Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 15:16

Näyttelypulina

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 100

Anniinn

Anniinn
Viestimäärä: 48

VS: NäYTTELYPULINA - Lauantaina, 19.06.2010 klo 10:04  
+
0
Täällä on taas pienoisia ongelmia kun pitäisi päättää ilmoitanko Minkaa Kemin näyttelyyn 24.-25.7. Olisi ainoa tarpeeksi lähellä oleva tässä syksyn aikana jossa boloilla on naistuomari... Vielä tässä vaiheessa ei uskalleta lähteä miestuomarin arvosteltavaksi koska ei välttämättä anna heti vieraan miehen koskea ollenkaan, naisista ei niin kovasti välitä. Näyttelyharkoissa käydään kyllä jatkuvasti ja koitetaan saada koirua sosiaalisemmaksi :) Myös mätsäreissä olisi tarkoitus pyörähtää tässä joku päivä kun sattuu sopivaan aikaan olemaan lähiseudulla.

Kuitenkin siis tässä on se että aikaa on vain reilu kuukausi ja tuo turkki... Noh, on se siinä vaiheessa parempi kuin viime viikon näyttelyssä mutta tuonne on kuitenkin vähän pitempi matka lähteä, että olisi kiva saada vähän parempia arvosteluja kuin se viimekertainen T ;) Minkan turkin laatu on kuitenkin (kuulemma) tosi hyvä mikä vähän korvaa vielä toistaiseksi puuttuvaa pituutta. Ei se ihan kynitty ole enää ja vartalossa pituus onkin jo aika hyvä, pään turkki vähän lyhkänen ja jalkojen myös. Tällä turkki kuitenkin kasvaa melko nopeasti, mutten osaa arvioida kuinka paljon tulee pituutta reilussa kuukaudessa :S

Ja viimeinen ilmoittautumispäivä on tosiaan maanantaina :D
bolognese Minka s. 24.3.2003
kääpiövillakoira Martta s. 1.5.2011

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: NäYTTELYPULINA - Lauantaina, 19.06.2010 klo 10:27  
+
0
^Siitä vaan, ilmoittautumista menemään :wink: "Rohkea rokan syö - ja uhkarohkea koulun ruokaa" vai miten se ikivanha sanonta nyt meni :nauru:

Eihän sitä tiedä miten pärjää, ellei käy kehässä. Ja jos nyt sattuisi edelleen saamaan T:n, niin ei se ole mikään maailmanloppu kuitenkaan. Joskus pärjää, joskus ei. Meilläkin on tuo vanhin saanut aikanaan parikin T:tä, mutta ei ne sen "näyttelyuraa" mitenkään himmennä ja ihan yhtä rakas on vaikka olisi EVA:n saanut. Parista T:stä huolimatta sillä on ihan kiitettävät saavutukset kehistä.

Joten, eiku ilmoittautumaan :peukku:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: NäYTTELYPULINA - Lauantaina, 19.06.2010 klo 13:48  
+
0
Kuinka helposti noita EVAja jaellaan?

Meillä on phalene-pojalla näyttelydebyytti edessä Forssassa nyt 4. heinäkuuta, ja se ei oikeen perusta tosta tuomarin kopeloitavana olemisesta... Ei ole pahana, todellakaan, mutta pyrkii mun olkapäille ja siis pelkää todella paljon. Ollaan käyty mätsäreissä harjoittelemassa ja yritetty tuputtaa vieraille kopeloitavaksi, mutta se vaan on arka. Muuten menee kehässä hyvin, eli ei siis muuten ole arka tai pelkää vaan se on vain se tuomarin kopelointi kun ahdistaa.

Onko meillä siis joka tapauksessa edessä EVA, vai millä perusteilla sitä jaellaan? Koira on muuten ihan rodunomainen jne...
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: NäYTTELYPULINA - Lauantaina, 19.06.2010 klo 14:13  
+
0
^Jos koira ei anna lainkaan koskea, siitä tulee EVA (tai HYL, jos tuomari tulkitsee käytöksen aggressiivisuudeksi), koska tuomari ei pysty tunnustelemaan rakennetta. Jos koira vain hiukan kyyristelee, lopputulos riippuu tuomarista. Toiset eivät välitä ja jotkut alentavat laatuarvosanaa. Siihen kuitenkin kannattaa tähdätä, että tuomari voi kopeloida koiran läpi, katsoa hampaat ja tunnustella kivekset.

/*lisäys: Usein arvostelu loppuu jo pöydälle, jos koira ei anna tuomarin käsitellä täällä. Eli yksilöarvostelussa ei sitten välttämättä arvostella liikkeitä lainkaan.
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu lauantaina, 19.06.2010 klo 14:14)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: NäYTTELYPULINA - Lauantaina, 19.06.2010 klo 14:24  
+
0
No siis kyllä se antaa koskea, mutta pelkää selvästi eli pyrkii tilanteesta pois. Ei ole aggressiivinen, on antanut tuomarien katsoa hampaat ja kopeloida ilman yhtään poikkipuolista sanaa tai edes elettä... No, kokeilemallahan se sitten selviää... :)
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: NäYTTELYPULINA - Lauantaina, 19.06.2010 klo 14:32  
+
0
^Juu, kokeilemalla selviää :)

Ja riippuu todella paljon tuomarista, että kuinka helposti antavat sen EVA:n. Olen nähnyt tilanteita, jossa EVA tulee sillä sekunnilla, kun koira pyrkii omistajan syliin. Mutta olen myös nähnyt tilanteita, jossa tuomari käyttää vähän aikaa koiraan tutustumiseen, ja jos koira siitä rauhoittuu, niin EVA:a ei sitten tulekaan. Olen myös nähnyt tilanteen, jossa tuomari pyysi omistajaa laskemaan pelkäävän koiran maahan, laskeutui itse kyykkyyn koiran korkeudelle rauhoittelemaan sitä ja arvosteli koiran sen rauhoituttua lattialla.
kääpin uros -09
shelam uros -16

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: NäYTTELYPULINA - Lauantaina, 19.06.2010 klo 14:53  
+
0

Baia kirjoitti:

No mitä olette mieltä, onko ketjupanta ok pennulle? Mun pitäisi nimittäin keksiä näyttelypanta tuolle nyt 17vkoiselle. Ja sen olisi kestää käytössä sinne asti, että aikuiskoko on saavutettu.


No miksi ei? Voithan ostaa jo nyt tarpeeksi pitkän ketjun joka on sopiva sitten vielä aikuisenakin. Jos mulla olisi joku aussin tyyppinen pitkäkarvainen koira, ehdottomasti käyttäisin sillä ohutta ketjua näyttelyssä. Menee hyvin piiloon pitkien karvojen alle. Sitä en tiedä, miten aussi esitetään, kuristamalla vai löysällä hihnalla mutta oli kummin tahansa, niin ketju sulautuu karvojen sekaan.

Ketjua käytän mielellään itsekkin, on paljon kauniimpi kuin nailonhihna. Kuristavaa en tykkää käyttää joten meillä puolikuristava ja tuokaan ei kireimmillään kurista.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: NäYTTELYPULINA - Lauantaina, 19.06.2010 klo 14:56  
+
0

Baia kirjoitti:

No mitä olette mieltä, onko ketjupanta ok pennulle? Mun pitäisi nimittäin keksiä näyttelypanta tuolle nyt 17vkoiselle. Ja sen olisi kestää käytössä sinne asti, että aikuiskoko on saavutettu.


No miksi ei? Voithan ostaa jo nyt tarpeeksi pitkän ketjun joka on sopiva sitten vielä aikuisenakin. Jos mulla olisi joku aussin tyyppinen pitkäkarvainen koira, ehdottomasti käyttäisin sillä ohutta ketjua näyttelyssä. Menee hyvin piiloon pitkien karvojen alle. Sitä en tiedä, miten aussi esitetään, kuristamalla vai löysällä hihnalla mutta oli kummin tahansa, niin ketju sulautuu karvojen sekaan.

Ketjua käytän mielellään itsekkin, on paljon kauniimpi kuin nailonhihna. Kuristavaa en tykkää käyttää joten meillä puolikuristava ja tuokaan ei kireimmillään kurista.

Anniinn

Anniinn
Viestimäärä: 48

VS: NäYTTELYPULINA - Lauantaina, 19.06.2010 klo 16:27  
+
0
Ehkä sitä pitäis sitten ilmoittautua sinne :D Itsellä tekis kyllä kovasti mieli...

jannie: meidän Minka on just samanlainen! Naisia ei yleensä niin pelkää ja antaa vieraidenkin koskea, mutta miehet hirvittää enemmän. Pöydällä ei myöskään näyttele hampaita eikä tee mitään, mutta syliin yrittää kiivetä jos pelottaa... Ja jostain syystä aina näyttelyissä tuomarit on vähän pelottavia, en tiedä vaikuttaako asiaan se että ovat polttaneet tupakkaa juuri ennen kehän alkua ja Minkan tuttavapiiriin taas ei tupakoivia juuri kuulu eli haju epäilyttää. Harkoissa tosiaan ei yleensä naisia juurikaan edes yritä väistellä.

Toisaalta ihan hyvä että meillä tämä näyttelyharkkojen vetäjä on mies, joten on saanut rauhassa tottua häneen ja nyt viime kerralla saatiin jo hampaat katsottua ja kunnolla kopeloitua, kun on aikalailla koiran ehdoilla edetty.

Mulla oli myöskin pelkona viime lauantain näyttelyissä että EVA tulee jos ei koira anna koskea. Alkuun yrittikin syliin loikata mutta rauhoittui sitten ja saatiin kaikki katsottua kunnolla. Tämän rotuiset kyllä ovat monestikin vähän arkoja joten pieni väistely ei ehkä vielä pahasti vaikuta.
bolognese Minka s. 24.3.2003
kääpiövillakoira Martta s. 1.5.2011

bvvk

bvvk
Viestimäärä: 52

VS: NäYTTELYPULINA - Lauantaina, 19.06.2010 klo 18:20  
+
0
Mun vanhempi koira on saanut SERTin ja ROPin antamatta tuomarin koskea itseään. Hampaatkin näytin itse. Koira myöskin haukkui tuomarille jos yritti lähestyä...Että ei se EVA tai HYL sieltä itsestään välttämättä tule, vaikka olisi aihettakin...Kerran kehäsihteeri "uhkaili" mua samaisen koiran kanssa EVAlla siitä syystä etten tajunnut tuomarin ohjeen "Try to" tarkoittavan suomeksi sitä, että aseta koirasi seisomaan profiili tuomariin päin. Meitsi tyhmänään odotti, että se tuomari hokisi pelkän try to:n lisäksi senkin mitä pitäisi yrittää :roll:...Tuolloinkaan koira ei antanut tutkia itseään hampaita ja etuosaa pidemmälle, vaan ryntäili kauhuissaan mun selän taakse...Arvostelu oli EH ja juuri tuo luonne tiputti palkintosijaa..Itse olisin sen EVAn tai HYLsyn ottanut ihan ansaittuna, mutta en sen takia etten tuomarin tynkälauseesta osannut telepaattisesti arvata loppuosaa...

Muutenhan koira esiintyy mallikkaasti, tuomari ei vaan saisi tulla lähelle (paitsi kerran)...Arvata saattaa, että näyttelyharrastus on nykyisellään jäänyt muiden koirien varaan (harmi ettei niistä yksikään ole ulkomuodollisesti yhtä tasokas kuin tämä tuomarikammoinen, elämä on)..

Myykin

Myykin
Viestimäärä: 272

VS: NäYTTELYPULINA - Lauantaina, 19.06.2010 klo 20:52  
+
0
Onko näyttelyihin minkäänlaista "jälki-ilmoittautumista"? Missasin kahdella päivällä :/
(Viestiä on muokattu lauantaina, 19.06.2010 klo 20:53)

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: NäYTTELYPULINA - Lauantaina, 19.06.2010 klo 22:02  
+
0
^Eipä taida olla, harmi kyllä. Noo, ehkä johonkin rodun erikoisnäyttelyyn saattavat ottaa mukaan vielä parinkin päivän päästä vaikka ilmoittautuminen on päättynyt, muuten ei. Harmi että sulla kävi tuollainen unohdus :suru:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: NäYTTELYPULINA - Lauantaina, 19.06.2010 klo 22:02  
+
0
^ Ei ole. Ensi kerralla sitten tarkempana! :paapatus:

Myykin

Myykin
Viestimäärä: 272

VS: NäYTTELYPULINA - Lauantaina, 19.06.2010 klo 22:26  
+
0
Hmh Voi itku! : (((( Katoin päväyksen väärin.. No mutta tuleehan noita näyttelyitä! :peukku:

Anniinn

Anniinn
Viestimäärä: 48

VS: NäYTTELYPULINA - Sunnuntaina, 20.06.2010 klo 20:51  
+
0
Noniin, me ollaan sitten Minkun kans menossa Kemiin 25.7. :D Reilu kuukausi vielä aikaa saada turkki edustuskuntoon (siis odotella sen kasvamista ja yrittää pitää takut poissa) ja harjoitella kehä- ja pöytäkäyttäytymistä. Toivottavasti ehdittäisiin edes melkein joka viikko näyttelyharkkoihin. Nyt Minka alkaa onneksi jo näyttää bologneselta eikä joltain kynityltä kanalta :D
bolognese Minka s. 24.3.2003
kääpiövillakoira Martta s. 1.5.2011

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: NäYTTELYPULINA - Sunnuntaina, 20.06.2010 klo 23:10  
+
0
^Menee vähän OT:ksi mutta kun otin tuon bolognesen turkin puheeksi, niin musta on hassua kun oon nähny bolognesejä näyttelyturkissa, joissakin kuvissa niin ne näyttää ihan sellaisilta kuin bichonin turkin olisi jättänyt kampamatta ja trimmaamatta useaksi kuukaudeksi..:) Miten bolognesen turkkia muuten laitetaan näyttelyyn?
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: NäYTTELYPULINA - Tiistaina, 22.06.2010 klo 00:03  
+
0
Jäävätkö Venäjältä alle 2 vuotiaana saadut sertit roikkumaan? Tästä tuntuu löytyvän nyt vähän monenlaista faktaa, eikä näyttelysäännötkään väännä asiaa riittävän rautalangasta meikäläiselle.
kääpin uros -09
shelam uros -16

Anniinn

Anniinn
Viestimäärä: 48

VS: NäYTTELYPULINA - Tiistaina, 22.06.2010 klo 01:42  
+
0
Juulia: bolognesen turkki onkin aika samanlainen kuin bichon frisén, paitsi ettei sitä saisi ollenkaan leikata eikä varsinkaan näyttelyissä saisi saksien jälkiä näkyä. Vaikka jotkut kuulemma muotoilevat turkkia enemmänkin saksin ja itse olen aika reilusti välillä tuota leikellyt, mutta ei ollakaan aikaisemmin näyttelyissä käyty. Turkki pidetään samalla lailla takuttomana kuin bichoneillakin eli kampaamalla USEIN, ja koska bolognesen turkki on oikeanlaisena PITKÄ, sen saisi kammata melkein joka päivä... Minkan turkki on vielä suht lyhyt, ehkä puolet siitä mitä sen "pitäisi" olla, ja nyt jo alkaa takkuuntuminen jos ei vähintään joka toinen päivä ole harjaamassa.

Näyttelyä varten bolognesen turkki on ehkä helpompi laittaa kuin bichonin. Turkki pestään, itse olen pessyt näyttelyä edeltävänä päivänä jolloin pysyy varmasti puhtaana eivätkä kiharat aukea. Turkin siis annetaan kuivua kiharaksi, toisin kuin bichonilla joiden turkki käsittääkseni föönätaan suoraksi (?). Se on minulle vähän epäselvää kuuluuko turkkia oikeasti vielä pesun jälkeen kammata, itse olen kuitenkin kammannut vielä joka puolelta joko pesun jälkeen illalla kun turkki on vielä kostea, taikka vain seuraavana aamuna. Kihara turkki latistuu helposti varsinkin näin lyhyenä, joten olen myös karstalla vähän pörröttänyt sitä (vaikka suoristaakin karvaa).

Ja minunkin mielestä bologneset näyttelyissä näyttävät vähän hassulta :D Varsinkin kun siellä "ison" turkin alla on oikeasti pieni ja esim. bichon friseen verrattuna paljon sirompi koira.
bolognese Minka s. 24.3.2003
kääpiövillakoira Martta s. 1.5.2011

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: NäYTTELYPULINA - Tiistaina, 22.06.2010 klo 10:02  
+
0

sliippi kirjoitti:

Jäävätkö Venäjältä alle 2 vuotiaana saadut sertit roikkumaan? Tästä tuntuu löytyvän nyt vähän monenlaista faktaa, eikä näyttelysäännötkään väännä asiaa riittävän rautalangasta meikäläiselle.


Tuossa valiotaulukossa sanotaan että jää -> linkki mutta mä olen myös kuullut "monenlaista faktaa" eli että ei välttämättä jäisikään (just venäjä, valko-venäjä ym maat) vaan riippuu ihan virkailijasta.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

saija81

saija81
Viestimäärä: 111

VS: NäYTTELYPULINA - Tiistaina, 22.06.2010 klo 21:45  
+
0
Anniinn: Tuli vaan mieleen, että käytätkö koiran turkkiin miten paljon hoitoaineita. Itellä on Cockeri ja ilman hoitoainetta sitä sais olla koko ajan selvittämässä. Mutta hoitoaineen kanssa riittää kun karstalla ja kammalla käy turkin läpi. Pestäessä kuulema kannattaa puristella enimmät vedet turkista ja puristeltuun turkkiin laittaa hoitoaine. Hoitoaineen voi huuhdella sinne päin.

Ei ne tosiaan kovin helposti EVA:a jakele eikä myöskään muita huonoja arvosanoja. Perhostani oon käyttäny näyttelyissä ja se sai H:ta ja EH:ta eikä todellakaan anna kattoa hampaitaan ilman murinoita. Nuoremmalla koiralla arvosana taas on huonompi kun se on laihassa kunnossa tuomareiden mielestä. Pulleampana se vois saada ERI:n. Eli nyt syötellään koiraa ja toivotaan Kuopioon mennessä parasta.

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 100
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 00:00)