Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 13:05

Purkautumisosasto 3

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 23:06  
+
0
^ Ymmärrän kyllä. :) Tuli vaan mieleen, että ollaanko me kaikki joiden koirat pöhisee ohittaessa ihan surkimuksia vai, niin siksi halusin kommentoida.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

myway

myway
Viestimäärä: 618

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 23:19  
+
0
^ Heh, ette tietenkään ole surkimuksia. Ainakaan, jos asialle yritetään tehdä jotain. ;)
Sekarotuinen Rami 16.4.1996 - 29.11.2011
Bcu Tito 2.6.2010
Bcu Totti 3.8.2013
Life Is How You Make It

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 00:07  
+
0

Vanis kirjoitti:

Joo, tämä on kyllä aivan uskomattoman syvältä. Ilmeisesti kyseisen välitysfirman mukaan eettisesti oikein kiristää ostajia tekemään kaupat asunnosta, jota eivät halua. Ei tuo ikinä tulisi menenmään oikeudessä läpi, mutta nämä ostajat eivät halua riidellä. Sen sijaan laittoivat tänään viralliseen ostotarjoukseensa niin tiukat ehdot, että myyjän ei niitä kannata edes yrittää toteuttaa. Huomenna ollaan taas viisaampia.


Itsekin ko.firman kanssa asioineena tiedän jatkosssa välttää heidän palvelujaan mm. kertomastasi syystä.
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 00:35  
+
0
Mulla on kamala ikävä Chamboa. Samoin Sakulla, se on ihan hukassa ilman isoveljeä.:suru:

Meillä on keittiössä vesivahinko. Tänään kävi vakuutustarkastaja. Korjaukseen menee pahimmassa tapauksessa 3 viikkoa. Kaapit puretaan pois, seinää avataan, lattia revitään pois -> Keittiö on käyttökiellossa. Rosa1 25 vuotta saa muuttaa iskän ja äitin helmoihin (onneksi vain remontin ajaksi).

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 01:51  
+
0
^Olen tosi pahoillani :suru: Ikävä on varmasti ihan hirveä.

En saa unta sitten millään. Mietin vaan asuntokauppoja :neutral:
juulia, nyt heräsi uteliaisuus.. Miten sä tiesit mistä firmasta on kyse?:hymy:

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 07:09  
+
0
Voi rosa :suru: Toivottavasti suru, kaipaus ja ikävä jossain kohtaa vähän helpottavat ja löydätte Sakun kanssa oman, toivottavasti onnellisen, arjen :paijata: Paljon voimia! Myös vanhempien luo muuttoon :hymy:

Ihan huvikseni kommentoin tuota ohitustilanteessa ilmenevää urinaa ja pöhinää. Jos toinen kerran ei halua kouluttaa sitä pois ja koira ei räyhää eikä yritä käydä kenenkään päälle niin anna sen silloin tehdä niin. Ymmärrän toki että voi ärsyttää, mutta eivät kaikki ihmiset jaksa kouluttaa koiriaan samalla intensiteetillä kuin toiset. Huutaminen ja käsiksikäyminen taas eivät oikein kuulosta hyviltä asioilta, onkohan kaverillasi oikeasti jaksamista edes painia niiden ongelmien kanssa? Ehkä avun tarjoaminen voisi auttaa? Lisäksi jos hän kouluttaa koiraansa vain sinun seurassasi, niin ehkä silloin itse lisäät hänen paineitaan siitä millainen hänen pitäisi koiran kanssa olla? Jos hän ei koiraansa yritä muulloin kouluttaa, niin mulle kuulostaisi siltä kuin hän yrittäisi täyttää sun standardit silloin kun sä olet läsnä. Ei mitään herkkua kaverisuhteelle yrittää täyttää toisen standardeja. Imo.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 08:18  
+
0

Eevus kirjoitti:

Ei oo hartiat vielä tottuneet kassatyöskentelyyn.. särky on ihan kauheeta ja salvaa saa kokoajan laittaa. En yhtään ihmettelisi jos sieltä joku lihas tulehtuisi. No, eiköhän se siitä, jos ei niin sitten täytyy tehdä asialle jotain. Asiakkaat vaan kattoo kassalla kun irvistelen kivusta siinä tehdessäni töitä.. kiva.



Muista venyttely! Itse muista kuinka jumissa olin kun aloitin työt = 8h päivässä tietokoneella istuen.
Hyviä ovat hartioiden pyörittely, lapaluihin kohdistuvat venytykset :hymy: Tsemppiä jumi kipujen kanssa, eivät ole kivoja.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

NtiC

NtiC
Viestimäärä: 503

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 08:26  
+
0
muoks. pois.
(Viestiä on muokattu torstaina, 26.08.2010 klo 13:16)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 08:26  
+
0
Mulla soi kello 5:50 töihin, mies vapaalla.
Koira päättii ruveta paskomaan ensin puol neljältä ja sit viel puol viideltä uudestaan.
Kukako siivosi?? No minä tietty! :twisted: (voiskohan tämän hymiön saada ilman tota hymyä sit kun hymiövalikoimaa lisätään/ parannellaan)
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Cornelius

Cornelius
Viestimäärä: 484

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 09:02  
+
0
Mun hevonen on ääliö. Tai pikemminkin omistaja on ääliö. Toissapäivänä vietiin Lirikan kaverihevonen pois ja nyt se on kuin orpo piru, säikkyy kaikkea ja on ollut kaikin puolin kummallinen. Alkukesänähän meille sattui onnettomuus, mentiin nurin ihan kunnolla, pollella oli selkeästi sopeutumisvaikeuksia kun se muutti meille kotiin. Ajattelin silloin, että selvä, muutokset täytyy tälle hevoselle tarjoilla hyvin rauhallisesti ja ajan kanssa.

Kuinka ollakaan, pöljänä vain kiipesin eilen illalla selkään, ja nurin mentiin uudellen. Hevonen oli ihan paniikissa ja säikky. Jalka on paskana, onneksi hevoselle ei käynyt kuinkaan. Nyt se saa viettää vapaata ja olla laitsalla ja totutella elämään ilman kaveria.

En vain voi käsittää omaa tyhmyyttä, miksi ei voi ajatella ennenkuin toimii. Ja miksi hemmetissä pitää kaikkeen reagoida menemällä nurin ja litistämällä omistaja alleen?? PRKL.

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 09:30  
+
0
^ Voi ei :suru:
Itse olen harrastanut hevosia 7 vuotta, mutta päätin lopettaa tallin idiootin toiminnan takia ja haistatin heille pitkät. Nyt täytyisi löytää kiva talli pirkanmaalta, kun tuli tänne muutettua.. Kaipaan kovasti :neutral:

Mutta asiaan! Mulla on nenä ja koko kurkku tukossa, tänään illasta olisi sitten ensimmäinen työpäivä, tosin palkaton, vähän sellainen katselemispäivä ja illasta minulle soitetaan ja keskustellaan siitä mitä tykkäsin - jos tykkäsin, viikonloppuna pitäisi kirjoitella työsopimus! :kumarrus: Mutta tiedä sitten, tänään pitäisi olla hurjan aktiivinen ja kysellä kamalasti, mutta tuntuu siltä kuin nenässä olisi kiloittain räkää :eitietoo:

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 09:34  
+
0

rosa1 kirjoitti:

Mulla on kamala ikävä Chamboa. Samoin Sakulla, se on ihan hukassa ilman isoveljeä.:suru:.


Voi sinua ja Chamboa :paijata: Suru on surtava ja surutyö tehtävä, vaikka se koskee. Mulla kesti "pienen ikuisuuden" toipua edellisen koiramme kuolemasta. Tuskaa lisäsi vielä se, että kyseessä oli nuori koira = alle 3vuotias. Liki vuosi meni että tuli kyyneleet kun muistelin sitä.
Kauhulla pelkään nyt jo aikaa, kun jostain näistä kolmesta joudun luopumaan.

Suru helpottaa aikanaan, vaikkei sitä nyt usko. Aikanaan pystyt ajattelemaan Chamboa ja yhteistä aikaanne hymyn kera. *halit*
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 09:37  
+
0
Cornelius: Hevonen on laumaeläin, joka tarvitsee sen kaverin samalla lailla kuin se tarvitsee heinää. Onko teillä mitään mahdollisuuksia saada jotain toista pollea sinne kaveriksi?
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 10:18  
+
0

rosa1 kirjoitti:

Mulla on kamala ikävä Chamboa. Samoin Sakulla, se on ihan hukassa ilman isoveljeä.:suru:

Meillä on keittiössä vesivahinko. Tänään kävi vakuutustarkastaja. Korjaukseen menee pahimmassa tapauksessa 3 viikkoa. Kaapit puretaan pois, seinää avataan, lattia revitään pois -> Keittiö on käyttökiellossa. Rosa1 25 vuotta saa muuttaa iskän ja äitin helmoihin (onneksi vain remontin ajaksi).



Kyllä se suru siitä jossain vaiheessa alkaa haalistumaan, samoin ikävä, aikaahan se varmasti ottaa. Mun mielestä olisi aika kamalaa jos oman eläimen kuolemasta pääsisi hetkessä ohi, kyllähän sitä ihan ihmisten välistä eroakin surraan viikko tolkulla.

Ikäviä tuollaiset vesivahingot, etenkin kun saitte keittiöstä niin kivan näköisen juuri laitettua. Meneekö kaikki uusiksi vai laitetaanko esim. vanhat kaapit takaisin?
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 10:25  
+
0
Hugo päätti aamulenkillä toteuttaa sisäistä vuorikiipeilijäänsä, tossa tehtiinkin jotain kunnallistekniikan vetoja yhdellä tienpätkällä niin "oikaistiin" sitten metsän läpi.

Koitti siis tosiaan hypätä reilusti yli metrisen kallionkulman päälle, mutta matka tyssäs "vähän" kesken ja tuli siihen nenä ja rinta edellä. Sisällä huomasin et alahuuli oli ottanut vähän "asfaltti-ihottumaa", mut suussa sisällä en huomannu mitään.

Nyt se vieläkin plassuttaa suullaan, vaikka mun mielestä siellä ei (vieläkään) ole sisällä mitään rikki.

Jos sillä olis leukaluu murtunut tai joku hampaanjuuri tmv, niin kai se huutais ku kopeloin sitä leukaa? Nyt se on vaan tapansa mukaan vähän että onko hei pakko.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 10:48  
+
0

Suzuna kirjoitti:

[quote=Eevus]Ei oo hartiat vielä tottuneet kassatyöskentelyyn.. särky on ihan kauheeta ja salvaa saa kokoajan laittaa. En yhtään ihmettelisi jos sieltä joku lihas tulehtuisi. No, eiköhän se siitä, jos ei niin sitten täytyy tehdä asialle jotain. Asiakkaat vaan kattoo kassalla kun irvistelen kivusta siinä tehdessäni töitä.. kiva.



Muista venyttely! Itse muista kuinka jumissa olin kun aloitin työt = 8h päivässä tietokoneella istuen.
Hyviä ovat hartioiden pyörittely, lapaluihin kohdistuvat venytykset :hymy: Tsemppiä jumi kipujen kanssa, eivät ole kivoja.[/quote]

Ja itse suosittelen keppijumppaa! Meillä oli kesätöissä taukojumppana keppijumppaa ja ensimmäisen kerran jälkeen tuntui, kuin veri olisi alkanut kiertämään uudelleen niskassa ja hartioissa. Itsekin siis istuin noin 7,5 h tietokoneella.. Erityisen hyvä liike oli mun mielestä se, että otat kepistä hartioita leveämmän otteen, nostat kepin niskan taakse ja sieltä ylös ja taas niskan taakse. Eli jumppaat niskan takana.
shelam 4/10
Blogi

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 11:14  
+
0
Cornelius, se hevonen ei kyllä tule rauhoittumaan ennen kuin saa kaverin. Saako Suomessa edes pitää hevosta yksin, täällä ei ainakaan saa? :mietiskel:

Jos et saa sille mitenkään kaveria kotiin, kannattaa kyllä melkein viedä se muualle, hevoselle on ihan kauhea tilanne jäädä kokonaan yksin.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 11:27  
+
0

innna kirjoitti:

Kyllä munkin koirani joskus urisee ja nostaa keesiä pystyyn, mutta meidän ohitus on onnistunut niin kauan kuin haukkua ei kuulu. Tämä on suurta edistystä siihen, kun minun reaktionopeuteni ollessa liian vähäinen, koiralla kääntyi silmät selälleen päästä ja vastaantulijalle/ohitettavalle huudettiin kitarisat vilkkuen ja räkä lentäen.


Sama meillä. Itse olen tyytyväinen Lexan käytökseen jos se vetää vaan vähän, nostaa karvoja pystyyn ja pikkasen urisee. Toki toivoisin joka kerta että ohitukset menisivät niin että Lexa seuraa vasemmalla puolella pitäen tiivistä katsekontaktia mutta tälläinen ei aina ole olosuhteiden pakosta mahdollista, mm. sen vuoksi jos toinen koirakko liian lähellä. Mutta tuo jos se vetää vähän ja urahtelee, se on jo niin paljon edistystä siihen verrattuna millainen se on ollut viimeiset pari vuotta ennen kastraatiota. Sen kanssa sai välillä ihan pelätä pyöräteillä ja jännittää että tuleekohan nyt koiria vastaan. Nyt paljon rennompaa vaikka räyhykohtauksia toki tulee mutta myös niitä meidän mittakaavalla onnistuneita ohituksia on todella usein ja niistä jaksan olla aina hyvin iloinen. Itse en toki palkitse koiraa jos se urahtelee tai vetää ohituksissa, palkkaan vain silloin kun se seuraa vasemmalla puolella kontaktia pitäen eli vain täydellisistä ohituksista.

Cornelius

Cornelius
Viestimäärä: 484

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 12:53  
+
0
Juu, äsken niin hopulla kirjoitin, että en huomannut mainita.. siis toinen hevonen jouduttiin äkillisesti lopettamaan ja Lirika on lähdössä nyt täysihoitotallille takaisin viikonloppuna, vain siihen asti joutuu olemaan ilman kaveria. Kunnes saamme oman tallin valmiiksi, hommaamme ilman muuta uuden kaverin sille. Missään nimessä en pidä hevosta yksin yhtään kauempaa kuin on pakko, näkeehän sen miten se nauttii hevoskavereista.

Joku kysyi että saako Suomessa pitää hevosta yksin, niin saahan sitä, valitettavasti. Itse en kuitenkaan moista harrasta, kuten Nutti totesikin, hevonen on laumaeläin joka ei viihdy yksin.
(Viestiä on muokattu torstaina, 26.08.2010 klo 12:55)

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 13:15  
+
0
Jumazuga mikä krapula... Ja tänää ois illanviettoa koulukavereiden kanssa. Toivottavasti tää helpottaa viimestään ku alottaa uudestaan juomisen.

*muoks* Nii ja oon tietysti töissä.
(Viestiä on muokattu torstaina, 26.08.2010 klo 13:16)

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28193
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6332
Viestejä yhteensä545699
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.04.2024 klo 05:15)