Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 15.04.2010 klo 21:30

Terraarioelukat

Siirry sivulle: 1 ... 12 13 14 ... 21

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Keskiviikkona, 01.02.2012 klo 20:56  
+
0
Mä sain pallutella tänään varmaan kymmentä eri partista ja kääpiöpartista kasvattajan luona. Ne oli ihania sylilöllyköitä kaikki. :love: Ihan yltiöseurallisia sylivauvoja ja kilttejä jokainen. :hymy:

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Torstaina, 02.02.2012 klo 10:28  
+
0
^Ne on! Tuo meidänkin partis mummeli tulee joka kerta lasien eteen kun menee tuonne elukka huoneeseen :hymy:

Viimeset kuvat pytikasta.. Sinne se lähti eilen, uuteen kotiin :suru:



Mutta onneksi tosiaan tuohon melkein naapuriin meni, mahdollisuus kädä katsomassa.
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Keskiviikkona, 08.02.2012 klo 18:27  
+
0
Viikonloppuna teen kaupat ihan kivan kokoisesta terrasta. Meidän Lemmy-igu saa 164x40x60 kokoisen asumuksen eli tonne saa ihan sairaan makeat aavikko-olot luotua papparaiselle. Tänä vuonna olisi tarkoitus saada hankittua myös kaveri tai pari Lemmylle, mielellään naaras/naaraita. WC elukkaa meille ei tule mutta jos nyt erään kaupan puheet pitää paikkansa, niin sieltä olisi kesällä mahdollisuus saada CB, niin otan ehdottomasti. Aavikkoigut kun nykyiseltään on Euroopassa lähinnä luonnosta kerrättyjä ja sitä touhua en halua kannattaa ottamalla WC liskoa.

Viikonloppuna haen kotiin tämän värisen pytonpojan, viime vuoden poikanen. :hymy: Tuo on siis mojave. Nätti väri mielestäni vaikka tavallaan aika lähellä normaalia. Tuossa voisi olla sulhanen sitten aikanaan tuolle albiinonaaralle. :aurinko:
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 08.02.2012 klo 18:28)

amap

amap
Viestimäärä: 28

VS: TERRAARIOELUKAT - Torstaina, 09.02.2012 klo 07:16  
+
0
Kaksi viljakäärmettä majailee meikäläisen kanssa. :) Tosin toinen, sunglow uros, etsiskelee uutta kotia. En itse niiin vannoutunut matelijaihminen ole, että jaksaisin täysillä panostaa kahteen. Onneksi muutama varteenotettava kysely on jullut jätkästä! Ikävähn sitä varmasti tulee, mutta tuosta "itse kasvattamasta" naaraasta ei tosiaankaan osaa luopua. Kupla on niin kovin sydämellinen kärmes! :love:
With positive energy, people!

Australianpaimenkoira TK2 Bordetella's X-Aida
Novascotiannoutaja Nackelsbyyn Tarantella

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Perjantaina, 10.02.2012 klo 21:23  
+
0
^^Mitenkä monta elukkaa teillä nyt sitten kaikkiaan on? :eek: Mutta on kyllä tulossa kivan värinen pytikka (taas) :nauru:

Parta-agama Xenan uusi terravaario. Pitää myöhemmin yrittää parempi kuva saada. Ei ihan kokonaan mahtunut ja valotus huono (sekä näyttää pienemmälle tuossa kuvassa kuin on)


Vielä pitäisi pientä uudistusta keksiä sisustukseen, äkkiä sisustin nimittäin.
Tuo ihan näppärä kun aukee liukuovella ja katonkin saa auki + lukot molempiin, ei tarvitse pelätä, että joku voisi mennä aukomaan ovia :nauru:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Perjantaina, 10.02.2012 klo 21:41  
+
0

Taraaa kirjoitti:

^^Mitenkä monta elukkaa teillä nyt sitten kaikkiaan on? :eek:


Kun tuo mojave tulee huomenna, niin siten on 4xpyton, 3xviljamato ja toi aavikkoiguaani. Ja sitten kun löydän 1-2 CB dorsalista niin otan niitä vielä ton papan seuraksi tohon isoon terraan, niin ei tarvi yksin möllöttää. :hymy: Kyllähän mä tahtosin vielä lontin ja partiksen/kääpiön. :shifty: Huomenna mennään varaamaan kaverille lonttipoikanen kasvattajalta. Ne mulkosilmät on kans kyllä niin mahtavia ja naurettavan näköisiä otuksia. :nauru:

Musta on niin hauska kun mies on niin innostunut hoitamaan tota liskoa. Antaa sille ruuan, tarkistaa vedet ja siivoaa kakat terrasta. Se ei ole mikään eläinystävä mutta tuon se kokee niin helpoksi hoidettavaksi että on ottanut omaksi hoidokiksi. Välillä tosin olen joutunut neuvomaan ruuan kanssa että ei anna samoja rehuja monena päivänä peräkkäin. Tulisipa kesä ja kukkaset, niin Lemmy-pappa saisi sitä ruokaa, mitä sen kuuluukin syödä. Ensi talveksi on kyllä ostettava jotain myrkyttömiä kukkivia kasveja. Joulukaktus taitaa olla ainakin sellainen.

Eilen ostin kunnollisen digitaalisen keittiöpuntarin että voi seurata ton syömishäiriöisen pastellin painonnousua/laskua gramman tarkkuudella. Reppana painaa nyt 91g ja on siis -11 poikanen. Mutta on sen paino noussut, hitaasti mutta varmasti. Varmistin vielä tulevan mojavenkin painon ja on todella hyvän kokoinen ikäisekseen. Melkein puoli kiloa kuten tuo meidän albiinokin.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 11.02.2012 klo 00:03)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: TERRAARIOELUKAT - Perjantaina, 10.02.2012 klo 21:45  
+
0

monna83 kirjoitti:

Se ei ole mikään eläinystävä



Miten ihmeessä tuo voi olla mahdollista, niin paljon eläimiä kuin teillä on? :nauru:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Lauantaina, 11.02.2012 klo 00:02  
+
0
^ Kaikki aina ihmettelee. Ei se niistä tosiaan välitä mutta olen sanonut hyvin selvästi jo suhteen alussa että jos haluaa mun kanssa olla, niin silloin se joutuu osumaan myös noiden kanssa. Eipä tuo tuosta ole vielä lähtenyt. Ja onhan se sanonut että sietää noita vain ja ainoastaan mun takia mutta on siinä kuulemma välillä kestämistä. Enkä ihmettele. Mutta mitäpä noi häntä toisaalta haittaa, ei se joudu noiden eteen tekemään juurikaan mitään joten ongelmaa ei pitäisi olla. Olemme erilainen pariskunta. :lallati:

Tulipa muuten mieleen että onko teillä Joh vielä se vihervesiagama vai mikä teillä oli? Vai sekoitanko sut nyt johonkin toiseen? :mietiskel: Ihan kuin olisit tänne joskus laittanut kuvia vihreästä liskosta.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: TERRAARIOELUKAT - Lauantaina, 11.02.2012 klo 00:29  
+
0
^ No kyllä mäkin tässä meidän taloudessa hoidan melkeinpä 100% nuo elikot ihan itse. Kaikki eläimet onkin tullu meille mun aloitteesta ja halusta, niin toki ne myös sitten onkin enimmäkseen mun vastuulla. :hymy:

Juu, ja kyllähän meillä oli tosiaan se agama. Myytiin se n. 2 vuotta sitten kun muutettiin, niin isolle terralle ei vaan yksinkertaisesti ollu enää tilaa uudessa asunnossa.
Ja jos multa kysytään, niin ihan mielissäni olin, että se jouduttiin myymään. :viheltel: Ihan kiva otushan se oli, ei siinä mitään, mutta mua inhotti aina kaapissa luikertelevat madot ja sirittävät sirkat ja torakat. Iuh. Ei oo herpit mun juttu. Ja miehen liskohan se olikin.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Bossu84

Bossu84
Viestimäärä: 156

VS: TERRAARIOELUKAT - Lauantaina, 11.02.2012 klo 00:43  
+
0
Tällainen söpöliini on ollut 17-vuotta kamuna :)
Bostonipojat Bono & Nemo

Life with Bostons


monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Sunnuntaina, 12.02.2012 klo 23:28  
+
0
Eilen kotiutui tälläinen ihanuus. :love: Hän siis viime vuoden mojavekoiras. Tyyppi on ihan mielettömän kokoinen jo ikäisekseen. Tänään punnituksessa 465g. :aurinko: Tykkään niiiin paljon. :hymy:





Eilen saatiin kotiin myös dorsaliksen tuleva jättiterra. Siinä kelpaa herran asustella, tila ei ainakaan lopu kesken. :hymy: Lisäksi ostin naapurilta ylimääräisen 130x60x60 kokoisen akvaarion. Siihen laitan noi meidän viljakoiraat ja naaras muuttaa sitten tohon koiraiden entiseen 125x50x60 kokoiseen asumukseen. Sitten on kunnon tilat jokaisella viljamadollakin.

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Maanantaina, 13.02.2012 klo 18:50  
+
0
^:love: On kyllä kaunis kuviointi/väri

Uutta kuvaa partis mummo Xenasta.



Oi kun haluaisin iguaanin taas.. Se oli niiin :love: Mutta katsoo vuosien jälkeen, kun tuo poika iso ja missä sitä sitten asuu.
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Maanantaina, 20.02.2012 klo 13:57  
+
0
Löytyi toiselta koneelta muutama vanha kuva Xenasta. Kuvien aikaan ikää 2-6 vuotta, nythän sitä ikää se 9 ja vielä on virkee, hivenen kankea vaan :nauru:

2v

2-3v

4-5v

6v
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: TERRAARIOELUKAT - Maanantaina, 20.02.2012 klo 14:09  
+
0
^ Xena on hieno :hymy:

Hassua, kun mua hirveesti kiinnostaa katella kuvia just käärmeistä, mutta... mä oikeasti pelkään niitä ihan kuollakseni :nauru: en vois ikinä kuvitella koskevani käärmeeseen. Monen monen metrin päästä voin kattoa sinne käärmeen suuntaan, ja niin että siinä on lasi välissä.
Mutta liskot on aivan okei, meillä on leopardigekko kotosalla. Lisko, 11 vee :nauru:

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Keskiviikkona, 29.02.2012 klo 23:17  
+
0
Meidän pikkuinen pastel lähti tuttavalleni "syömiskouluun" kun hällä paljon kokemusta näistä ruuan kanssa kenkkuilijoista. Kävin hakemassa hältä tuossa yksi päivä elävän hiiren ja nirhasin sen sitten kotona ja tarjosin heti, niin voi miten käärme söi sen ahneesti. Jäi vielä pyörimään terraan ja etsimään ilmeisesti lisää moista tuoretta herkkua. Tästä syystä meni tuttavalleni nyt kasvattamaan kokoa tuonne kesän alkuun asti, että hän saa tarjottua sille nyt sitten vasta tapettua ja pikkuhiljaa alkaa hivuttamaan myös pakasteita mukaan. Ennenkin hällä ollut vastaavia tapauksia ja suurin osa on loppu peleissä sitten alkanut syömään myös pakastetta. Toiveet on nyt korkealla että käärme Oskari Olemattomasta vielä saadaan, koska on kuitenkin halukas syömään mutta pakasteet sille ei vain ole oikein uponnut, paitsi ne tipun päät. Tuttavani vielä kehui että on oikein topakka ja pirteä poikanen mutta niiiiiin pieni että pakko saada sen kasvamaan ja syömään, ettei tule sisäelinvaurioita.

Meidän herppilauma lisääntyy piakkoin kameleonttivauvalla. Poika tulossa, vaikka tyttöjäkin oli kasvattajalla tarjolla. Koiraasta kuitenkin tulee isompi ja näyttävämpi, joten päädyin koiraspuoleiseen tollosilmään. Ja tietenkin myös senkin vuoksi että sen voi nimetä Paavo Väyryseksi. :nauru: Päätin nyt sitten uskaltautua hankkimaan ihka ensimmäisen ötösyöjän. Mies on jo valmistellut sellaisia laatikoita, missä ne sirkat ym. sitten varmasti pysyy ettei kissat saa auottua kansia. Kaverille tuli viime v-loppuna meidän tulevan möllykkäsilmän veli, joten on kiva kun tuttavapiirissä on saman lajin omistaja, niin voi kysellä ja ihmetellä puolin ja toisin. Kuitenkin lontti niin erilainen ja vaativampi verrattuna tuohon meidän aavikkoiguaaniin tai käärmeisiin.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 29.02.2012 klo 23:18)

Umber

Umber
Viestimäärä: 572

VS: TERRAARIOELUKAT - Perjantaina, 02.03.2012 klo 14:50  
+
0
Ei kyllä aavistustakaan, notta kuuluuko tämä tänne, mutta.. :mietiskel: Terraariossa tai vastaavassa kuitenkin elelevät!

Kohta lähtee tilaus perhosentoukista/munista menemään! Tarkoitus olisi kasvatella tänä vuonna oleanterikiitäjää, pääkallokiitäjää, sekä jotakin erikoisempaa kehrääjää :) Pitää vaan vielä varmistaa, että ravintokasveja on saatavilla sopivasti lähistöllä - tai pitää odotella myöhempään kevääseen, jotta taimitarhat saavat taas lisää valikoimaa. Mieli vaan tekisi jo nyt~
Onkos muita, jotka olisivat perhosten elinkaaren seuraamisesta kiinnostuneita? Keräilleet perhosia, tai muuten kasvatelleet munasta/toukasta/kotelosta aikuiseksi? :cool:
Newfoundlandinkoira 2011
Amerikanakita 2014

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Lauantaina, 03.03.2012 klo 13:16  
+
0
^Tuohan kuulostaa mielenkiintoiselta ja vaativalta. :eek:
Onko kokemusta kyseisestä touhusta? mm. kaverit tai joku muu kasvattanut?
Onnea kyseiseen kasvatukseen ja lajiin/lajeihin :peukku:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Lauantaina, 03.03.2012 klo 13:25  
+
0
^^ Mä olen kuullut tuosta harrastuksesta mutta en tiedä siitä sen enempää. Siis kasvatetaanko ne perhoset ihan loppuun asti perhosiksi? Varmaan ihan mielenkiintoista. :hymy: Siis tilaatko ulkomailta vai saako ihan Suomesta?

Ihan olen unohtanut kehua Taraaan Xenaa. Aivan ihana, kaunis. :aurinko: Ehkäpä meillekkin vielä tänä vuonna joko partis tai pari kääpiötä kun lontin kanssa pääsee noiden örkkisyöjien makuun. :hymy: Tai siis ei ehkä, kait tulossa. :shifty:

Meillä mies on ekan kerran kiinnostunut jostain matelijasta. On lueskellut lontin hoidosta, katsoo youtubesta videoita niistä ja on jo montaa kertaa kysynyt, milloin haetaan se kotiin. Mukava kun on kerrankin innostunut jostain elukasta noin paljon vaikka voihan se olla että on vaan alkuinnostusta. Mutta mullehan sekin kuitenkin tulee. On sanonut että kameleontti on ehkä pöljimmän näköinen elukka, mitä tietää. Ja onhan ne. :nauru:

Meillä Lemmy-igsu on herännyt eloon kun sisälle paistaa aurinko ja lämpötila on noussut. On hereillä paljon pidempään kuin vielä muutama viikko sitten, syö kuin possu ja viipottaa touhuta tuolla terrassa. Tollottaa monesti nenä kiinni lasissa olohuoneen touhuja mutta kun menee lasin luokse, juoksee karkuun. Uskaltaa jopa syödä nykyään vaikka katselee terran lähellä, ennen söi vain salassa ja lopetti samantien jos meni lähelle. Voi kun papalle saisi tuolla keväämmällä CB naisseuraa jostain.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 03.03.2012 klo 13:28)

Umber

Umber
Viestimäärä: 572

VS: TERRAARIOELUKAT - Lauantaina, 03.03.2012 klo 16:49  
+
0
^^ ja ^ Erittäin mielenkiintoista, ja hyvin helppoa ja halpaa :nauru:. Ja juu, ihan aikuisiksi perhosiksi kasvatetaan. Toukkavaiheessa käytännössä katsotaan, että kosteus (tietyillä lajeilla) on riittävää, ja että on mutustettavaa tarjolla. Koteloita ei sitten juurikaan tarvitse hoitaa, kunhan kosteus pysyy sopivana, lajista riippuen vaikka parvekkeella/jääkaapin nurkassa talven yli. :) Aikaisemmin minulla on ollut luonnosta kerättyjä suomalaisia lajeja, mm. syreenikiitäjää, lehmuskiitäjää, horsmakiitäjää ym, sekä useita päiväperhoslajeja. Tietyille toukille löytyy ravinto vaikka omalta takapihalta.

Viime vuonna ei ollut tarkoitus ottaa toukkia, kun tuli tuo penneli, jonka ajattelin syövän toukat (mmmm... proteiinia :shifty: "limaista, mutta maukasta!"), mutta tulihan niitä sitten muutama kuitenkin. :nauru:

Netistä en ole ennen itse tilannut, vaikka monena vuonna olenkin kuolannut :) . Ystävä tilasi sitten viime vuonna ja seurasin toukkien kasvamista sivusta, äärimmäisen kateellisena :shifty:. Nyt on sitten pakko itsekin tilata. On sellainen lopulta 12-15 cm mittainen keltainen pääkallokiitäjän toukka vaan niiiiin upea katsella *kuolaava hymiö tähän*. Suomalaisista kasvattajista en tiedä, mutta briteistä saa kohtuu hinnalla ja valikoima on kattava :)
Newfoundlandinkoira 2011
Amerikanakita 2014

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Lauantaina, 03.03.2012 klo 21:34  
+
0
^ Mihin ne sitten laitetaan kun niistä tulee perhosia? Päästetään vapauteen vai mitä?

Käytiin hakemassa kaverille tänään harjasgekko. Aika hauska tahmatassu. Lisäksi sain ruokkia tänään kaverin kameleontin. Se on hauska tapaus kun on oppinut syömään ruokansa lasista. Toivottavasti meidänkin tuleva lontti suostuisi siihen, on niin kätevää pyöritellä sirkat vitamiineissa ja työntää lasi nokan eteen ja siitä sitten voi iskeä sillä pitkällä kielellä. Itseasiassa tykkään varmasti hoitaa niitä ruokaelukoitakin, samalla tavalla nekin on vähän lemmikkejä kuin muutkin, tehdä niiden oloista kodikkaat ja mukavat sekä ruokkia hyvin että ovat sitten ravinteikasta ravintoa itse syöjille. :hymy:

Kasvattaako Taraaa ruokaelikot itse vai ostatko jostain? Meillä on ruokaelukkakasvattaja tuossa vajaa 20km:n päässä, joten sieltä saa edullisesti ja varmasti hyvin syöneitä ja hoidettuja pulleita sirkkoja, matoja ym. Mutta mistä sitä tietää, jos innostuu kasvattelemaan itsekkin. Eri asia onko se kannattavaa, kun ruokittavia kuitenkin niin vähän. Sama ostaa.

  Siirry sivulle: 1 ... 12 13 14 ... 21
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 00:00)