Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 15:16

Näyttelypulina

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 100

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: NäYTTELYPULINA - Perjantaina, 14.05.2010 klo 20:55  
+
0
^Peitsaaminen on samaa kuin ns. "kamelikävely" eli saman puolen etu- ja takajalka ottavat yht'aikaa askeleen eteenpäin. Toisin kuin normi ravissa missä vastakkaisen puolen raajat ottavat askeleen.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Rosa

Rosa
Viestimäärä: 1

VS: NäYTTELYPULINA - Lauantaina, 15.05.2010 klo 22:52  
+
0
Onkos kukaan menossa sunnuntaina 16.5 Ahlströmin kentälle? Itse olen kyllä menossa.

Anniinn

Anniinn
Viestimäärä: 48

VS: NäYTTELYPULINA - Lauantaina, 15.05.2010 klo 23:12  
+
0
Mites te jotka enempi käytte näyttelyissä, onko teillä mukana aina koirille häkit tai vastaavat missä saavat levähdellä? Jos on, minkälaiset?

Meiltä löytyy Minkan vanha boksi jossa sitä pidettiin alkuvuosien automatkat. Oksenteli kuitenkin hirveästi auton peräkontissa boksissa ollessaan, joten nykyään matkustaa vapaana takapenkillä... Turvallista kyllä. Boksi on myös vähän pieni, Minkasta tuli hiukan odotettua isompi joten se mahtuu ehkä juuri ja juuri seisomaan boksissa (jos sitäkään kunnolla).
bolognese Minka s. 24.3.2003
kääpiövillakoira Martta s. 1.5.2011

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: NäYTTELYPULINA - Sunnuntaina, 16.05.2010 klo 13:29  
+
0
Meillä on (kankainen) kevythäkki ja metallihäkki, koirina kaksi noutajaa. Vanhemmalle hommattiin tuo kevari, joka on ISO - sinne mahtuu tarvittaessa kolme noutajaa, jos kaikki tulevat toimeen keskenään. Metallihäkin ostin tuolle nuoremmalle Ville Eemeli Vallattomalle, joka aivan varmasti tulisi kangashäkistä läpi, hyvä että metallihäkkikään sitä pitelee. Metallihäkki on hiukan pienempi, mutta yli 10 kg painavampi, eli vähintäänkin kaljakärry on aivan ehdoton sen kuljettamisessa. Tosin sinun koirasi on pieni ja sievä, eli selviät pienellä ja sievällä häkillä, jonka voi heittää vaikka olalle. :)

Häkin tulisi olla sellainen, että koira mahtuu seisomaan, istumaan ja makaamaan siellä hyvin. Liian pieni häkki on, no, liian pieni, etenkin jos koira viettää siellä aikaa enemmänkin. Mun koirat ovat häkissä käytännössä kaiken muun ajan paitsi pissatusreissut, paikasta toiseen siirtymiset ja kehässäoloajan. Niille häkki on paikka jossa voi olla rauhassa, ja mä pääsen miljoona kertaa helpommalla, kun ei tarvitse varoa muita koiria tai miettiä, kuka seuraavaksi tallaa mun lattialla taljana rötköttävän elukan päälle tai kenen elukka päättää käydä sen kimppuun.

Aaa

Aaa
Viestimäärä: 254

VS: NäYTTELYPULINA - Sunnuntaina, 16.05.2010 klo 16:36  
+
0
^ Kun koirasi on metallihäkissä, peitätkö sitä jollain? Itselläni kävi mielessä se peittäminen, josko hieman rauhottais koiraa, kun ei ympärillä pyörijöitä näe...
"Voileipä tekee aina hyvää yöllä" (Muumipappa)
"Ja jos kaksi höperöä asuu samassa saaressa, niin he joko tietävät toisistaan kaiken tai eivät halua tietää toisistaan mitään. Todennäköisesti sekä niin että näin. Nimittäin: eivät halua tietää, koska tietävät." (Pikkumyy)

beata

beata
Viestimäärä: 151

VS: NäYTTELYPULINA - Sunnuntaina, 16.05.2010 klo 17:38  
+
0
Meillä on kevythäkki: tosi mukava, ei välttämättä tarvitse kaljakärryäkään. Meidän iso leo-poika omistaa järjettömän suuren harmaan kevythäkin, jossa on kantokahvat. Yllättävän kevyt, mutta kaljakärrytkin on ihan kätevät.
Kaksi russeliurostamme kulkevat samanlaisessa kevythäkissä. Mahtuvat molemmat sinne ihan kevyesti ;)
no shit sherlock.

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: NäYTTELYPULINA - Sunnuntaina, 16.05.2010 klo 19:24  
+
0

Aaa kirjoitti:

Kun koirasi on metallihäkissä, peitätkö sitä jollain? Itselläni kävi mielessä se peittäminen, josko hieman rauhottais koiraa, kun ei ympärillä pyörijöitä näe...


Mulla ainakin on aina jonkinlainen peite metallihäkin päällä, joko sadetta pitävä tai vähän kevyempi. Ja jos oikein aurinkoinen ilma, niin saatan pitää peitteen siten että pari sivua vain peitetty ja pari auki - pääsee ilma kiertämään.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Aaa

Aaa
Viestimäärä: 254

VS: NäYTTELYPULINA - Sunnuntaina, 16.05.2010 klo 21:28  
+
0

griffon kirjoitti:

[quote=Aaa] Kun koirasi on metallihäkissä, peitätkö sitä jollain? Itselläni kävi mielessä se peittäminen, josko hieman rauhottais koiraa, kun ei ympärillä pyörijöitä näe...


Mulla ainakin on aina jonkinlainen peite metallihäkin päällä, joko sadetta pitävä tai vähän kevyempi. Ja jos oikein aurinkoinen ilma, niin saatan pitää peitteen siten että pari sivua vain peitetty ja pari auki - pääsee ilma kiertämään.[/quote]

KIITOS!! :)
"Voileipä tekee aina hyvää yöllä" (Muumipappa)
"Ja jos kaksi höperöä asuu samassa saaressa, niin he joko tietävät toisistaan kaiken tai eivät halua tietää toisistaan mitään. Todennäköisesti sekä niin että näin. Nimittäin: eivät halua tietää, koska tietävät." (Pikkumyy)

Sanna

Sanna
Viestimäärä: 4

VS: NäYTTELYPULINA - Sunnuntaina, 16.05.2010 klo 23:18  
+
0
Minkämoinen näyttelyhihna olisi hyvä mahongin väriselle nakulle kiinanharjakoiralle? Valkoinen leveällä kaulakohdallako?

Mariri

Mariri
Viestimäärä: 41

VS: NäYTTELYPULINA - Tiistaina, 18.05.2010 klo 20:31  
+
0
Meillä boksi käytössä, yleensä olen jonkun takin tai muun sisänäyttelyissä laittanut siihen päälle, kun sisällä oon pärjännyt ilman, ja Ira ollut silloin huomattavasti rauhallisempi. Nyt olisi tekeillä oma päällinen boksiin, niin ei tarvitse mitään takkia tälläisillä helteillä mukana näyttelyissä kantaa.
Me käytiin muuten hakemassa neidin ensimmäinen serti mynämäeltä lauantaina :) Seuraavaksi suuntana Auran ryhmis enskuussa.
Kelpie Tore & corgi Trauma
http://torekelpi.blogspot.fi/

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: NäYTTELYPULINA - Tiistaina, 18.05.2010 klo 22:38  
+
0

Minkämoinen näyttelyhihna olisi hyvä mahongin väriselle nakulle kiinanharjakoiralle? Valkoinen leveällä kaulakohdallako?


Mielellään samanvärinen kuin koira, koska jos hihna on paljonkin eri värinen se näyttelyhihna "katkaisee" kaulalinjan. Eli mahonginväriselle joku ruskeansävyinen . Kuten tässä kuvassa

Poikkeuksena sitten täysin valkoinen koira, minkä hihna on hyvä olla eri värinen tai hieman murrettu valkoinen/vaalea, koska jos hihna on vitivalkoinen, hihnan valkoisuus korostuu ja saa koiran turkin näyttämään "likasen väriseltä".
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

memory

memory
Viestimäärä: 4

VS: NäYTTELYPULINA - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 09:24  
+
0
Meiltä löytyy sekarotunen, ni mätsäreitä täytyy tyytyä kiertään :) sunnuntaina, 23.5 ois mätsärit täällä valkeakoskella ja sinne pitäis mennä. Oisko kellään vinkkejä miten opettais koiraa seisoon nätisti pöydällä ja antais siinä tutkia. Meijän Rölli meinaan pelkää siinä pöydällä.

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: NäYTTELYPULINA - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 09:30  
+
0
^Tässä ketjussa on taidettu antaa hieman ohjeita, joten kannattaa lukea koko ketju läpi. Lisäksi myös mätsäripulinassa on kerrottu, mitä koiralta vaaditaan nimenomaan mätsärissä. Nehän on vähän leikkimielisempi kisailu kuin varsinaiset näyttelyt :wink:

Tässä suora linkki mätsäripulinaan
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

anunen79

anunen79
Viestimäärä: 14

VS: NäYTTELYPULINA - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 12:38  
+
0
Onko hyviä neuvoja siihen miten koiran hännän saa pysymään ylhäällä seisotuksen ajan? Olen käynyt näyttelyissä Mittelspitzin kanssa ja se jaksaa kyllä vähän aikaa pitää seisotuksessa hännän ylhäällä selän päällä niin kuin kuuluukin mutta kun kauemmin joutuu seisomaan niin väsyy ja häntä laskee. Ei kuitenkaan jalkojen väliin mutta alas kuitenkin.

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: NäYTTELYPULINA - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 18:00  
+
0

Aaa kirjoitti:

^ Kun koirasi on metallihäkissä, peitätkö sitä jollain? Itselläni kävi mielessä se peittäminen, josko hieman rauhottais koiraa, kun ei ympärillä pyörijöitä näe...



Juu kyllä peitän. :) Ekassa näyttelyssä mulla oli ihan lakana, minkä viskasin häkin päälle, mutta sen jälkeen ostin Eurokankaasta sadekangasta ja ompelin siitä häkinpäällisen. Halpa ja hyvä ratkaisu. Kiva koiralle; voi rauhoittua sinne verhon taakse, ei aurinko porota kesällä tai sade haittaa niin paljoa, ja sinne koiran seuraksi voi laittaa omiakin kamoja hiukan piiloon.

Kevaria minäkin olen kuljetellut ilman kärrejä, mutta tuota metallihäkkiä ei voi edes kuvitella ilman kärryä kuljetettavaksi. Verenpaine nousee jo siitäkin, kun ajattelee sitä häkin roudaamista ihan kaljakärryn kanssa.. Ei luoja, niin monesti olen sitä naama raivosta punaisena vetänyt perässäni!

GoldenDog

GoldenDog
Viestimäärä: 3

VS: NäYTTELYPULINA - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 19:34  
+
0
Moi. =) Onkos ketää tulos Tuurin kr:ään? :D
Kultsuenergiaa maalta

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: NäYTTELYPULINA - Torstaina, 20.05.2010 klo 00:57  
+
0

anunen79 kirjoitti:

Onko hyviä neuvoja siihen miten koiran hännän saa pysymään ylhäällä seisotuksen ajan? Olen käynyt näyttelyissä Mittelspitzin kanssa ja se jaksaa kyllä vähän aikaa pitää seisotuksessa hännän ylhäällä selän päällä niin kuin kuuluukin mutta kun kauemmin joutuu seisomaan niin väsyy ja häntä laskee. Ei kuitenkaan jalkojen väliin mutta alas kuitenkin.



Ilmeisesti vapaasti esitettävä rotu? Itse ainakin saan koiran hännän terhakkaasti ylös kun otan hännän laskiessa askeleen taakse päin että koira tulee askeleen, pari perässä. Tuollaista pientä liikettä voi kehässä tehdä jos tuntuu että häntä laskee seisottaessa. Toinen on tietenkin että opetat koiran nostamaan häntänsä käskystä. Meillä labbis seisottaessa laskee hännän aina puolitankoon mutta heiluttaa ja pitää sitä ylhäällä käskysanasta "heiluta". :hymy: Hyvin helppo temppu opettaa koiralle ja hyödyllinen kehässä.

ciuccu

ciuccu
Viestimäärä: 4

VS: NäYTTELYPULINA - Perjantaina, 21.05.2010 klo 21:00  
+
0

monna83 kirjoitti:

[quote=anunen79]Onko hyviä neuvoja siihen miten koiran hännän saa pysymään ylhäällä seisotuksen ajan? Olen käynyt näyttelyissä Mittelspitzin kanssa ja se jaksaa kyllä vähän aikaa pitää seisotuksessa hännän ylhäällä selän päällä niin kuin kuuluukin mutta kun kauemmin joutuu seisomaan niin väsyy ja häntä laskee. Ei kuitenkaan jalkojen väliin mutta alas kuitenkin.



Mittelillä kannattaa kokeilla myös pientä innostamista ja lepertelyä, se auttaa joillain koirilla. Meillä vanhemmalla häntä lähes aina kyllä selän päällä, mutta toisella vähän laiskemman sorttinen :)

Nemosta tuli sitten kevään ekassa kotimaan näyttelyssä sitten heti FI MVA, että ei tarvi enää sitäkään sertiä metsästää :) Toisesta kauden näyttelystä PU2. Nyt voi sitten rauhassa kiertää Nipsun kanssa.
Kennel Nenipsin
(Viestiä on muokattu perjantaina, 21.05.2010 klo 21:01)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: NäYTTELYPULINA - Lauantaina, 22.05.2010 klo 08:30  
+
0
Meillä tänään Aptus labbiksen kanssa. Kaks vuotta edellisestä näyttelystä tai mätsäristä, mutta tuo on niin lunkki poika ollut ainakin tähän asti näyttelyissä, että luotan siihen. Vähän jännittää vaikka mahiksia pärjäämiseen ei ole. Koira on laihempi mitä tuomarit labbiksissa suosii eikä turkkikaan oo nyt paras mahdollinen karvanlähdön jäljiltä. Mutta sama se, käydään pyörähtämässä ja katsotaan mitä tuomari on mieltä. PAri vuotta sitten 2-vuotiaana tuo oli vielä keskeneräinen, josko nyt olis kehittynyt loppuun. Tai sitten ei kun ei ole tynnyri.

Mulla ei ole mitään häkkiä tuolle kun käydään niin vähän näyttelyissä, kerran on kasvattajien häkissä ollut näyttelyssä ja sielläkin vaan makoili ja katseli maisemia. Hyvähän se olis häkki olemassa mutta kun ei ole autoakaan niin hankala roudata julkisilla.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

monacorgi

monacorgi
Viestimäärä: 137

VS: NäYTTELYPULINA - Lauantaina, 22.05.2010 klo 20:47  
+
0

Anniinn kirjoitti:

Mites te jotka enempi käytte näyttelyissä, onko teillä mukana aina koirille häkit tai vastaavat missä saavat levähdellä? Jos on, minkälaiset?



On metallihäkki & muoviboxi. Näistä tykkään tuota boxia enempi roudata mukana kun on niin paljon kevyempi. Häkissä/boxissa on aina pehmuste ja yleensä peitän häkin jollain kankaalla, niin koira osaa levätä siellä paremmin. Kesäisin en jätä koiraa häkkiin tai boxiin valvomatta ettei saa mitään lämpöhalvausta ja muutenkin huolehdin koiran viilennyksestä, meillä on käytössä häkkituulettimet, koiraa juotetaan usein jne.. Yleensä tuonne häkkiin saankin aikaiseksi niin viileän "ilmaston" ettei koira edes läähätä siellä vaikka ulkona olisi miten kuuma ja muut koirat näyttäisivät olevan kieli ihan pitkällä.
lk holsku ♂ Rochallor Grizzly Bear "Sampo" (s.-11)
wecope ♀ BH TK1 Promisehill Irish Rose, "Mona" (s.-06)
villakoiramix ♀ Myy (s.-02)

Kotisivut

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 100
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28203
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6335
Viestejä yhteensä545717
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265864
(Tilastot päivitetty viimeksi 02.05.2024 klo 04:00)