Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 15.03.2015 klo 14:12

Purkautumisosasto 34

Siirry sivulle: 1 ... 47 48 49 50

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Maanantaina, 12.10.2015 klo 10:20  
+
0
^Joo, sitä mäkin toivon. :neutral: Nyt en sit tiiä, pidätelläkkö vai ei, ku en oo varma, pitääks mun antaa uus näyte. Äsken oli pakko käydä vessassa, ku olin just vetäny kauheen kolpakollisen vettä. :nauru: Ja nyt olokin on ihan hyvä, ei kirvelly tai mitään, mut vissiin tää on särkylääkkeen ansiota. Noh, kattellaan.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Maanantaina, 12.10.2015 klo 15:42  
+
0
Ja jos yhtään keimua lohduttaa, niin mulla on sakemannimix jonka mahdollista hankaluutta mulle taivasteltiin minkä kerettiin, mutta se jäi melkein kymmenen kiloa odotettua pienemmäksi ja kasvoi suunnilleen maailman epähaastavimmaksi koiraksi. Tietty aina ei käy yhtä hyvä säkä ja liikuntaahan meillä on aina harrastettu se pari tuntia päivässä, että ei auta kuin toivoa parasta...
Rise to reset the world.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Maanantaina, 12.10.2015 klo 16:10  
+
0
Jos pennun koosta mitään voi päätellä niin mitään kovin pientä tästä tuskin on tulossa ja kun tosiaan huomioidaan se, että koiran liikunta on täysin 11-vuotiaan harteilla (joka ei hänkään todellakaan ole mikään liikunnallinen) niin täytyy vaan toivoa ettei koiralla ole ainakaan erityisesti riistaa ja on vapaanapidettävissä, jotta saa edes jonkinlaista liikuntaa.

Mä en vaan tajua miten veli voi olla noin tyhmä. Ottaa myös senkin puolesta tosin päähän, että veljenpoika on paljon mummulassa hoidossa = koira on samaan aikaan mummulassa ja tällä hetkellä mummula on ollut tosi tärkeä tuki mun omien koirien hoitopaikkana, mikä sekin nyt sit loppuu koska en tahdo äitiä kuormittaa kahdella koiralla ja mun koira on siellä siis ollut vaan helpottamassa omaa arjen jaksamista pääasiassa. Eikä meillä kyllä tolle staffille ole mitään muuta hoitopaikkaa kun sen sinnekään voi hädin tuskin jättää. Se nyt on tietysti tosi itsekäs ärsytyksen aihe.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 14.10.2015 klo 12:13  
+
0
Ärsyttää. Maanantaina luulin, et tulehdus meni ohi runsaan juomisen ja C-vitamiinin ansiosta, koska oireet hävis. No, eilen illalla sit alko taas kirvellä ja tänään aamulla pissasin verta. :suru: Eipä ketään sit soittanu maanantaina sielt terveyskeskuksesta, että lääkäri oli jo kirjottanu mulle sen antibioottikuurin, soitin sinne aamulla uudestaan. Noh, nyt sitten vedellään taas antibiootteja viis päivää, en tykkää... :neutral: Ostin maitohappobakteereja, et sais vähän helpattua elimistöä. Toivottavasti tää nyt talttuis tällä, eikä enää tulis takasin. Ehkä sekin auttaa, et poikaystävä lähtee viikon lopulla pariks kuukaudeks reissuun, ni se ei oo levittämässä bakteereja. :nauru:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 14.10.2015 klo 16:27  
+
0
Kävin sit tänään sairaanhoitajalla epämääräisten alaselkä sekä alavatsakipujen takia (välillä pahasti vihlovia kipuja...). Tulehdusarvot ok, niissä ei ollu mitään. Virtsanäytteessä normaalia enemmän valkosoluja, muttei niistäkää mitään sanonu, lähetti labraan. Eipä sanonu mihinkään juuta eikä jaata, pikkasen vitutti. Lämpöä oli 37.3 eikä osannu sanoa mistä johtuu ku ei mitään flunssaakaan ole. Tyyliin vaan oli et noh, huomenna lääkärille aikaa että ei tässä nyt oikein keksi mistä vois johtua, lääkäri tekee tarvittavat tutkimukset. Aha, no kiitos.

Huomenna siis lääkärille aika aamulla, saapi nähdä mitä sanoo. Veikkaanpa että on jotain mihin määrää antibioottikuurin, onneks oon tän viikon lomalla! Vituttaa vaan ku tässä istuessakin vihloo tota selkää ja alamahassa tuntuu pahalta ja välillä vihloo :mad:
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 14.10.2015 klo 17:07  
+
0
^Eihän sairaanhoitajan kuulukaan mitään diagnooseja tehdä, parempi vaa, ettei rupee veikkailemaan mitään. Kuulostaa kyl ilkeeltä vaivalta, toivottavasti syy selviää!
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 14.10.2015 klo 21:08  
+
0
Jaa. Kilpirauhasarvot on sitten koholla. Joulukuussa kontrolli ja toivotaan että olisi palautunut normaaliksi.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 15.10.2015 klo 10:50  
+
0

Tutuli kirjoitti:

^Eihän sairaanhoitajan kuulukaan mitään diagnooseja tehdä, parempi vaa, ettei rupee veikkailemaan mitään. Kuulostaa kyl ilkeeltä vaivalta, toivottavasti syy selviää!


Kyllä vaan on ennen sanoneet missä voi olla vika, ei se sairaanhoitajana oleminen sitä ole estänyt :nauru:

Mutta joo, mitään ei oikeestaan selvinny. Verikokeet otettiin ja tulokset tulee ens viikolla. Tutki alavatsan painelemalla, eikä mitään kipua tai mitää tuntunu eikä löytäny mitään. Sano että saattaa toki johtua ihan työstäkin (asiakkailla siivousta ja kaupassa käyntejä, mm. sohviakin joutuu siirtelemään) ja jos ei verikokeistakaan mitään kummempaa löydy ni suositteli tukivyötä, siitä vois olla kuulemma apua. Kysyin että mistä ne alavatsakivut, vihlasut ja paineentunteet voi johtua ni kuulemma voi olla ihan normaalia että heijastaa myös sinne, etenkin jos on ylipainoa niinku mulla ja jos ei oo pitkään aikaan tehny tollasta työtä.

Noh, kattoo mitä sieltä verikokeista löytyy vai löytyykö mitään. Tukivyö vissiin sit hommattava.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 15.10.2015 klo 15:33  
+
0
Palkkapäivän kunniaksi maksoin tonnilla laskuja. Mahtavaa olla aikuinen!
Rise to reset the world.

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 15.10.2015 klo 17:32  
+
0

naukunen kirjoitti:

Palkkapäivän kunniaksi maksoin tonnilla laskuja. Mahtavaa olla aikuinen!


Huh huh! Niinpä!
Meille on tulossa mojovat veronpalautukset, koska kotitalousvähennys. Vaan kun heti on sen miljoona eri rahareikää, mihin syytää rahaa. Nytkin miehen läppäri hajosi, siihen menee useita satasia (vakuutus nyt ei korvaa noin vanhasta vempeleestä kuin marginaalisen summan). Sen lisäksi on nuoremman koiran kastroiminen edessä, koska ei se killuttimiaan tarvitse, kun ei ole jalostuskelpoinen. Harmi, koska luonne on mitä mahtavin. :ylpea: :roll:
Autoakin pitää viedä huoltoon, TAAS. :pyssyt:
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Perjantaina, 16.10.2015 klo 16:40  
+
0
Sama vika täällä rahan kanssa. Nyt tuli vaan kolmesataa euroa lisiä käteen koska loma, maksujen jälkeen jäi alta 200 euroa jolla pitäis huomenna heittää laivareissu + pärjätä loppukuuhun. Kait mä sitten vedän kaks kuukautta kuukausipiilareilla, ja muutenkin syön tästä edespäin pelkkää kaurapuuroa ja makaronia. Jos mulla ois luottokortti, niin mun rahatilanne kyl kusis miljoona kertaa enemmän ku tuhlaisin varmaan nekin! Joulukuussa on tulossa kaks tonnia käteen palautuksia, lohduttaapa kovasti tässä vaiheessa.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Sunnuntaina, 18.10.2015 klo 21:26  
+
0
Huhhuh. Leppo oli eilen illalla päässy säikähtäessään irti pk-pannasta ja rynnänny autotielle. :eek: Oltiin Tampereella, avo oli siis ollu veljeään saattamassa bussipysäkille, ja siinä odotellessa oli kaks humalaista jannua loikkinu pimeessä tien yli hirveen möykän kera ja Leppo oli hieman niille haukahdellut kun jännitti. Noh, mikäs sen hauskempaa poikien mielestä kun ruveta haukkumaan takaisin. :roll: Sit ihmettelivät siinä että miksei koira halua tulla heidän luokseen (avo oli sanonut että ei kai se nyt tuu kun tollasta meteliä pidätte, sitä pelottaa). Leppo oli siinä rauhottunu ja istunu taas odottelemaan, kunnes toinen herroista aatteli koittaa vielä tutustua, mut siinä lähestyessään huomaskin bussin tulevan ja kiljaisi innoissaan kovaäänisesti. No Leppo tietysti säikähti sitä ja peruutti löysästä pannasta vahingossa pois, avo säikähti ja kutsu Leppoa ja koitti napata sen takas pantaan. Leppo oli vielä peloissaan ja hypähti kauemmas, suoraan autotielle. Onneksi bussi oli jo hidastanut valmiiksi eikä vastaantulevien kaistalta tullu ketään, mut tsiisus. Avo oli saanu rauhallisella kutsulla Lepon pysähtymään ja nappas koiran kainaloon ja pisti jalkakäytävällä takas pantaan. Onneks tää kiljunut jätkä tajus siinä bussiin noustessaan sentään pahotella että "Sori kun mä huusin".
Onko toi normaalia pk-pannoissa että noin voi käydä jos se panta on löysällä, vai onko meidän panta liian iso? Lepon kaulanympärys on kapeimmast kohdasta 35cm mitä toi panta on kireimmillään, löysimmillään panta on 50cm.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Maanantaina, 19.10.2015 klo 16:44  
+
0
^ Onko ketjulla vai jollain muulla kiristyssysteemillä? Ainakin ketjun pitäis mun mielestä kiristyä niin helposti, että jos panta on oikean kokoinen, niin noin ei pitäis päästä käymään. Muista kiristyssysteemeistä mulla ei ole kokemusta. Kamala tilanne varmasti. :suru:

Minä hankkisin varmasti pienemmän pannan tommosen jälkeen.
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Maanantaina, 19.10.2015 klo 16:55  
+
0
Meillä on monesti käynyt puolikurran kanssa niin, että kun tuo vanhempi tsekki on pysähtynyt haistelemaan jotakin maassa, niin panta onkin yhtäkkiä vaan valahtanut pään läpi.
Kai niitä pitäisi sitten pitää jotenkin kireämmällä? Mulla on semmosia pantoja, joita en enää ainakana pennulla käytä.
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Maanantaina, 19.10.2015 klo 17:45  
+
0
Siis tuommosesta M&M:n Feel Easy -pannasta luikahti läpi, siinä on kankainen kiristysosa. Mut tosi helposti kiristyvä on toikin sen kankaan liukkauden puolesta, et oisko sit vaan liian iso... :neutral: Hemmetti kun siit on tainnu mennä just parilla päivällä vaihto- ja palautusoikeus umpeen. :ttou: Jos sitä kävis silti kysymässä asiasta huomenissa, jos olis armollisia myyjiä paikalla. Mut mites jos ostan jonkun pienemmän niin eikös se oo liian kuristava sit jos kireimmillään on pienempi kun koiran kaulanympärys?
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Maanantaina, 19.10.2015 klo 17:46  
+
0
^^ Toi on kuitenkin hyvin eri tyyppinen tilanne kuin dinskillä ja uskon, että koiran rakenne/ryhti voi vaikuttaa paljonkin siihen, voiko noin käydä. Olikohan Tigru, joka on joskus kirjoittanut, että yksi hänen koiristaan osaa laittaa pään alas ja pudottaa puolikurran pois kaulalta. :hymy:

Jos koira paniikissa riuhtoo itsensä pannasta irti, niin sillon mun logiigan mukaan pannan on täytynyt olla kireänä ja todennäköisesti se on siis liian suuri.

Paitsi että itse asiassa Melvin riuhtoi itsensä pari kertaa yhdestä puolikurrasta irti ja se ei taatusti ollut liian löysä! Se panta oli ehkä liian leveä (ja ei-ketjullinen onhan mulla niistä kokemusta! :nauru:) ja sen takia pysyi kaulan yläosasta kriittiset millit löysempänä mahtuakseen hivuttautumaan pään yli. En tiedä -näin mä oon ainakin aiemmin ajatellut, mutta olisko tolla ketjuttomuudellakin vaikutuksensa?

Väksyä, kun dinski kommentoi väliin
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015
(Viestiä on muokattu maanantaina, 19.10.2015 klo 17:47)

kissun

kissun
Viestimäärä: 362

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Maanantaina, 19.10.2015 klo 20:05  
+
0
Minä taas en tykkää ketjullisia näillä pitää, kun sellainen on muutaman kerran noin vaan tippunut Leviltä päästä :D Siis kun on kumartunut haistelemaan tms, niin valunut vaan alas. Noi kankaiset ei avaudu samalla lailla ammolleen ja valahtele, varmaan kun ovat kevyempiä.

Ja mun mielestä himppasen liian kireä puolikurra on parempi kuin liian iso. Ja jos koira kulkee vetämättä ja nätisti, niin eihän se silloin ainakaan haittaa.

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Tiistaina, 20.10.2015 klo 11:41  
+
0
Mulla on toi nuorin semmonen houdini, et en uskalla pitää sillä 'normaalia' puolkurraa enää, ku se on pari kertaa saanu venkoiltua ittensä niistä irti. Sillä on nyt siis mittatilauksena tehty nahkapanta, jossa nahkakurra stopparilla. Mut tosiaan mieki piän että inan verran pieni puolkurra parempi.

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Tiistaina, 20.10.2015 klo 11:48  
+
0
Kyllä ...tuttaa.. Mä en IKINÄ voita mitään :ylpea: en en en.. VMP
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Tiistaina, 20.10.2015 klo 15:43  
+
0
^ Mulla vähän sama vika. :nauru: Kaikki arvonnat, pienet ja isot, niin ei tuu ikinä voittoa.

Mut kiitti kaikille pantakommenteista! Ei huolinut liikkeen täti enää pantaa takaisin kun ei ollut myyntikuntoinen (oli siis käytetty se n. 2vko), tarvii myydä jotain muuta kautta sitten. Uuden pannan pistin tilaukseen nettikaupasta, kirein mitta on pari senttiä pienempi ja isoimmillaankin 7cm pienempi kun tuo edellinen. Panta on myös pari senttiä leveämpi, jospa noi kaikki yhdessä vaikuttais parantavasti tuohon kaulassa pysymiseen.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

  Siirry sivulle: 1 ... 47 48 49 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28211
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265870
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 09:15)