Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 14.11.2011 klo 22:47

Uutisia meiltä ja maailmalta 3

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Tiistaina, 22.11.2011 klo 20:23  
+
0
Hiusväri tappoi brittiteinin

Almondin mukaan molemmat uhrit olivat käyttäneet kosmetiikkajätti L'Orealin supermarketissa myytäviä Preference-tuotteita. Yritys ilmoittikin välittömästi tekevänsä yhteistyötä tapauksia tutkivien lääkäreiden kanssa.



PPD:tä eli parafenyleenidiamiinia sisältävät lähes kaikki tummat kesto- ja kevytvärit. Aineen tunnistaminen sisällysluettelosta on vaikeaa, sillä kemikaalilla on useita johdannaisia.



No voi kuinka kiva, ostin JUST TÄNÄÄN L'Orealin Preference hiusvärin, ja vieläpä mustan.

Uskallanko mää nyt värjätä hiuksia ollenkaan.. :shifty:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

PenniMyy

PenniMyy
Viestimäärä: 293

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Tiistaina, 22.11.2011 klo 20:27  
+
0
^Mä värjäsin tuolla kuukausi sitten. Still alive!

Amos

Amos
Viestimäärä: 376

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Tiistaina, 22.11.2011 klo 20:28  
+
0
Jospa tämä jo viimein ratkeaisi. Tää kyseinen nainen oli mun kerhotäti, ehkä maailman paras kerhotäti. :suru:
Sekarotuinen Luna 06/09
R.I.P Lusifer 20.2.2006 - 5.2.2013

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Tiistaina, 22.11.2011 klo 21:20  
+
0
^^^Minäkin olin tänään juuri värjännyt Lorealin värillä kun luin tuon uutisen. Eniten tuossa kyllä huolestutti tuo kohta, jossa kerrottiin miten vuosien värjäyskertymät voivat yhtäkkiä laukaista tuon reaktion. Siis spekulaatiota myös varmasti, mutta onhan näitä meitä jotka ovat vuosi(kymmeniä) värjänneet hiuksiaan. Itsekin värjään parin kuukauden värein ja yleensä silloin levitän värin vain juureen. Kuitenkaan ei houkuta olla omalla luonnonvärillä. :mietiskel:
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Tiistaina, 22.11.2011 klo 22:46  
+
0
Oon entistä onnellisempi, etten oo ikinä värjännyt tukkaani enkä aiokaan pitkään aikaan (ikinä?). Ja myös, että mun äitini on lopettanut tukan värjäämisensä kaikilla perinteisillä väreillä.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Tiistaina, 22.11.2011 klo 23:31  
+
0
JA mä kehotan yhä kaikkia kokeilemaan rohkeasti millanen sävy se "maantienharmaa" oikeasti onkaan, multa löytyi kaunis punaruskea :wink:

Ei mutta, onhan noi hiusväriongelmat aika marginaalisia, kun vertaa, kuinka moni värjää hiuksiaan vuosia ilman ongelmia. Jos kuitenkin pelottaa... niin eihän kukaan sitä väriä päähän väkisin laita.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Keskiviikkona, 23.11.2011 klo 13:11  
+
0
Mä kyllä epäilen vahvasti, että molemmat ovat tehneet tuon "allergiatestin", jos ovat jo vuosikausia värjänneet hiuksiaan. Ei sillä, ettäkö sillä olisi varsinaisesti merkitystä asian suhteen.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Keskiviikkona, 23.11.2011 klo 20:18  
+
0
Mulla on väri päässä.. kohta pesemään pois ! Ja mä elän ! :D
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Torstaina, 24.11.2011 klo 10:46  
+
0

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Torstaina, 24.11.2011 klo 12:14  
+
0
^Tuntuu tuo mikrohomma olevan "muodissa". Taannoin oli juttu, jossa talon emäntä oli pyytänyt vieraana ollutta naista poistumaan juhlista. Tämä oli mennyt suivaantuneena takapihalle, ottanut sieltä mukaansa sisään pyrkineen talon kissan, mennyt takaovesta keittiöön, ja eikun kissa mikroon. Tekoa perusteltiin kostolla.

Tulee hakematta mieleen samanhenkinen perustelu omasta kasvattajahistoriasta. Olen tuolla matkan varrella kertonutkin, kuinka eräs kasvattinini entinen omistaja oli kertonut syyksi koiriensa huonolle kohtelulle "kun nuo whippet-ihmiset on niin v***umaista porukkaa"!

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Torstaina, 24.11.2011 klo 12:41  
+
0
^Justiisa joo, sehän se antaakin oikeuden kohdella eläintä kaltoin, jos menee sukset ristiin jonkun ihmisen/ihmisten kanssa.

Ja nuo kissojen mikroon laittajat, kyllä on niin sairasta touhua kuin olla voi. Ei mokomaa kyllä voi perustella oikeutetuksi millään verukkeella. "Mulla oli vähän paha mieli niin ptotta kai sain olla äärimmäisen julma viattomalle luontokappaleelle". Kaikenlaisiin älyttömyyksiin aikuiset ihmiset voivat kyetä.

PenniMyy

PenniMyy
Viestimäärä: 293

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Torstaina, 24.11.2011 klo 12:46  
+
0
http://www.metsastysinfo.com/topic/1358-suomenajokoiran-ja-susien-kohtaaminen-22112011-nurmeksessa/

Jokos tämä on täällä ollut? Hyiii että tekee pahaa. Minen tykkää noista liian iholle tulevista susista yhtään. Varsinkin kun sieltä mistä oon kotosin, niitä saapi oikeesti pelätä (siis koirien puolesta, en itteni!). Viime keväänä lenkillä ollessa niin yks hukka kävellä jolkotteli tien poikki meiän eestä. HRRRRR.

Huom, kuvat ei herkille!
(Viestiä on muokattu torstaina, 24.11.2011 klo 12:47)

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Torstaina, 24.11.2011 klo 12:55  
+
0
^Hyi kamala se kuva siitä puolikkaasta koirasta.. :eek::suru: (Piti tietenkin mennä klikkaamaan suuremmaksi, vaikka pikkukuvasta jo näki, ettei ole kaunista katsottavaa...)
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Torstaina, 24.11.2011 klo 12:55  
+
0
Viime aikoina on keskusteltu siitä, kuinka lapseen kohdistuneet seksuaalirikokset tuomitaan lievemmin kuin aikuiseen kohdistuneet. Eipä näemmä koske pelkästään seksuaalirikoksia. Kouvolalaisäitiä epäillään omien lastensa surmaamisesta. Aamulehden artikkelin mukaan rikosepäilyksi tullee lapsensurma, jossa rangaistusasteikko on 4 kk - 4 vuotta. Surman rangaistusasteikko on puolestaan 4 - 10 vuotta. Eli surman minimirangaistus on sama kuin lapsensurman maximirangaistus!

Käsitteistä.
Henkirikoksen "perusmuoto" on tappo. Jos rikokselle on olemassa lieventäviä seikkoja, voidaan syyllinen tuomita surmasta. Jos rikokselle on olemassa koventamisperusteita, kuten suunnitelmallisuus tai erityisen julma tai raaka tekomuoto, kyseessä on murha. Murhan normirangaistus on elinkautinen vankeus. Jota tosin kukaan ei nykyisin joudu suorittamaan!

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Torstaina, 24.11.2011 klo 12:58  
+
0
Mä en taas ymmärrä miten ihmiset suhtautuu niin inholla villieläimiin. Oli se sitten kyykäärme tai susi niin ei ne ilkeyttää pure vaan selvitytymisen takia. Ihminen vois mennä välillä itteensä ja miettiä tarviiko sitä jokapaikkaan sitä asumusta tunkea ja vallata elintilaa niin paljon, että eläinten häiriökäyttäytyminen lisääntyy. Ja kyllä, on täälläkin koettu ikäviä hetkiä susien sekä kyykäärmeiden kanssa puhumattakaan karhuista, eikä siltikään ole kertaakaan tullut mieleen inhota niitä. Viime syksynäkin isän hirviporukan yks koira oli kohdannut suden ja saanut tuliaisiksi komeat haavat kylkeen, kun susi oli sitä purrut.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu torstaina, 24.11.2011 klo 13:15)

PenniMyy

PenniMyy
Viestimäärä: 293

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Torstaina, 24.11.2011 klo 13:01  
+
0

Aberkios kirjoitti:

Viime aikoina on keskusteltu siitä, kuinka lapseen kohdistuneet seksuaalirikokset tuomitaan lievemmin kuin aikuiseen kohdistuneet. Eipä näemmä koske pelkästään seksuaalirikoksia. Kouvolalaisäitiä epäillään omien lastensa surmaamisesta. Aamulehden artikkelin mukaan rikosepäilyksi tullee lapsensurma, jossa rangaistusasteikko on 4 kk - 4 vuotta. Surman rangaistusasteikko on puolestaan 4 - 10 vuotta. Eli surman minimirangaistus on sama kuin lapsensurman maximirangaistus!

Käsitteistä.
Henkirikoksen "perusmuoto" on tappo. Jos rikokselle on olemassa lieventäviä seikkoja, voidaan syyllinen tuomita surmasta. Jos rikokselle on olemassa koventamisperusteita, kuten suunnitelmallisuus tai erityisen julma tai raaka tekomuoto, kyseessä on murha. Murhan normirangaistus on elinkautinen vankeus. Jota tosin kukaan ei nykyisin joudu suorittamaan!



Mä luin aamulla kans uutisia ja jouduin lukemaan ton rangaistunkohdan useampaan kertaan. TÄ? HÄ? SIIS MITÄ? 4 vuotta? Voitteko kuvitella? Äiti tappaa kaksi omaa lastaan ja mitä se saa? No maksimissaan 4 vuotta vankilaa. Oksettavaa, ihan oikeesti.

Tattistavaan

Tattistavaan
Viestimäärä: 740

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Torstaina, 24.11.2011 klo 13:06  
+
0
Mä en suhtaudu inholla villieläimiin.. tää sukutila jolla asustelen on könöttäny tääl mettien ja peltojen keskellä jo aika kauan ja vasta nyt viime vuosina on jonkinasteiseksi ongelmaksi ruvennu muodostuu nuo susihukat ja karhut, täälläkin suht pienellä alueella liikuskelee kymmenkunta karhua, mitä nyt on mettämiehien riistakameroihinkin tasasesti tallentunu ja 5 suden lauma pyörii täs mökin nurkissa... Kymmenkunta karhua tällaisella alueella tarkottaa et naaraskarhujen on poikastensa kanssa vaan haettava sitä turvaa ihmisten pelloilta ja pihoilta kun vieras uros tappaa poikaset samantien... voin sanoo ihan kokemuksella että ei se ole kivaa kun tuossa aidan takana sellanen möllöttelee
Owczarek Podhalanski Runo Visenna tuttavallisemmin Nalle
Pyreneittenmastiffi Mini
Keskiaasiankoira Little Freak's Dzhamal tuttavallisemmin Jallu

PenniMyy

PenniMyy
Viestimäärä: 293

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Torstaina, 24.11.2011 klo 13:16  
+
0

SanttuJ kirjoitti:

Mä en taas ymmärrä miten ihmiset suhtautuu niin inholla villieläimiin. Oli se sitten kyykäärme tai susi niin ei ne ilkeyttää pure vaan selvitytymisen takia. Ihminen vois mennä välillä itteensä ja miettiä tarviiko sitä jokapaikkaan sitä asumusta tunkea ja vallata elintilaa niin paljon, että eläinten häiriökäyttäytyminen lisääntyy. Ja kyllä, on täälläkin koettu ikäviä hetkiä susien sekä kyykäärmeiden kanssa puhumattakaan karhuista, eikä siltikään ole kertaakaan tullut mieleen inhota niitä. Viime syksynäkin isän hirviporukan yks koira oli kohdannut suden ja tuliaisiksi komeat haavat kylkeen, kun susi oli sitä purrut.



Toinen toista mieltä, toinen toista :hymy:

Mutta mä voin sanoa, että inhoon susia oikeesti. Ihan samalla tavalla kun inhoon hirviä. Ja kai toi inho rinnastuu mulla pelkoon. Pelkään ihan oikeesti koirien puolesta (tiedän tapauksia, että koira on viety pihasta) ja hirviä pelkään, no kun ne juoksee aina auton eteen!

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Torstaina, 24.11.2011 klo 13:21  
+
0
^^Mä epäilen, et tätä vauhtia tuo ilmiö on kohta jokaisen takapihalla. Täällä omalla asuinalueella, joka on vain kaks kilometriä keskustasta, oli pari vuotta sitten käynyt otso kierroksella. Isän pikkuserkkujen takapihalla USAssa oli vuosi sitten todistettu kun hirvi oli tullut vasomaan pihalle. Mä vain koen sen jotenkin niin harmilliseksi, et elintila on kaventunut niin pieneksi, ettei eläimillä riitä reviiriksi enää metsä ja sen suomat antimet sekä turva. Avokkikin meinas pyörällä ajaa pahki hirveen työmatkalla.

muoks. väksy lisää.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu torstaina, 24.11.2011 klo 13:22)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Torstaina, 24.11.2011 klo 13:22  
+
0
No, mä en inhoa noita kyykäärmeitä, susia ja karhuja, mutta jollakin tavalla pelkään ja kai siinä myös sitten samalla kunnioitan niitä. Kyykäärmeitä pelkään kyllä ihan hirveästi, koska vaikka väitetään että ne kyllä väistää ihmistä niin entä kun ei vaan väistä? Niin monta juttua kuullut kavereilta, sukulaisilta, tuttavilta kyistä jotka eivät tosissaan väistä ja koiria on purtu vaikka ne olisivat vaan juosseet ohi. Mua pelottaa tuon mun pikkukoiran puolesta koska se on niin pieni että jos kyy sitä puree johonkin pään alueelle (tai muuallekin, just viime kesänä meinasi yks 40kg koira kuolla kun puri tassuun, riippuu niin siitä myrkyn määrästä) niin se olis sitten aikalailla siinä. Eri asia jos koira menisi sitä kyytä ronkkimaan ja se puolustautuisi, mutta kun tuntuu yhä useammin kuulevan näitä että koira juoksi ohi ja samantien nappasi-juttuja niin....

Sudet ja karhut eläkööt metsissään, kunhan pysyvät pois pihoilta.

muoks. se että eläinten elintila on kaventunut... niin ei kai ratkaisu siihen ole kuitenkaan se että hyväksytään vaan se että ne vievät koirat ja kissat pihoista (plus karjaa) ja oppivat yhä enemmän sietämään ihmistä?
(Viestiä on muokattu torstaina, 24.11.2011 klo 13:25)

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28186
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 02:45)