Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 15.10.2010 klo 20:30

Unelma-ammattisi (maan ja taivaan väliltä)?

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 5

mamma77

mamma77
Viestimäärä: 77

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Lauantaina, 16.10.2010 klo 20:34  
+
0
Maatila matkailun emäntä,siis oman paikan.
Toinen vois olla sellanen rikkaan miehen edustus vaimo :nolo:...kävisin vaan harrastuksissa ja shoppailisin kuoharia juoden..no juu..
Ahkerat äidit kasvattaa laiskoja tyttäriä.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Lauantaina, 16.10.2010 klo 20:36  
+
0
yrittäjä! en osaa sanoa tällä hetkellä mikä yritys, joku eläinalanyritys ois kiva mutta mulle sopii joku muukin! Pitää katsoa jos josku jonkinlaisen yrityksen pystyis perustaa =D
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Lauantaina, 16.10.2010 klo 23:35  
+
0
Mä voisin olla haastemies, ihan sillä että niitä vois olla ikävän ihmisen miellyttävä toimittaa. Ei vaan, vois olla ihan ok puuhaa.

Sitten voisin olla palvelupäällikkö tai palvelujohtaja. Istuisin vain kokouksissa ja keräisin tietoa kaikenkarvaisista asioista mitä sitten delegoisin alemmille tahoille tehtäväksi.

Joku Aku Ankkamainen patjantestaus sopis kans, tai ehkä maistajaksi panimoon :nauru:

Pienenä tomerasti ilmoitin haluavani olla puuseppäsairaanhoitaja. Yhdistelmänä varmasti kovin ihana ajatus, mutta kumpikaan ammattiryhmä ei sovi taidoille. Ihmisten sairastuminen ahdistaa, empatiakykykin välillä hieman vaillinainen ja luovuutta löytyy yhtä paljon kuin graniitista.

Oikeasti ei ole hajuakaan mitä haluan tehdä, mutta tiedän että työn on oltava vastuullista, kehittävää sekä moniulotteista. Ei mitään liukuhihnatyötä, vaan aivotyöskentelyä sekä järjestelykykyä ja nopeaa ratkaisukykyä vaativaa. Sitä, mikä tuo ammatti voisi olla, en tiedä, mutta toivottavasti se vielä joskus löytyy.

Maatilamatkailu on käynyt mielessä itselläkin, ja sellainen yhdistettynä esim. pitopalveluun ja tilaisuuksien järjestämiseen voisi olla hauskaa puuhaa.

Sisustussuunnittelija tai lakimies olisin mielelläni. Harmi vaan, että ensimmäinen kaatuu tilojen hahmottamisen taidon puuttumiseen ja toinen siihen, että en jaksa lukea.

Kaikista mieluiten olisin vaan jonkin sortin oloneuvos ja puuhastelisin vapaaehtoisesti kaikenlaisia projekteja erilaisissa avustustöissä kun ei rahasta tarvitsisi murehtia.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Vilkko

Vilkko
Viestimäärä: 302

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Sunnuntaina, 17.10.2010 klo 00:48  
+
0

Elba83 kirjoitti:


- Semmonen kosmetologi, joka vain puristelis finnejä ja nyppis karvoja



Ällöä! :nauru::kieli:

Ihana ketju! Minä haluaisin olla hunajatarhuri. Vai miksikä sitä sanotaan, joka pitää mehiläisiä ja myy hunajaa?

Ja talvisin kun mehiläiset nukkuu talviunta (vai mitä lie horrostaa, antakee anteeksi biologit:shifty:) voisin sitten olla lastenkirjakuvittaja.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Parsonrussellinterroristi Etta 07/10

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Sunnuntaina, 17.10.2010 klo 10:55  
+
0
Haha. Mä olen jo pitkän aikaa halunnut olla vaan lottovoittaja ja "eläkkeellä" :D.

Tosin mun eläkkeellä oloni tarkoittas sitä, et vois vaan toteuttaa itseänsä maalailemalla tauluja ja tekemällä muuta taidehommeleita, kun ei olis minkäänlaista rahallista ongelmaa, kun se lottovoitto kerran elättää :D Niin ja olis se oma maatila siinä ja heppoja ja kanoja ja vuohia... :)

Kosmetologi vois olla kiehtova. Puristelis ihmisiltä näpyi ja mustapäitä ulos päivät läpeensä. Mikähän tuossa muuten oikein innostaa... vähän kuin löytäis aarteen, kun mömmö poksahtaa ulos.

Patologi/kuolinsyyntutkija. Ehkä kattonut liikaa CSI:tä?

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Sunnuntaina, 17.10.2010 klo 21:07  
+
0
Itseasiassa täälläkin on välillä kehitelty ideoita maatilamatkailupaikasta. Ts. majoitusta, vaellusratsastusta, opaspalveluita, harrastusmahdollisuudet koiraharrastajille jne. Paikkakin olisi jo olemassa, jonne kokonaisuutta lähteä rakentamaan. Mies vaan ei ole vielä innostunut metsä keskelle muuttamisesta.

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Maanantaina, 18.10.2010 klo 12:21  
+
0
Hauska aihe :nauru:

Mä olen yhdessä unelma-ammatissani tällä hetkellä, koulutan siis koiria. Tosin jos tätä saisi tehdä täysin itsenäisesti, eli olisi oma firma, niin vielä parempi.

Eläinlääkäriksi mä olen halunnut pienestä pitäen. Nyt tosin pääsen vähän tutkailemaan pieneläinhoitajan työtä puolen vuoden harjoittelulla, joten katsotaan tulisiko siitä myös ammatti.

Valokuvaaja. Luontokuvaaja lähinnä. Matkustelisin ympäriinsä räpsimässä kameralla, mahtavaa!

Äkkiseltään ei nyt tule muuta mieleen.
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

alphabetty

alphabetty
Viestimäärä: 441

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Maanantaina, 18.10.2010 klo 14:35  
+
0
Näitäpä on monta:
koirankouluttaja. Se vaan ois niin hieno ammatti. Tosin osaamista ei oikeen vielä kauheen paljon oo, mut saahan sitä haaveilla.
kirjailija. Oon pienestä pitäen tykänny kirjottaa ja aina haaveillu kirjan kirjoittamisesta. Olis ihanaa olla lastenkirjojenkirjoittaja.
kuvittaja kuvittaisin siis kirjoja. Varsinkin lastenkirjoja. Tykkään piirrellä ja maalailla joten toi ois aika unelma duuni.
lastenkodin/lastensuojelulaitoksen/vanhustentalon/palvelutalon perustaja haluisin perustaa semmonsen vaihtoehtolastenkodin/vanhustentalon. Missä tärkeintä olis läsnäolo, eikä kiire.
artesaani yms. oikeestaan minkäalan vaan. Ois hienoo päästä tekee käsillä työtä. Puutöitä, metalli, lasi, kankaat ja ompelu, askartelu, ah. Vähän tähän samaan kuuluisi vaate/kenkä/laukku-suunnittelija. Pienestä pitäen tullu piirretyy vaatteita, kenkiä yms. joten toi ois myös ihana.
Mut ehkä kaikist eniten haluisin olla
valokuvaaja. Se ois ihanin unelmaduuni mikä vaan voi olla. Oon jopa joskus harkinnut lähtee opiskelee alaa oikeen kunnolla.

(hmm..mitenkähän toi valmistuminen mun omaan ammattiini ei enää tunnu niin houkuttelevalta? :nauru:)
Menossa mukana lancashire heeleri Koda. Muistoissa cavalier kingcharlesinspanieli Simba<3
http://nnunmaailma.blogspot.com/
Mikään ei ole niin hienoa kuin suuri seikkailu, paitsi kotiinpaluu.

karmapolice

karmapolice
Viestimäärä: 16

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Maanantaina, 18.10.2010 klo 17:28  
+
0
Pisimpään ollut haaveammatti olis villieläinkuvaaja/-tutkija. Vähä niinku Avara Luonto-tyyliin. Olisko niin ihanaa kuvata jotain Madagaskarin uniikkia eläimistöä! Tai maata kaks viikkoa jossain metsässä että näkis vilaukselta jonku huippuaran ötökän.

Toinen mistä oon haaveillu on matkaopas. Sais kertoa vanhoista alueista, rakennuksista ja historiasta ylipäänsä niin paljo ku haluais ja joku eläkeläisryhmä kuuntelis mielenkiinnolla :))
Lyhytkarvainen Collie "Ukko"

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Maanantaina, 18.10.2010 klo 21:56  
+
0
Taidemaalari ja kuvittaja. Asuisin jossain ihanassa villassa ja mun työhuoneesta ois näkymä merelle. Jostain ois siunaantunut niin paljon rahaa, että ei tarvis stressata ostaako kukaan mun töitä :nauru:

Dazzle

Dazzle
Viestimäärä: 225

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Maanantaina, 18.10.2010 klo 23:03  
+
0
Eläinlääkäri, erikoistumisalana hevossairaudet. Suuret eläimet kiehtoo mua kaikkein eniten, mutta en tiedä kestäisinkö tuotantoeläinten paskakohtelua (olen aika rajoittunut lihansyöjä), siksi hevossairaudet. Mutta toisaalta olisi hienoa olla vähän niinkuin eläinmaailman poliisi, ja narauttaa tuotantoeläimiään laiminlyöviä tilallisia. Sekä vaikkapa puhua medialle ja olla vaikuttamassa eläinsuojelulainsäädäntöön. :cool: Hyvä palkka, mielenkiintoinen työ ja vaikuttamismahdollisuudet = unelma-ammatti. Saa nähdä toteutuuko.
"Life is short, art is long, opportunity fleeting, experimenting dangerous, reasoning difficult."
Hippocrates

ps suomenlapinkoirauros 8/2010
2 gerbiiliä
2 marsua

lallimus

lallimus
Viestimäärä: 501

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Tiistaina, 19.10.2010 klo 12:37  
+
0
Tää onkin kiva ketju! (: Ekana tuli mieleen nämä:

Maatilanemäntä on ollut ja on yhä mun unelma"ammatti". Kukapa ei muutamasta lehmästä, lampaasta, kanoista ja koirista haaveilis? Tähän kait liittyy sitten myös ison porolauman kasvatus, en nyt muista mikä sen "virallinen" nimi on. Mutta joku päivä mie asustelen kaukana Lapissa ja kasvatan paaaaljon poroja ;)

Aku Ankka-piirtäjä oon halunnut pikkulikasta asti olla, ja oon aina kuvitellut että olen sitten Don Rosan luottohenkilö ja piirtelen hänen vieressään kuvia matalemmalla pöydällä, kun taas Rosa korkealla pallilla :nauru:

Kahvilayrittäjä on sinänsä onnistunut haave, ei ole oma yritys vaan perheen, mutta teen toistaiseksi lauantaivuoron omien opiskelujen takia. Töitä ois kuitenkin tarjolla aina kun haluan. Varsinkin kesällä minun apua tarvitaan, kun täälläpäin on paljon venäläisiä ja saksalaisia, niin pääsee englantia ja saksaa puhelee sitten kun sisko ei ole yhtää kielinaisia eli eihän se sais ilman mua myytyä yhtää mitää sesonkikausina..:paapatus:
- nimimerkki vaihtunut -

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Tiistaina, 19.10.2010 klo 17:24  
+
0
Tällä hetkellä ihan oikeasti haluaisin olla suurlähettiläs. Mutta joo, se kaatuu siihen, että en halua muuttaa pois Suomesta, muutenhan se olisi mahdollista vaikka heti.. :nauru: Ehkä sellainen enemmän saavutettavissa oleva ammatti olisi erityisasiantuntija ulkoasiainministeriöön, mutta nekin taitaa toimia pääsääntöisesti ulkomailla (?). Asia on vielä tutkinnan alla.

Tai sitten voisin olla ylitarkastaja, tai joo, ehkä se ihan tavallinen tarkastajakin kelpaa, maahanmuuttovirastossa. Tai maatiedon tutkija olisi ehkä kivempi.

Pienenä halusin olla lastentarhanopettaja tai Indiana Jones. Lastentarhanopettajasta luovuin yläasteella, kun olin TET-harjoittelussa päiväkodissa. Indiana Jones olisi muuten tosi kiva, mutta olen ehkä vähän liian arka oikeasti sellaiseen. Ja Harrison Ford on niin hyvä Indiana, etten ehkä halua viedä sen työpaikkaa.
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Tiistaina, 19.10.2010 klo 18:37  
+
0
Miten täällä niin moni haluaa maatilalliseksi tms? Itse kattelin sitä touhua 20 vuotta vanhempien tekemänä ja totesin että sitä ei ainakaan. Mutta onneksi meitä on moneen junaan tässä maailmassa :peukku:
Suurin ja erittäin realistinen haaveeni on ja on aina ollut lääkäri. (Reilu 3 vuotta vielä ja valmistun, toivottavasti :cool:)
Sitten sellasia vaihtoehtoja, jotka ois ajatuksen tasolla kivoja
Kokki/kondiittori, leipoisin ihania herkkuja ja leipää ja tekisin maailman parasta ruokaa.
Kirjakustantaja/elokuva-arvostelija, maksettais palkkaa kirjojen lukemisesta ja elokuvien katselusta.
Matkakohteisiin tutustuja, reissaisin ilmaiseksi maailmaa ympäri ja tutustuisin kaikkii eksoottisiin paikkoihin.
Ja lopuksi ne mahdottomat :wink:
Prinsessa, pukeutuisin hienosti, näyttäisin kauniilta ja kävisin kaikenlaisissa edustustilaisuuksissa.
Supersankari, olisin teräsnainen ja pelastaisin kaikki.
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

rose86

rose86
Viestimäärä: 173

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Tiistaina, 19.10.2010 klo 18:50  
+
0
^Mua taas huvittaa toi sun kokki/kondiittorihaave, itse kun kokki olen. :D Rankkaa hommaa, palkkakaan ei ole kaksinen.. Ok, itse kyllä haluaisin kondiittori olla, ja sellaiseksi olisin myös halunnut opiskella, mutta ei ollut mahdollista allergioiden takia. Astmariski, jauhopölyä.. Leipominen on kivaa aina, ruoanlaitto kyllä myös, ainakin kotona. Nythän tosin olen keittiöapulaisen hommissa. (Lue: tiskaajana)

lallimus: se on porotokka :)

Vastasinkin tähän jo aikaisemmin, mutta tässä lisää..

Kotiäitinä olo olis myös mun haave. Nyky-yhteiskunnassa toisaalta aika vaikeeta.. ellei mies sitten ala tienaamaan ja rutkasti. Olisin sellainen pullantuoksuinen äiti, ja puuhailisin puutarhassa ja keittiössä lasten kanssa. :love:
Rottweiler Chosen Angels Bahira "Ronja"
s. 26.11.2008

Murmuu

Murmuu
Viestimäärä: 457

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Tiistaina, 19.10.2010 klo 19:10  
+
0
Mun unelmahommaa olis olla joku sihteeri. Toimistosihteeri tai tutkimussihteeri. Olis säännölliset työajat eikä töitä tarttis miettiä iltaisin eikä viikonloppuisin. Työ olisi rutiininomaista ja tapahtuisi pääosin omalla työpisteellä, josta tarvitsisi poistua vain syömään tai kahville. Ah!

Tällaista työtä olen muutaman kuukauden tehnytkin ja havainnut sen minulle täydellisesti sopivaksi. Varsinkin kun nykyinen työ on ihan päinvastaista: töitä tehdään kellon ympäri kotona ja työpaikalla, myös lomilla, ja päivän aikana vaihdetaan työskentelypaikkaa mahdollisesti useastikin. Välillä työ on hektistä, ja tuntuu, että työ ei lopu tekemällä. Olen siis opettaja.

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Tiistaina, 19.10.2010 klo 23:13  
+
0
Ompelija-artesaani Koska rakastan kankaita, pukuja, ompelua ja pikkunypläämistä

Arkkitehti Lapsuuden unelma-ammatti :))

Kirjailija Ideoita löytyy, mutta ei kanttia yrittää :D

Erikoisautomaalari Automaalarin tutkinko melkein kätösessä, mutta ei innostusta jatkaa alalla täysipäiväisesti. Haluan maalata prätkiä, hienoja erikoismaalauksia autoihin ymsymsyms. <3 Ah, kunhan saan rahaa, niin tulee Ooppeliin hienot värit päälle ;)

Animaatiopiirtäjä tai taiteilija Olisko ees makiaa hommaa vaikkapa taiteilijana, ku töherrät jotain ja saat taulusta tuhansia euroja. Niin, jos vaan olet päässyt pinnalle niillä töherryksillä :D

Ainiin, laitetaan vielä tämä taksikuskin ammatti. Joulukuuhun mennessä pitäisikin olla taksikuskin paperit kourassa ja tammikuussa sais alottaa työt :)
(Viestiä on muokattu tiistaina, 19.10.2010 klo 23:14)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 02:40  
+
0
Jos mulla riittäisi aivoa ja jos palkkanäkymät ois paremmat ja jos olisin Carl Sagan tai Steven Weinberg Lawrence Krauss tai joku muu vastaava sankari, niin tähtitieteilijä ja (teoreettinen) fyysikko olis ihan kärkisijoilla mun toiveammatit-listassa. Tähtitiede on yks siisteimpiä juttuja

Snooker-tuomari ei olis yhtään pöllömpi vaihtoehto myöskään, tietysti tuomaroisin kaikki isot turnaukset. (Ja näkisin ne aitiopaikalta.)
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 20.10.2010 klo 23:22)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 03:42  
+
0
Kyllä se on vaan täällä monesti mainittu eläinlääkäri. Eläinhoitaja (vai liekkö nykyään klinikkahoitaja nimellä?) yhtä mielenkiintoisempi. Kaikki eläimiin liittyvä työ olisi sellainen että selaiseen jaksaisi varmasti herätä aamusta toiseen innokkaana. :hymy:

Amos

Amos
Viestimäärä: 376

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 06:48  
+
0
Huoltamoilla oleva henkilö joka pesee ikkunat ja mittaa öljyt. :nauru: Näitä ei varmastikaan monella paikkakunnalla enää ole, muistan kun pentuna ne oli ihan parhaita hetkiä kun pääsi isän kanssa huoltikselle ja auttamaan niitä huoltamopoikia.
Eläinhoitaja, paitsi ettei mulla pää kestä veren näkemistä, joten se haave menee siinä.
Kirurgi, tämä ammatti on vaan sellainen jota arvostan suuresti, vaikken tuon hataran pään takia voisi tehdä tätäkään.
Jonkinlainen syvänmeren sukeltelija, en mä tiedä onko tällanen ees mahdollinen ammatti mutta musta olis helkkarin siistiä tutkia kaikkia mörköjä jotka asustaa tuolla syvissä vesissä.
Sekarotuinen Luna 06/09
R.I.P Lusifer 20.2.2006 - 5.2.2013

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 5
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545693
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 27.04.2024 klo 01:15)