Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 10:54

Takkutukat

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 6

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

TAKKUTUKAT - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 10:54  
+
0
Perustetaanpas tämmönenkin, ajoittain vilahtelee kuvia takut omaavista kooceelaisista. :peukku:

Oletko tehnyt takut itse/kaverin kanssa vai onko ne parturin aikaansaannosta? Ja kuvia tietennii! Ite olen ollu haaveilun asteella ~ 5 vuotta. Teininä halusin takkuja ihan tosissaan mut aina se vaan jäi. Syksyllä pätkäsin tylsät pertsiisiin asti ylettyvät hiukset tylsälle olkapää-tasolle. Nää on niiiiiin supertylsät hiukset, että kismittää ja siitä syystä ajatus takuista alko taas ihan tosissaan houkuttelemaan..

Nyt motivoikaa mua! :shifty:

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: TAKKUTUKAT - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 10:58  
+
0
Tarkoittaako tää takkutukka samaa kuin rastat? :shifty:
/OT
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: TAKKUTUKAT - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 11:07  
+
0
Aivan, asiasta tietämättömille; kansan kielellä rastat.
Tosin rasta tarkottaa kaiketikin oikeesti sitä ihmistä, jolla on tää rasta-aate, en oo itekään ihan varma tästä. Mut hiusten kohdalla puhutaan takuista tai lockseista. :paapatus:

catja

catja
Viestimäärä: 129

VS: TAKKUTUKAT - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 11:30  
+
0
Itsellä oli rastat muutaman vuoden, eikä oo enää ikävä. Oma tukka on niin ohut, että ne näyttivät karmealta. Kuidut oli päässä lähestulkoon koko ajan, ja kun otin kuidut pois, käytin villarastoja.

Onhan rastat kauniit, kun on paksu tukka ja ne on hoidettu hyvin (ei siis sinkoile takkuja sieltä tänne). Oma tukka ei ihan vastannut sitä kuvitelmaa, mikä rastoja tehdessä oli. Niin ja kaveri/itse takutin ne (saattoi olla iso syy epäonnistumiseen).

Tossa ekat kuidut sivulta:


Ja takaa:


Omista rastoista en löytänyt nyt kuvia tähän hätään, jossain ton kuitutukan alla ne on :)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: TAKKUTUKAT - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 11:31  
+
0
Mulle tulis mieleen takuista vaan joku järjetön linnunpesä mille ei vaan oo viittitty näyttää kampaa. Aina sitä oppii uutta, täytyykin alkaa kutsumaan kavereita joilla tähän mennessä ollu rastat, takkutukiksi.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: TAKKUTUKAT - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 11:32  
+
0
Mullakaan ei mikään yyberpaksu letti ole, eli sinänsä seki vähän arveluttaa.. Tosin tuskinpa kaikilla takkutukilla on muinoin ollu käsivarren paksunen poninhäntä. :roll:

Rapido

Rapido
Viestimäärä: 299

VS: TAKKUTUKAT - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 12:08  
+
0
Täällä yks takullinen kans. Syksyllä ovat olleet päässä 3v. Kaverin kanssa väsättini ja tässä on omaa tukkaa ja myös jatkoina mm. kavereiden ja poikkiksen tukkaa :D.
Jonkinmoinen kuva täällä
X-rotu Armi 05/2013
Leonberginkoira Wanda 02/2004-10/2012
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 02.05.2010 klo 12:09)

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: TAKKUTUKAT - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 12:11  
+
0
^ Sua mä vähän odotelinkin paikalle, sulla on niiiiin ihana tukka! Millä tyylillä takutitte, ihan vaan kammalla tupeeraten vai..?

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: TAKKUTUKAT - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 12:29  
+
0

neruda kirjoitti:

Mulle tulis mieleen takuista vaan joku järjetön linnunpesä mille ei vaan oo viittitty näyttää kampaa. Aina sitä oppii uutta, täytyykin alkaa kutsumaan kavereita joilla tähän mennessä ollu rastat, takkutukiksi.


Sama täällä :nauru: Siks piti tarkentaa, kun mulle myös takkutukka on semmoinen mikä ei ole kampaa/harjaa nähnyt ikuisuuksiin (ja mikä näyttää todella epäsiistiltä :cool: )
Rastat taas näyttää ihan kivalta silloin kun ne on hoidetut, kuten catjakin mainitsi. Rapidolle mun mielestä sopii rastat äärettömän hyvin :wink:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: TAKKUTUKAT - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 12:37  
+
0
Täältä ilmottautuu myös yksi pötköpää. \o/ Omat rastat ollu nyt joulukuusta, siihen asti pidin kuituja noin puolitoista vuotta, että oma tukka kasvo tarpeeks pitkäks. Olin niin malttamaton, että oli pakko keksiä jotain korvaavaa, ku tukka oli siilon vielä niin lyhyt, ettei siihen olis voinu mitään tehdä. :nauru: ja nyt kun nämä omat on, niin ah. Ihanaa, vihdoinkin. Oon kyllä ollu tosi tyytyväinen.
Äiti nämä mulle väsäs, parturi-kampaaja kun on ja semmosen jonkun rastojen teko-kurssin aikoinaan käyny. Tosin siitä kurssista oli kuulemma 15 vuotta että että. :nauru: eikä koskaan ollu aiemmin tehnyt kellekään ja sano ton operaation jälkeen että muille ei jatkossa tee, oli niin kova homma ja kamala stressi että pilaako se nyt mun tukan vaan totaalisesti vai ei. Mutta ihan hyvin onnistu, osa näistä pötköistä on tehty kyllä ihan liian isoista osista niin mun täytyy keksiä niille jotain. Aika hyvin oon onnistunu niitä "haarauttamaan" eli juureen on nyt muodostumassa kaks erillistä rastaa. Sitten kun ovat tarpeeks kasvanu niin erotan kokonaan toisistaan, eiköhän tuo silleen sitten onnistu. :aurinko:
Niin ja iBox takkuja nyt vaan tukkaan... :wink:
Bokseri Oona 25.11.2009

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: TAKKUTUKAT - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 12:49  
+
0
Alan kyl kieltämättä olla erittäin vakuuttunu siitä, että takut on saatava! Mut kuka ne mulle tekis..? :nolo:

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: TAKKUTUKAT - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 12:57  
+
0
Minulla on nyt ollut 1,5vuotta omien hiuksien rastat päässä.
Ajatus lähti siitä kun olin ollut hoitamatta omia hiuksia liian pitkään + tehnyt lukuisat värinpoistot niin kysyin eräänä päivänä äiteeltä että voiko näitä hiuksia enää mikään parantaa muu kuin lyhentäminen n.20cm, ja äiteehän sanoi että ei. Siitä se sitten lähti. Noin 1kk siitä eteenpäin minulle tehtiin rastat by sisko ja äiti (molemmat pehmytkudosreumaattisina saivat jännetupintulehdukset molempiin käsiin..).

En kadu enkä vaihtaisi, mutta kyllä joskus tulee hetkiä jolloin on ikävä omia sileitä hiuksia. Kuituja laitan joskus piristämään kuontaloa ja pidentämään rastoja, pidän itse tosi paljon siitä että saa vaihdella sitä "tyyliä" helposti ihan vaan laittamalla kuidut tai ottamalla ne pois.
Tässä minulla on yksi ainoita kuvia, siinä on kuidut päässä ja hirveä juurikasvu mustasta väristä, yleensä ne on paremmassa kunnossa, koettakaa olla välittämättä :viheltel:

//iBox: Meillä teki tuo äitee ja sisko, selitin vain periaatteen miten tehdä ja kyllä nämä rastoilta näytti heti, ei siihen tarvita oikeastaan kuin aikaa ja kestävää rannetta ja periaate. :peukku:
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 02.05.2010 klo 12:58)

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: TAKKUTUKAT - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 13:01  
+
0
^ Miten te teitte? Kammlla vaan tupeeraa hiussuortuvaa ja pyörittelee käsien välissä?

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: TAKKUTUKAT - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 13:15  
+
0
^Jep :nauru: toki, siihen tarvittiin se pohjustus"työ" eli hiusten totaalinen laiminlyönti ja mäntysuopa-pesut n. kahden viikon ajan.
Ja jaettiin siis hiukset kumilenkeillä, yksi kumilenkki per yksi rasta, kannattaa ehdottomasti tehdä niin. + pidin kumilenkkejä varmaan pari viikkoa sen jälkeen että sai vähän aikaa rauhassa kehittyä.
Kannattaa myös varautua julmetun arkaan päänahkaan teon jälkeen.:viheltel:

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

VS: TAKKUTUKAT - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 13:18  
+
0
Tämmöiset huopalonkerot löytyy täältä. Novita hahtuvainen-materiaalista tein, yhdestä noin 2,5 e maksavasta pussista tuli kaksi kaksipäistä pitkää pötköä, jotka tuossa kuvassakin on päässä. Yllättävän helppo noiden tekoprosessi oli, ennen tuota olen ylipäätään mitään tekstiilijuttuja harrastanut viimeksi joskus 10-vuotiaana, mutta kätevästi huovutus meni, mäntysuopaa, pesukinnas, vettä ja hinkkaamista. Letitettynä ja kumilenkillä ovat kiinni niin voi ottaa tarvittaessa, esim. hiusten pesun ajaksi pois.
come on night, take me home

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: TAKKUTUKAT - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 13:19  
+
0
Pitäisköhän valtuttaa avokki takuttamaa nii sit vois syyttää sitä jos ne epäonnistuu.. :kieli: :viheltel: Kumpi on muuten parempi, muovi -vai metallikampa?

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: TAKKUTUKAT - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 13:21  
+
0
iBox: meillä oli muovikammat, ite perustan niistä enemmän, taipuu vähän. Mutta toki saattaavat katkeilla ne piikit, mutta tekovaiheessa en usko sitäkään tapahtuvan. Mut mä suosittelen muovikampaa, metalli on jotenkin..yöh. Mut kukin tyylillään :peukku:
Ja kannattaa ottaa joku jota syyttää :nauru:

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: TAKKUTUKAT - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 13:27  
+
0
Jokainen toki tyylillään, mutta mun mielestä rastat on paitsi rumat, ja ne tuntuu olevan myös epähygieeniset. Miten niitä pötkylöitä pidetään puhtaina?

Mulla on yksi kaveri, jolla oli rastat n. 6 vuotta (omaa tukkaa), ja sitten kun hän halusi niistä eroon tarjouduin kaveriksi niiden selvittämiseen. Ja huh, mitä hometta sun muuta niiden sisältä löytyi, puhumattakaan siitä tiskirättiä muistuttavavasta hajusta.

Ja muistaakseni "Sillä siisti" ohjelmassa oli kerran mukana joku rastatyyppi, ja ne leidit selitti sitten tälle miehelle kuinka paljon bakteereja ja muita mikrobeja rastojen sisällä muhii. Tekivät ihan labrassa bakteeriviljelyn. Okei, tämä miekkonen nyt ei varmaan ollut ihan kaikista hygieenisin tyyppi, mutta silti.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: TAKKUTUKAT - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 13:34  
+
0
Kuuluu takkujaki hoitaa, siinä missä hiuksia muutenki. Eli haju yms ongelmat on seurausta väärästä hoidosta/hoitamattomuudesta. Takuthan homehtuu helposti jos niiden ei anna kunnolla kuivua.

Ja mä muuten muistan ton miekkosen josta puhuit! Sil oli vielä ne jumalattoman paksut sormukset ja niidenki alla kasvo ties mitä! *tähänoksentavahymiö*

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: TAKKUTUKAT - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 14:08  
+
0
Joo, niinkuin iBox jo sanoi, ei niitä voi olla pesemättä, vaikka moni niin sanookin. Mulla ei itelläni ainakaan haise oikeastaan miltään, päänahka on puhtaampi kuin tuo ennen (paitsi otsahiukset osio, koska niitä pesen normi shampoolla ja sitten ne siitä rasvoittuukin) ja ei ole löytynyt mitään hometta, ötököitä yms.
Kun pesen rastat pesen ne mäntysuovalla tai linnashampoolla/tmv. ehkä n.1x/1-2kk. Ja lähes jokapäivä latvoja katkon (eivät meinaa rastoittua jostain syystä niin tupeeraan niitä) ja teen juurirastoitusta. Se ei vain tunnu siltä että "hoitaisin" hiuksia koska se tulee niin automaattisesti se näpräys.
Ainoa mikä ehkä on hankalaa on se että näihin tarttuu helposti esim. metsästä oksia ja lehtiä, niitä sitten on hupaisaa kaivella :nauru:

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 17:00)