Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 15.03.2015 klo 14:12

Purkautumisosasto 34

Siirry sivulle: 1 ... 46 47 48 ... 50

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Tiistaina, 06.10.2015 klo 22:52  
+
0

Ykskoiranen kirjoitti:


Eihän osteoporoosi useinkaan vielä nuorempana vaivaa. Mutta sitten, kun luun tiheys vanhemmiten muutoinkin pienenee, voi kasvuiän vähäinen kalsiuminsaanti kostautua. Samoin lapsuusajan liian vähinen liikunnallinen aktiivisuus. Ja se kuuluis D-vitamiini, joka vaikuttaa kalsiumin imeytymiseen. Tärkein osteoporoosin ehkäisyvaihe on kasvuikä. Perintötekijöilläkin on suuri vaikutus, joten yhden ihmisen oma kokemus ei siksi ole merkittävä todiste.



Näitä tutkimuksiahan löytyy joka lähtöön. Tässä tänään bongaamani.

Ykskoiranen

Ykskoiranen
Viestimäärä: 398

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 07.10.2015 klo 09:38  
+
0

Vanis kirjoitti:

[quote=Ykskoiranen]
Eihän osteoporoosi useinkaan vielä nuorempana vaivaa. Mutta sitten, kun luun tiheys vanhemmiten muutoinkin pienenee, voi kasvuiän vähäinen kalsiuminsaanti kostautua. Samoin lapsuusajan liian vähinen liikunnallinen aktiivisuus. Ja se kuuluis D-vitamiini, joka vaikuttaa kalsiumin imeytymiseen. Tärkein osteoporoosin ehkäisyvaihe on kasvuikä. Perintötekijöilläkin on suuri vaikutus, joten yhden ihmisen oma kokemus ei siksi ole merkittävä todiste.



Näitä tutkimuksiahan löytyy joka lähtöön. Tässä tänään bongaamani.[/quote]

Kalsium (ja D) ovat vain osa luuston tiheyteen vaikuttavista tekijöistä. Hyvin merkittävässä roolissa - sekä kasvuiässä että myöhemminkin - on mm. liikunta. Sekä ne jo mainitsemani perintötekijät. Mutta siis pointti ole, ettei yhden tekijän merkittävyyttä voi arvioida oman kokemuksen kautta. Vieläpä siten, että tämän hetkisen maidonjuontinsa määrän toteaa kaikille riittäväksi, koska ei ole koskaan saanut luunmurtumia. Ei siitä voi varmuudella todeta edes sen takuuvarmaa riittävyyttä itselleen, saati vedellä johtopäätöksiä väestötasolla.

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 07.10.2015 klo 10:40  
+
0

Ykskoiranen kirjoitti:

Mutta siis pointti ole, ettei yhden tekijän merkittävyyttä voi arvioida oman kokemuksen kautta. Vieläpä siten, että tämän hetkisen maidonjuontinsa määrän toteaa kaikille riittäväksi, koska ei ole koskaan saanut luunmurtumia. Ei siitä voi varmuudella todeta edes sen takuuvarmaa riittävyyttä itselleen, saati vedellä johtopäätöksiä väestötasolla.



Jos nyt meikään viittaat niin en missään vaiheessa väittänyt mitään tälläistä. Sanoin vaan että maidosta on tehty jokin ihmejuoma mitä tyrkytetään joka puolella ja että ilman sitä ei pärjää. Muistaako kukaan sitä Valion mainosta jossa on keski-iän ylittänyt, hampaaton ja likainen, juopon näköinen miekkonen joka sanoo: "En oo koskaan juonut maitoa, enkä juo"? Eihän aasialaisistakaan tule sen näköisiä vaikka eivät maitotuotteita käytäkään. :nauru:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Ykskoiranen

Ykskoiranen
Viestimäärä: 398

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 07.10.2015 klo 13:54  
+
0

mmaija kirjoitti:

[quote=Ykskoiranen]Mutta siis pointti ole, ettei yhden tekijän merkittävyyttä voi arvioida oman kokemuksen kautta. Vieläpä siten, että tämän hetkisen maidonjuontinsa määrän toteaa kaikille riittäväksi, koska ei ole koskaan saanut luunmurtumia. Ei siitä voi varmuudella todeta edes sen takuuvarmaa riittävyyttä itselleen, saati vedellä johtopäätöksiä väestötasolla.



Jos nyt meikään viittaat niin en missään vaiheessa väittänyt mitään tälläistä. Sanoin vaan että maidosta on tehty jokin ihmejuoma mitä tyrkytetään joka puolella ja että ilman sitä ei pärjää. Muistaako kukaan sitä Valion mainosta jossa on keski-iän ylittänyt, hampaaton ja likainen, juopon näköinen miekkonen joka sanoo: "En oo koskaan juonut maitoa, enkä juo"? Eihän aasialaisistakaan tule sen näköisiä vaikka eivät maitotuotteita käytäkään. :nauru:[/quote]

Se olikin vastaus mmaijan kommenttiin.

Eri puolilla maailmaa elävien väestöjenkin vertailussa pitää ottaa huomioon koko ruokavalio ja myös auringonvalon saanti. Pelkkään maidonkulutukseen ei kannata tsuumata. Suomen ilmastossa maito on ollut viisas tapa saada ruokavalio terveelliseksi. Toki nykyään on vitamiineja purkissa, etelän hetelmiä ympäri vuoden ja kaupat pullollaan vaihtoehtoisia kalsiumin lähteitä. Toisaalta monasti se liikuntapuoli sitten jää liian vähäiseksi jo kasvuiässä.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 07.10.2015 klo 14:01)

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 07.10.2015 klo 13:57  
+
0
Mulla on pyöriny toi maito mainos mielessä tän keskustelun ajan:nauru: Jotenkin sitä on itelle jäänyt se oletus että maito on super terveellistä ja ihminen sitä tartteis tai muuten kasvaa kieroon ja luut on hauraat ja hampaatkin tippuu, mutta ei se vissiin niin olekkaan kun tarkemmin miettii:shifty:

neanicole kirjoitti:

Empäs ole ennen tällaista keskustelua huomannut, mutta saanko tulla avautumaan kun ei muitakaan ole? On nimittäin hieman päähän potkittu olo, kun bongaan julkisesta Facebook -ryhmästä 'ystävän' aloittaman haukkumakeskustelun, jolla selvästi viitataan minuun...
Täälläkin kyseinen henkilö kyllä pyörii, ja mielelläni kuulisin jonkinnäköistä tarkennusta asiaan jos sattuu tämän viestini näkemään, mutta epäilen.

Ärsyttää ihan älyttömästi


Kuulostaapa inhottavalle. Liittyykö koiriin vai johonkin muuhun? Laita yv sille?

Mulla on tämmönen pieni ja onneton murhe, mutta kuitenkin itelle tällähetkellä niin kovin suuri, eli tiskivuori. Pari viikkoa oon yrittänyt aloittaa tiskaamisen, mutta yritykseksi jäänyt.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

neanicole

neanicole
Viestimäärä: 298

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 07.10.2015 klo 19:30  
+
0
Itse aihe ei liittynyt, mutta muuten tunnemme koirien kautta. Tuon viestin jättäessäni ei ollut vastannut viesteihini, mutta saatiin kuitenkin selvitettyä asia:hymy:
Vähän tuli kyllä kummallekin olo, että vieläkö ollaan ala-asteella:nauru: Mutta homma on nyt selvitetty hah
shibalapset<3
♀ nova 2014
♂ kado 2015
http://shibastories.blogspot.com/

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 08.10.2015 klo 12:59  
+
0

Tutuli kirjoitti:

^^Mite mä oon käsittäny, et bakteerit virtsiksessä on omia bakteereja, et sillä kumppanin peseytymisellä ei tulehdusta hirveesti ehkästä? Mä oon tänään liipittäny jo kolmisen litraa nesteitä, se tosiaan helpottaa. Silti pelottaa käydä pissalla, ku se kipu on nii hirvee. :neutral: Täytyy nyt toivoa, ettei nää jäisi pysyväks riesaks.


Sataprosenttisen varma en ole että kenenkä bakteerit sen tulehduksen lopulta aiheuttaa, mutta semmoisen ohjeistuksen oon saanut että oman peseytymisen lisäksi olis hyvä sen kumppaninkin puhdistautua. Etenkin käsien mukana saattaa siirtyä yhtä ja toista. Joku kooseen terveydenhoitoalan ammattilainen osaa varmaan vastata että onko ne bakteerit tosiaan omia vai voiko ne tulla myös ulkopuolelta?

Mulla oli joskus parinkympin tienoilla yksi ihan kamala jakso, kun mulla oli jotain 567 virtsistä putkeen eikä antibiootitkaan saaneet sitä kierrettä katkaistua, pissa tuli verenä ja tuntui kuin olisi kussut lasinsiruja. Ryystin vettä ja karpalomehua niin paljon kuin pystyin, ja tulehdus eikun uusiutui jatkuvasti. Estolääkitystä eivät meinanneet antaa millään, kunnes eräänä iltana olin niin kypsä siihen touhuun että painelin päivystävälle, löin nyrkin pöytään ja sanoin että minä en sitten tästä lähde ilman sitä estolääkitysreseptiä. Sain sen, söin sitä muutaman kuukauden, ja sen koommin ei virtsatietulehduksia ollut kymmeneen vuoteen.
Tiedän siis sen tunteen kun vessaan meno hirvittää. :neutral: Runsas juominen kuitenkin auttaa myös niihin kipuihin, ja semmoinen parin tipan tiristely sattuu kaikista eniten. Toivottavasti sulla oireet helpottaa jo?

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 08.10.2015 klo 14:39  
+
0
Googlettelin ja ilmeisesti ne on ihan yleisesti ne kakka yms bakteerit mitkä sinne virtsaputkeen pääseen esim seksin jälkeen, ei kai sillä väliä ole kumman ne on. Naisella kun se on niin lyhyt se "juttu" ja miehelle pitempi. :nauru:

Mä varasin itelleni työterveyteen ajan kun tuntuu että vieläkin saa rampata vessassa (joo juon kyllä paljon vettäkin) koko ajan on jotain 37 lämpöä, veto nollissa ja korvia juilii, plus tuntuu että keuhkojen päällä istuis joku. Kävelystä ei tuu yhtään mitään.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 08.10.2015 klo 15:01  
+
0
Just nyt kaipaisin taitoa olla stressaamatta asioista mitkä ei ole omista tekemisistä tai tekemättä jättämisistä kiinni. Just nyt haluaisin osata huolettoman heittäytymisen mutta se geeni puuttuu melkolailla omasta paletista. Just nyt v*tuttaa kaikki.
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 08.10.2015 klo 15:51  
+
0
Kyllä minä aika sataprosenttisen varmaksi veikkaisin että yhtä lailla ne miekkosen takamuksen alueen pieneliöt virtsaputken suulle joutuessaan aiheuttavat tulehduksen siiinä missä omatkin, jos sinne pääsevät. Tästä päästään taas uuteen lemppariaiheeseemme käsien pesuun vessareissun yhteydessä, sekä tietysti kannattanee siellä sängyn pohjalla katsoa että missä järjestyksessä ukko ronaa mitäkin tavaraa.

Mä kanssa sain noita tulehduksia parikymppisenä useamman putkeen ja aina yhdynnän jälkeen, mutta sen koommin ei ole tarvinnut kärsiä. Oon joskus miettinyt että voisko olla että partnerin vaihtumisella oli osansa asiaan.
Rise to reset the world.

Kaneli

Kaneli
Viestimäärä: 635

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 08.10.2015 klo 15:52  
+
0
Mäkin liityn virtsiskeskusteluun. En ole itse terveysalan ammattilainen, mutta vuodesta 1 ja 2 lähtien mulla on ollut toi virtsisongelma ekasta seurustelusuhteesta alkaen. Ja se on pysynyt totaalisesti poissa, kun on ollut pitkiä suhteettomia aikoja.
Asiaa olen puinut sekä urologiystäväni kanssa enemmänkin, ja myös nefrologin ja gynekologin kanssa.
Gyne arvelee, että joidenkin limakalvojen solurakenne on sellainen, että varsinkin hankauksen seurauksena (tjsp.) niihin kiinnittyy helposti niitä omia bakteereja ja kolonisoituvat aiheuttaen virtsiksen.
Tota estolääkitystä käytetään näissä toistuvissa virtsiksissä, mutta jos on huomattu, että virtsis tulee poikkeuksetta lemmiskelyn seurauksena, voi napata silloin yhden antibiootin, joka estää juuri ton pöpöjen kolonisoitumisen virtsateihin. Tämä oli urologin suositus; lisäksi on valmiiksi eri antibiootti, mikä täytyy ottaa sitten kuurina, jos toi yhden tabletin taktiikka ei tepsikään. (Ainakin silloin tällöin tietenkin täytyy tsekkauttaa, että pissa on puhdas.)
Kokonaiskuormitus antibiootista tulee vähemmäksi kuin jos söisi kuureja vähän väliä. Toi systeemi toimii silloin, jos lemmenhetkiä on harvakseltaan. Jos joutuisi joka päivä nappaamaan antibiootin, niin siihen sitten räätälöityy omanlaisensa estolääkekuuri eikä toi summittaiselta kuulostava ab:n nappaaminen toimi niin oikeaoppisesti.

Yhdellä opiskelukaverillani oli vähän samanlainen tilanne kuin Lurchilla ollut. Oli ihan mahdoton virtsiskierre, mutta hän sai estolääkekuurin (kuukausien mittainen myös) aikanakin virtsiksiä. Tilanne oli paha muutaman vuoden ajan, mutta jossain vaiheessa hän pystyi lopettamaan estolääkityksen eikä virtsiksiä ilmaantunut enää. Ihme juttu; sinänsä tollaiset (ihme)parantumiset eivät tue (mun) gynen teoriaa kovin vahvasti?

Hanma

Hanma
Viestimäärä: 362

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 08.10.2015 klo 18:26  
+
0
Niin ärsyttää työjutut.. mulla on viimeinen kuukausi menossa tuossa työpaikassa ja normisti olen tehnyt pihahommia, mutta nyt on tullut kuvioihin myös siivoustyöt (niinku siistijän työt siis). No, ei siinä mitään, jos hommat hoidettais järkevämmin. Mutta kun tämä on nyt tätä, että menen aamulla puoli seitsemältä pihatöihin ja olen jotain 4-5h niissä, sitten pidän pitkän tauon ja iltapäivällä siivoustöihin 2-3h ja sitten on vielä semmonen iltakierroshommeli jossa menee puolisen tuntia. Tämä on ihan hirveeetä ramppaamista kodin ja työmaan välillä ja saan tietää työkuvioista/-ajoista tyyliin päivää ennen ja itseasiassa tänään mulle vaan soitettiin, että eikun nyt sun pitääkin tulla töihin, ettet menekään illalla sinne toiseen paikkaan jne. :mad: Enhän mä voi suunnitella mitään ulkopuolista elämää kun en tiedä koska pitää mennä töihin ja loppupelissä mulla on vaan sellaisia pätkiä taukoja päivässä, etten voi edes tehdä mitään järkevää. Jos tätä pitäis tehdä pidemmänkin aikaa, niin voin sanoa että meikäläinen ei pysyisi järjissään..

Luojan kiitos, tämä *aska loppuu muutaman viikon päästä ja sitten saa puhaltaa uudet - ja toivottavasti paremmat - tuulet! :ylpea:
u. Leonberginkoira "Pontus" s. 22.8.2013
n. Mittelspitz-sekoitus "Mallu" s. 6.8.2014

blogi

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 08.10.2015 klo 18:50  
+
0

Lurch kirjoitti:

Toivottavasti sulla oireet helpottaa jo?



Joo, nyt on jo oireet hävinny, tänään kolmas ja viiminen ab-päivä. Ja tosiaan kukapa sitä varmaksi tietää, kenen bakteerit sen tulehduksen lopulta aiheuttaa, ei kai sillä niin väliä. Terveyskirjaston sivuilla sanottiin näin: Joillakin naisilla virtsatietulehdukset ovat seurausta yhdynnöistä, mutta silloinkin infektion aiheuttavat useimmiten omat bakteerit. Et ehkä ne omat bakteerit on sit useemmin syypäänä. Nyt vaan toivon, ettei mulle tulis mitään kierrettä tästä. Vissiin tulehdus uusii herkästi, ku rakon limakalvo ei oo viel kunnolla parantunu. Täytyy litkiä nyt puolukka- ja karpalomehua.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 08.10.2015 klo 20:43  
+
0

naukunen kirjoitti:

Tästä päästään taas uuteen lemppariaiheeseemme käsien pesuun vessareissun yhteydessä, sekä tietysti kannattanee siellä sängyn pohjalla katsoa että missä järjestyksessä ukko ronaa mitäkin tavaraa.


Omalle ukolle olenkin sanonut, että kenenkään perseestä ei kätösiä tinttihommiin pidä tuoman. Jos niitä sormia on kymmenen, niin suotta niitä säästelee ja kaivaa yhdellä ja samalla kaikki paikat.

Oon joskus miettinyt että voisko olla että partnerin vaihtumisella oli osansa asiaan.


Tosi yleisiähän nuo virtsikset on silloin kun aloitellaan uutta parisuhdetta, mutta se liittynee lähinnä siihen että alkuvaiheessa ihmiset yleensä kiklivät kuin kanit, ja se on aika otollista maaperää bakteerien villiintymiselle. Jos taas tarkoitit että ylipäätään eri kumppanin kanssa ei tule samalla tavalla tulehduksia kuin jonkun toisen, niin minä uskon että sekin on ihan mahdollista. Eri ihmisillä on kuitenkin erilaiset bakteerikannat, ja minun hyvin epätieteellinen päättelyni sanoisi että voi olla olemassa myös tuolta osin yhteensopimattomia pareja.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 08.10.2015 klo 22:45  
+
0
^ Juu tarkoitin nimenomaan tuota kumppanin bakteerikantaa, että jotkut olisivat vain "mikrobiologisesti epäsopivia". Nyt kun luin tuon Kanelin jutun tuosta hankauksen aiheuttamasta kolonisoitumisesta niin se käy kyllä myöskin järkeen, muistelisin että niitä tuli nimenomaan tiettyjen öh postuurien jälkeen herkemmin.
Rise to reset the world.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Sunnuntaina, 11.10.2015 klo 22:12  
+
0
Mun pää räjähtää mun isoveljen suunnattoman typeryyden takia. Oon tännekin puhunut että ovat hankkimassa koiraa olosuhteisiin, joihin ei ylipäätänsä pitäisi koiraa hankkia koska talouden tarjoama liikunnan/aktiviteetin määrä on hyvin vähäistä ja koira ensisijaisesti tulee ala-asteikäisen lapsen vastuulle (joka ei sitä vastuuta tässä tapauksessa kyllä pysty kantamaan). Olin tätä ideaa tukemassa niin että itse toimisin ns. backuppina ja voisin esim. pennun ottaa meille osan aikaa oppimaan tavoilla yms. koska sinällään tää koira-asia ois todella tärkeä lapsen henkisen ja fyysisen hyvinvoinnin kannalta. Puhetta on ollut pienestä mahdollisimman helposta seurakoirasta. Nyt tuon oman lapsen jälkeen sekä muutenkin tämän hetkisen elämäntilanteen takia en pysty edes backuppina toimimaan, toki voin neuvoja antaa mutta onhan se nyt ihan eri asia. No tänään oli veli ilmestyny sitten mun äidin luokse 10vk koiranpennun kanssa, joka on todnäk. useamman rodun sekoitus mutta mukana on "kasvattajan" mukaan ainakin sakemannia ja mastiffia. Siis ihan oikeesti?! Siitä koirasta kasvaa vähintään 40kg, parhaassakin tapauksessa semiaktiivinen otus, jolla voi olla sekä terävyyttä että vahtiviettiä ja se on 11-vuotiaan pojan vastuulla.

Oon niin vihanen veljen idioottimaisuudesta koska lopputulos ei vaan voi olla muuta kuin huono ja luonnollisesti siitä kärsii sitten ennen kaikkea poika, joka tavalla tai toisella joutuu luopumaan lemmikistään. Koiran puolesta nyt sitten puhumattakaan.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Sunnuntaina, 11.10.2015 klo 23:20  
+
0
^ Eikäää! Olisivat nyt sitten edes mieluummin hommannut sen pienen helpon seurakoiran , kun joku iso mastiffi ,sakemanni sekoitus! 11-vuotiaan vastuulla :mietiskel::mad:. . Voi hyvää päivää . Vähän surettaa ,mikähän on tämän koiran kohtalo. ? Vanhempana varmaan myydään "allergian " takia pois kun ei pystytäkkään pitämään ja ei ole aikaa jne jne. Surettaa myöskin poika jos joutuu luopumaan rakkaasta lemmikistään :suru:
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu maanantaina, 12.10.2015 klo 09:22)

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Maanantaina, 12.10.2015 klo 09:26  
+
0
No voi mähmä!
Itse asiassa miehen sukulaisperheeseen hankittiin aikaan samasta pentueesta 2 hyvin suureksi kasvavaa koiraa. Heidän perheessä lapset olivat melko nuoria, just jotain 10-vuotiaita ja nuorin oli vauva. Koirat olivat pyreneitten mastiffin ja berninpaimenkoiran sekoitus, vahinkopentueesta. He kaikki ovat varsin pienikokoisia ihmisiä ja toki joutuivat kovasti ns. painimaan koirien kanssa. Mutta loppujen lopuksi niistä tuli kelpo koiria. Mitä nyt välillä karkailivat ja aiheuttivat päänvaivaa.
Tietty tuollaiset sakemannirotujen miksaukset ovat aina epäilyttäviä. Huomhuom. mulla on henk. koht. kurjia kokemuksia sakuista ja sakumixeistä.

Omaa purnua. Voi hitto että välillä ärsyttää sellaiset tietynlaiset ihmisryhmät. Ovat niiiiin kaikkitietäviä ja jatkuvasti äänessä ja se ääni on semmosta ärsyttävää kaikitietävää narinaa. Graah! Eilen jouduin kuuntelemaan kahden sellaisen kaikkitietäviä viisauksia kahvipöydän ääressä. Tuntui, että tukehdun ärsyyntyneisyyteen. Ja joo, myönnän, että saatan ehkä hiukan nähdä itseäni heissä, mistä johtuu tämä ärsyyntyneisyys. Paitsi et mulla ei ole tapana puhua sellaisella äänellä. :paapatus:
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Maanantaina, 12.10.2015 klo 09:42  
+
0
keimu, kuulostaapa ikävältä tilanteelta. :neutral: Toivottavasti pentu ois joku "helppo" tapaus ja kaikki kääntyiskin jotenkin ihmeen kaupalla hyväksi.

Heräsin sitten aamulla alamahakipuun ja tuttuun pissahätään, eli vitsatieinfektio on nyt vissiin uusiutunu. Voi hemmetti!! :mad: Kipu hellitti särkylääkkeellä onneks. Soittelin jo terveyskeskukseen ja hoitaja pyys ensin antamaan uutta näytettä. Nyt se sitten kyselee asiaa lääkäriltä, et oisko mahista saada antibiootit ilman näytteen antamista. Staphylococcus saprophyticus oli kuulemma viimeks mun tulehduksen aiheuttanu bakteeripirulainen. :twisted:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Saippa

Saippa
Viestimäärä: 617

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Maanantaina, 12.10.2015 klo 09:43  
+
0
^Eih! Toivottavasti pääset pikapikaa eroon siitä pirulaisesta! :twisted:
Shelttimies Noppa (Pilvimarjan Kuka, 2/2013)
etäjäseninä slkn:t Siiri (Liehkun Ciiku, 4/2003) ja Selma (Tiitiäisen Reela (4/2006)

http://koiratulikotiin.blogspot.fi/

  Siirry sivulle: 1 ... 46 47 48 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28242
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545792
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 08:30)