Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 15.04.2010 klo 21:30

Terraarioelukat

Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 21

saffu

saffu
Viestimäärä: 1

VS: TERRAARIOELUKAT - Lauantaina, 24.09.2011 klo 12:00  
+
0
Meillä asustelee 3v parta-agama neitokainen.:love: Onko kellää muulla partiksia?

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Sunnuntaina, 25.09.2011 klo 13:34  
+
0
^Täällä asuu kohta 9v täyttävä partis"mummo" Xena. :hymy: Tuli meille sen ollessa 1,5v.
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Sunnuntaina, 25.09.2011 klo 16:38  
+
0
^ Sehän on sitten jo hyvin iäkäs mummo. :hymy:

Lemmy muutti tänään meille. :hymy: Ihan loistava kaveri, kovasti touhuilee tuolla terrassa, mässää salaattia ja ottaa arskaa. :aurinko: Se on oikeasti ihan älyttömän suloinen. :love:



weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: TERRAARIOELUKAT - Sunnuntaina, 25.09.2011 klo 17:31  
+
0
^ Sehän on söpö :hymy:
Liskot ja käärmeet ei ole mun juttu, vaikka kiehtovia otuksia ovatkin. Ikinä en ole tainnut edes koskettaa elävää käärmettä :nauru:

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Sunnuntaina, 25.09.2011 klo 17:57  
+
0
^^Onpas nätti :love:
Tuli ihan ikävä edesmennyttä iguaania.. Sellanen joskus uudestaan. Ihanat kynnenjälet jäi (muutama arpikin ehkä muistona), kun sellanen 160cm lisko kiipeilee selkää pitkin olkapäälle köllöttelemään :nauru:

Eilen myytiin toinen hortuista, vanhempi (kauemmin ollut). Oltais ennemmin tuo toinen myyty, mutta ei taida ihan kunnossa olla, joten ei uskalla myydä.. seurailla pari päivää tilannetta ja jos ei parane, pistää päiviltä. :neutral:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Perjantaina, 30.09.2011 klo 20:02  
+
0
Kuvasatoa koko poppoosta. :hymy:

Tätä mä en vaan mielellään sylittele. On edelleen niin pirun kiukkunen. Pärrää hännällä, kobrailee ja hyökkii näpeille. :twisted:

Mä vähän luulen että tämä matami on stressaantunut ton terran sijainnista. Se kun on lattiasta vain 15cm yläpuolella jalkojen varassa ja kissat/koirat häärää siinä ympärillä. Sillä varmaan turvaton olo ja sen takia koko ajan tollasella puolustuskannalla. Aavikkoiguaani tulee saamaan isomman terran, niin mamma saa muuttaa sitten tohon sen terraan.

Toinen pojista


Ja toinen kans


En tiedä, mikä näitä vaivasi mutta yksi ilta ne molemmat oli tuossa lasin takana pällistämässä kun katselin niitä. Ovat kyllä ihan eri maata kuin tuo naaraspuolinen kiukkupussi. Ja noi on kilttejä kuin mitkä. :hymy:


Kaunis poika
(Viestiä on muokattu perjantaina, 30.09.2011 klo 20:05)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Perjantaina, 30.09.2011 klo 20:05  
+
0
Ja arvokas vanha herra

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Lauantaina, 12.11.2011 klo 21:46  
+
0
Meille tuli tänään tälläinen tosi liikuttavan pieni pastel värinen regiusvauva. :hymy: Kun otin kuljetuslaatikosta ulos, oli oikein topakkana ja tokasi sormesta. Huljan pelottava. :nauru:



monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Sunnuntaina, 18.12.2011 klo 00:00  
+
0
Vihdoin saatiin meidän kauan odotettu albiinoregius naaras kotiin. Se on ihana. :love: Nimeksi annoin Blondi. :hymy: Mä olen vaan tuijotellut tota, toi on vaan niin uskomattoman kaunis. *huokaus* Ja tänään näin toinen toistaan hienompia pytoneita, viljoja sekä muita käärmeitä kasvattajan luona. Näin myös harvinaisuuden, joku pieni kirkkaanvihreä käärme se oli. Ihan älyttömän makean näköinen. Eihän sieltä olisi millään edes pois raskinut lähteä.

Muutama kuva Blondista, meidän herppilauman timantista.





Tajusin just että on kovin kekseliäästi keksitty nimiä meidän matelijoille. :nolo: Liero, Letku, Mutka, Matami, Pötkö ja Blondi. Liskolla oli Lemmy valmiina ja se onkin noista järkevin nimi. :shifty:
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 18.12.2011 klo 00:23)

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Keskiviikkona, 21.12.2011 klo 10:38  
+
0
^Oijoi! Niinkuin ylempikin! :love:

Myö tehtiin loppuratkaisu ja myydään tutulle pyton (vaihetaan muutamaan hämähäkkiin), sekä talokäärme olisi näillä näkymin myös lähössä.. :suru:

Eipä voi muutakaan kun tajusin, etten ole käsitellyt kunnolla vähään aikaan ja talokäärmeestäkin meinaa tulla äksy. Eipä tuo purru kun eilen käsittelin siivouksen yhteydessä, mutta lasiin se ei oo ennen hyökännyt, niinkuin nyt teki.
Nuita kuitenkin käsitellyt paljon aikaisemmin ja en halua, että niistä äksyilijöitä tulee. Antanu aina ruuan, siivonnut paskat, laittanut vedet.. Sinne sitten jää odottamaan seuraavaa päivää..

Hämähäkit sentään helppoja (ainakin tämän hetkiseen elämäntilanteeseen) kun ei tarvitse käsitellä, annat ruuan 1x viikossa -1x kk, kunhan on vedet ja paskat pois, pärjäävät ilman mitään. Helppoja kun ruoan puutteeseen eivät kuole, omat torakat kasvamassa, joten nekin ilmaisia, erillisiä lämpöjä tarvihe, mutta eipä niitä käsissä kehtaa kanniskella..
No, joskus ottaa uudestaan pytikkaa ja talokäärmettä, kun aika sallii :hymy:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Keskiviikkona, 21.12.2011 klo 15:16  
+
0

Taraaa kirjoitti:

Sinne sitten jää odottamaan seuraavaa päivää..


Tuollastahan matelijoiden elämä just on, ei ne vaadi/halua seurustelua. Mä en käsittele omia käärmeitä kuin pakon edessä, en mä halua stressata noita turhalla lääppimisellä. Liskoa olen pitänyt kädessä tasan yhden kerran. Ei mikään matelija ole sylilemmikki ja en jaksa uskoa että käärmeen agressiivisuus johtuisi siitä että ovat vähällä käsittelyllä. Omat ovat kaikki leppoisia terrasta pois ottaessa naarasviljaa lukuunottamatta, vaikka niitä ei käsitellä juuri ollenkaan.

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Perjantaina, 23.12.2011 klo 00:22  
+
0
^Juu, ei ne tarvitsekkaan mitään käsittelyä/odota sitä, mutta kyllä sitä muutosta on huomannut nuissa. Ennen aika usein käsiteltiin ja nykyään siivouksen yhteydessä.
Mutta enemmänkin se, että meinaavat unohtua. Vaikka laittelisin vedet yms. ei aina tule katottua itse elukoita ja talokäärmekin oli luonut nahan, repaleinenhan se oli :ttou:
Eikun äkkiä laittelemaan kosteaan astiaan ja irrottelemaan nahkoja.. Sitä kun en tiennyt millon oli lopulta luonut/yrittäny.. Nyt sentään muistanut katsoa elukatkin, mutta parempi niiden mennä sellaseen paikkaan jossa niitä muistaa katsella/tarkkailla enempi.
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Perjantaina, 23.12.2011 klo 00:44  
+
0

Taraaa kirjoitti:

mutta parempi niiden mennä sellaseen paikkaan jossa niitä muistaa katsella/tarkkailla enempi.


Totta tietty tuokin. Ei ne käärmeet siitä välitä missä ovat, kunhan olosuhteet on kunnossa. Siltikään en itse noista pystyisi luopumaan, jokainen on omalla tavallaan hyvin tärkeä ja ovat mulle lemmikkejä, ei harraste-eläimiä.

Mullakin on kausia että mitään ylimääräistä ei tule tehtyä, vaihdan vedet, ruokin ja kerään kakat sekä tarkastan lämmöt ja kosteudet. Ja tarkistan nahanluonnin jälkeen. Tuskimpa noi siitä kärsii kun kaikki tarvittava kunnossa. Ahkerakausina vaihdan vedet päivittäin, laiskakausina parin päivän välein. Normaalisti sitten väkerrän sisustuksen kanssa kaikkien pakollisten lisäksi, laitan päivittäin kasvit ja muut härpäkkeet ojennukseen että on nättiä ja siistiä. :hymy: Samalla halukkaat saavat "seurustella". Noista viljakoiraista varsinkin toinen varsinainen seurakäärme. On heti haistelemassa kättä kun häärää terrassa ja ei pelkää mitään. Sitä saa ihan silitellä ja ei osaa pelätä. Se onkin noista viljoista ehdoton lemppari. Pastelpyton vauva on osoittautunut myös "seuralliseksi", ei luiki karkuun vaan tutkii ja haistelee kun siistin sen boksia.

Jääkö teille mitään käärmeitä nyt kun myytte talokäärmeen ja pytonin?

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Perjantaina, 23.12.2011 klo 10:53  
+
0
Boahan tuolla nurkissa pyörii, mutta sekin hävitetään. Luultavasti jää nauhavesikäärme, koska kukaan halua tuota hullua :nauru:

Aikasemmin kun boa oli myynnissä, yksi mies soitti minulla ja sano "minä soitan tunnin sisään ja tullaan hakemaan". joo.. eipä kuulunut... Samoiten yks sanoi tulevasa hakemaan hämähäkin tämän viikon ma, ei kuulunut. Eilen laittoi viestiä "jos minä tulisin sen hakemaan ensi viikolla?" , joo turha toivo, olisi voinut ilmoittaa ettei tulekkaan, mitään syytä kuulunut, joten siltä meni ohi suun nyt tuo lukki :twisted: ja lopulta taidetaan itse pitää.

Niin, onhan meillä hämähäkkin ja liskojen lisäksi tuo skorppari.. :nauru:
Pitääkin yrittää muistaa napsia kuvia nuista kaikista
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

SMR

SMR
Viestimäärä: 75

VS: TERRAARIOELUKAT - Tiistaina, 27.12.2011 klo 10:10  
+
0
Olen pitkän harkinnan jälkeen päättänyt luopua tuosta leopardigegosta. Sen hoito vain jotenkin aina jää, kun ei pidä itsestään meteliä :/
Mutta mihin siitä kannattaisi ilmottaa? En haluaisi sen joutuvan ns. vääriin käsiin.
Kaikkeen tottuu paitsi puukkoon selässä ja siihenkin tottuu jos makaa mahallaan.

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Tiistaina, 27.12.2011 klo 17:21  
+
0
^Herppi.net? Siellä on paljon harrastelijoita, vanhoja ja aloittelevia.
Myöskin myynti- ja ostoilmoituksia.
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

SMR

SMR
Viestimäärä: 75

VS: TERRAARIOELUKAT - Tiistaina, 27.12.2011 klo 19:20  
+
0
^Tuo osoite itseasiassa tuli mullakin mieleen, mutta ajattelin vielä kysellä kun täältä tuntuu löytyvän enemmänkin matelijoista jotain tietäviä.
Kiitokset vastauksestasi.
Kaikkeen tottuu paitsi puukkoon selässä ja siihenkin tottuu jos makaa mahallaan.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: TERRAARIOELUKAT - Lauantaina, 21.01.2012 klo 22:52  
+
0
Meillä on ollut vähän tai aika paljonkin ongelmaa pastelvauvan kanssa. Ei syö itsenäisesti. :suru: Pakkosyöttöön on jouduttu turvautumaan, tai ei sitä pakkosyötöksi voi kutsua kun mahaan asti ei tarvitse tunkea. Alkaa nielemään kun saa kurkkuun ruuan. En ymmärrä, miksi ei iske vaikka oikean kokoista ja oikeastaan liian pientäkin ruokaa tarjolla ja monella eri tapaa tarjottuna. Kananpojan päitä söisi mutta niissä ei ravintoarvoa joten pakko ton on hiirtä alkaa syömään. Kasvattajalta sekä kahdelta muulta pytontietäjältä olen saanut neuvoja mutta mikään ei tunnu auttavan. Kaikki pitäisi olla ok. Onneksi albiino vetää safkaa napaan vaikka päivittäin ja monta kertaa jos vaan antaisi. Se vaan paisuu ja kasvaa. :hymy: Ihan varmuudeksi lähetän pastellin paskanäytteen ettei vaan ole mitään loisia, mikä aiheuttaa tota nirsoilua. Tosin ei se varmaan söisi niitä kananpojan päitäkään jos jotain olisi.. :eitietoo: Tänään taas nieli reippaasti kaksi fuzzya kun sai vaan kurkkuun asti.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 21.01.2012 klo 22:56)

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Lauantaina, 21.01.2012 klo 23:21  
+
0
^Höh, johan on kumma :mietiskel: Itseasiassa viljakäärmeen poikanen, joka annettiin kaverille, se ei ole syönyt itse pariin kuukauteen ollenkaan. Pitää aina laittaa kurkkuun ja sitten itse syö, kerran jouduin kyllä menemään ihan kunnon pakkosyötön tekemään, ei ollut melkein 2kk syönyt ja kaveri ei ollut saanut yksin tarpeeksi syvälle pinkkiä. Ihan ykskaks muuttu, aikasemmin oli syönyt hyvin meiltä lähtiessä (sekä tottakai kaverini luona) ja luonut nahkansa. Omituista. Ilmeisesti nyt taas syönyt kun ei ole soittanut (soitti aina syötön jälkeen jos ei onnistunut tai joutu laittamaan hiiren suuhun).

Boan piti mennä maanantaina, yllätys, ostaja hävisi kuin tuhka tuuleen! :pyssyt:
Minulla menee hermot nuihin kyselijöihin ja varauksiin, kun eivät ilmoita edes mitään!
Nyt on yksi mies, jolla on jo kotona uros kunkkuboa, sanonut että ostaa. En suostu enää varaamaan nuita, ensimmäinen kerkii. Hyvälle kodille vaikuttaa ja kokemusta aikuisesta uroksesta jo, iso terra valmiina, mutta saattaa venyä ainakin 3viikkoa, ennekuin pääsisi hakemaan. Miksipä enää varaamaan kun jos tämäkin sitten häviää ja muille sanonut "on varattu" :roll:
Talokäärme ja pyton olisi jo varattu aikoja sitten (jopa tutuille ihmisille), mutta emme edes heille varaa. Ei jakseta enää sitä saamerin rumbaa ja turhaa jorinaa, vaikka nuo tutut on todellakin halukkaita, mutta asuvat etelä-suomessa, eivätkä pääse nuin vaan hakemaan.

Täällä on brassi pariskunta, kaveri toi pari päivää sitten (-11 vuoden poikasia), jotka toimiivat huonosti, eli huono syömäisiä. Sama homma nuilla kuin viljakäärmeellä oli. Katsellaan miten käy, selviävätkö ja kasvavat vai kuolla kupsahtavatko. Toivottavasti eka, on nuo sulosia :love: Mutta ei meillä resursseja pitää isoina nuita, joten saavat kasvaa yms. täällä jonkun aikaa ja sitten annetaan maailmalle, jos kaikki menee hyvin.

*muoks. Meidän pytikka ei ole koskaan kieltäytynyt ruuasta (onneksi), vaikka vaihdettiin suorilta hiirestä rottaan. Ja nappaa samantien kiinni ja syö. Sillähän harmittaakin myydä (vielä enemmän), kun toimii nuin hyvin.. Eli :peukku: kun toimii, mutta :suru: kun pitää myydä.
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013
(Viestiä on muokattu lauantaina, 21.01.2012 klo 23:25)

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: TERRAARIOELUKAT - Keskiviikkona, 01.02.2012 klo 09:51  
+
0
Talokäärme lähti sunnuntaina. Lähti minuutin varoajalla, enpäs kerennyt viimeistä kuvaa napsasemaan :neutral:
Mutta laitetaan vanhempaa kuvaa:


Pytikka lähtee torstaina. Melkein naapurista kävi kahtomassa yksi pariskunta. Onpahan se edes lähempänä. Siitä pitääkin uutta kuvaa räpsiä tänään tai huomenna.

Ja kuningasboa olisi lauantaina lähössä. Tässä eilen otettu kännykkä kuva. Pitää yrittää keretä saamaan käsittelykuva, ennekuin lähtee. Vaikea vaan räpsiä yksin jos käsittelee käärmettä. Pituutta taitaa olla 130cm (120cm saatiin ja käärme oli mutkilla).


Maanantaina tuli kolme hämähäkkiä. Poecilotheria rufilata, Pterinochilus murinus ja Cromatopelma cyaneopubescens.
Cyaneopubescens adult on jo kotona, sinioranssi, mutta tuo uutukainen on slingi ja se on tuollanen ampiais"pyllynen" :nauru: Mukava seurata nuita, kun väri oikeasti vaihtuu.
Murinus on toinen haplopelma lividumin kanssa, jotka nostaa niskavillat pystyyn.. Hrr.. Mrkyllisiä ja hemmetin nopeita. Muut pakittaa kun pinsetit laittaa boksiin, nämä kaksi (ainakin ne mitä meillä näitä ollut) on tulleet kohti ja sähinää kuulunut :mietiskel:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

  Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 21
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28211
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 03:45)