Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 10.04.2011 klo 11:12

Purkautumisosasto 7

Siirry sivulle: 1 ... 52 53 54

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: PURKAUTUMISOSASTO 7 - Torstaina, 09.06.2011 klo 14:53  
+
0

eeelisa kirjoitti:

Vanhemmat ottaa pattiin jotka ei sano mitään kun lapset juoksee ja kirkuu koiria kohti. Mitäs sitten jos sattuu olemaan joku vähän vihasempi lapsiin tottumaton koira kyseessä? Noi onneks ei lotkauttanut korvaansa. Mut kuka silloin on vastuussa jos jotain tapahtuu? Ja pitkän matkaa vielä juos meidän takana kiljuen. Sit se ohitti meidät ja alkoi sorkkia jotain kukkaa koiria kohti. Aaargh...:pyssyt:



Mulla juurikin on iso, vihainen lapsiin tottumaton koira :wink: No ei, oikeesti se niiden kimittävä ääni ja kirkunta saa tuon kiihtymään sadasosan sekunnissa, ja kun lapset yleensä liikkuu nykien ja nopeasti suuntaa vaihtaen, laukaisee liikkumistapa taas paimennusvietin. Tottumaton lapsiin tuo on, ja sehän on mun syytä kun ei lähipiirissä ole lapsia joihin olisi tottunut, tai jos on ovat niin kurittomia, että kaikkien turvallisuuden takia olen jättänyt kokeilut sikseen...
Noita näkee täällä meilläpäin suht paljon ainakin näin kesäaikaan uimarantojen lähistöllä. Lapset taapertaa pitkällä vanhemmista, innostuu koiran nähdessään, rupeaa kimittämään ja juoksee kohti.
Mä olen niin hirveä akka että vedän koiran tiukaste taakse/viereen, ja jos vanhemmat ovat äänenkantaman ulottuvissa pyydän heitä hakemaan jälkikasvunsa pois, jos eivät sanon vaan lapselle että koira on vihainen ja läksin paikalta. Harvoin lähtevät perään juoksemaan. Tosin olen pariin kertaan joutunut sanomaan tiukastikkin vanhemmille että opettaisivat lapselle oikean tavan lähestyä koiraa/eläimiä. Ja mä teen sen ihan sen takia että säästyttäisiin vahingoilta, joskus on viisveissattava siitä, mitä vaikka ne vanhemmat ajattelee kun sanon että koira ei siedä lapsia, vaan on ajateltava kaikkien turvallisuutta.
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 7 - Torstaina, 09.06.2011 klo 14:58  
+
0
Olin tulossa itsekkin valittamaan kuumuudesta ja ötököistä, mutta muut onkin jo purkautunut minunkin puolesta. Pakko oli olutta käydä töistä tullessa jos sitä vaikka sitten siivois kämpillä..:roll:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PURKAUTUMISOSASTO 7 - Torstaina, 09.06.2011 klo 15:20  
+
0
Olin äsken ulkona makoilemassa ja luin kirjaa mutta eipä siellä kyllä pysty kauaa olemaan. Olin korkeintaan joku 10-15minsaa eli minä en myöskään helteistä tykkää. En tajua ihmisiä ketkä pystyy ottamaan aurinkoa monta tuntia tuollapaahteessa kun mie en todellakaan pysty ja en ole ikinä tarkoituksella aurinkoa kyllä ottanutkaan enkä kyllä ottaisikaan vaikka pystyisinkin!
Tosin kyllä mä lenkkeilemään pystyn ja tekee muuta mut se paikallaan olo tosa paahteessa on niin hiton ärsyttävää!
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu torstaina, 09.06.2011 klo 15:23)

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PURKAUTUMISOSASTO 7 - Torstaina, 09.06.2011 klo 15:26  
+
0
Mie otan ihan milloin tahansa mielummin helteisen ilman, kuin kaamean kovan pakkasen.

Inhottavaa lukea jatkuvasti bookista noista koiravihaajista, jotka kylvää koirapuistoihin ja lenkkipoluille jne. koirien herkkuja, kyllästettynä partaterillä, lasinsiruilla ja myrkyillä. Eikö ihmisellä ole oikeasti muuta tekemistä?
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PURKAUTUMISOSASTO 7 - Torstaina, 09.06.2011 klo 15:31  
+
0
No mun mielestä joku +20c on sopiva. :) Joo Turussakin oli keväällä mm lasinsirpaleilla höystettyjä lihapullia heitelty koirapuistoihin.(en tiedä onko vielä jossain noita) Pistää vihaksi kun niin idiootteja ihmisiä. Tekis mieli myrkyttää sellaiset ihmiset jotka toisia alkaa myrkyttelemään koska mikä oikeus niillä on tappaa/myrkyttää ketään!!!!! Luulee olevansa jumalia?
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Lua

Lua
Viestimäärä: 127

VS: PURKAUTUMISOSASTO 7 - Torstaina, 09.06.2011 klo 16:44  
+
0
Mä en kyllä pysty ymmärtämään, miten joku voi Suomessa oikeasti valittaa kuumuudesta... Siis siellähän on alle 30º ja kestänyt tän viikon ilmeisesti. Nauttisitte nyt kerrankin vähän lämpimämmistä ilmoista.

Mä en muutenkaan jaksa sitä ikuista valitusta ilmoista. Täällä on ihan sama, aina on joko on liian kylmä, tai liian kuuma, tai sitten sataa, tai sitten on vaan sen näköistä, että kohta sataa, tai on tuulista, tai on hiostavaa, jne... Kun sille ilmalle ei kuitenkaan mahda mitään, niin mikä järki siitä on valittaa.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PURKAUTUMISOSASTO 7 - Torstaina, 09.06.2011 klo 16:52  
+
0
Nii no en mä yleensä valitakkaan mutta näin suomalaisena on varmaan tottunut kylmään ilmaan niin tälläinen helle on aika rankkaa. Muta kyllä mä tästä jollain tapaa nautinkin kerta kerrankin on lämmintä :aurinko:
Ja mun lempivuodenaika on ollut aina 1.kevät. 2.syksy 3.kesä ja 4. talvi eli kesä ei oo mun lempivuodenaika
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu torstaina, 09.06.2011 klo 16:55)

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: PURKAUTUMISOSASTO 7 - Torstaina, 09.06.2011 klo 17:03  
+
0
Mä ymmärrän helteestä valituksen, pakkasesta taas en. Koska kylmältä pystyy suojautumaan, kuumalta niin hyvin ei. Kyllähän terve ihminen tän helteen kestää, mutta lähinnä säälittää vanhukset ja eläimet. Meilläkin koira on nyt viettäny kaiket päivät sängyn alla, eikä jaksanut edes tulla tänään morjenstamaan, kun kotiin tulin. Mä oisin kans varsin tyytyväinen semmoseen +20 lämpötilaan täällä Suomessa. Täällä kun tuo +30 astetta on jotenkin niin paljon kuumempi kuin esim. Thaimaassa.

Syssy

Syssy
Viestimäärä: 44

VS: PURKAUTUMISOSASTO 7 - Torstaina, 09.06.2011 klo 17:04  
+
0
Kun ei millään jaksais oottaa, et lähteekö tää hormonaalinen akne itestään pois 2kk kuluessa vai mitä pitäs tehä ja meniskö lääkärin pakeille vai oottasko elokuun loppuun, kun on gynellä aika.
Rasittavaa olla, kun koko naamataulu kukkii ihan kuin ois teini.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PURKAUTUMISOSASTO 7 - Torstaina, 09.06.2011 klo 17:42  
+
0
^^Mutta yritäpäs oikein kunnon toppautuneena käynnistää kelkkoja tai ylipäätään tehdä töitä ulkosalla jos pakkasta on se -40astetta. Ei siinä oikein hengittelekkään kunnolla, saati tee töitä. Helteistä olis +20 soppeli, pakkasista se -20.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: PURKAUTUMISOSASTO 7 - Torstaina, 09.06.2011 klo 17:46  
+
0
^ No okei, vaikka pakkasesta tykkäänkin, niin -40 on kyllä jo aivan liikaa meikäläisellekin :) Mutta sanotaanko, että jos lämpötila on -20 ja +20 väliin, niin kaikki okei.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PURKAUTUMISOSASTO 7 - Torstaina, 09.06.2011 klo 18:46  
+
0
^Jep, son soppeli :)
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: PURKAUTUMISOSASTO 7 - Torstaina, 09.06.2011 klo 19:32  
+
0
Olispa täälläkin lämmintä ! Täällä vain sataa. :neutral:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

jempo

jempo
Viestimäärä: 370

VS: PURKAUTUMISOSASTO 7 - Torstaina, 09.06.2011 klo 19:59  
+
0
Kaksikin asiaa ottaa aivoon, eli toinen että saatiin juhannusviikon työvuorot ja mulle on merkattu sunnuntaiksi töitä klo9. Ei siinä muuten mitään mutku alkaa loma siitä! Katsoin tes:sta ja siellä lukee että lomaa edeltävä viikonloppu ei ole pakko olla vapaa, mut sit loman jälkeinen pitää olla. Mites tähän pitäis suhtautua kun omalla työpaikalla ollut aina tapana että edeltävä on vapaa, näin siis kaikilla muillakin ollut. Harmittaa ihan hirveästi, koska olimme ajatelleet olla maanantaihin asti mökillä.. Pistän esimiehelle vielä sähköpostia ja todella toivon että tämä on vaan virhe, koska tuosta tessin säännöstä huolimatta on ollut tapana että loma aloitetaan vapaalla viikonlopulla..

Toinen mikä ärsyttää kun hemmetin chihu-omistaja joka otti pikku puppelinsa syliin kun tulimme vastaan rikin kanssa. Meidän koira onki kauheen iso ja silleen.. (no mut se on musta, jotku koirat voi pelätä!:P) sit se piipersi sil koirallensa tyyliin jotain et "älä pelkää oot äidin kainalossa". Ens kerralla teen niinku pentupalstalla kerrottiin joskus: otan rikin syliin myös. Mites sitten suu pannaan.:pyssyt:
Sekarotuinen Riki <3 (09/10)
Rikin touhuilut.

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 7 - Torstaina, 09.06.2011 klo 20:28  
+
0
^Tuolla tavalla ne vaan opettaa koiransa pelkäämään isoja(pieniä?) koiria:roll: Harmi vaan ku mulla ei voimat riitä kantaa tuota rotikkaa, vois itekki yhen naapurin vastaan tullessa napata syliin. Ja ärsyttää muutenkin tuo pikkukoirien inhimillistäminen, vaimikäseoli, koiria ne on nekin vaikka pieniä ovatkin! Minkähänlainen oma koira ois jos sille oisin pennusta asti tuolleen lässyttäny, saattas melkonen vatipää olla.

Mun pitäis etsiä jostain joku ranta kaistale missä sais rauhassa uittaa tuota koiraa. Just ku luulin löytäneeni niin eiköhän siellä kuitenkin käy ihmisiä uimassa. Tuossakin järvessä riittää rantaa, mutta sitten on kesämökkiä ja taloa 5metrin välein. Voisivat rakentaa mökkisä muualle:ylpea:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: PURKAUTUMISOSASTO 7 - Torstaina, 09.06.2011 klo 20:56  
+
0
^ Harmittaa kun koirien uittopaikat on niin vähissä, täälläkin ehkä kaksi sellasta missä voi uittaa, tosin niissäkään tuskin saisi oikeasti tehdä niin. :mietiskel:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Dawkes

Dawkes
Viestimäärä: 787

VS: PURKAUTUMISOSASTO 7 - Torstaina, 09.06.2011 klo 21:27  
+
0

Lua kirjoitti:

Mä en kyllä pysty ymmärtämään, miten joku voi Suomessa oikeasti valittaa kuumuudesta... Siis siellähän on alle 30º ja kestänyt tän viikon ilmeisesti. Nauttisitte nyt kerrankin vähän lämpimämmistä ilmoista.


Mä en taas pysty ymmärtämään miksei tälläisistä helteistä saisi valittaa. Toiset vaan sietää lämpöä paremmin kuin toiset. En mä pysty nauttimaan tälläisistä keleistä, kun hikoilen kuin pieni eläin, vaikka vaan makaisin paikallani sohvalla. Saati että edes koko päivää voisin vaan chillailla tai maata järvessä viilentämässä itseäni, jolloin olo edes hetkeksi helpottuisi. Mutta ei, missään nimessä en saa ainakaan valittaa vaikka kuinka tekisi pahaa, koska se nyt vaan on nautittava kun on kerrankin varjossa +29 astetta, eikä tuulenvirettäkään missään. Nautinnollista todellakin :nauru:
Aina kun tuntee ikävää
tietää, että omisti jotain tärkeää.

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PURKAUTUMISOSASTO 7 - Torstaina, 09.06.2011 klo 21:30  
+
0
Eikö niille rannoille tai paikoille saa mennä jos ei oo koirakieltomerkkiä? Mä ainakin survon koiran uimaan tosta järven (lätäkön) rannalta missä ihmisetkin ui, ei oo kieltomerkkiä ja vastapuolella on sellainen kunnon uimaranta missä sitten on kieltomerkit niin sinne en tietenkään vie..
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 7 - Torstaina, 09.06.2011 klo 21:38  
+
0
^Juu saa tottakai mennä ja eilen hengailtiinkin tossa rannalla, mutta kun ei sitten uskalla vapaaksi päästää jos ihmisiä on myös. Haluis juitenkin rauhassa olla ilman pelkoa, että joku sieltä pölähtää.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: PURKAUTUMISOSASTO 7 - Torstaina, 09.06.2011 klo 21:42  
+
0
Yleisillä uimarannoilla ei saa koiria uittaa, mikä vissiin tarkoittaa että alue on kunnan/kaupungin hoitama. Muut rannan näköiset pläntit ja muut pitää sitten käyttää hyödyksi. :nauru: Tänään ärsytti ihan hitosti (joo, ehkä turha kimpaantuminen), että juuri tollaisella ei-uimaranta-pikkupläntillä oli pirusti polvenkorkusia mukuloita läträämässä, niin en päässyt viemään Carlosta kahlailemaan. Pysyisivät niillä yleisillä uimarannoilla... No, iltalenkillä kyllä käytiin siinä, joku vaan oli levittänyt sinne chilipähkinöitä. :eek:
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

  Siirry sivulle: 1 ... 52 53 54
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 04:45)