Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Lauantaina, 30.11.2013 klo 08:28

Näyttelypulina 3

Siirry sivulle: 1 ... 53 54 55 56

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Tiistaina, 02.08.2016 klo 10:52  
+
0
^Miksi niin kielteinen asenne valkoisille tarkoitettuun shampooseen?
Ei se keltaista koiraa taio valkoiseksi, se vaan kirkastaa sitä valkoista väriä.
Onhan näitä shampoita tarkoitettu vaikka minkä värisille ja ne vaan ns. tukee sitä väriä.

Minulla on ollut aina käytössä näille Bio-Groomilta Super White shampoo ja muuhun en vaihtaisi.
Kyllä ne tuomarit vaan huomaa pienen keltaisuuden vanhemman koiran korvissa vaikka kuinka tällä shampoolla olisi hinkannut :wink:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Tiistaina, 02.08.2016 klo 15:55  
+
0
Juu ei se valkoisten koirien shampoo ittessään koiran turkin väriä miksikään muuta. Esim ne ei-aivan-valkoiset korvat eivät muutu miksikään siitä shampoosta, vaan yleensä ne näillä 'bichon-roduilla' vaalenee kasvaessa.
Suurin 'ongelma' noissa valkoisten koirien shampoissa on, että ne tuppaa kuivattaan turkkia. Ikinä en oo cottoneita pessy kokonaan näillä shampoilla, ainoastaan tassuja ja mahanalusta.

pikipedia

pikipedia
Viestimäärä: 29

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Tiistaina, 02.08.2016 klo 18:22  
+
0

saije kirjoitti:

^Miksi niin kielteinen asenne valkoisille tarkoitettuun shampooseen?
Ei se keltaista koiraa taio valkoiseksi, se vaan kirkastaa sitä valkoista väriä.
Onhan näitä shampoita tarkoitettu vaikka minkä värisille ja ne vaan ns. tukee sitä väriä.



Minulla ei ole mitään tietoa näistä shampoista, joten oma suhtautumiseni pohjautuu vain yleiseen tuntumaan ja kuvitelmiin. Olen omankin kuontaloni kanssa tämän maantienvärin kannalla muutaman kymmenen värjäysvuoden jälkeen. Kuvittelen näiden koirien vaalentavien shampoiden toimivan samalla tavalla eli kuivattavan ja 'hapertavan' karvaa.

Onko näitä shampoita muuten erikseen vaalentavia ja erikseen väriä kirkastavia eli puhummeko me samasta asiasta? Minä mietin vaalentavia.
bolognese Piki, 210516
blogi: www.pikipedia.fi

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Keskiviikkona, 03.08.2016 klo 15:41  
+
0
Mien ainakaan tiedä mistään nimenomaan vaalentavista aineista, ainoastaan näistä "sinisistä shampoista", eli kirkastavista. Reilu 11 vuotta tullu puunattua näitä koiruuksia enkä ainakaan vielä ole törmänny.

bvvk

bvvk
Viestimäärä: 52

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Torstaina, 04.08.2016 klo 22:53  
+
0
Olisiko kellään ideaa mistä voisi löytää koiransa kilpailunumerot (cib-hakemusta varten)? Muut oli tallessa jossakin muodossa, mutta Helsinki Winner 2010 puuttuu ja samoin Ruotsin voittaja 2012 (joka on tässä tapauksessa vieläpä "kriittinen" cacib). Jos jollakulla sattuisi olemaan luettelot tallessa, olisi aika fantsua...

Vai onko tuo luettelonumero FCI:ssä niin nuukaa? Jos kaikki muu kuitenkin täsmää?

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Perjantaina, 05.08.2016 klo 15:27  
+
0
Minulla on 2 valkoista villakoiraa ja näillähän on yleensä pentuna cremet korvat. Oonalla oli luovutusiässä cremeä muuallakin, selässä, takajaloissa ja hännänpäässä. Nyt ei ole enää kuin korvissa. Essillä oli myös pentuna cremet korvat, mutta nyt on ihan valkoiset. Näillä roduilla (bichonit, villakoirat, bolognese ym) on tosiaan vähintään ne korvat tummemmat pentuna. Villakoirilla siitä ei ainakaan näyttelyssä rokoteta jos kyseessä on alle 1-vuotias koira. Aikuisilla se ei ole toivottavaa vaan koiran pitää olla silloin jo kokonaan valkoinen.

Minä pesen nämä omat aina valkoisille koirille tarkoitetulla shampoolla. En siis valkaisevalla tai vaalentavalla vaan väriä kirkastavalla. Turkki on hyvä, ei kuiva, iho kunnossa jne. Tällä hetkellä on chris christensenin white on white -shampoo. Pesen nuo kerran viikossa, niin olen kummankin kohdalla tehnyt siitä asti kun minulle tulivat luovutusikäisenä. Ei tule takkujakaan, eikä tarvitse juuri harjailla. Essin turkissa nyt on vähän enemmän työtä kuin Oonan, vaikka on lyhyempi. Essillä on paksu ja tiivis turkki ja Oonalla vielä helppo pentukarva.

Oonan ilmoitin pentunäyttelyyn :hymy: Syyskuussa on se, Oona on silloin muutamaa päivää vaille 6kk. Mätsärissä kävin kerran ja Oona esiintyi todella hyvin :hymy: Ravasi hienosti, ei laukannut, ei pomppinut, ei vetänyt. Pöydällä antoi katsoa hampaat ja tutkia muutenkin, oli ihan rauhassa koko ajan. Ei pelännyt mutta oli silti rauhallinen. Samoin kun tuomari tutki koiran maassa. Mehän ei olla Oonan kanssa treenattu näyttelyjuttuja ollenkaan, pöydällä tietenkin on joka viikko kun pestään, föönataan ja trimmataan.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Tiistaina, 09.08.2016 klo 10:13  
+
0
Meillä on uusi Liettuan Juniorimuotovalio :love:
Loru veti Liettuassa viikonloppuna täyspotin saaden 3xJUNSERT ja 3x JUNROP!
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

pikipedia

pikipedia
Viestimäärä: 29

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Tiistaina, 09.08.2016 klo 19:57  
+
0

saije kirjoitti:

Meillä on uusi Liettuan Juniorimuotovalio :love:
Loru veti Liettuassa viikonloppuna täyspotin saaden 3xJUNSERT ja 3x JUNROP!



Onneksi olkoon!:peukku::hymy:
bolognese Piki, 210516
blogi: www.pikipedia.fi

pikipedia

pikipedia
Viestimäärä: 29

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Tiistaina, 09.08.2016 klo 19:59  
+
0

Helmi12 kirjoitti:

...Essillä oli myös pentuna cremet korvat, mutta nyt on ihan valkoiset. Näillä roduilla (bichonit, villakoirat, bolognese ym) on tosiaan vähintään ne korvat tummemmat pentuna. ...

Minä pesen nämä omat aina valkoisille koirille tarkoitetulla shampoolla. En siis valkaisevalla tai vaalentavalla vaan väriä kirkastavalla. Turkki on hyvä, ei kuiva, iho kunnossa jne. Tällä hetkellä on chris christensenin white on white -shampoo. Pesen nuo kerran viikossa, niin olen kummankin kohdalla tehnyt siitä asti kun minulle tulivat luovutusikäisenä. Ei tule takkujakaan, eikä tarvitse juuri harjailla. ...



Minä olen vasta siinä vaiheessa, että totutan pentua harjaamiseen ja muihin käsittelyihin. 11-viikkoinen ei ole vielä kovin pitkäjänteinen. Tänään olemme päässeet vähän pidempään rauhalliseen harjaukseen, joten vähitellen se alkaa sujumaan.

Pentu rymyää ulkona kukkapenkeissäni ja kulkee kuono maassa, joten vesipesuja joutuu tekemään joka päivä. Samalla pentukarva kyllä kihartuukin, joten päivittäinen harjaus on tarpeen takkujen välttämiseksi.

Shampoo on itsellä vielä hakusessa, joten voisinpa kuitenkin kokeilla noita valkoisille tarkoitettuja aineita. Sittenpähän tiedän enkä vain luule :hymy:

Ja ehkä me jossain vaiheessa päästään tuohon rauhalliseen tekemiseen myös pöydällä :hymy:
bolognese Piki, 210516
blogi: www.pikipedia.fi

vastakohta

vastakohta
Viestimäärä: 383

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Lauantaina, 13.08.2016 klo 19:48  
+
0
Me käytiin Gislin kanssa korkkaamassa näyttelyura viime viikonloppuna Luumäen pentunäyttelyssä, eikä ollenkaan huonoin tuloksin: kotiintuomisina PEK1 KP ROP-PEN RYP-2 oikein kivalla arvostelulla.
slk uros Hupsis 281109 ♥
shelam narttu Myrn 120712 ♥
shelam narttu Gisli 151215 ♥

Blogi

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Sunnuntaina, 11.09.2016 klo 14:28  
+
0
Oonakin kävi ensimmäisessä pentunäyttelyssä eilen ja oli ROP-pentu :hymy: Tosi hienosti jaksoi, vaikka näyttelyreissu venyi 7 tunnin mittaiseksi. Se osasi levätä väliajat, nukkui häkissään sikeästi, ei häiriintynyt mistään. Jouduin itse sen trimmaamaan kun hän joka oli lupautunut Oonan trimmaamaan, oli sairastunut. Ei vissiin ihan pieleen trimmauskaan mennyt :hymy:

Iituks

Iituks
Viestimäärä: 71

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Maanantaina, 12.09.2016 klo 21:23  
+
0
Apuaaa... :heiluti:

Ollaan menossa näyttelyyn jossa valitaan paras pentu. Niin osallistuuko tähän myös baby 5-7kk pennut?

Ja kun valitaan BIS-pentu, niin mitä tapahtuu omien perusluokkien jälkeen?
- onko PU/PN -pentu kehät? PU/PN kehiin osallistuu baby ja isojen pentujen parhaat eli 2urosta ja 2 narttua?
- ja sitten vielä ROP&VSP kehä, josta ROP-pentu lähtee RYP-pentu kehään josta taas BIS-pentu kehään? Eli ihan normi setti?


Edit

Lisäkysymys!
Olen miettinyt nämä päässäni liian moneen kertaan. Kun pennut eivät saa laatuarvostelua, niin menevätkö kaikki yksittäisarvostelujen jälkeen kehään takaisin sijoituksia varten? (Laitetaanko vain 4 parasta järjestykseen vai kaikki?)
(Viestiä on muokattu tiistaina, 13.09.2016 klo 10:06)

Valo_pimeydessä

Valo_pimeydessä
Viestimäärä: 2

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Sunnuntaina, 09.10.2016 klo 15:12  
+
0
Heippa!

En oikein tiennyt minne kysymykseni olisin laittanut, mutta kokeillaan nyt täältä. :)

Eli eli, suunnitelmana olisi lähteä nuoren flatti-urokseni Valon kanssa näyttelyyn Göteborgiin tammikuussa. Pojalla on tuolloin ikää n. 9 kk. Mitä kaikkia lomakkeita ilmoittautumiseen tarvitaan? Koska Valo on tuolloin jo kastroitu, tarvitsen todistuksen siitä että varustus on herralla ollut normaali 6 kuukauden iässä, mutta tämän kirjoittaminen onnistuu toivottavasti kastroinnin yhteydessä. Onko siihen virallista lomaketta? Entä koiran rokotukset/lääkitykset matkaa varten?

Ja voisiko joku ystävällisesti konkreettisesti neuvoa minua tuon Ruotsin online-ilmoittautumisjärjestelmän käytössä? Minulla homma tökkäsi koiran rekkaritietojen syöttämiseen, vaikka Suomen kennelliittoon kuulummekin.

Kiitos avusta jo etukäteen :)
Blogi Valon matkasta pikkupennusta avustajakoiraksi osoitteessa: https://helpfulpaws.net/

Tervetuloa!

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Maanantaina, 10.10.2016 klo 17:04  
+
0
^ Tästä on about "sata vuotta" kun olen ruotsissa käynyt koirien kanssa ja paljon on sen jälkeen muuttunut, mutta muutama asia ennallaan :hymy:

- Jotta voit ilmoittaa koirasi netin kautta Ruotsin ilmojärjestelmään, koiran tiedot pitää olla sinne syötetty. Se taas käy parhaiten että skannaat koiran rekkkarit, lähetät ne osoitteella reg@skk.se ja pyydät lisäämään koirasi tiedot Hunddataan. Sen jälkeen onnistuu ilmoittautuminen eikä mitään varsinaisia lomakkeita tartte (käsittääkseni? Korjatkaa viisaammat)

Kastroinnin suorittavan eläinlääkärin tulee kirjoittaa virallinen todistus, johon merkitään kiveksistä tilanne ennen ja jälkeen. Tässä linkissä on kerrottu todistuksesta Kastrointihan tulee olla tehty terveydellisistä syistä, että se kelpaa. Mutta taisit tietääkin sen?

Rokotus ja madotus -säännöt on tainneet muuttua, niin että parempi olla hiljaa etten puhu muunneltua totuutta :nauru:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Valo_pimeydessä

Valo_pimeydessä
Viestimäärä: 2

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Tiistaina, 11.10.2016 klo 18:38  
+
0

griffon kirjoitti:

^ Tästä on about "sata vuotta" kun olen ruotsissa käynyt koirien kanssa ja paljon on sen jälkeen muuttunut, mutta muutama asia ennallaan :hymy:

- Jotta voit ilmoittaa koirasi netin kautta Ruotsin ilmojärjestelmään, koiran tiedot pitää olla sinne syötetty. Se taas käy parhaiten että skannaat koiran rekkkarit, lähetät ne osoitteella reg@skk.se ja pyydät lisäämään koirasi tiedot Hunddataan. Sen jälkeen onnistuu ilmoittautuminen eikä mitään varsinaisia lomakkeita tartte (käsittääkseni? Korjatkaa viisaammat)

Kastroinnin suorittavan eläinlääkärin tulee kirjoittaa virallinen todistus, johon merkitään kiveksistä tilanne ennen ja jälkeen. Tässä linkissä on kerrottu todistuksesta Kastrointihan tulee olla tehty terveydellisistä syistä, että se kelpaa. Mutta taisit tietääkin sen?

Rokotus ja madotus -säännöt on tainneet muuttua, niin että parempi olla hiljaa etten puhu muunneltua totuutta :nauru:



Eli siis skannaan vain rekkarin tuonne, pyydän lisäämään tiedot Hunddataan ja sen jälkeen homman pitäisi toimia? Kiitos! :) Ja juu, kastrointisäädökset tiedänkin. Vielä kun joku osaisi noita rokotus/madotusasioita selventää :)
Blogi Valon matkasta pikkupennusta avustajakoiraksi osoitteessa: https://helpfulpaws.net/

Tervetuloa!

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Torstaina, 13.10.2016 klo 15:02  
+
0
Siirretty:

Nanna86 kirjoitti:

Olen kovasti kiinostunu näyttelyistä ja olisi kiva saada ihmisiltä joilta on jo kokemusta niin tietoa ja neuvoja. Eli mulla on 1v3kk vanha Bordercollie uros jonka kanssa haluaisin ruveta käymään näyttelyissä. Koirani osaa seistä jo hyvin paikoilaan ja antaa vieraittenkin ihmisten kosketella joka paikkaan. Näyttelyhihna meillä on jo. Tarkoitus olisi ilmoittaa Lahden näyttelyihin mutta hieman pelottaa se. Miten tuomari arvostelee koiran?

Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Nanna86

Nanna86
Viestimäärä: 3

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Perjantaina, 14.10.2016 klo 10:15  
+
0
En ole ennen ollu virallisissa näyttelyissä ja kovin tekis mieli ilmoittaa toi meidän uros Lahden näyttelyihin. Kertokaas mulle mihin luokkaan voisin pojan ilmoittaa kun ikää tulee silloin 15kk?
Bordercollie n 10/2013
Bordercollie u 7/2015

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Perjantaina, 14.10.2016 klo 13:59  
+
0
^Junioriluokkaan ilmoittaisin :)
Tuolla > klik on mainittu mm nuo luokat + muutakin infoa näyttelyistä.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Lauantaina, 29.10.2016 klo 19:30  
+
0
Minun pikkumies reissaa maailmalla ilman mammaa tahkomassa tuloksia!

Prahan CACIB showssa tänään AVO ERI1 PU2 SERT vara-CACIB! :jjei:

Oon hirmuisen ylpeä tästä karvalapsesta :love:
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

Piipsu

Piipsu
Viestimäärä: 455

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Torstaina, 03.11.2016 klo 20:17  
+
0
Olisko heittää treenivinkkejä raviin.
Koira siis osaa kyllä ravata mutta näyttelyissä ja hihnassa ylipäänsä alkaa aina nostelemaan etutassuja, näyttää lähinnä marssiaskeleilta.
Haluaisin vaan mahdollisuuksien mukaan saada tassujen järkyttävän nousun pois. Olen koittanut näyttelyremmissä treenata vähän kerrallaan ja palkata aina kun ravaa kauniisti, mutta jostain syystä matkan pidentyessä ei meinaa luonata.
Itse epäilen, että johtuu siitä, että koira yrittää pitää kontaktia minuun ja näin ollen pää nousee liian ylös.
Joten miten te lähtisitte treenaamaan koiraa? Koira on jo 3 vuotias ja seuraavat näyttelyt olisi tammikuussa joten sinne ei varmasti vielä vahvaa ravia saada aikaiseksi, mutta josko saataisiin edes vähän paremmaksi. :)
http://piajakarvakorvat.blogspot.fi/
PitaPata Dog tickers
Welsh Corgi Pembroke Sunoasis's Dance In June Time "Luca" s. 5.8.2012

PitaPata Dog tickers
Japaninpystykorva Donorei Pommi Viritetty "Pyry" s. 19.6.2013

  Siirry sivulle: 1 ... 53 54 55 56
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545693
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 27.04.2024 klo 05:15)