Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 27.03.2012 klo 21:31

Purkautumisosasto 15

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 51

JenC

JenC
Viestimäärä: 645

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Tiistaina, 03.04.2012 klo 13:00  
+
0
Suvussa on pari menopaussista kärsivää ja tuo epäsäännöllistynyt kierto on vaivannut pari tai kolmekin vuotta taitaa olla silti aika yksilöllistä, kunnes ovat sitten alkaneet jäädä kokonaan pois kuviosta. Ja siihen lisänä ne kuumat ja kylmät aallot ym. Hormonikuurit ovat kylläkin lieventäneet kaikkia oireita suhteellisen hyvin.
Lapset: Poika -08- ja Tyttö -09-

Tulilisko Buster 6v.
Samojedi pentu toiveissa.

Muistoissa: Kääpiöluppakorva vaarimme Sulo 9v
Onni löytyy saippuakuplista :)
http://candyflosscake.blogspot.fi/

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Tiistaina, 03.04.2012 klo 13:12  
+
0
Mistähän sitten johtuu, kun mulla on ollut kuumia aaltoja ja menkat ollut poissa jo useamman vuoden (tosin mulla oli hormoonikierukka joka otettiin pois tammikuussa), niin nyt sitten alkoi vuoto :mietiskel:. Gyneltä kun kysyin että mites toi ehkäisy niin tää repes nauramaan ja sanoi etten tarvitse kun on vaihtarit. En kertakaikkiaan tajua mitä tää nyt on :roll:. Kertokaa jos on jotain tietoa.
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

Kaneli

Kaneli
Viestimäärä: 635

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Tiistaina, 03.04.2012 klo 14:41  
+
0
^ Hormonikierukan kanssa vuodot jäävät helposti pois. Samoin kuin minipillereitä käyttävillä.
Mutta nyt ilman kierukkaa oma hormonitoiminta -se, mitä vielä on jäljellä- pääsee valloilleen.
Mun gyne sanoi, että tietyssä iässä (lähellä vaihtari-ikää) raskaaksi tulemisen mahdollisuus on häviävän pieni, vaikka olisi vielä ovulaatioitakin.
Jos munasolu onnistuu hedelmöittymään, sen kiinnittyminen kohtuun on epätodennäköistä.
Ja vaikka on vaihdevuodet, kohdun limakalvo uudistuu milloin uudistuu ja siksi vuodot.

Ja jos varman päälle pelaa, huolehtii tietenkin ehkäisystä eikä luota siihen pieneenkään mahdollisuuteen tulla raskaaksi.

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Tiistaina, 03.04.2012 klo 15:02  
+
0
^Kiitos tiedosta. Toi ehkäisy on vähän myöhäistä :pyssyt:, nyt sitten jännätään..voi hitto.
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Tiistaina, 03.04.2012 klo 16:44  
+
0
Ärrrsyttää taas kaikki!:mad:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 01:28  
+
0
Mun huumorikiintiö Jeren perseilyn suhteen alkaa olla pahasti ylitetty :mad:. Sitä ei ole aikoihin voinut viedä enää puistoon tai vieraiden koirien kanssa leikkimään, koska nujuttaa muita rumasti ja rähjää kuin mikäkin idiootti. Auria on aina kohdellut ulkona samalla tavalla, mutta se nyt ei Auria yleensä haittaa. Äsken iltalenkillä meni jo vähän liian pitkälle, ja Auri rupesi vinkumaan. Harria kohteli tasan yhtä rumasti, sillä seurauksella että Harrilla paloi hihat ihan kunnolla. Otin Hadeksen kiinni, mutta tuo hörökorvapissapää hyökki sitä kohti ja provosoi minkä kerkesi. Hades oli tosi vihainen ja yirtti käydä Jeren kimppuun. Pihalla Jere saikin aikaan joukkotappelun mastiffien välille, ja luikki itse karkuun heti kun rähäkkä alkoi. Ei ollut kivaa yksin erotella kolmea tappelevaa mastiffia, kun syyllinen itse hääräsi ympärillä. Onneksi lopettivat nopeasti. Auri ja Hades säilyivät näköjään vammoitta, mutta Saga-paran yläkulmuri lävisti ylähuulen pohjaan saakka. Huuli oli siis jäänyt kiinni hampaaseen. Pakko oli vaan lusikan varrella vetää huuli hampaasta irti :suru:.
Toi ei ollut ollenkaan hyvä juttu Hadeksen kannalta, joka on poikkeuksellisen kiltti ja kärsivällinen mastiffinalku.
Mun on varmaan pakko pitää Jere jatkossa kiinni koko ajan, koska tuo sen käytös vapaana on jotain aivan uskomattoman sikamaista. On täällä muutenkin ollut koirillakin jotenkin hermo kireällä (ehkä myllätty talo ja muutokset eivät miellytä, tai sitten virikkeiden puute alkaa näkyä laumassa), mutta tähän saakka ollaan selvitty pienillä rähinöillä, jotka eivät ole vaatineet toimenpiteitä tai aiheuttaneet jännitteitä koirien välille. On se kyllä kumma, että sisällä niin kiltti ja kuuliainen koira muuttuu ulkona totaaliseksi paskiaiseksi.

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 08:35  
+
0
^Ai kamala, onneksi ei käynyt sen pahemmin vaikka katastrofin ainekset oli kyllä selvästi ilmassa.

Mua ärsyttää niin paljon naapuruston koiranomistajat, tai tietyt niistä. Kun itse tulet kolmen koiran kanssa ja on liukasta, ja vastaantuleva koirakko jää möllöttämään keskelle tietä pikkuräksy flexissä ja räksräksräksräks. Onneks nuo isot eivät välitä pikkukoirista, mutta tuo pentu :roll: Hyörii kuin hyrrä, sekoittaa kaikki hihnat ja saa aikaan yleisen kaaoksen.
Lisäks tähän lähelle on muuttanut am.akita, omistajat ovat vanhempi pariskunta. Mä kyllä mietin jos he tiesivät minkälaisen rodun ja koiran hankkivat... Kuljettavat sitä flexissä ja kaulapannassa, ja varsinkaan nainen ei saa sitä liikkumaan yhtään mihinkään jos se näkee toisen koirakon, eikä se saa sitä pidettyä jos päättää lähteä. Välttelee kyllä vastaantulijoita, mikä on hyvä, mutta tänään esim. näki että me tullaan mäkeä alas, kääntyy pois mutta jää sitten odottamaan parinkymmenen metrin päähän, koska koira pisti jarrut pohjaan kun näki meidät. Lisäksi käänty meidän pihaan johtavalle tielle. Siinä sitten yritti hilata koiraa eteenpäin, ja lopulta pääty viissiin siihen ratkaisuun että veti koiran pari metriä sivummas meidän naapurin pihaan, ja seiso sitten siinä ja piti flexistä kiinni kuin viimeistä päivää. Huoh. Eniten mua ärsyttää tässä se, että me joudutaan _aina_ ohittamaan paikallaan makaavat/räyhäävät koirat, vaikka luulis että yhden koiran kanssa ohittaminen on helpompaa kuin kolmen. Lisäks noita räksyjä tulee iholle melkein päivittäin, ja se on alkanut näkymään meidän ohituksissa. Koirat jännittyvät ja kyräilevät vastaantullijaa. Syvä huokaus.
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 10:11  
+
0
Ärsyttää kun en oo vieläkään saanu vuokranantajalta allekirjotettua vuokrasopparia takas, eli en oo voinu viedä sitä Kelaan, eli saan tänää jonku 120e tukia 460e sijaan. Jei. Oma vika kyllä, lähetin sen sopparin liian myöhään, URPO! Lisäks kaikki hehkuttelee että on saanu sen verolappusen (ehdotusko se on nimeltään?), mutta missä on mun? Elän toivossa että sieltä tippus matkakassaan jotain...

JenC

JenC
Viestimäärä: 645

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 10:44  
+
0
Eikös verolappuset lähetetä nimijärjestyksessä alueittain?
Tai siis meille esimerkiksi tulee tuo veroehdotus aina niin, että minä saan ensin ja päivän parin päästä mies. Sukunimi alkaa minulla L:llä ja miehellä P:llä :)
Lapset: Poika -08- ja Tyttö -09-

Tulilisko Buster 6v.
Samojedi pentu toiveissa.

Muistoissa: Kääpiöluppakorva vaarimme Sulo 9v
Onni löytyy saippuakuplista :)
http://candyflosscake.blogspot.fi/

lintuja

lintuja
Viestimäärä: 676

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 11:05  
+
0
Mulla on uusi ihana hoitoheppa, jonka omistaja on kaverini, jonka kanssa saan tehdä lähes mitä haluan, joka asuu kivojen kulkuyhteyksien päässä. Ongelma vaan on, että sen tallinomistaja on ollut tosi hankala, luulen, että jotenkin astuin sen varpaille ja se tekee kaiken hankaloittaakseen elämääni. En esim. voi käydä ratsastamassa, kun kukaan muu ei ole tallilla, koska satulahuone on lukossa ja avain, joka ennen oli tallissa, ei voi olla siellä enää, koska "ei sitä jätetä tyrkylle kenelle tahansa". Äh. Tuli jotenkin tosi paha mieli siitä ihmisestä, ehkä sen mielestä mun elämä on jotenkin liian helppoa. Ja jos se edes sanoisi, että ei halua mun käyvän silloin kun siellä ei ole muita, mutta ei. Kävisin mielelläni aamupäivästä, ei tarttis väistellä ketään kentällä. Mut juu, ei sitten. Käyn samaanaikaan kuin muutkin ja varon sitten, ettei sen hieno pv "joudu törmäämään saatanan suomenhevoseen", kuten eilen sain ohjeistuksen, kun menin kentälle yhtäaikaa sen kaverin kanssa. Tosi sääli, että tommosia ihmisiä esim. on.

Mutta eipä tässä. Joudun enivei luopumaan tosta pariksi kk:ksi kuun lopussa, kun lähden reissuun. Mutta enpä kyllä ole yhtä inhottavaa tyyppiä tavannut ikinä.
suomenpystykorva-karjalankarhukoira-?: Helmi 05/09.
tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Tähti 12/13.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 11:07  
+
0
Alan taas olee siin vaihees et haluisin alkaa tehä kuolemaa ihan just. Menkat on ilmesesti alkamassa, kauheet vatsakrampit koko ajan mut mitään ei tuu ulos.
Eilen oli kovin vatsakramppi ikinä, lähin pissattaa Hugoa ja iski just ku pääsin alaovest ulos. Tuntu siltä, ku ois vetäny ihan hulluna vatsaa sisään ja jännittäny vatsalihaksia, lihakset alko menee hapoille ja ääh. Ei se sattunu suorastaan (toisin kuin nyt, nyt kramppaa ilmesesti sit kohtu), mut tuntu toosi oudolta, kävelin kumminki kaksin kerroin ku en meinannu päästä suoraan.. :kieli:

Ja mä en TAJUA miksen saa Bassoradiota kuulumaan tääl meil kotona.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 11:16  
+
0
JenC, mä en tiedä mitään siitä, millä perusteella veroehdotukset lähetetään mutta ainakaan täällä suunnalla tuo ei toimi. Mä asun vanhemmistani 2km päässä, postinumero on sama eli ajattelisin siis meidän asuvan myös samalla alueella. Mulla ja mun äidillä on samat nimikirjaimet (PL) ja itseasiassa iskänikin on aakkosissa kahta kahta kirjainta aiemmin (ML) ja mun molemmat vanhemmat on saanut samaan aikaan veroehdotuksen jo melkeen kaksi viikkoa sitten kun taas täällä ei oo kuulunu.

Mustakin ois se hirveen kiva saada piakkoin, koska on pelko persiissä että saan mätkyjä. No, onneks mun tuloilla ne ei voi olla kovin suuret :D

JenC

JenC
Viestimäärä: 645

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 11:22  
+
0
Sisko sai koviin kuukautiskipuihin muistaakseni Miranaxia (kirjoitetaanko se noin?) ja helpotti jonkin verran, kun siis aiemmin perus buranat ja panadolit (600:set) eivät auttaneet ollenkaan. Mutta vasta kun sitten suostui pillereihin, pystyy jopa toimimaan niiden alkaessa, kun aiemmin ei ole voinut muuta kuin maata ja itkeä kivun takia, siis e-pillerien jälkeen krampi kuulema ovat melkein puolittuneet voimakkuudeltaan ja se särkylääke siihen kylkiäisenä, niin kipuja kuulema on, mutta niin pieniä (lienee suhteellistakin, kun on tottunut niihin kamaliin kipuihin), että ei tunnu "missään".

Raskauksien jälkeen minulla ei kuukautiset aiheuta mitään kipuja, siksi laitankin aina muistutuksen oletetulle päivälle (ei ole pillereitä tms. hormoniehkäisyä minulla) kun tulevat melkein kellon tarkasti, kun ei minulla ole mitään ennakoivia tuntemuksia. Mutta ne ovulaatio kivut, varjele kun tuntuu ettei pysty kunnolla hengittämään. Onneksi ne kivut eivät kauaa kestä.
Lapset: Poika -08- ja Tyttö -09-

Tulilisko Buster 6v.
Samojedi pentu toiveissa.

Muistoissa: Kääpiöluppakorva vaarimme Sulo 9v
Onni löytyy saippuakuplista :)
http://candyflosscake.blogspot.fi/

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 11:40  
+
0
Minä Tiimarissa!!! :pyssyt: Porttikielto pitäisi sinne saada. Menin hakemaan taas kerran viattomasti liimapuikkoa ja vähän kartonkia askarteluun... Ei sitten maksanutkaan kuin 70€:viheltel:

Onneksi sentään tiedostan itse, miten siinä JOKA kerta käy, kun siihen putiikkiin astun, eli käynnit on karsittu minimiin niin, että sinne mennään vasta, kun on pakko sitä kartonkia hakea. No, ainakin pian koulusta tulevat tenavat tulevat olemaan ihastuksissaan haalimistani tavaroista.

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 13:26  
+
0
Taas joku flunssantapainen ! :pyssyt: Ennen Helsinkiin muuttoa sairastin hädin tuskin kerran vuodessa jonkun flunssan ja nyt oon puolen vuoden aikana ollut useemman kerran jotenkin röhäinen. Ärsyttävää.
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 16:45  
+
0
No eipä taas muuta kun naapurin vapaana kulkeva kissa:mad: Tosi kivaa oikeesti kun muutenkin niin perkeleen liukasta ja yritäppä pitää koiraa kiinni. Onneks tuli lumisempi kohta eteen ja sain pidettyyn koiran paikoillaan ja karjastuun sille niin en niskoilleni lentäny. Eipä kovin kallis oo kissankaan henki näköjään. Minä oikeesti ostan kohta oman talon jostain perskorvesta, käy niin hermoon kaikkien naamat ja tuommonen itsekäs käytös. Ja ei pelkästään naapureiden vaan ihan kaikkien. Tähän loppuun kaikki maailman kirosanat.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

TeeÄss

TeeÄss
Viestimäärä: 52

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 18:28  
+
0
Mua ärsyttää kun vastaan tulee 2 sekarotuista koiraa,toinen on pystykorvan kokoinen ja toinen isompi.Hyvä kun omistajat pystyvät pitämään kiinni,koirat nousevat takajaloille ja rähisevät.Kolmas koira juoksentelee tiellä vapaana.Omistaja ei välitä koirasta:On sanonut että kissat täytyy olla kiinni mut koirat saavat juosta vapaana.Tosi ärsyttävää,onneksi koirani kävelevät nätisti,tulee sit kissa tai koira vastaan.

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 21:35  
+
0
Lueskelin tossa äsken yhtä palstaa ja oon kohtalaisen järkyttynyt siitä, että porukka opettaa chihuja hiekkalaatikolle, koska ne ei kestä talvella kylmää muka senkään vertaa, että ulos vois tehdä tarpeensa. Siellä jo maalailtiin piruja seinille, että ne varmaan sitten viettää talvet kokonaan sisällä. Huihui. :eitietoo:

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 21:41  
+
0
^ Kuulin juttua että yhdellä toitsukasvattajalla on uroksille vaipoin vuorattu kusitolppa sisällä. En haluaisi mennä siihen asuntoon sisälle.

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 21:41  
+
0
^mä järkytyn joka kerta kun töissä kysytään nimenomaan koiralle suunnattuja wc-hiekkoja. Ja nämä kysymykset yleistyvät hyvää vauhtia, vielä kolme vuotta sitten en ainakaan muista että olisi kukaan kysynyt tuollaista. Yhdeksi selitykseksi sain kerran että kun koira on niin pieni niin eihän se pysty pidättämään työpäivän ajan, kun rakko on niin pieni. Eikö koiran rakko ole kuitenkin suhteessa kokoon ja koko on suhteessa vedenjuontiin..? :mietiskel:
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 22:30)