Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 15.03.2015 klo 14:12

Purkautumisosasto 34

Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 50

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 06.05.2015 klo 16:46  
+
0
Mä en oo onneks koskaan joutunut lopettamaan mitään eläintä, mutta sen sijaan ajoin sorsaperheen päälle autolla jokunen vuosi sitten. :suru: Ne lähtivät ylittämään tietä, enkä pystynyt jarruttamaan kun vauhti oli 100km/h ja auto takana. Renkaissa vain kolisi, kun ne pienet poikaset jäivät alle.. Onneksi eivät ihan kaikki kuitenkaan menneet, vaan näin kuinka muutama taapersi tien yli emon perässä turvaan. Se oli kyllä ihan kauheaa, ja se koko päivä meni itkua tihrustaen. Tuollaiset ankka- ja sorsaperheet on vaan niin liikkiksiä.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 06.05.2015 klo 17:39  
+
0
Itekkään en ole aiemmin joutunut lopettamaan, mutta nyt oli pakko koska ei ollut ketään kenet oisin siihen äkkiä saanut. Ja ois ollut äärimmäisen julmaa lähteä etsimään kun Milakin pääsi sitä vielä härnäämään ja taatusti ois loikkinut piiloon sillä välin. Sen verran osasin että kerrasta loppu huutaminen. Mä jo säikähdin että Mila on syyllinen sen koiven katkeamiseen mutta "onneksi" ja tottakai ennen kaikkea harmiksi se oli vanhempi vamma.

Kerran hain naapurin apuun kun meidän pihassa oli jalkansa katkonut rusakko, hyvin ne jytkähtelee auton alle tuossa ja eipä sitä varmaan tule monella mieleen lähteä kattelemaan miten miten niille käy ja kuoleeko ne vai jääkö kitumaan:suru:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 06.05.2015 klo 19:27  
+
0
Noista kesyhiirten lopettamisista ominpäin sen verran että itsellä on musta menneisyys "kaasukammion" käyttäjänä. Eetterillä saateltiin useampi siimahäntä ikiuneen. Isompiiin elukoihin en ois käyttänyt. Vieläkin vaan ihmetyttää että mihin ihmeeseen sitä ihmiset on apteekista 90-luvulla hakeneet?? En usko että tällaisiin pyövelistarkoituksiin kovin moni. Ja miten sitä ees siviilille (isäni haki kun tarvittiin) ylipäätään myytiin :shifty: Jostain jyrsijäpiireistä (ei nettiä käytössä 90-alkupuolella juurikaan) tuon vinkin sain ja olihan se tehokasta (ei sen enempää _luultavasti paljon vähemmän_ kärsimystä kuin esim. kissan hampaissa/kynsissä leikkikaluna) ja aika siisti tapa omasta mielestä. Ostapa kympin- parinkympin lemmikkihiiri ja maksa lopetuksesta eläinlääkärillä jopa 60€ (pääkaupunkiseudulla) :neutral:
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 06.05.2015 klo 19:29)

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 06.05.2015 klo 19:41  
+
0
Mun koirahan sai kerran oravan kiinni ja siltä lähti ilmeisesti takajalat sijoiltaan. Oli kamalaa jättää se säksättämään puuhun, jonne se kiipesi etutassujensa varassa karkuun, mutta en kyllä varmaksi tiedä olisinko voinut tappaa jos kiinni olisin saanut :suru::eitietoo:
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 06.05.2015 klo 22:26  
+
0
Tyhmänä kysyn, että tuleeko siitä lemmikinpitokieltoa, jos lopettaa oman jyrskin tallaamalla? :shifty:
Ehkä minun olis parasta kömpiä nukkumaan, kun tällaisia pohdin. :mietiskel:
Mullahan on pitkän aikaa ollut haaveissa, että hankkisin meille esim. degun. Mulla varmaan vaan ei riittäisi tietotaito ja kyky hoitaa sellaista lemmikkiä.
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 07.05.2015 klo 10:40  
+
0
Kuka edes lopettaa jonkun eläimen tallaamalla? :eek:

Mutta siis, eihän kukaan ole vlvomassa miten sä sen elukan lopetat. Pääasiahan on se, että se kuolee heti, eikä jää kituumaan. Mä olen itse lopettanut omia hiiriä rivarikämpässä asuessa kylmäkellarissa. Kalikalla päähän > kallo ja niskat poikki kerrasta ja that's it. Yksikään ei jäänyt kitumaan vaan jokainen kuoli aina heti.

Ja hiiren poikasiakin nakkelin lattialle (kuulostaa ehkä ihan hirveeltä, mut nekin kuoli heti...), koska en mitenkään pystynyt esim. lusikalla lydä päähän nakkien pienen koon takia enkä pystynyt katkaisemaan niskaa millään viivottimella. Toi oli mulle ainut sopiva vaihtoehto, eikä sekään koskaan ollut mitään kivaa :neutral:
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 07.05.2015 klo 10:59  
+
0
Mä järkytyin kun luin joskus jotain ruotsalaista kissapalstaa, ja siellä jotkut kertoivat lopettavansa vastasyntyneitä kissanpentuja laittamalla ne pakasteeseen. :eek:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 07.05.2015 klo 11:50  
+
0
^No hui kauheeta :eek:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 07.05.2015 klo 12:42  
+
0
Hyi hammasleikkaus tehty :suru: Ei päässyt puhkeamaan visuri alhaalta niin piti kirurgisesti leikata pois. Vielä on hieman puutunut, että kipua odotellessa..
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314
(Viestiä on muokattu torstaina, 07.05.2015 klo 12:43)

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 07.05.2015 klo 13:14  
+
0
Meillä lemmikkihamsteri vietiin lopetettavaksi, äiti tai isä ei edes ehdottaneet että katkaistaan niskat ja haudataan. :eek: Tosin oltiin (no okei oon vieläkin) niin herkkiä lapsia pikkuveljen kanssa kummatkin, niin oltaisi varmaan nähty painajaisia kuukausia jos oltaisiin tiedetty että iskä väänti rakkaalta Rasmukselta niskat nurin.

Oon myös niin hyvä kuski, että oon väistänyt oravaa automaattisesti vastaantulevien kaistalle ja vieläpä suojatien kohdalla, keskellä päivää, sen enempää tajuamatta että siinä olisi voinut käydä huonostikin. En edes tajunnut koko asiaa hetkeen, mietin vaan tapoinko nyt oravan. En meinannut pystyä ajamaan loppumatkaa kotiin (200 metriä) kun menin niin paniikkiin, jaloista lähti voima ja aloin itkemään. En vielä tuolloinkaan tajunnut että tuo automaattinen väistämisreaktio olisi voinut olla aika kohtalokas, mietin edelleen vaan sitä kurrea. Tää on yks syy miksi mielummin kävelen tai fillaroin.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015
(Viestiä on muokattu torstaina, 07.05.2015 klo 13:14)

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 07.05.2015 klo 14:20  
+
0
Mikähän pelastajat/112/mitänäitänyton se olikaan mitä kerran satuin kattomaan kun siinä nainen soitti hätänumeroon kun oletti törmänneensä moottoritiellä jänikseen ja epäili että pupunen oli jäänyt kärsimään. Oli siis pysähtynyt moottoritielle soittamaan ja ihan paniikissa selitti että kai sen joku sieltä käy tarkistamassa, että jäikö alle eikä meinannut lopettaa puhelua ennenkuin hälle vannottiin, että poliisi käy asian selvittämässä. Oli sentään ilmeisesti ymmärtänyt olla äkkijarruttamatta/väistämättä kun takana oli tullut auto (joka vastuuttomasti(!?) jatkoi matkaansa kun hän pysähtyi...).

Ei siinä mitään, kyllä mäkin oon erinäisiä elukoita väistellyt jos on sellainen paikka että turvallisesti pystyy enkä tietääkseni ole ajanut yhdenkään elukan päältä. Mutta ei tulisi mieleenkään soittaa hätänumeroon jos jänikseen törmäisin, eikä varsinkaan moottoritiellä. Mutta kai jotkut sitten reagoi tosiaan herkemmin tällaisiin juttuihin.

Oma edesmennyt koira jäi tosiaan auton alle ja fiksusti tämä nainen (joka oli yrittänyt jarruttaa ja väistää) pysähtyi ja jätti numeroaan kun halusi tietää miten koiran käy. Jäi ihan mukava kuva kyllä, mutta jälkeenpäin miettinyt miten kammottava tilanne se tälle yliajajallekin varmasti oli kun koira ei kolarista tosiaan selvinnyt. Mä en varmaan hetkeen pystyis ajamaan jos jonkun koiran päältä ajaisin.
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

Innova

Innova
Viestimäärä: 428

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 07.05.2015 klo 14:41  
+
0
Mulla olisi luultavasti hyvin samanlainen reaktio eläimeen tiellä kun mmaijalla - väistäminen. Ei ole koskaan tullut tilannetta vaikka kortti on ollut jo melkein kuusi vuotta, mutta autokoulussa meinasin refleksinomaisesti väistää oravaa, opettaja sitten ohjasi auton takaisin omalle kaistalle. Tiedän että mitään pienempiä eläimiä ei kannata väistää ellei sitä varmasti pysty tekemään turvallisesti, mutta se refleksireaktio ja pelko siitä että tappa eläimen on vaan niin vahva että ei siinä tajua ajatella muuta.

En ole myöskään koskaan joutunut lopettamaan lemmikkiä tai eläintä itse. Kerran olisin voinut, lemmikkirotta sai jonkun kohtauksen yöllä ja kuoli siihen vasta useiden minuuttien jälkeen, mutta sillä hetkellä en pystynyt. Olisi pitänyt juosta ulos ja tappaa lyömällä jollain päähän, niskoja en yli puolikiloiselta uskaltanut rueta vääntämään. Toivottavasti villieläimen sitten tarvittaessa pystyy päästämään kärsimyksistään, itkuhan siinä tulisi mutta parempi eläimelle.

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 07.05.2015 klo 15:10  
+
0
You little fuckers. :twisted: Multa on parin viikon aikana menny puhelinpistoke, puhelinjohto (nämä siis nettiä varten), läppärin laturin piuha, sohvapöydän tasoa ja vanhaa suosikkia - ovenkarmia nakerreltu viimeks tänään. Rajasin noi aluks pois vaan olohuoneesta, mut kerta ovenkarmit kiinnostaa niin rajataan keittiöön sitten koiraportilla. Perskele kun ei noiden aivoituksista ota selvää. Ehkä ne on riivattuja?
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 07.05.2015 klo 19:14  
+
0
Ottaa niin koville tämä huono tuuri kaikessa.

Nyt katkesi kamelinselkä, kun kummatkin nartut olivat tyhjiä, joista mulle piti jommasta kummasta tulla pentu ja molemmat pentueet muutenkin sellaiset, että ilosta kiljuen olisin ottanut ihan sama kummastako. Tuntuu niin tyhjältä itselläkin. Mulla on niin paljon ollut kaikkea vastusta kaikessa, että nyt tuntuu niin pahalta, että vaan itken. :suru: Mulla on niin paska tuuri, varsinkin koira-asioissa. :pyssyt::pyssyt::pyssyt::pyssyt::pyssyt::pyssyt::pyssyt::pyssyt::pyssyt::pyssyt::pyssyt::pyssyt:
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017
(Viestiä on muokattu torstaina, 07.05.2015 klo 19:15)

Daadaa

Daadaa
Viestimäärä: 144

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 07.05.2015 klo 21:07  
+
0
^ Voi ei, miten voi olla tommonen tuuri! :neutral: Kuulostaa taatusti tyhmältä, mutta kyllä se vielä tärppää! Onko mikä rotu kyseessä mitä olet suunnitteilla ottaa, lapinporokoira..?
(Viestiä on muokattu torstaina, 07.05.2015 klo 21:08)

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 07.05.2015 klo 21:15  
+
0
Juuh, porokoiraa olen kattellu..

Tässä tulikin mieleeni, että eilen sain kuulla, että näillä tsekeillä on kaiken terveyskakan lisäksi myöskin synnytysvaikeuksia ja pelkästään Suomessa on jouduttu 3 pentuetta leikkaamaan, kun ei ole spontaanisti syntyneet. Se on oikeasti iso prosentti, koska Suomessa näitä pentueita on ollut tosi vähän. Yhden leikatun pentueen tiesinkin, mutta että niitä on 2 muuta, SALAILUA?!?. Nyt näyttää siltä, että en todellakaan halua enää toista (kolmatta) tsekkiläistä. Harmi, kun luonne on niin super ja ulkonäkökin kiva. Miten hemmetissä tämän rodun pitää olla näin sairas?
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017

Nauru

Nauru
Viestimäärä: 281

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 07.05.2015 klo 21:57  
+
0
Joku ääliö tupakoi sisällä ja tokihan se lemu leijailee tänne omaankin kämppään. Luulisi tuolla pihalla nyt jo sen verran lämmin olevan, että malttaisi raahautua sinne keuhkojaan tappamaan. Vaan meneehän se ilta toki näinkin, jääkiekkoa ja päänsärkyä. :neutral:

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 07.05.2015 klo 23:22  
+
0
Näihin eläinten tappamisiin, niin mähän en kyennyt ees kyytä tappamaan, kun kaverin pihaan kissa sellaisen raahasi. Seisoin sit vieressä, kun toinen vetäisi lapiolla. Kai se ois ollut sit pakko, jos ei olis kukaan ollut pelastamassa.

Mehän ollaan kaverin kanssa oltu siinä tilanteessa, että koirat hävisivät hetkeksi, minkä jälkeen alkoi kuulua kamala huuto. Ronja tuli takaisin, mutta kaverin koira ei. Kun lopulta koira löytyi, niin hampaista löytyi myös raadeltu kauris (vai peura, en mä niitä erota). Sitä ei ihan itse lähdetä sitten lopettamaan. Koska kaveri oli pienessä hysteriatilassa, niin mä soitin paikalle poliisin. Totesivat siinä sitten, että vanhana vammana uhrilta puuttui yksi jalka, joten taisi olla hieman altavastaajana :suru: Suht mielenkiinnolla mä kyllä seurasin, kun kuula kalloon ammuttiin lopulta. Ei traumoja, mulle ainakaan.

Loppukevennys. Toinen poliiseista jotain kyseli koirista siinä ja mä sitten vaan tokaisin, että pysyttelen kauempana, kun Ronja ei oikein diggaa vieraista miehistä ja haukkuu teille tv:n välitykselläkin. Kaveri sitten vinkkasi jälkikäteen, että se toinen poliisi taisi olla Poliisit-sarjasta :nauru: Oh well, ollaan me sitäkin sarjaa varmaan joskus Ronjan kanssa katsottu.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

kissun

kissun
Viestimäärä: 362

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Perjantaina, 08.05.2015 klo 14:33  
+
0
Voi ei hävettää! Käytin Kajon äsken rokotuksilla ja sit ajoin sen kanssa bussilla kotiin. Sit just meidän pysäkin kohdalla se alko yökkäileen ja kauhuissani pidin penneä sylissä ja odotin et bussi pysähtyy ja sit hyppäsin vauhdilla ulos, mut se oksu oli jo tullut. Sinne bussiin. Sit järkyttyneenä katsoin sitä ja mietin et mitäs nyt ja sit ovet sulkeutu ja bussi kaahasi tiehensä oksennus mukanaan. ):

sitepi

sitepi
Viestimäärä: 380

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Perjantaina, 08.05.2015 klo 20:48  
+
0
Ei kai pikkupennulla ihan hirveästi oksennusta tullut? En usko, että ketään nyt häiritsi kovasti, ihmiset yleensä ovat aika eläinrakkaita.

Omaa purkautumista: koirankakat yleinen kevään aihe... Tässä olen usean kerran nähnyt kun joku nuori tyttö käyttää kahta isoa koiraa paskalla suoraan jalkakäytävän viereisellä puustoläntillä, koirat vetävät ja räyhäävät, en ole koskaan nähnyt heitä kunnon lenkillä. Tänä aamuna kun menin Pikin kanssa lenkille niin astui suoraan niihin paskakasoihin! Eikö niitä kakkoja voi siivota, ällöttävää!

Kyllä minäkin jätän koiran kakat siivoamatta jos metsikössä ollaan! Onko se niin vaikeaa pitää niitä kakkapusseja mukana?
R.I.P. rakas Tepi ja Piki

  Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 06:45)