Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 15:16

Näyttelypulina

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 100

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: NäYTTELYPULINA - Maanantaina, 14.06.2010 klo 17:01  
+
0
^ Millonkas nuo nauhojen värit sitten on muuttumassa?
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: NäYTTELYPULINA - Maanantaina, 14.06.2010 klo 17:32  
+
0
Väinö & co kiittää onnitteluista. Olihan tuo aika pommi, kun lähinnä EH:ta ollaan totuttu hakemaan. :nauru:

Onnittelut myös katahrin & Ville ja Susku_ & Bono hienosta menestyksestä! Ja onnea myös Karvakamu & Peppi - luokkavoitto on hieno juttu ja hyvä aloitus näyttelyuralle! :)
kääpin uros -09
shelam uros -16

Susku_

Susku_
Viestimäärä: 138

VS: NäYTTELYPULINA - Maanantaina, 14.06.2010 klo 19:35  
+
0
^Onnea myös teille ROPista ja varsinkin ensimmäisestä sertistä! Siitä se lähtee. :hymy:

Karvakamu: Uudet säännöt astuvat voimaan ensi vuoden alusta eli 01.01.11.

Itsellä olisi kova hinku käydä näyttelyitä läpi, mutta ei tunnu kovinkaan järkevältä Bonon kanssa. Bono saavutti viime vuonna FI MVA -tittelin, joten Suomen näyttelyistä ei varsinaisesti ole hyötyä. Josko jossain vaiheessa esim. Viroon pääsisi lähtemään.

Junnukoirien kanssa ei kannata lannistua, vaikka ei heti ERIä tulisikaan heti. Meillä Bono sai parin ekan ikävuotensa aikana ainoastaan EH:tä. Koira oli täysin kesken ja vasta 2,5 vuotiaana alkoi pikkuhiljaa olla valmis.

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: NäYTTELYPULINA - Maanantaina, 14.06.2010 klo 19:59  
+
0
^Kiitämme :)

Juu, ei todellakaan kannata lannistua. Nyt myöhemmin olen alkanut suorastaan ihmettelemään paria ensimmäistä EH:ta - silloin Väinö oli kyllä niin rimpulan pennun näköinen, että tuomarit todellakin ovat olleet armeliaalla päällä. Meillähän oli neljän EH:n putki ennen ensimmäistä ERI:ä, joka tuli lähes 16 kk iässä (3 viikkoa sitten). Enkä yhtään ihmettele, että kesti - vasta nyt koira alkaa näyttämään joltain muulta kuin pennulta.

Pentuna 7,5 kk iässä
11,5 kk - edelleenkin näytetään pennulta (2 virallista näyttelyä takana)
16,5 kk - onko toi sama koira, kuin noissa aikaisemmissa kuvissa? :eek:

Erityisesti tuo rungon kehittyminen on ollut hurjaa ikävälillä n. 13-16 kk. :eek:
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu maanantaina, 14.06.2010 klo 20:05)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: NäYTTELYPULINA - Maanantaina, 14.06.2010 klo 20:18  
+
0
Onnea Väinölle ROP:ista ja ekasta sertistä! :peukku: Väinö on upea! Jostain syystä b&t kääkät näyttää paaaljon paremmalta kuin punaruskeat.. :viheltel:

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: NäYTTELYPULINA - Maanantaina, 14.06.2010 klo 21:59  
+
0
Kiitti Susku_!

Mua sillai vähän turhauttaa alkaa kovin käymään näyttelyissä kun ei Peppi muotovalioksi voi kuiteskaan. Näillä kun pitäis taipparit käydä jotta valioksi voi tulla ja moisiin ei mulla oo mitään tietoo tai kokemusta. Huviksi sitten voi jotai näitä pikkunäyttelyitä käydä kokeileen.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Susku_

Susku_
Viestimäärä: 138

VS: NäYTTELYPULINA - Maanantaina, 14.06.2010 klo 22:33  
+
0
sliippi: Vaikka en kääpiöpinseriä rotuna pahemmin tunne, kyllä huomaa Väinön kehityksen. Massaa, tai lähinnä rintakehää, on tullut iän myötä lisää. Hyvältä näyttää.

Karvakamu: Normikokoisilta mäykyiltäkin vaaditaan käyttökoetulos MVA-arvoon ja kääpiö- ja kaniinikokoisilta taipumuskoe. En mäkään koiraa ottaessa pahemmin tiennyt näyttelyistä enkä mäykkyjen käyttökokeista. Kyllä molemmat ovat vaan kummasti tulleet tutuiksi ja vieneet mukanaan. Eli jos jossain vaiheessa on mahdollisuus tutustua taippariin, mahdollisuus kannattaa käyttää. Ties vaikka innostuisit. :wink: Ja tiedä, vaikka näyttelyistäkin innostuisit koluamaan enemmän. Mä en koiraa ottaessa ajatellut näyttelyitä, mutta Bonon kasvattaja pyysi, josko edes kerran veisin koiran näytille. Kasvattajan eka pentue ja hän halusi tietää, onko onnistunut yhdistelmässä. Ja siitähän se innostus lähti. Ensin piti käydä ainoastana parissa näyttelyssä ja nyt sitä onkin sitten koluttu parisenkymmentä näyttelyä läpi.

Baia

Baia
Viestimäärä: 102

VS: NäYTTELYPULINA - Tiistaina, 15.06.2010 klo 15:13  
+
0
Pikapikakysymys, ketjupantahan ei saa olla näyttelyissä kuristavalla, mutta saako nahkainen olla? Onhan niitä noutajamallisia näyttelyhihnojakin joten luulisi, että nahkainen kuristava panta saa olla kuristavalla...
Bywater Cauyga 11.2.2010 ♥
http://baianpiilo.blogspot.com/

Susku_

Susku_
Viestimäärä: 138

VS: NäYTTELYPULINA - Tiistaina, 15.06.2010 klo 15:23  
+
0
^Ei käsitykseni mukaan kuristava ketjupanta ole näyttelyissä kielletty. Ainakin olen nähnyt monella koiralla näyttelykehässä kyseisenlaisen pannan. Korjatkaa joku, jos olen väärässä. Itsellä kun ei ole moiselle tarvetta.

muoks: Kirjoitusvirheet pois.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 15.06.2010 klo 15:55)

Baia

Baia
Viestimäärä: 102

VS: NäYTTELYPULINA - Tiistaina, 15.06.2010 klo 15:32  
+
0
Niin ei se siis kielletty ole, vaan käsittääkseni se ei saa olla kuristavalla. Eli se pitää kiinnittää niistä lenksuista niin, ettei kurista.
Bywater Cauyga 11.2.2010 ♥
http://baianpiilo.blogspot.com/

Susku_

Susku_
Viestimäärä: 138

VS: NäYTTELYPULINA - Tiistaina, 15.06.2010 klo 15:49  
+
0
^Monella koiralla näyttelyissä ketjupanta on kuristavana. Viralliset näyttelysäännöthän eivät ota kantaa, minkälainen pannan tulisi olla.

Baia

Baia
Viestimäärä: 102

VS: NäYTTELYPULINA - Tiistaina, 15.06.2010 klo 15:50  
+
0
Ahaa... Jaajaa. Tämäpä mielenkiintoista.
Bywater Cauyga 11.2.2010 ♥
http://baianpiilo.blogspot.com/

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: NäYTTELYPULINA - Tiistaina, 15.06.2010 klo 20:50  
+
0
^ Saa olla kuristavalla.

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: NäYTTELYPULINA - Tiistaina, 15.06.2010 klo 21:38  
+
0
Juu, saa olla ketjupanta "kuristavana" näyttelyssä, ei siihen ole mitään sääntöä tai pykälää.
Mä tuolla sileällä käytän ketjukaulainta -> Kuva Kotkasta 13.6.2009 (paitsi että nykyään sillä on kullanvärinen ketju :cool: )

Karvakamu kirjoitti:

^ Millonkas nuo nauhojen värit sitten on muuttumassa?


1.1.2011 -> Linkki
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Baia

Baia
Viestimäärä: 102

VS: NäYTTELYPULINA - Tiistaina, 15.06.2010 klo 22:07  
+
0
No mitä olette mieltä, onko ketjupanta ok pennulle? Mun pitäisi nimittäin keksiä näyttelypanta tuolle nyt 17vkoiselle. Ja sen olisi kestää käytössä sinne asti, että aikuiskoko on saavutettu. Siksipä haluaisin jonkun säädettävän tai kuristavan. Säädettäviä on tosi huonosti saatavilla, eikä ne ole mitenkään "näyttelynättejä". Kovin tempova tapaus tämä mun pentu ei ole ja käsillä sen yleensä rauhoitankin, en hihnalla. Voisko siis ajatella ketju- tai nahkakuristavaa?

Hihnaksi aion ostaa 80cm pitkän, 6mm leveän, pyöreän nahkahihnan. Mitkään yhdistelmähihnat ei siis käy...

Nätti SIMO :love: Kuinka ohut toi sen näyttelyhihna on?
Bywater Cauyga 11.2.2010 ♥
http://baianpiilo.blogspot.com/

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: NäYTTELYPULINA - Tiistaina, 15.06.2010 klo 22:21  
+
0
Väinö on kyllä tosi upean näköinen, tosi hyvin kehittynyt ja lihaksikas. Sitä se rankka agilitytreeni teettää:wink:
Mullekin tuli vähän nyt sellainen pieni näyttelykärpäsen purema, ihan vaan tuosta mätsärikeikasta. Nellin kanssahan mä periaatteessa voisin mennä, kun Annin kanssa se on ollut mahdotonta alapurennan vuoksi. Ainoa mikä mietityttää on se turkin kasvattaminen, kun me kuitenkin rymytään pitkin metsiä ja mä en jaksaisi mitään ponnareita ja korvienkarvojen nyytittämisestä. Pitäisi olla sellainen koira, jota ei tarvitsisi laittaa näyttelyyn mitenkään tai korkeintaan nypitään. Tuntuu että näiden "höttökarva"-koirien turkinlaitto on jotain salatiedettä, ja en ymmärrä miten esim. bichonien turkki saadaan niin sileäksi leikattua, että se näyttää lähes siltä että se olisi viilalla tasoittettu. Njaa, ehkä mä pysyn suosiolla täällä toko- ja agilitypuolella, niissä on mulle molempien kanssa ihan riittävästi haastetta ja työnsarkaa.
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: NäYTTELYPULINA - Tiistaina, 15.06.2010 klo 22:28  
+
0
^^Kiitos :nolo:
Jaa'a... paljonkohan tuo on? Oliskohan jotain muutaman millin, kun on semmoinen pyöreä punottu. Kuvassa sillä on kaulassa tämmöinen musta ketju Mutta tällä hetkellä on kullanvärinen 3mm leveä ketju.
Muutenhan mulla on noilla karvaisemmilla käytössä yhdistelmät talutin+kaulain yhdessä, missä on se ns. pyykkipoikamainen nipistin pantaosassa. Se on tosi näppärä.

Minkä rotuinen sun koira on? Kun eri roduillahan käytetään vähän erilaisia näyttelyhihnoja/-kaulaimia.


// väkänen lisää, kun juulia ennätti väliin :nauru:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013
(Viestiä on muokattu tiistaina, 15.06.2010 klo 22:29)

Baia

Baia
Viestimäärä: 102

VS: NäYTTELYPULINA - Tiistaina, 15.06.2010 klo 23:01  
+
0
Australianpaimenkoira. Ketjukuristava tälle on tarkoitus hankkia sitten isona. Aika erilaisia näyttelyhihna/panta- yhdistelmiä olen nähnyt. Mä itse vaan satun inhoamaan nailonisia hihnoja joten haluaisin ehdottomasti nahkaisen. Ja pannaksi haluan puolikuristavan tai kuristavan jotta siinä on kasvuvaraa ja olen sellaisia tottunut käyttämään. Puolikuristava meillä on arkikäytössä.

Ja onhan noita nahkaisia perusnäyttelyhihna+panta- yhdistelmiä olemassa, mutta tuntuu hullulta maksaa pari- kolmekymppiä sellaisesta muutaman mätsäri/näyttelykerran vuoksi ja olla sitten ostamassa taas uusia... Joten haluaisin samantien sen kunnon hihnan ja jonkun väliaikaisen pentupannan. Mutta hihnassa kulkeminen siis sujuu hyvin, joten siksi olen miettinyt, että meniskö kuristava jo nyt...
Bywater Cauyga 11.2.2010 ♥
http://baianpiilo.blogspot.com/

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: NäYTTELYPULINA - Keskiviikkona, 16.06.2010 klo 10:32  
+
0
Väinö kiittää! :)

juulia, myös ahkera hihnassa kiskominen toimii suorastaan erinomaisena reisilihastreeninä :viheltel:

Minäkään en varmaan selviäisi sellaisen kunnon turkkirodun edustajan kanssa. Juuri yhdessä näyttelyssä naureskeltiin sille, että kun Väinö ja eräs toinen kääkkä telmivät ennen kehää ja molemmat olivat ihan hiekassa, niin pieni turkin pyyhkäisy, ja koirat olivat kehävalmiina. Jotenkin tuntuu, että villakoiran kanssa sama ei onnistuisi. :nauru:

Ja muutenkin meidän näyttelyihin valmistautuminen on mallia: "leikkaan kynnet, jos muistan". Olen joskus miettinyt, että olisi hirmu masentavaa, jos olisi ensin puunannut koiraansa 6 tuntia ja sitten näyttelypaikalla onkin hirveä kaatosade juuri ennen kehää. :nauru: Toisaalta sitten tällaisessa turkissa on se oma kääntöpuolensa, kun mitään ei pysty peittämään esim. hyvällä trimmillä...
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 16.06.2010 klo 10:32)

Susku_

Susku_
Viestimäärä: 138

VS: NäYTTELYPULINA - Keskiviikkona, 16.06.2010 klo 11:28  
+
0
Karkeakarvaisen mäyräkoiran turkki ei ihan hirveästi vaadi juuri ennen näyttelyitä. Tassukarvat yleensä siistin ja korvakarvat nypin. Mutta vaatii trimmauksen viikkoja ennen näyttelyä, jotta karva on kerennyt kasvamaan näyttelyyn juuri oikean mittaiseksi. Karva kun ei saa olla liian pitkä eikä liian kynitty. Eli sitä on tunnettava oman koiran karvan kasvu, jotta tietää, milloin koiran voi nyppiä. Mä kylläkin olen yrittänyt nyppiä koiraa ns. kokoajan, jolloin karva pysyy ns. oikeassa mitassa lähes kokoajan...eli karvat on kokoajan eri kasvuvaiheessa, osa on jo liian pitkä ja nypittävissiä oleva ja osa on juuri oikean mittaista.

Vein Bonon nuorempana trimmaajalle neljä viikkoa ennen näyttelyä ja pyysin siistiä koiran. Trimmaaja kyni koiran tosi lyhyellä karvalla, selkäkin oli lähes kalju. Eihän karva kerennyt kasvamaan näyttelyyn. Kyllä hävetti viedä koiraa kehään ja tietysti tuomari rokotti koiran karvasta. Päätinkin siitä lähtien trimmata koiran itse. Sit ei voi syyttää kuin itseään, jos tuomari sanoo jotain koiran karvasta.

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 100
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 03:15)