Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 13:05

Purkautumisosasto 3

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51

Hamy

Hamy
Viestimäärä: 128

PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 13:05  
+
0
Purkaudutaan ja purnataan lisää..
*Luota siipiisi ja LENNÄ*

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 15:18  
+
0

Vanis kirjoitti:

Asuntokaupat meni puihin. Ostajat olivat tekstiviestitse ilmoittaneet voivansa hyväksyä naapurin tarjouksen. Olivat kyllä samantien ilmoittaneet etteivät halua ostaa kun saivat meidän viimeisen tarjouksen, mutta välittäjä rupesikin uhkaamaan 6000 €:n sopimussakolla. Aihetta sopimssakkoon ei ole, koska kaupan ehtoja ei oltu esitetty eikä mitään oltu allekirjoitettu, mutta välittäjä sai ostajat säikäytettyä perinpohjin. Eivät halua ruveta riitelemään, joten ostavat kiristettynä naapurin kämpän. Hienoa.



Toi on ihan sanonko mistä. Mun systerin asuntokaupat meni myös puihin välittäjän sekoilun takia. Ruvettiin myös uhkailemaan sakolla. Ihan pehvatouhua tuollainen.

:(((
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 25.08.2010 klo 15:19)

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 15:20  
+
0
^Eihän sopimussakkoa ole ennenkuin on tehty kirjallinen tarjous - joka on myös hyväksytty, jossa se sopimussakko täytyy vielä erikseen mainita.. Johan on toimintaa välittäjältä :eek:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 15:27  
+
0
Joo, tämä on kyllä aivan uskomattoman syvältä. Ilmeisesti kyseisen välitysfirman mukaan eettisesti oikein kiristää ostajia tekemään kaupat asunnosta, jota eivät halua. Ei tuo ikinä tulisi menenmään oikeudessä läpi, mutta nämä ostajat eivät halua riidellä. Sen sijaan laittoivat tänään viralliseen ostotarjoukseensa niin tiukat ehdot, että myyjän ei niitä kannata edes yrittää toteuttaa. Huomenna ollaan taas viisaampia.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 15:37  
+
0
^ Asuntokaupan ongelmista on kyllä kirjoitettu lehdistössä viime aikoina kiitettävän paljon. Olikohan viimeksi viikonloppuna kun luin juttua. Välittäjillä on jutun mukaan niin kova kamppailu myytävistä kohteista, että lupailevat ostajille kohtuuttomia myyntihintoja saadakseen kohteen välitettäväkseen.
Ylläpitäjä

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 15:38  
+
0
No onko tommonen kiristäminen kenenkään edun mukaista? edes välittäjän? Pelkää, ettei saa palkkiootaan jos ei kauppoja tule?
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 15:43  
+
0
^^Juu, tollasesta välittäjästä just kyse. Hintaa jouduttu tiputtamaan jo 26 000, mikä on aivan järkyttävä summa tämän hintaluokan kaupoissa. Normaali tiputus on 3-5 %. Tämä taas yli 10 %.

^Kai se pelkää menettävänsä palkkionsa. Firman maineen edun mukaista ei varmasti ole, koska pakkohan sen on tajuta että tämä leviää.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 25.08.2010 klo 15:45)

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 15:48  
+
0

MissFields kirjoitti:

No onko tommonen kiristäminen kenenkään edun mukaista? edes välittäjän? Pelkää, ettei saa palkkiootaan jos ei kauppoja tule?



Asuntovälitysalalla vissiin on tarjontaa (tarjontaa siis välittäjistä, ei välitettävistä) tällä hetkellä paljon enemmän kuin kysyntää. Tästä syystä välittäjät kamppailevat kynsin hampain kaikista pienistäkin välityspalkkioista. Ja siis joo, onhan se välittäjän edun mukaista saada asiakkaan asunto kaupaksi ja palkkio itsellleen. Mutta ne keinot on käsitykseni mukaan monesti vähintään epäeettiset, jos eivät laittomat.

Ja tollanen hintojen hilaaminen ylöspäin vain välityssopimuksen saamiseksi kääntyy vielä itseään vastaan. Mutta eipäs ne sitä tajua kun ajattelevat niin lyhytnäköisesti.
Ylläpitäjä

Idefix

Idefix
Viestimäärä: 176

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 17:24  
+
0
Masentava päivä! Minä jo luulin että kun loppuu ne 12h työpäivät että eritavalla jaksaa nyt, mutta ei. Taas saa istua tyhjänpanttina 10 h, ja asiakkaita käyny tasan 5, joista 2 oli työkavereita. Onpa kiva, kun voisin olla tekemässä jotakin hyödyllistäkin ja palkkakin on sieltä ja syvältä. Eikö mistään vois löytyä jotaki vakituista siistiä sisähommaa jossa ois kohtuulliset ja säännölliset työajat?!? (ja sit ku mut vielä valittas niihin hommiin, mut enpä oo päässy yhteenkään)
Tai olis sitten talvet töitä ja kesät vapaata, tympeetä talvi kituutella ja kesät olla sit töissä kun muut lomailee! P*****marjat sanon minä!

Miten voikin taas vastustella? :twisted:
Lbu Taavi 10/04
Lbu Tino 12/07

Murmuu

Murmuu
Viestimäärä: 457

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 17:31  
+
0
Tein kreikkalaista hunaja-sitruunapiirakkaa, joka vaikutti tosi hyvältä, mutta jotenkin siitä tuli niin pahaa, etten saanut edes yhtä piirakkapalasta kokonaan alas. Toivottavasti mies tykkää. :mad: Muuten menee hukkaan koko piirakka.

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 17:43  
+
0
Huoh, sormi on edelleen niin kipeä että jouduin perumaan huomisen ja perjantain keikkavuorot duuniin :( Ja rahaahan mulla onkin ihan liikaa ja sitä rataa.. Antibioottikuuri ei tunnu tehoavan, seitsemäs päivä menossa ja kolme vielä edessä ja edelleen sormi on tulehtuneen näköinen (kynnen alla mätää, koko sormi kuuma ja turvoksissa). Onneksi särky on sentään loppunut ettei tarvinnut enää syödä sitä hemmetin Tramalia josta tuli pirun huono-olo..
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 17:47  
+
0
^ Kannattaisiko käydä näyttämässä sitä uudelleen lääkärille? Tuo ei meinaan kuulosta normaalilta.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 18:14  
+
0
^^ Mee ihmeessä lääkäriin. En halua peloitella, mutta setäni vietti koko viime kesän sairaalassa kun hän sai hajonneesta lautasesta haavan ja sen kautta jonkin sortin "lihansyöjäbakteerin" käteensä. Nuo on aika vakavia juttuja.

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 19:24  
+
0
Ei oo hartiat vielä tottuneet kassatyöskentelyyn.. särky on ihan kauheeta ja salvaa saa kokoajan laittaa. En yhtään ihmettelisi jos sieltä joku lihas tulehtuisi. No, eiköhän se siitä, jos ei niin sitten täytyy tehdä asialle jotain. Asiakkaat vaan kattoo kassalla kun irvistelen kivusta siinä tehdessäni töitä.. kiva.
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 19:57  
+
0
Jep, päädyin samaan itse että menen uudestaan näyttämään tuota... On aika ällöttävän näköinen. Ja nyt koko sormen iho on ruvennut kuivumaan ja hilseilemään oudosti :o
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

myway

myway
Viestimäärä: 618

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 21:54  
+
0
Mitä ihmettä pitäisi tehdä? Kaverilla on 2-vuotias saksanpaimenkoira. Kaveri kertoo, miten sen kanssa menee niiiin hienosti. Hän sallii koiran urista ja nostaa karvat pystyyn ohituksissa. "Kunhan ei enempää meuhkaa." Mistä lähtien urina ja irokeesi ovat kertoneet rennosta koirasta? Kaveri kouluttaa koiraa tasan silloin, kun minä olen paikalla. Minun ollessa läsnä, ei koira saa enää vetää. Koira on ihan sekaisin, koska kaverilla menee aina hermot, kun koira kuitenkin yrittää vetää. Jos olisi 2 vuotta tehnyt oikeasti töitä vetämisen kanssa, ei koira vetäisi. Kuulin myös työkaveriltani, että hän oli nähnyt kaverini raivoavan tälle koiralleen.

Nyt hänellä hoidossa pieni pentu ja sen kanssa menee myös upeasti. Kuulin toiselta työkaveriltani, että kaverini oli repinyt pentua (nyt 12vkoa) niskavilloista, kun ei totellut.

Minulle kerrotaan kaiken olevan hyvin, mutta koira käyttäytyy miten sattuu ja aina löytyy tekosyy.
"Nyt on huono päivä."
"Se on ollut tänään ihan kauhee."
"Yleensä ei tee näin."
"Se ei tykkää noista ja noista."
" Tätä se ei oo ikinä tehnyt."

Joopa joo...
Sekarotuinen Rami 16.4.1996 - 29.11.2011
Bcu Tito 2.6.2010
Bcu Totti 3.8.2013
Life Is How You Make It

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 22:23  
+
0
^ Höh mikä tilanne :neutral:
Olisiko asiallinen keskustelu ratkaisu? Kerrot hienovaraisesti että tiedät tuosta koirien kohtelusta. Kaverisi ihan selvästi välittää mielipiteistäsi, koska sinun läsnäollessa kouluttaa koiriaan.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 22:54  
+
0
^^ Täysin muuhun puuttumatta: eikö kaverisi saa itse määritellä kriteeriään onnistuneelle ohitukselle? Kyllä munkin koirani joskus urisee ja nostaa keesiä pystyyn, mutta meidän ohitus on onnistunut niin kauan kuin haukkua ei kuulu. Tämä on suurta edistystä siihen, kun minun reaktionopeuteni ollessa liian vähäinen, koiralla kääntyi silmät selälleen päästä ja vastaantulijalle/ohitettavalle huudettiin kitarisat vilkkuen ja räkä lentäen. Meillä on toki myös paljon ihan yleisesti hyväksyttyjen kriteerien mukaisia hyviä ohituksia, mutta mm. minusta riippumattomina tekijöinä esim. etäisyys aiheuttaa tietynlaista jännittyneisyyttä koirassani.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 23:00  
+
0
^^^Mun koiran päälle on käyty niin monta kertaa, että en todellakaan edes uneksi enää, että me ikinä ohitettaisiin vieraita koiria rennosti ja täysin niitä koiria huomioimatta. Olen ihan supertyytyväinen että nykyään päästään ohi niin, että koira vain nostaa hännän ja karvat pystyyn ja ehkä murisee jos toinen räyhää. Tilanne voisi olla tuhat kertaa rasittavampikin.

myway

myway
Viestimäärä: 618

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 23:02  
+
0
innna:
Ilman muuta saa itse määritellä! Sitä en tarkoittanut. Kaveri kuitenkin sanoo, että koira menee muista mitään välittämättä ohi. Kävelin sitten oman koirani kanssa siinä vieressä (koirat tuntevat toisensa hyvin). Vastaan tuli koira ja kaverin koira alkoi pörhistellä, tuijottaa ja urista. Kaveri alkoi sitten selitää, että tämän hän nykyään hyväksyy. Ennen siis teki täyskäännöksen heti, jos karvat nousi tai kuului urinaa. Muutaman käännöksen jälkeen meni aina huomattavasti paremmin. Ennen yritti (ainakin minun ollessa läsnä) ottaa kontaktia ja tehdä koiran kanssa töitä, jotta ohitus onnistuisi. Nyt nämä mahtailut ovatkin sallittuja asioita. Ei se ennenkään muille raivonnut. Kaveri kuitenkin tietää, että nytkään ei ole hyvä. Ei vain viitsi tehdä asialle mitään.

Ottaa vain päähän.
Sekarotuinen Rami 16.4.1996 - 29.11.2011
Bcu Tito 2.6.2010
Bcu Totti 3.8.2013
Life Is How You Make It

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28193
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6332
Viestejä yhteensä545700
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.04.2024 klo 10:15)