissa olisi lauhtuminen siihen -10 ja kun kevät viimein tulee, tuntuu +2 jo kesältä jne.
Eli olisi ihan tottumis kysymyskin?
Lapset: Poika -08- ja Tyttö -09-

Tulilisko Buster 6v.
Samojedi pentu toiveissa.

Muistoissa: Kääpiöluppakorva vaarimme Sulo 9v
Onni löytyy saippuakuplista :)
http://candyflosscake.blogspot.fi/

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Torstaina, 05.04.2012 klo 10:58  
+
0
Sumppa ripuloi kolmatta päivää.. :pyssyt:
Kaks mattoa meni roskiin, kun ei ne varmaan kestäis enää pesua, niitä on sen verran hammastettu ja uus kelohonka meni pesuun toista kertaa, johan se ehti viikon olla puhtaana lattiassa. :mad:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Torstaina, 05.04.2012 klo 11:20  
+
0
Eih.. En vaan jaksa kivuiltani lähteä kauppaan. En jaksa.

Veljeltä pyysin apua, vastaus oli tyly "no onko se minun ongelma?". Sen jälkeen mitä oon hänelle lainannut rahaa ja auttanut tiukan paikan tullen, siinä on kiitos..

Nyt on pääkin kipeä itkemisestä, ei hyvä.. :neutral:

Badibadi

Badibadi
Viestimäärä: 92

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Torstaina, 05.04.2012 klo 12:13  
+
0
Ei ole kyllä käynyt mielessäkään ostaa hiekkalaatikkoa tuolle meidän Kääkkä pojalle joka painaa 3,8kg, kyllä se ulkoilee kelillä kuin kelillä.. Pakkasilla puen takkia päälle(sään mukainen varustus siis) ja hyvin ollaan pärjätty,tosin jos on yli -15 astetta pakkasta niin se ulkoilee vain pikkulenkkejä (n.30min on mun käsitys pikkulenkistä)
Kääpiöpinseri Badiman eli Pommi synt. 2009
Sekarotuinen Bolonka mix Lilo synt.2010
Sekarotuinen Dobberi/Rotikka/Dalmatialainen Ninja synt.2011

Jemima

Jemima
Viestimäärä: 860

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Torstaina, 05.04.2012 klo 12:15  
+
0
Oletteko menkkakipuiset kokeillut ihan vaan surutta lisätä särkylääkkeiden määrää, esimerkiksi pari niitä punaisia nopeasti vaikuttavia 400mg buranaa naamaan? Mulla ei 600mg auta mitään, mutta pari noita niin kivut katoaa tunnissa täysin.

Tuohon hiekkalaatikkokeskusteluun, miksi se on toisaalta niin eri asia että kissa (joka voi olla monta kertaa pienen koiran painoinen) käy hiekkalaatikolla mutta pienempää koiraa tulee käyttää ulkona vaikka se ei selkeästi siitä nauti? Miksi koiran oikeuksiin ja toisaalta myös velvollisuuksiin tulee käydä ulkona se 3 kertaa päivässä (pienellä koiralla jolla on vaikeuksia pidättää, niinkun mun Fiona, ulkonakäyntejä voi tulla päivässä 3-5), mutta kissalle ei sitä kuulu? Tarkoitan tässä nyt niitä kerrostalokatteja, en ulkona vapaasti juoksevia maalaisia.
(Viestiä on muokattu torstaina, 05.04.2012 klo 12:19)

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Torstaina, 05.04.2012 klo 12:19  
+
0

petuunia kirjoitti:

Mä en edes tiedä tekiskö tuo kissalle mitään, mutten silti toivo sen saavan sitä kiinni. Otti nimittäin entisessä kodissa kissan kanssa yhteen ja on sen jälkeen ollu aikamoinen kissavihaaja.
Ja täällä noi naapurin kissat on ihan hiton ärsyttäviä kun me kävellään vastaan niin ne jää vaan vähän matkan päähän kiemurteleen vaikka on kaks räyhäävää koiraa metrien päässä :ttou:



Tässä just kokeilin reagoiko tuo nuorempi koira sssähistelyääniin tai sanaan kissa. No ei, kun sillä ei vielä ole kokemusta yhdistää sanaa kohteeseen. Vanhempi koira reagoi heti kun sille sässättää tai sanoo _kisssa_ tietyllä äänenpainolla. Ei ole pahemmin kissojen kanssa seurustellut vaikka kasvoi niiden kanssa kasvattajan luona. Mutta tietenkin valpastuu jos tarpeeksi läheltä näkee.

Muutamaan :twisted:cat-with-attitude-tapaukseen ollaan kyllä törmätty. Sellasia kohtaamisia että ulkona liikkuva naapurin tm. lähistön (kuten tässä työpaikan tuntumassa) kissa tulee sen näkösenä että painukaas siitä tai..:cool::roll: En silti toivo että koskaan tarviis katsoa kun koira lähtee kissaa ajattamaan, koska varsinkin meillä kotopuolessa tilanne voi yllättäen kääntyä toisinpäin:shifty:
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Torstaina, 05.04.2012 klo 12:22  
+
0
Ei siitä kauan ole, kun luin juurikin tästä pikkukoirien ulkoilemisesta pakkasella. Mun mielestä siinä sanottiin, että juuri esimerkiksi chihulla voi kroppa (ei siis vaan ne tassut) lähteä jäätymään ihan pienessä ajassa. Jäi sellainen mielikuva, että siinä yhteydessä puhuttiin sydämestäkin jotain.

Kai se on varmaan koirakohtaistakin. Mä olen ihan varmasti nähnyt kuvia tutun chihuista talvisissa maisemissa.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Torstaina, 05.04.2012 klo 12:34  
+
0
Weebl Mä niin ymmärrän sun tuskan. Mulle kävi viime menkkojen alkamispäivänä just noin ettei ollu yhtäkään sidettä käsillä ja olin töissä. :ttou: Työpaikan sisäisellä mesellä kyselin tytöiltä, että voisko joku auttaa mua. :shifty: Ja sain onneksi kyllä apua. Toivottavasti nyt selviit jotenki, että saat siteitä.
Mulla on tänään kanssa menkkojen eka päivä ja maha on ku pallokalalla! :pyssyt: Aivan turvoksissa ja jomottelee.
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Torstaina, 05.04.2012 klo 13:22  
+
0
Mä en henkilökohtaisesti aina ymmärrä sitä että tähän ilmastoon on pakko ottaa koiria jotka eivät sitä kestä edes puettuna. Jos se koira käy laatikolla siististi ja onnistuneesti niin mikäs siinä, mutta liian hankalalta elämältä kuulostaa ainakin omaan korvaan että ulkoilu riippuu vuoden ympäri säästä. 30 asteen pakkaset nyt on on eri asia melkein rodulla kuin rodulla, mutta jos koiraa pitää pukea 8 kuukautta vuodesta niin... Eh.
Rise to reset the world.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Torstaina, 05.04.2012 klo 13:54  
+
0
^ Sama... Tarpeeksi vaikeeta ja ärsyttävää pukea edes parin viikon ajan talvella jos sattuu tosi kovat pakkaset.

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Torstaina, 05.04.2012 klo 16:01  
+
0
Mäkään en käsitä, miksi ihmeessä pitää olla niin helvatan pieniä koiria, että ne jäätyy pystyyn pikapissatuksella? Aika kurjaa sen koirankin elämä, jos pitää 9 kuukautta vuodessa viettää sisällä, koska ulkona on liian kylmä/liian sateista/liikaa lunta. Ja kyllä, mielestäni myös kissoja pitää ulkoiluttaa, kaupungissakin. Valjaissa tai tarhassa.

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Torstaina, 05.04.2012 klo 16:15  
+
0
Chihuhan on täysin erilaisesta ilmastosta kotoisin, eikä kylmänarkuus ei ole kaikkialla ongelma. Toisin sanoen,chihu ja muut kumppanit ovat näihin oloihin vähän vääränlaisia, mutta muualla maailmassa pärjäävät paremmin. Koirille kylläkin löytyy nykyään niin paljon erilaista vaatetta, että kylmänarkuus ei mielestäni voi olla syy olla käyttämättä koiraa kokonaan ulkona. Pitkälle lenkille ei tietenkään paukkupakkasilla voi viedä varusteltunakaan (musta tuntuu että suuri osa chihujen ja vastaavien omistajista ei harrasta pitkiä lenkkejä muutenkaan...) , mutta silloin koiran kanssa voi touhuta sisällä jotain rakentavaa.
Minä pidän hiekkalaatikkoa parempana vaihtoehtona kuin matolle lorottamista, mutta ulkoilun korvike se ei mielestäni saa olla. Koira on koostaan ja rodustaan huolimatta eläin, jolle on luonnollista tehdä tarpeensa ulos ja muutenkin oleilla ulkosalla.

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Torstaina, 05.04.2012 klo 18:24  
+
0
Voi aarghs tuota avoa ja sen äitiä taas. Joulu oli ja meni ja mulla palo silloin jo käpy anopin "järjestelykyvyn" kanssa, ja nyt pääsiäinen :ttou:
Tuli meille eilen mankumaan että meidän pitäisi joku päivällinen järjestää, mä sitten sanoin ihan kylmästi että mä en järjestä, saa itse tehdä mitä lystää. Oli sitten tänään mankunut avolle ja ne oli sopineet, että lauantaina on sitten päivällinen meidän luona, ja nyt anoppi on taas kutsunut puoli pitäjää. Mä sitten ilmoitin avolle että meillähän oli kyllä muuta suunitelmaa lauantaiksi (kaverin nyyttikestit) ja että mä en vieläkään halua mitään järjestää. Kuulen vaan kun anoppi selittää jotain sielä toisessa päässä että mitä on kunkin kanssa sopinut, eikä kukaan tajua mitä se yrittää sanoa. Asiakas tuli välissä joten jouduin pitämään pienen tauon puhelussa, ja kun soitan takaisin ovat sopineet että meillä on päivällinen huomenna, ja mä sitten siihen että jaa, no kuka meillä siivoo ja käy kaupassa/laittaa ruoat, kun mä oon töissä iltaan, kaupat menee kiinni ja mulla ei ole aikaa siivota. Avo sitten siihen että hän hoitaa no problem, mä sitten vaan totesin että niin, meinasi käydä kaupassa ja siivota tunnissa vai? Voi pyhä jysäys kun noiden suvulta puuttu siis kaikki järjestelmällisyys, tulevan suunittelu ja rationaalisuus :pyssyt: Ja avo on vielä kaiken kukkuraksi menossa ryyppäämään tänään kaverille, niin arvatkaapa kenen harteille tämä järjestely kuitenkin lankeaa?? :pyssyt: Mun tekis mieli lähteä evakkoon johonkin, mä en jaksais nyt tän kaiken työstressin ja muun härdellin keskellä taas samanlaista rumbaa kun oli jouluna. Ja mä asun AIVAN liian lähellä tuon sukua, voi jessus että ärsyttää!!
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

JenC

JenC
Viestimäärä: 645

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Torstaina, 05.04.2012 klo 18:36  
+
0
^Huh, kuulostaapa rasittavalta, suoraan sanottuna.
Minä ihan varmasti en tekisi mitään, jos mies menisi sopimaan tuollaviisiin ja hehkuttaisi kyllä siivoavansa ym. en takuulla liikauttaisi edes rullaantunutta matonkulmaakaan ;)
Lapset: Poika -08- ja Tyttö -09-

Tulilisko Buster 6v.
Samojedi pentu toiveissa.

Muistoissa: Kääpiöluppakorva vaarimme Sulo 9v
Onni löytyy saippuakuplista :)
http://candyflosscake.blogspot.fi/

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Torstaina, 05.04.2012 klo 18:45  
+
0

raggetti kirjoitti:

Ja avo on vielä kaiken kukkuraksi menossa ryyppäämään tänään kaverille, niin arvatkaapa kenen harteille tämä järjestely kuitenkin lankeaa?? :pyssyt:



Kuten JenC sanoi, mä en tekisi yhtään_mitään. Jos miehesi sanoi järjestävänsä niin siinä järjestää.
Follies Neville
09.03.2011

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Torstaina, 05.04.2012 klo 18:46  
+
0
Lievästi sanottuna. Mä en tiedä jos joku muistaa kun mä avauduin täällä meidän joulun vietosta, mut mulle tuli ihan Dejavu-fiilis kun puhuin just avon kanssa. Voi plää miten joku asia voi pilata koko tulevan neljän päivän vapaan.

muoks. niin mä oon kuitenkin niin hölmö, että en kehtaa jättää huushollia siihen kuntoon kun se nyt on jos avo ei saa mitään aikaiseksi. Eihän se vieraiden vika ole että meillä ei nämä jutut oikein toimi avon ja anopin kanssa. Ne kuitenkin odottaa että on siistiä ja edes ruokaa pöydässä....
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away
(Viestiä on muokattu torstaina, 05.04.2012 klo 18:48)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Torstaina, 05.04.2012 klo 18:55  
+
0
^ Hae pizzat tai jotain hesemättöä. Mä en alkais ruokaa laittaa...

susan_

susan_
Viestimäärä: 64

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Torstaina, 05.04.2012 klo 19:01  
+
0
1) Sai edellispäivänä tarjouksen koiranpennusta. Ihan täydellinen, hyvästä paikasta ja hyväluontoinen. Ja en pysty ottaan sitä tällähetkellä ja nyt harmittaa niiiiiiiin vietävästi!! :(
2) Jäännösvero ja maksettavaa ties_kui_paljo :ttou:

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Torstaina, 05.04.2012 klo 19:19  
+
0

raggetti kirjoitti:

Voi aarghs tuota avoa ja sen äitiä taas. Joulu oli ja meni ja mulla palo silloin jo käpy anopin "järjestelykyvyn" kanssa, ja nyt pääsiäinen :ttou:
Tuli meille eilen mankumaan että meidän pitäisi joku päivällinen järjestää, mä sitten sanoin ihan kylmästi että mä en järjestä, saa itse tehdä mitä lystää. Oli sitten tänään mankunut avolle ja ne oli sopineet, että lauantaina on sitten päivällinen meidän luona, ja nyt anoppi on taas kutsunut puoli pitäjää. Mä sitten ilmoitin avolle että meillähän oli kyllä muuta suunitelmaa lauantaiksi (kaverin nyyttikestit) ja että mä en vieläkään halua mitään järjestää. Kuulen vaan kun anoppi selittää jotain sielä toisessa päässä että mitä on kunkin kanssa sopinut, eikä kukaan tajua mitä se yrittää sanoa. Asiakas tuli välissä joten jouduin pitämään pienen tauon puhelussa, ja kun soitan takaisin ovat sopineet että meillä on päivällinen huomenna, ja mä sitten siihen että jaa, no kuka meillä siivoo ja käy kaupassa/laittaa ruoat, kun mä oon töissä iltaan, kaupat menee kiinni ja mulla ei ole aikaa siivota. Avo sitten siihen että hän hoitaa no problem, mä sitten vaan totesin että niin, meinasi käydä kaupassa ja siivota tunnissa vai? Voi pyhä jysäys kun noiden suvulta puuttu siis kaikki järjestelmällisyys, tulevan suunittelu ja rationaalisuus :pyssyt: Ja avo on vielä kaiken kukkuraksi menossa ryyppäämään tänään kaverille, niin arvatkaapa kenen harteille tämä järjestely kuitenkin lankeaa?? :pyssyt: Mun tekis mieli lähteä evakkoon johonkin, mä en jaksais nyt tän kaiken työstressin ja muun härdellin keskellä taas samanlaista rumbaa kun oli jouluna. Ja mä asun AIVAN liian lähellä tuon sukua, voi jessus että ärsyttää!!



No huh huh. Mut älä ota stressiä. Etsä ole niistä juhlista vastuussa .Ne päivällisethän oli sun anopin ja avon keksintö. Etsää ole lupautunut tekemään mitään. Joten mene sää sinne kaverin nyyttikesteille jos haluat ni sun avo ja anoppi saa itte järkätä päivälliset.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 19:30)