Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 14.11.2011 klo 22:47

Uutisia meiltä ja maailmalta 3

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 50

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 10:20  
+
0
Kaikenlaisilla sitä koiria ja lapsia onkin. Tässäkin taas oikein esimerkkivanhemmat ja koiranomistajat.

Nukkuihan se lapsi, mutta yhtä hyvin olisi voinut huutaa paniikissa sen puolituntia. Ei jaksa näitä tuomioiden perusteluja aina ymmärtää. Jos lapsi on yksin kotona ja koira sidottuna 10 sentin hihnaan niin kyllä ne molemmat on sillä hetkellä heitteille jätetty. Ja tuossa vielä mainittiin, että koira on yleensäkin ollut tolpassa kiinni, jottei repisi huonekaluja....... Ei sitten olisi tullut mieleen, että siihen ongelmaan voisi auttaa koiran aktivointi.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 25.11.2011 klo 10:23)

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 10:24  
+
0
Hih, eikös oikea termi ole heitteillejättö eikä -pano?? :nauru:
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 10:26  
+
0
^^
"Koiraa pidettiin normaalistikin tolpassa, jotta se ei päässyt repimään huonekaluja."
voi jumalauta mitä idiootteja :pyssyt:
Ei kyllä tulisi mieleenkään jättää vauvaa yksin ja lähteä kaljalle, nukkuipa sitten miten sikeästi hyvänsä.

jenicai

jenicai
Viestimäärä: 59

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 10:30  
+
0

NiiNu kirjoitti:

Hih, eikös oikea termi ole heitteillejättö eikä -pano?? :nauru:



Kyllä minun muistaakseni tuolla rikoslaissa puhutaan nimenomaan heitteillepanosta :mietiskel: Korjatkaa jos olen väärässä :nauru:
Rottweiler 12/2010

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 12:15  
+
0
Mun mielestä tuo uutinen on melkoisen outo. Koko ajan korostetaan sitä, että koira on suurikokoinen. Jotenkin tyylillä "koira olisi voinut vaikka syödä vauvan kun oli niin iso".
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 12:16  
+
0

nenssi kirjoitti:

Mun mielestä tuo uutinen on melkoisen outo. Koko ajan korostetaan sitä, että koira on suurikokoinen. Jotenkin tyylillä "koira olisi voinut vaikka syödä vauvan kun oli niin iso".


No, mä olen kyllä sitä mieltä, ettei pientä lasta ja eläintä jätetä yksinään samaan tilaan. Kyllä se iso koira saa nopeammin pahaa jälkeä aikaiseksi.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 12:22  
+
0

jenicai kirjoitti:

Kyllä minun muistaakseni tuolla rikoslaissa puhutaan nimenomaan heitteillepanosta :mietiskel: Korjatkaa jos olen väärässä :nauru:



Just, kyllä se termi on heittellepano. Heittelejätöstä puhuttiin ennen, taisi olla lakitekstissäkin. Heitteillepano on kuitenkin oikea, sillä se kuvaa teon aktiivista luonnetta ja sitä edeltävää päätöstä. Heitteillejättö antaa kuvan, että kohde on jo heitteillä ja tekijä vain antaa tilanteen jatkua.

Silmiini osui tuo uutisen "poliisi tuli kotikeikalla". Heh! Tarkoitettiin kaiketi kuitenkin -keikalle!:nauru:

Muoks. Termin käyttö on vakiintunut ilmeisesti rikoslain viimeksi tehdyn kokonaisuudistuksen yhteydessä. Termi *heitteillejättö* näkyy pikagooglauksen perusteella olevan käytössä ainakin lastensuojelulaissa. Lslaissa ei tällä kuitenkaan tarkoiteta heitteillepanoa, vaan sitä, että lapsen hoito on "vähän niin ja näin".

Metsästyslaissa (85 §) on niin ikään käytössä -jättö -termi; "kissan heitteillejättö ja hylkääminen on kielletty".
(Viestiä on muokattu perjantaina, 25.11.2011 klo 12:45)

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 12:49  
+
0

BaeLiana kirjoitti:

[quote=nenssi]Mun mielestä tuo uutinen on melkoisen outo. Koko ajan korostetaan sitä, että koira on suurikokoinen. Jotenkin tyylillä "koira olisi voinut vaikka syödä vauvan kun oli niin iso".


No, mä olen kyllä sitä mieltä, ettei pientä lasta ja eläintä jätetä yksinään samaan tilaan. Kyllä se iso koira saa nopeammin pahaa jälkeä aikaiseksi.[/quote]

En kyllä väittänytkään, että se olisi millään lailla hyväksyttävää.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 12:56  
+
0
Minullakin pisti silmään tuo koiran koon korostaminen. Ihan samantekevää vaikka se olisi ollut jokin venäjäntoy. Ilmeisesti tuolla koon korostamisella haetaan jotain selitystä siihen, että kiinnipitäminen sisällä olisi oikeutettua. Edelleen sitä mieltä, että lapset ja koirat ovat aikuisen vastuulla ja sen sijaan, että iltaisin lähdetään töiden jälkeen itsestäänselvästi iltakaljalle, sen ajan voisi tehdä jotain muuta, vaikka mennä iltalenkille sen koiran kanssa... No, alkoholistejahan nuo tietysti lienevät... Silloin tärkeysjärjestys on vähän erilainen kuin normaalikansalaisella.

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 15:18  
+
0
^Paitsi venäjäntoy ei ihan noin vaan pomppaa pinnasänkyyn, kun taas isompi vonkki niin voi tehdä.

Koira vammautti..

No jo on kyllä omituisen oloinen tapaus. Ja jos koiria oli kuusi, niin yksikö se nyt vaan päälle kävi :mietiskel:

Muoks, lisäys

sama uutinen lapin kansasta

Eli kaikki kuusi kävi kimppuun, en siis tarpeeksi arkkaan lukenut tuota iltalehden uutista.. Aika hurjan kuuloinen tapaus, kun kuusi koiraa käy yhden koirakon kimppuun. Ei voi käsittää.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 25.11.2011 klo 15:21)

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 15:32  
+
0
^Minä voin kyllä käsittää että kävivät kaikki kimppuun kerta samaa laumaa olivat, mutta sitä en ymmärrä taas kerran miksi pitää pitää semmosia koiria vapaana mitkä mahdollisesti tuommoista tekeevät. Noh, mutta tuskin kovin monella on 6koiraa joten syyllinenkin varmaan helposti löytyy. Kiinnostas rodut tietää kun ei mitään pahempia vammoja vissiin tullut.

(Muoks. mua häiritsi toi pystykorvan kuva, eivät parempaa sitten löytäneet vaikka eipä tuolla niin väliä ookkaan...)
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08
(Viestiä on muokattu perjantaina, 25.11.2011 klo 15:33)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 15:34  
+
0
^Toi kuulostaa kyllä siltä, että mä kusisin housuun ku tajuisin kuuden koiran käyvän kiukulla päälle... yh :neutral:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 16:12  
+
0
^^ Minuakin suorastaan huvitti, ei niinkään kuva, vaan kuvanmuokkaajan taidot.

Tosiaan, joukossa tymyys tiivistyy ja sit kesksitään ties mitä. Pätenee myös koiriin Ei minun ja kaverinkaan muutama kuiset pennut olleet ikinä karannu ja sitte kerran keksivät pökästä yhdessä tuumin ties minne.

Tosiaan, kun koirarotuja ei hehkuteta, nin kyseessä on jotai aika pikkupiskejä. Jos kyseessä olisi ollu mikätahansa saksanpaimenkoirista pitbulleihin, niin olisi jo otsikoot huutaneet "KIELTÄKÄÄ KOIRAT"

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 16:13  
+
0
Voihan hitto,vai että 6 koiran lauma käynyt mieheen kiinni:roll::mad: .Pistää vihaksi kun tollaisia arvaamattomia koiria ei pidetä kiinni :suru:. Ruvennut vituttamaan entistä enemmän tälläiset tapaukset kun se yksi hullu koira meinasi hyökätä Lulun kimppuun.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 18:25  
+
0
on siinä pikkuhukka


Tuli vaan tuo susikeskustelu mieleen kun tuon kuvan näin..

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 19:40  
+
0
Sitä jo ehdittiin pohtia että nuo 6 koiraa on safariyrittäjän koiria. Voisi siis mutulla heittää, että jotain huskymixejä.

muoks. Meillä kävi tänään lenkillä siten että puskasta juoksi irrallaan todella vihainen, hieman Nottea isompi koira. Päästin Notten heti irti ja asetuin päättäväisesti koirien väliin. Vaikka niin ei välttämättä kannattaisi tehdä.. No jotenkin se koira ei uskaltanut uhitella mulle kun olin niin tuimana ja yritin ajaa sitä pois, ja Notte kyyhötti peloissaan mun selän takana. Lopulta se lähti. Mutta ällöttävää. Jokaisen irtiolevat koirat karkaavat varmaan joskus, mullakin Notte ryöstää toisinaan, mutta tiedän, että se ei takuulla ole vihainen tai hyökkäävä koirille tai ihmiselle.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade
(Viestiä on muokattu perjantaina, 25.11.2011 klo 19:42)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 21:44  
+
0

Piksi kirjoitti:

on siinä pikkuhukka


Tuli vaan tuo susikeskustelu mieleen kun tuon kuvan näin..



Tuon on pakko olla photoshopattu. :eek:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Lauantaina, 26.11.2011 klo 12:22  
+
0

Notte kirjoitti:

Meillä kävi tänään lenkillä siten että puskasta juoksi irrallaan todella vihainen, hieman Nottea isompi koira. Päästin Notten heti irti ja asetuin päättäväisesti koirien väliin. Vaikka niin ei välttämättä kannattaisi tehdä.. No jotenkin se koira ei uskaltanut uhitella mulle kun olin niin tuimana ja yritin ajaa sitä pois, ja Notte kyyhötti peloissaan mun selän takana.



Minä olen joutunut monet kerrat suojelemaan omia koiriani irtipäässeiltä, yleensä suurilta koirilta. Niin maalla kuin kaupungissa asuessani. Eräässä pikkukunnassa asuessani yksi bokseri hyökkäili ihan säännönmukaisesti koirieni kimppuun. Omat koirat (3 - 5 kpl) olivat tällöin yleensä kiinni, joten tämä suojelu oli helpompaa. Ehkä myös siksi, että kyseisen bokserinartun käytös oli niin helposti ennakoitavaa, se yritti ensisijaisesti käydä johtajanartun kurkkuun. Kimppuun käyneitä ovat olleet mm. suursnautseri, karhukoira, sakemanni, sakemannimix, mustaterrierisuursnautseri-mikäliemix sekä pari kolme muuta sekarotuista. Moni näistä on hyökännyt jollain tavoin minua vastaan. Joko siksi, että olen esteenä, tai sitten hyökkäyksen jälkeen, kun olen ollut kiinni tämän karvoissa tai pannassa. Uhkaavimpana on kuitenkin mieleen jäänyt pyreneittenmastiffi-kaukaasianpaimenkoira (omistajansa kertoman mukaan).

Oikaisin kahden koirani kanssa metsikköpuiston polkua pitkin. Vastaan tuli tämä parit kerrat tapaamani pystiffikaukkari-uros isäntänsä kanssa. Koira oli kovin kiinnostunut nartusta, jolla kiima oli juuri alkamassa. Uroskoirani (52 cm/13 kg) yritti esittää ritarillista, eli uhoa oli ilmassa. Pari poistui kulman taakse ja mekin ehdimme kävellä polkua noin sata metriä. Koirani olivat irti, joten seurasin valppaasti mahdollisia kulkijoita, ehtiäkseni kytkeä koirat.

Sieltähän tämä kolossi hölkkäsi meitä kohti. Palasin kymmenisen metriä siltaviritykselle joka oli asetettu sillaksi ojan yli. Seisoin tällä parin lankun "sillalla" koiraa odottamassa periaatteenani; tästähän sinä et tule. Väitän, että koiran ilme oli epäuskoinen "ihanko tosissas sinä meinaat estää MINUN kulkuni". Koira kävi kuitenkin välillä kokeilemassa ojan vettä tassullaan. Sillä ei kuitenkaan ollut mitään halua lähteä kahlaamaan jäiseen veteen, ja onneksi se ei ollut tarpeeksi sporttinen hypätäkseen. Siinä sitten "paistettiin särkeä" puolin ja toisin. Kauempaa vain kuului koiran isännän huhuilu kun tämä kutsui koiraansa. Koira ei ollut huhuiluista millänsäkään.

Kaikki olisi kaiketi mennyt suht. rauhallisesti, elleivät omat koirani olisi alkaneet antaa kannustusta selkäni takana. Silloin koira päättii tosissaan tulla sillan yli. Alkoi näkyä jo hampaitakin, ja murina oli kuin kaukainen maanjäristys. Katse oli suoraan kohti.

Silloin kävi mielessä, että jospa päästän koiran menemään, ovathan omat koirani sentään whippettejä, juoskoot kerrankin ihan asian vuoksi. Yllätyksekseni koira ei kuitenkaan hyökännyt, vaan yritti hartioillaan työntää minut ojaan. Olin joutunut perääntymään jo lankun viime senteille kun koiran omistaja vihdoin viimein tuli. Mutta ei vieläkään tietoakaan mistään kiireestä. Äijä käveli kuin iltakävelyllä, vaikka minä häntä "kehottelinkin". Olin hänelle sanonut ohittaessamme, että koirallani on kiima. Kuitenkin, kun miehen koira sitten lähtee kiimaisen nartun perään, niin tämä yks valopää jää seisomaan ja huutelemaan koiraansa. Voi tziizus!:ttou:

No, onneksi kaikki päättyi hyvin. Mutta tuo yksi tapaus monista oli kuitenkin sellainen joka todella sai adrenaliinin virtaamaan. "Pikkusen" siinä polvet ja kädet tärisi kotiin kävellessä.

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Maanantaina, 28.11.2011 klo 14:15  
+
0
Nyt lehdissä kouhkataan, että epäillään salmonellalihoja käytetyn elintarvikkeisiin.

Olin jonkin aikaa ennen opiskelujani ja yhtenä opiskelun välikesänä elintarviketeollisuudessa töissä. Siellä aina kun jostain broilerien teurastuserästä löydettiin salmonellaa, niin koko erä merkittiin punaisin nauhoin ja kohta keitettiin "vaahto katossa" päiväkodeille ja kouluille kanaviillokkia, ja ongelma oli sillä hoidettu!:nauru:

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 3 - Maanantaina, 28.11.2011 klo 16:27  
+
0
Äsken tuli Liv:ltä mainos, että Cesar Millan tulee Suomeen toukokuussa. Kuka uskaltaa myöntää menevänsä katsomaan? :wink:
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28211
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 05:45)