Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 18.03.2011 klo 19:53

Ulkomaanelävät

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: ULKOMAANELäVäT - Tiistaina, 18.10.2011 klo 13:53  
+
0
Nyt sitten ollaan paasty eteenpain sen Ranska-asian kanssa josta jossain vaiheessa aiemmin mainitsin. :D Tammikuussa lahto sinne sitten nailla nakymin, ja tanaan kayn siirrosta nykyiselle kampukselle ilmoittamassa.

On se janna etta kokoajan sita vain siirtyy isompaan kaupunkiin: ensin lapsuus tuppukylassa, 18-vuotiaana pieneen kaupunkiin ja pian sen jalkeen Porvooseen, sitten tanne ja kohta puolin siis Pariisiin.
Haaveissa kl u

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: ULKOMAANELäVäT - Sunnuntaina, 23.10.2011 klo 16:17  
+
0
Viela sen verran piti lisata etta jos taalla on Ranskassa asuneita, mitka tavarataloketjut ovat sielta halvemmasta paasta? Ja muutenkin vinkkeja suht saasteliaisiin ostopaikkoihin, esim. jotain muita vaatekauppoja kuin H & M, Zara yms. mutta kuitenkin sellaisia etta vaatteet nayttavat ihan hyvilta vaikka hieman halvempia ovatkin?

Taalla halvimmat ovat kiinalaisten kioskeja, mutta niissa laatu on sita luokkaa etta monia elintarvikkeita, esim. kananmunia myydaan vanhentunein paivamaarin (joskus jopa laittavat vanhentuneen paivamaaratarran paalle uuden) ja esim. maitosuklaa on usein pilalla vaikka paivamaara olisi viela voimassakin.

Joten en kuitenkaan ihan tuollaista halpapaikkaa tietenkaan ole hakemassa, vaan sellaista josta saa suht halvalla tuotteita ilman etta niita myytaisiin millaisin parasta ennen paivayksin tahansa. Pariisihan on aika kallis paikka asua, niin ainakin ruokakauppojen kohdalla vinkit saastopaikoista olisivat hyodyksi.
Haaveissa kl u

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: ULKOMAANELäVäT - Sunnuntaina, 23.10.2011 klo 19:00  
+
0
^ Monoprix ja Carrefour kalliimpia, Intermarché halvempi. Tosin ite asioisin silti isossa Carrefourissa jos sellanen on lähellä. Monoprix oli ainaki mun kaupungissa törrrkeen kallis.

Muoks. Olihan niitä vielä yks, mutta en millään keksi mikä se oli nimeltään... No, muistan sen että laatu riippui täysin sijainnista... Ykskin näytti ihan joltain varastohallilta ja hyllytys oli samaa luokkaa, mutta sitten keskustassa oleva oli ihan siisti ja normaali. Ai niin ja Lidlejä löytyy kans Ranskasta, mielestäni ihan ok-kauppoja.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 23.10.2011 klo 19:08)

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: ULKOMAANELäVäT - Sunnuntaina, 23.10.2011 klo 19:37  
+
0
Galeries Lafayette :love: Juujuu ei ole mikaan halpisketju, mutta sielta loytyi kallis merkkikasilaukku puoleen hintaan. Ja muutenkin tykkaan ko. ketjusta :love:
Ylläpitäjä

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: ULKOMAANELäVäT - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 15:54  
+
0
Meikä voisi avautua tänne mun asunnosta nyt kun tänne pikkuhiljaa alkaa saada asiat paikoilleen. :nauru:

Eli mulla on nyt kaksio (Englannissa siis), jossa on suht. korkea vuokra koska sijaitsee hyvällä paikalla. Kun tulin tänne ja tämä oli "siivottu ammattilaisittain", esim. vessanpönttö oli täynnä mönjää josta en halua tietää mitä se oli, koko pönttö oli sisältä ennemminkin musta kuin valkoinen, ja keittiön laatikoista löytyi kuolleita hämähäkkejä, sellaisia halkaisijaaltaan 6 cm.. Joo.

Keskuslämmitystä ei ole, toinen sähköpattereistani on rikki, kylpyhuoneen ammeen kylmähana ei toimi. Tässä vasta sain kokea säikähdyksen kun olin tekemässä kouluhommia ja yhtäkkiä kuulin kuinka pimeässä, suljetun oven takana molemmat ammeen hanat alkoivat täysillä syytää vettä ja mun piti käydä sulkemassa ne. Brr. Eli toimivat aivan milloin huvittaa.

Keittiön kaapit.. En edes halua ottaa niistä kuvia koska osassa en tule koskaan säilyttämään mitään. Ne ovat perältä aivan homeessa ja hirveitä kosteusvaurioita. Kysyin vuokraisännältä ja englantilaisittain kyseessä ovat "lievät kosteusvauriot". Mm.. Keittiön hanat vuotavat suoraan näihin kaappeihin, kylppärin lavuaarin hanat vuotaa niin että vettä loiskuu säännöllisesti seinille, en mitenkään ihmettelisi vaikka sinnekin jossain vaiheessa kehittyisi kosteusvaurio.

Internetiä sain odotella kolme viikkoa, sitten se hajosi 3 päivän käytön jälkeen, ja nyt toimii taas. Ihan uskomatonta, että laajakaistaa et saa ettet asenna tavallista lankapuhelinkaapelia samalla. Eli mullakin on nykyään sitten kotipuhelin. Heh heh.

Kyllä joitain suomalaisia asioita on kieltämättä ikävä..
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ULKOMAANELäVäT - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 17:05  
+
0
^omg! Mä haluan oksennushymiön. :( Harmittaa siun puolesta.

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: ULKOMAANELäVäT - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 18:42  
+
0
Ehkä tämä tästä.. ? En kuitenkaan tule asumaan tässä kuin max. kaksi vuotta. Ja ensi kuussa pitää jo päättää, asunko tässä vuoden sijaan kaksi. Hirveää etukäteisvehtailua, en taida tietää edes yhtään vuokra-asuntoa täällä joka olisi 'toistaiseksi' vuokrattavissa, ovat tosi harvinaisia.

Tää kämppä oli muutenkin tosi vaikea hankkia, koska yleensä vuokra-asuntoja ei anneta opiskelijoille (rikkovat kaikki paikat - vaikka yrittäisit selittää ettet ole enää teini-iässä/idiootti-raggari, sinua ei uskota), vammaisille (ilmeisesti ovat esteettiseksi haitaksi), ihmisille joilla on lapsia (rikkovat kaikki paikat ja meluavat), ihmisille joilla on lemmikkejä (rikkovat kaikki paikat), ihmisille jotka tupakoivat. Se on jännä miten Suomessa on yleensä ehtona "ei tupakointia sisällä", kun taas täällä ei tupakoitsijoita, koska oletetaan, että ennemmin tai myöhemmin tupakoitsija polttaa sisällä. Siksipä minäkin valehtelin olevani täysin savuton, koska haloo, mitäpä se niille kuuluu kuinka paljon satun savuja kiskomaan asunnon ulkopuolella.. :ylpea:

Mutta joo, pointti on siinä että tässä mietin ehdinkö kuukaudessa löytämään toista asuntoa. En usko. Ärsyttää kun ei ole kuulemma vuokraisännän vastuulla kun paikat eivät ole tarpeeksi paskana, eikä mulla ole varaa alkaa mitään remonttia tänne kustantamaan.. :eitietoo:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: ULKOMAANELäVäT - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 19:14  
+
0
Kuvia mun kodista:

Eteinen/olohuone/keittiö:


(huomatkaa ulko-ovi oikealla, eikö olekin "paksu" ja eroaa tosi paljon tavallisista sisäovista......)


(pyykkikone keittiössä)


(maailman paras imuri :D)

Kylpyhuone:


(ei suihkua, kytken yhdysletkun noihin hanoihin.. kun sattuvat toimimaan)

Makuuhuone:



muoks. jaan kahteen viestiin
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 30.10.2011 klo 19:15)

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: ULKOMAANELäVäT - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 19:15  
+
0
Makuuhuone jatkuu:



Takaovi makuuhuoneesta jonka takana avautuu portaat ja alfalttipuutarha:



uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

saf

saf
Viestimäärä: 1332

VS: ULKOMAANELäVäT - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 20:08  
+
0
Nyt mulle on tullut ihme vimma muuttaa joskus Espanjaan... :shifty:
Shetlanninlammaskoira (05/05)



ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ULKOMAANELäVäT - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 20:41  
+
0
^^ ulko-ovi kyllä muistutti katsomisellani ihan normaali huoneen ovelta :D Ihana tuo imuri <3!
Mielenkiintoista kyllä tuo pyykkikonesijoittelu, avokin isälläkin tavanmukaisesti keittiössä ;).
Toivottavasti kuitenkin tulet viihtymään siellä, varsinkin nyt kun Nottekin on mukana! Hankalalta kyllä kuulostaa tuo vuokralais/asuntopolitiikka :(

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: ULKOMAANELäVäT - Lauantaina, 19.11.2011 klo 22:00  
+
0

innna kirjoitti:

^ Monoprix ja Carrefour kalliimpia, Intermarché halvempi. Tosin ite asioisin silti isossa Carrefourissa jos sellanen on lähellä. Monoprix oli ainaki mun kaupungissa törrrkeen kallis.

Muoks. Olihan niitä vielä yks, mutta en millään keksi mikä se oli nimeltään... No, muistan sen että laatu riippui täysin sijainnista... Ykskin näytti ihan joltain varastohallilta ja hyllytys oli samaa luokkaa, mutta sitten keskustassa oleva oli ihan siisti ja normaali. Ai niin ja Lidlejä löytyy kans Ranskasta, mielestäni ihan ok-kauppoja.



Carrefour on tuttu Espanjasta ja itse tykkaan kylla ko kaupasta... Taytyy katsoa sitten onko hintatasossa kovin paljoa eroa Espanjan vastaavaan. Jostain syysta olen taalla nyt ihan viimeisien kuukausien aikana tottunut kaymaan useimmiten Lidlissa vaikka Suomessa en koskaan tykannyt asioida siella. Mutta kaipa se jompaa kumpaa noista sitten kannattaa suosia, tai sitten tsekata tuo Intermarche koska ei talla hetkella ole mitaan mielikuvaa siita millainen kauppa on kyseessa.
Haaveissa kl u

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: ULKOMAANELäVäT - Lauantaina, 19.11.2011 klo 22:07  
+
0

saf kirjoitti:

Nyt mulle on tullut ihme vimma muuttaa joskus Espanjaan... :shifty:



Minnepain tanne olet suunnitellut lahtevasi? Tama on kylla niin "jakautunut" maa ettei uskoisi ennen kuin itse nakee, andalusialaiset, kataloonit ja galicialaiset ovat niin erilaisia keskisosan perusespanjalaisten kanssa, baskeista tietysti puhumattakaan. Yleensa tuppaavat olemaan ylpeampia alueestaan kuin maastaan. :nauru:

Hyvana muistutuksena asiasta pari paivaa sitten kesken lenkin huomasin yhdella bussipysakilla kirjoituksen joka meni suunnilleen nain: "Boikotoikaa katalaanien tuotteita, alkaa kayttako katalonian kielta, valttakaa matkustamasta Kataloniaan. Saastakaamme Espanja katalaanien laajenemispyrkimyksilta". Etta tosiaan se isanmaallisuuskin koskee enemman kotialuetta kuin maata yhtena kokonaisuuten.
Haaveissa kl u

Canttarelli

Canttarelli
Viestimäärä: 139

VS: ULKOMAANELäVäT - Tiistaina, 16.07.2013 klo 08:51  
+
0
Ajattelinpa tulla herättelemään tätä ketjua henkiin... Eilen selvisi, että syksyllä alkaa eläinlääketieteen opinnot Eesti Maaülikoolissa, Tartossa. Onko täällä muita Virossa (erityisesti Tartossa) asuvia/asuneita, kenties jopa samaa alaa opiskelevia? :) Parin viikon päästä täytyisi lähteä asuntoa etsimään! Olen toki asunut ulkomailla ennenkin (vuoden verran), mutta silti jännittää lähteä ihan koko tutkintoa suorittamaan ulkomaille. Onneksi tuo etelänaapuri ei kauhean kaukana ole Ausseihin verrattuna (jossa siis olin aiemmin). :nauru:
Coton de tuléar "Iira" 06.09.2004.
Auskel "Prima" 11.12.2013.

neanicole

neanicole
Viestimäärä: 298

VS: ULKOMAANELäVäT - Perjantaina, 29.07.2016 klo 23:42  
+
0
Kokeilen minäkin josko ketju heräisi henkiin:nauru:

Meillä ensikuussa muutto edessä myöskin Eestiin ja olisi kiva jatkaa juttua toisten ulkomailla asuvien kanssa.
Mahtaakohan olla ihan utopistinen ajatus?:nauru: Tuntuu muutenkin, että tämä saitti on kovasti hiljentynyt viimevuosien aikana ja harvoin saa enää vastausta juttuihin.
No, kokeillaan edes!
shibalapset<3
♀ nova 2014
♂ kado 2015
http://shibastories.blogspot.com/

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: ULKOMAANELäVäT - Lauantaina, 30.07.2016 klo 00:20  
+
0
Täällä yhä jengissä mukana ja välillä yhä paikallisia koirakulttuurieroja ihmettelevänä. Etenkin nuo rotulista-asiat mietityttää ja ihmetyttää. Täällä on joka osavaltiossa oma kiellettyjen rotujen lista, joka monimutkaistaa asioita. Mun mielestä kun koko rotulista on alunperinkin epäreilu keksintö. Millä ne voi valvoa, onko joku koira todella tietyn rotuinen vai näyttääkö se vain siltä? Eihän esim kultaista noutajaakaan aina erota vaaleasta hovawartista.
Ylläpitäjä

neanicole

neanicole
Viestimäärä: 298

VS: ULKOMAANELäVäT - Lauantaina, 30.07.2016 klo 23:01  
+
0
Vähän keskiajalta mun mielestä noi kiellettyjen rotujen listat, eihän mitään rotua voi yleistää tuollalailla:ylpea:

Suurin este johon olen itse nyt törmännyt tässä ennen muuttoa, on ollut asunnon löytäminen. Eestissä kielletään poikkeuksetta lemmikkieläimet vuokra-asunnoissa. Laitoin jopa isoille vuokravälitysfirmoille viestiä, että onko heillä yhtäkään asuntoa johon voi koiran kanssa tulla, että meillä ei ole yhtään mitään muita kriteereitä, niin ei ole yhtäkään.
Pieni epätoivo siis iskenyt, mutta nyt onneksi löysin kolme yksityistä ihmistä, jotka olisivat valmiit meille asunnon vuokraamaan! Viikon päästä käydään asuntoja katsomassa ja toivottavasti edes yksi niistä meille tarjotaan:jjei: Sormet ristissä!
shibalapset<3
♀ nova 2014
♂ kado 2015
http://shibastories.blogspot.com/

Sarvanko

Sarvanko
Viestimäärä: 1

VS: ULKOMAANELäVäT - Maanantaina, 05.09.2016 klo 10:41  
+
0

Piimäenkeli kirjoitti:

Mielenkiiinnosta kyselisin teiltä ulkomaaneläviltä muutamista jutuista.:hymy:

Jos olet muuttanut johonkin muuhun kuin englanninkieliseen maahan, kuinka paljon osasit kieltä etukäteen ja miten nopeasti opit paikallisen kielen niin, että sujuu muukin asioiden hoito kuin ruuan tilaaminen ravintolassa? Kuinka nopeasti opit ymmärtämään myös useamman paikallisen kesken käytyjä keskusteluja?

Kuinka helppoa on ollut tutustua uusiin ihmisiin, jos olet muuttanut ulkomaille töihin tms. eikä tutustuminen käy niin luontevasti kuin vaihto-oppilailla/muilla opiskelijoilla.

Kuinka vaikeaa oli hoitaa itse muutto, verojutut ja työluvat jne.? Miten käytännössä menee esimerkiksi eläkeasiat, jos muuttaa jonnekin EU:n alueelle töihin pidemmäksi aikaa?

Te joilla on koira mukana maailmalla, oliko koiran roudaamisessa maailmalle mitään erityisiä ongelmia? Jos käytte lomilla Suomessa, tuleeko koirakin mukaan? Oletteko sujuvasti löytäneet hyvän eläinlääkärin asuinpaikkakunnaltanne?

Tohon tiskaussieniasiaan, mä käytän tiskaussientä nykyään täällä kotona Suomessa aina. Tykästyin siihen kovasti Ranskassa, enkä myöskään ole huomannut mitään eroa siinä, huuhteleeko astiat tiskaamisen jälkeen vai ei. Omistan tiskiharjan lähinnä vain siksi, että vieraat voivat halutessaan tiskata astiansa itse sillä ennen tai jälkeen käytön.:nauru:



Itse olen asunut nyt Kiinassa viimeiset seitsemän vuotta ja en osannut kieltä lainkaan tänne muuttaessa (ja en osaa edelleenkään)

Tutustuminen on oikeastaan ihan yhtä helppoa joka maassa. Suomi lienee hankalimmasta päästä.

Verojutut ja luvat on helppo järjestää, kun ottaa asioista selvää. EU:n alueellahan tuskin tarvitsee tehdä mitään muuta kuin ilmoittaa uudesta asuinpaikasta?

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: ULKOMAANELäVäT - Maanantaina, 05.09.2016 klo 19:41  
+
0

Sarvanko kirjoitti:



Verojutut ja luvat on helppo järjestää, kun ottaa asioista selvää. EU:n alueellahan tuskin tarvitsee tehdä mitään muuta kuin ilmoittaa uudesta asuinpaikasta?



Riippuu tilanteesta ja kohdemaasta. EUnkin alueella veroasioista saa todella vmäisiä, etenkin jos ei ole ns rehellisessä palkkatyössä. Yhtään jos on omaisuutta Suomessa, mitään muuta tuloja kuin palkkatuloja, useampi työpaikka tms, menee veroasiat helposti monimutkaiseksi. Sama sosiaaliturvan ja sairasvakuutuksen kanssa. Oleskelulupa-asiat on EU-maissa helppoja järjestää.
Ylläpitäjä

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: ULKOMAANELäVäT - Perjantaina, 20.01.2017 klo 21:57  
+
0
Hoplaa, tälle ketjulle on kysyntää :aurinko:
Ylläpitäjä

  Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28203
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6335
Viestejä yhteensä545717
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265864
(Tilastot päivitetty viimeksi 02.05.2024 klo 06:45)